جاهای دیدنی آلانیا؛ معرفی بهترین ها با آدرس و عکس

4.8
از 6 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی آلانیا ترکیه با عکس و آدرس
19 تیر 1403 08:00
0

جاهای دیدنی آلانیا لحظات خاطره‌انگیزی برای مسافران می‌سازند. دیدنی های آلانیا برای هر سلیقه‌ای تنوع دارد. از جاذبه‌های تاریخی تا تفریحات آبی را می‌توانید در لیست مکان های دیدنی آلانیا ببینید. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری آلانیا را به شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی آلانیا که نباید از دست داد

  • قلعه آلانیا
  • برج سرخ
  • موزه باستان‌شناسی آلانیا
  • خانه و موزه آتاتورک
  • ساحل اینجکوم
  • ساحل کلئوپاترا
  • ساحل پرتکال
  • اسکله آلانیا
  • آکوا پارک آلانیا
  • غار داملاتاش
  • ساپادره
  • تله‌کابین آلانیا

مشاهده انواع تورهای آلانیا

قلعه آلانیا (Alanya Kalesi)

قلعه آلانیا، یکی از جاهای تاریخی آلانیا محسوب می‌شود که قدمتش به قرون‌وسطا برمی‌گردد. این بنا که یکی از نمادهای شهر آلانیاست، چشم‌انداز بسیار زیبایی از کوه و دریا را پیش چشم بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد و مکان بسیار مناسبی برای عکاسی است. معماری این قلعه به سبک سلجوقی است و روی تپه‌ای با ارتفاع ۲۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید و با تور ترکیه به شهر ساحلی آلانیا سفر می‌کنید، بازدید از این قلعه را از دست ندهید.

  • ساعت بازدید از قلعه آلانیا: ۸.5 صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط قلعه آلانیا: ۲۴ لیر

موقعیت دقیق قلعه آلانیا روی نقشه

قلعه آلانیاا.jpg
قلعه آلانیا، عکس جاهای دیدنی آلانیا

برج سرخ (Red Tower)

برج سرخ یا قزل کوله،‌ بیش از هشتصد سال پیش، به‌عنوان سپری دفاعی برای شهر آلانیا ساخته شد و امروز یکی از جاهای تاریخی آلانیا به شمار می‌آید. این برج در ارتفاع ۸۲۰ متری قرار گرفته و به همین دلیل،‌ مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را پیش چشم گردشگران قرار می‌دهد و یکی از لوکیشن‌های محبوب عکاسی برای مسافران تور آنتالیا محسوب می‌شود. دلیل نام‌گذاری این برج، استفاده از آجر و مصالح سرخ‌رنگ در معماری اینجاست.

  • ساعت بازدید از برج سرخ: ۸.5 صبح تا ۵.5 عصر
  • قیمت بلیط برج سرخ: ۴۰ لیر

موقعیت دقیق برج سرخ روی نقشه

برج سرخ.jpg
برج سرخ، از دیدنی های آلانیا

موزه باستان‌شناسی آلانیا (Alanya Archaeological Museum)

موزه باستان‌شناسی شهر آلانیا در سال ۱۹۶۷ افتتاح شد و در سال ۲۰۱۲ بازسازی و مرمت شد و دوباره آغاز‌به‌کار کرد. این موزه که از بهترین موزه‌های آنتالیا محسوب می‌شود، مجموعه کم‌نظیری از سفال، سرامیک، ظروف نقره و برنزی، موزاییک‌کاری و شیشه‌های باستانی است که قدمت برخی از آن‌ها به دوره‌های تاریخی بیزانس و یونان باستان برمی‌گردد. یکی از نفیس‌ترین اشیای این موزه، مجسمه‌ای برنزی به ارتفاع ۵۳ سانتی‌متر است. این مجسمه نفیس از شخصیت هرکول ساخته شده است و قدمت آن به قرن دوم میلادی برمی‌گردد.

  • ساعت بازدید از موزه باستان‌شناسی آلانیا: ۸.5 صبح تا ۵.5 عصر
  • قیمت بلیط موزه باستان‌شناسی آلانیا: ۱۴۰ لیر

موقعیت دقیق موزه باستان‌شناسی آلانیا روی نقشه

موزه باستان شناسی الانیا.jpg
موزه باستان‌شناسی، یکی از جاهای دیدنی آلانیا

خانه و موزه آتاتورک (Ataturk House & Museum)

خانه و موزه آتاتورک یکی از جاهای دیدنی آلانیا محسوب می‌شود که بازدید از آن می‌تواند برای علاقه‌مندان به موزه و خانه‌های تاریخی، بسیار جذاب باشد. این ساختمان به‌عنوان یادبودی برای کمال آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه، در سال ۱۹۸۷ افتتاح شد و مجموعه‌ای از اسناد تاریخی، کلکسیون تمبر، کارت‌پستال، روزنامه و اشیای تاریخی را می‌توانید در این خانه موزه ببینید.

  • ساعت بازدید از خانه و موزه آتاتورک: ۸.5 صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط خانه و موزه آتاتورک: رایگان

موقعیت دقیق خانه و موزه آتاتورک روی نقشه

ata tork.jpg
خانه و موزه آتاتورک، یکی از دیدنی های آلانیا

ساحل اینجکوم (Incekum Beach)

یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر به آلانیا، دیدن سواحل زیبا و بکر و استفاده از تفریحات آبی آن‌هاست. ساحل اینجکوم یکی از زیباترین و بهترین سواحل ترکیه محسوب می‌شود و در فاصله ۲۵ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. این ساحل ماسه‌ای برای شنا و آفتاب گرفتن انتخاب بسیار خوبی است. اگر همراه با بچه‌ها به آلانیا سفر می‌کنید، این ساحل گزینه خوبی است.

موقعیت دقیق ساحل اینجکوم روی نقشه

inke kum.jpg
ساحل اینجکوم، یکی از جاهای دیدنی در آلانیا

ساحل کلئوپاترا (Kleopatra Beach)

ساحل کلئوپاترا، یکی از زیباترین سواحل این شهر است که برای شنا، ‌آفتاب گرفتن، عکاسی و تجربه تفریحات آبی بهترین گزینه است. این ساحل رویایی دو کیلومتر طول دارد و شبیه به استخری اختصاصی است. شن‌های طلایی، آب شفاف و نزدیکی این ساحل به رستوران‌های خوب و باکیفیت باعث شده تا این ساحل در بین مسافران، بسیار محبوب باشد. 

موقعیت دقیق ساحل کلئوپاترا روی نقشه

celo patra.jpg
ساحل کلئوپاترا، یکی از جاهای دیدنی آلانیا

ساحل پرتکال (Portakal Beach)

ساحل پرتکال یکی از دیدنی های آلانیا برای عاشقان دریاست. این ساحل رویایی با ماسه‌های طلایی و آب‌های نیلی شفاف، یکی از بهترین نقاط این شهر برای عکاسی، شنا و تفریحات آبی است. طول این ساحل یک کیلومتر است. این ساحل، محل تلاقی دو رودخانه دیم کریک و رودخانه اوبا با هم است.

موقعیت دقیق ساحل پرتکال روی نقشه

پرتقال.jpg
ساحل پرتکال، یکی از مکان های دیدنی آلانیا

اسکله آلانیا (Pier In Alanya)

وقتی صحبت از مکان های دیدنی آلانیا باشد، سواحل و اسکله‌ها یکی از اولین گزینه‌هایی است که به ذهن خطور می‌کند. این شهر ساحلی زیبا، بهشت عاشقان دریا و تفریحات آبی است. اسکله آلانیا، یکی از جاذبه های گردشگری آلانیا برای این دسته از افراد است. این اسکله یکی از پاتوق‌های مسافران هنگام غروب آفتاب است؛ چراکه مناظر غروب خورشید در این اسکله حیرت‌انگیز است. علاوه‌بر تفریحات آبی، شب‌های این اسکله هم بسیار زنده و روشن است و موسیقی و شادی، بخش جدانشدنی شب‌های اینجاست. وجود کافه و رستوران‌های متنوع هم به محبوبیت این اسکله اضافه کرده است.

موقعیت دقیق اسکله آلانیا روی نقشه

اسکله الانیا.jpg
اسکله آلانیا، یکی از مکان های دیدنی آلانیا

آکوا پارک آلانیا (Alanya Aquapark)

اگر همراه فرزندانتان به آلانیا سفر می‌کنید، آکوا پارک یکی از جاهای دیدنی آلانیاست که نباید بازدید از آن را فراموش کنید. این پارک آبی با سرسره‌های متنوع، بهشت کوچکی برای کودکان است. علاوه‌بر تفریحات آبی، صندلی‌های مخصوص آفتاب گرفتن هم در آکوا پارک وجود دارد و بزرگ‌سالان می‌توانند زمان خود را زیر آفتاب درخشان آلانیا سپری کنند.

  • ساعت بازدید از آکوا پارک آلانیا: 10 صبح تا ۵ عصر
  •  قیمت بلیط آکوا پارک آلانیا: 750 لیر

موقعیت دقیق آکوا پارک آلانیا روی نقشه

اکوا پارک.jpg
آکوا پارک، یکی از جاهای دیدنی در آلانیا

غار داملاتاش (Damlataş Cave)

غار داملاتاش، یکی از جاذبه های گردشگری آلانیا برای عاشقان طبیعت است. این غار که یکی از منحصر‌به‌فردترین غارهای جهان است، در غرب جزیره آلانیا قرار دارد. داملاتاش، به‌‌معنای چکیدن آب از بالاست. این غار به‌طور اتفاقی دراثر انفجار دینامیت، در سال ۱۹۴۸ کشف شد. قدمت این غار به بیش از ۱۵ هزار سال پیش برمی‌گردد و هوای داخل آن به‌گونه‌ای است که برای مبتلایان به آسم خاصیت درمانی دارد.

  • ساعت بازدید از غار داملاتاش: 9 صبح تا ۶ عصر
  • قیمت بلیط غار داملاتاش: رایگان

موقعیت دقیق غار داملاتاش روی نقشه

غار داملاتاش.jpg
غار داملاتاش، جای دیدنی آلانیا

ساپادره (Sapadere)

ساپادره یکی از دیدنی های آلانیاست که می‌تواند عاشقان طبیعت را شیفته خود کند. این دره، ۸۰۰ متر طول و ۴۰۰ متر ارتفاع دارد و دراثر فرسایش خاک، توسط آب و باد شکل گرفته است. چنانچه در تابستان به این جای دیدنی آلانیا سر می‌زنید، باید بدانید که هوای این دره بسیار خنک است و فرصت شنا در آبشار آن هم برای شما فراهم است. پوشش گیاهی، پرندگان و جانوران متنوع و چشم‌اندازهای زیبا باعث شده تا ساپادره یکی از محبو‌ب‌ترین جاهای دیدنی آلانیا در میان مسافران باشد.

موقعیت دقیق ساپادره روی نقشه

ساپا دره.jpg
ساپادره، یکی از جاهای گردشگری آلانیا

تله‌کابین آلانیا (Alanya Teleferik)

تله‌کابین آلانیا فرصت دیدن چشم‌اندازی را برای شما فراهم می‌کند که بعید است در هیچ‌یک از دیگر جاذبه های گردشگری آلانیا فرصت دیدنش را داشته باشید. این تله‌کابین با ارتفاع ۹۰۰ متر، سواحل، کوه‌ها و دریای مدیترانه را پیش چشم شما قرار می‌دهد.

  • ساعت کاری تله‌کابین آلانیا: ۹.5 صبح تا ۱۱ شب
  •  قیمت بلیط تله‌کابین آلانیا: ۳۴۵ لیر

موقعیت دقیق تله‌کابین آلانیا روی نقشه

تله کابین.jpg
تله‌کابین آلانیا

سفر با تور به آلانیا

اگر قصد سفر به شهر زیبای آلانیا را دارید، کافی است در وبگاه لست‌سکند وارد بخش تورها شوید و عبارت تور آلانیا را جست‌وجو کنید. در این بخش با فهرستی از تورهای متنوع به این مقصد روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید از بین آن‌ها تور مد نظرتان را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب، بهترین جاهای دیدنی آلانیا را به شما معرفی کردیم. وقتی صحبت از دیدنی های آلانیا به میان می‌آید، اغلب افراد به یاد سواحل نیلی می‌افتند؛ در‌صورتی‌که جاهای دیدنی آلانیا تنوع زیادی دارند؛ از جاذبه‌ های تاریخی آلانیا مثل برج سرخ تا جاذبه‌های طبیعی مثل غار داملاتاش. خواندن مطلب قیمت غذا در ترکیه برای برآورد تقریبی هزینه‌های غذایی در این شهر به شما کمک می‌کند. اگر تاکنون به آلانیا سفر کرده‌اید، تجربه شما از سفر به این شهر و تماشای مکان های دیدنی آلانیا چطور بوده است؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.