بهترین جاهای دیدنی مارماریس + قیمت و عکس

4.5
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در مارماریس نباید این جاهای دیدنی را از دست داد
09 آذر 1401 08:00
3

تصور شما از بهشت چیست؟ جایی سرسبز با آب وهوای معتدل و مناظر دیدنی؟ شاید حتی یک ساحل آبی کم‌عمق؟ کوه‌ها و تپه‌هایی که با رنگ سبز درختان پوشیده شده‌اند؟ حتما می‌دانید در ادامه قرار است چه بگوییم و می‌دانید که این تصویر رویایی روی زمین خودمان هم پیدا می‌شود، اما احتمالا این را هم می‌دانید که برای رفتن به چنین جایی، مجبورید هزینه زیادی صرف کنید. این‌بار می‌خواهیم جایی را به شما معرفی کنیم که این‌طور نباشد؛ یک بهشت در دسترس، ارزان قیمت و البته بی‌نهایت زیبا.

جاهای دیدنی مارماریس بهشت را برای شما تداعی می‌کند. در این مطلب از بلاگ لست سکند، سراغ بهترین جاهای دیدنی این منطقه رفته‌ایم، اگر شما هم برای خرید تور مارماریس هنوز مطمئن نیستید، این مطلب را تا انتها بخوانید و پس از آن تصمیم بگیرید.

11.jpg

مقبره پاشاهان دالیان (Dalyan King Tombs)

مقبره پادشاهان دالیان یکی از جاهای دیدنی مارماریس است که بسیاری برای تجربه قایق‌سواری در رودخانه آن به این منطقه می‌روند، اما در حین قایق‌سواری، چیزی که نظر شما را جلب می‌کند، کنده‌کاری‌های هنرمندانه‌ای روی کوه است که به‌سادگی از رودخانه دیده می‌شود. این کنده‌کاری‌ها در اصل مربوط به مقبره پادشاهان کاریان در حدود 400 سال پیش از میلاد مسیح است. این شهر که به نظر می‌رسد در آن زمان کاونوس نام داشته، به تدریج مانند دیگر شهر های منطقه آناتولی به تصرف رومیان درآمده است.

این مقبره‌ها البته تنها جاذبه های مارماریس در دالیان نیست و باید بدانید که این شهر به آب‌های زلال و چشمه‌های آب‌درمانی و همین‌طور لاک‌پشت‌های غول‌پیکر و کهن‌سالش هم مشهور است. بنابراین شاید اولین پاسخ به سوال جاهای دیدنی مارماریس کجاست، همین دالیان باشد. 

  • ساعات بازدید از مقبره پادشاهان دالیان: 9 صبح تا 8 شب
  • قیمت بازدید از مقبره پادشاهان دالیان: 25 لیر
  • زمان مورد نیاز برای بازدید از مقبره پادشاهان دالیان: نزدیک به یک ساعت زمان نیاز دارید.

موقعیت دقیق مقبره پادشاهان در دالیان

things-to-do-in-dalyan-rock-tombs.jpg
مقبره پادشاهان در دالیان از دیدنی های مارماریس

 قلعه مارماریس (Marmaris Castle)

این قلعه از دیدنی های مارماریس مربوط دوران باستان است. سلطان سلیمان یکی از مشهورترین سلطان‌های عثمانی در زمان حمله به روداس دستور بازسازی قلعه مارماریس را داد و به قلعه حیاتی دوباره بخشید. این قلعه در زمان جنگ جهانی اول دچار صدمه جدی شد، اما پس از مرمت، تبدیل به موزه و یک مقصد گردشگری شده است. بد نیست بدانید این مورد از جاذبه های مارماریس 18 خانه و یک چشمه را در خود جای داده است.

  • ساعات بازدید از قلعه مارماریس: 8:30 صبح تا 5 بعدازظهر
  • قیمت بازدید از قلعه مارماریس: 3 لیر
  • زمان مورد نیاز برای بازدید از قلعه مارماریس: نزدیک به 30 دقیقه زمان نیاز دارید.

موقعیت دقیق قلعه مارماریس

756e174cb3c929d8b6415eb65c16d65b.jpg
قلعه مارماریس از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری مارماریس

 روستای باییر مارماریس (Bayir Village)

 رستای باییر در بیست پنج کیلومتری جنوب غربی مارماریس قرار دارد و با ظاهر سنتی خود به یکی از جاذبه های گردشگری مارماریس تبدیل شده است. البته شهرت این روستا فقط به زندگی سنتی ساکنانش نیست و قدمتی تاریخی باییر هم قابل‌توجه است. قدمت این روستا به 200 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. در باییر، شما می‌توانید از درخت قدیمی این روستا و مسجد تاریخی‌اش دیدن کنید. یکی از باورهای جالب مردم محلی این است که در محل کنونی مسجد روستا معبد اسکلپیوس خدای سلامتی، قرار داشته است.

  •  ساعات بازدید از روستای باییر: 24 ساعته
  • قیمت بازدید از روستای باییر: رایگان
  • زمان مورد نیاز برای بازدید از روستای باییر: از چند ساعت تا نیم روز زمان نیاز دارید.

موقعیت دقیق روستای باییر مارماریس

bayir-koyu-mugla.jpg
درخت کهنسال باییر از جاهای دیدنی مارماریس

 شهر باستانی آموس (Ancient City Amos)

 این سایت تاریخی در 20 کیلومتری جنوب مارماریس قرار گرفته است و برای هر علاقه‌مندی به تاریخ می‌تواند جزو پر اهمیت‌ترین جاهای دیدنی مارماریس باشد. آموس از یک تئاتر، معبد و مجسمه‌هایی مربوط به دوران کاریان تشکیل شده است. خرابه‌های شهر آموس را امروز روی تپه آسارجیک می توانید ببینید. بد نیست بدانید این مجموعه قدمتی نزدیک به 4 هزار سال دارد. 

  •  ساعت بازدید از شهر باستانی آموس: 10 صبح تا 7 بعدازظهر
  • قیمت بازدید از شهر باستانی آموس: نامشخص
  • زمان مورد نیاز برای بازدید از شهر باستانی آموس: حدود یک ساعت زمان نیاز دارید. 

موقعیت دقیق شهر باستانی آموس

Amos-antik-kenti-amos-ancient-city-6.jpg
شهر باستانی آموس از جاهای دیدنی مارماریس

کاروانسرای حفصه سلطان (hafsa sultan caravanserai)

این کاروانسرا که مربوط به قرن شانزدهم هجری قمری است در جنوب غربی قلعه مارماریس قرار گرفته. کاروانسرا حفصه سلطان که یکی از جاذبه های گردشگری مارماریس محسوب می‌شود تقریبا همزمان با بازسازی قلعه کار ساخت کاروانسرا هم انجام شد. بد نیست بدانید که حفصه سلطان مادر سلطان سلیمان قانونی از مشهورترین پادشاهان عثمانی است. این کاروانسرا 8 اتاق دارد و امروز به عنوان یک ملک شخصی از آن استفاده می‌شود.

  • ساعت بازدید از کاروانسرای حفصه سلطان: امکان بازدید داخل بنا وجود ندارد.
  • قیمت بازدید از بیرون کاروانسرای حفصه سلطان: رایگان
  • زمان مورد نیاز برای بازدید بیرون کاروانسرای حفصه سلطان: 15 دقیقه

موقعیت دقیق کاروانسرای حفصه سلطان 

Öküz_Mehmed_Pasha_Caravanserai,_Kuşadası_01.jpg
کاروانسرای حفصه سلطان از دیدنی های مارماریس

 میدان 19 می جوانان مارماریس(Marmaris 19 May Youth Square)

این میدان شاید مهم‌ترین میدان شهر کوچک مارماریس باشد که معمولا شروع و پایان تورهای گشت شهری در اینجا خواهد بود. میدان جوانان مارماریس به‌دلیل اهمیت 19 می به عنوان روز جوان نام‌گذاری شده است. مردم اغلب در کنار آب‌نمای زیبای میدان برای تجمعات شهری جمع می‌شوند. البته دورتادور میدان 19 می جوانان پر از رستوران و کافه است و برای کسانی که به دنبال تفریحات شبانه و گردش در شهر هستند انتخاب خوبی است.
  • ساعت بازدید از میدان 19 می جوانان مارماریس: 24ساعته
  • قیمت بازدید میدان 19 می جوانان مارماریس: رایگان
  • زمان مورد نیاز برای بازدید میدان 19 می جوانان مارماریس: کمتر از 30 دقیقه
موقعیت دقیق میدان جوانان مارماریس
 
mydn.jpg
میدان جوانان از زیباترین جاذبه های گردشگری مارماریس
 

 گرند بازار مارماریس (grand bazar)

 از بین همه شهرهای ترکیه اگر یک جا برای خرید مناسب نباشد، آن شهر مارماریس است. دیدنی های مارماریس بیشتر به سمت طبیعت و سواحل جذابش می‌رود، اما ممکن است بدتان نیاید ساعتی را در میان مغازه های این شهر بگذرانید و برای رفع نیازهایتان خرید کنید یا اصلا به‌سراغ مغازه‌های سنتی ترش بروید. پس اگر فارغ از دنیای برندها می‌خواهید به‌سراغ بازار بروید، گرند بازار مارماریس یک انتخاب جذاب باید باشد. 
  • ساعت کار گرند بازار مارماریس: 8 صبح تا 1 شب
  • قیمت بازدید از گرند بازار مارماریس: رایگان
  • مدت زمان بازدید از گرند بازار مارماریس: حداقل یک ساعت زمان نیاز دارید.
 موقعیت دقیق گرند بازار مارماریس
grand-bazaar-marmaris-buyuk-carsi2.jpg
گرند بازار مارماریس مناسب خرید وسایل ضروری

 سخن آخر

مارماریس بدون شک یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تفریح یا یک تعطیلات عاشقانه است، اما فراموش نکنیم که در چنین جاهایی هم می‌شود به سراغ جاذبه‌های تاریخی یا هنری رفت. قدم زدن یک قلعه عثمانی یا بازدید از یک سایت تاریخی برای هرکسی با ذره‌ای کنجکاوی درونی می‌تواند جذاب و مفرح باشد.

ما تلاش کردیم در این مطلب از لست‌سکند مجموعه‌ای از جاهای دیدنی مارماریس را برای شما گردآوری کنیم تا اگر شما هم دوست دارید کمی در میان تاریخ و فرهنگ این منطقه قدم بزنید و حضور داشته باشید با پیش‌زمینه ذهنی به آنجا بروید. اما بیایید به همین‌جا محدود نشویم، برای اطلاع بیشتر از جاذبه های گردشگری مارماریس می‌توانید به سراغ سفرنامه های مارماریس در لست سکند بروید و بیشتر بدانید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.