جاهای دیدنی آنکارا؛ لیست کامل مکان های دیدنی آنکارا در ترکیه

4.8
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
جاهای دیدنی آنکارا؛ معرفی کامل بیش از ۲۰ جای دیدنی آنکارا
28 دی 1402 08:00
0

جاهای دیدنی آنکارا شاید میان گردشگرانی که به کشور ترکیه سفر می‌کنند، ناشناخته‌تر از بقیه جاذبه‌های این کشور باشد؛ اما دیدنی های آنکارا بسیار متنوع و چشمگیر است و با شناخت آن‌ها، تصویر تازه‌ای از پایتخت ترکیه در ذهنتان نقش می‌بندد. در این مطلب از بلاگ لست‌سکند، قصد داریم با معرفی جاهای دیدنی آنکارا، اطلاعات مفیدی درباره نحوه بازدید از این جاذبه‌ها و ساعت کاری آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم تا در سفرهای بعدی، این شهر نیز یکی از گزینه‌های انتخابی شما باشد.

جاهای دیدنی آنکارا؛ آنکارا کجا بریم؟

قلعه آنکارا، حمام‌های رومی، آنیت کبیر، مجسمه آتاتورک، معبد آگوستوس، موزه تمدن‌های آناتولی، موزه اریمتان، موزه راحمی ام کوچ، موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا، مسجد حاجی بایرام، مسجد کوجاتپه، مسجد اصلانهانه، مسجد بش تپه، مسجد احمد حمدی آکسکی، دریاچه ایمیر، برج آتاکوله و آبشار کچیورن از جاذبه های آنکارا هستند. اگر می‌خواهید در سفر به آنکارا، از تمام جاذبه‌ها دیدن کنید و از روزهایتان در یکی از بهترین شهرهای ترکیه لذت ببرید، با ما در ادامه همراه باشید.

Ankara-city.jpg
عکس آنکارا ترکیه

جاهای تاریخی آنکارا

مانند دیگر شهرهای دیدنی ترکیه، تاریخ آنکارا نیز بسیار غنی است و البته به‌دنبال آن، می‌توانید آثار امپراتوری‌های مختلف را در این شهر ببینید. برای کسانی که به بناهای تاریخی علاقه زیادی دارند، آنکارا مقصدی مناسب محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه جدیدی را در اختیارشان قرار دهد. در این بخش به معرفی جاهای تاریخی آنکارا می‌پردازیم.

قلعه آنکارا (Ankara Castle)

قلعه آنکارا، یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های ترکیه است که از آثار تاریخی این شهر محسوب می‌شود و قدمت آن به قرن‌ها قبل برمی‌گردد. این قلعه به شهر مشرف است و امپراتوری‌های عثمانی، سلجوقی، روم و بیزانس را دیده است. به همین دلیل، سبک‌های مختلف معماری را می‌توان در آن دید. این قلعه، بیست‌ ستون و دو دروازه دارد. خیابان‌های منتهی به قلعه آنکارا پر از خانه‌های قدیمی آنکارایی است که با قدم زدن در آن‌ها می‌توانید در دل تاریخ سفر کنید و از دیدنی های آنکارا لذت ببرید.

  • آدرس قلعه آنکارا: آلتیندا، کاله
  • ساعت بازدید از قلعه آنکارا: شنبه و یکشنبه 8 صبح تا 1۰ شب؛ بقیه روزها ۱۰ صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط قلعه آنکارا: رایگان

موقعیت دقیق قلعه آنکارا

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 6.jpg
قلعه آنکارا، از مکان های دیدنی آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 222.jpg
عکس قلعه آنکارا در ترکیه

حمام‌های رومی آنکارا (Roman baths)

حمام‌های رومی آنکارا، در واقع یک موزه در فضای باز است، که بقایای ویران‌شده یک مجموعه حمام رومی باستان را به نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر این حمام‌ها، این محوطه یک ساختمان کامل است که یک پالسترا، منطقه‌ای برای تمرینات بدنی، یک خیابان ستون‌دار و سایر سازه‌های ناشناس را در خود جای داده است. حمام‌های رومی آنکارا با حفاری‌هایی در سال‌های 1937 تا 1944 کشف شد. پس از مدتی، مقامات ترکیه آن‌ها را در معرض دید عموم قرار دادند و امروزه از آن به‌عنوان جاذبه های آنکارا در تور ترکیه یاد می‌کنند.

تپه‌ای که حمام‌ها روی آن ساخته شده‌اند، آثاری از سکونتگاه انسان‌های دوره فریگیه دارد. این حمام رومی 2000 ساله آپودیتریوم (رختکن)، فریگیداریوم (بخش سرد)، تپیداریوم (بخش گرم)، کالداریوم (بخش گرم) و... دارد. جالب است بدانید که حمام‌های رومی در قرن سوم پس از میلاد، در زمان امپراتور کاراکالا برای ادای احترام به خدای پزشکی یونانی رومی، اسکلپیوس ساخته شد. سنگ‌نوشته‌های متعدد، سنگ‌ریزه‌ها، مجسمه‌های شیر و تابوت‌ها در اطراف ساختار حمام قرار دارند و شما موقع ورود از آن‌ها بازدید می‌کنید. حمام‌های رومی به‌عنوان یک یادگار مهم از حکومت روم در آنکاراست.

  • آدرس حمام‌های رومی آنکارا: آلتیندا، آنافارتالار، خیابان چانکری، پلاک 43
  • ساعت بازدید از حمام‌های رومی آنکارا: ۱۰ صبح تا ۴.۵ بعدازظهر
  • قیمت بلیط حمام‌های رومی آنکارا: رایگان

 

موقعیت دقیق حمام‌های رومی آنکارا

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 8.jpg
حمام‌های رومی آنکارا، از دیدنی های آنکارا

آنیت کبیر، آرامگاه آتاتورک (Anitkabir)

مقبره پدر جمهوری مدرن ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک، در آنکارا قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی آنکارا محسوب می‌شود. این مقبره، روی تپه‌ای بلند با معماری پیچیده بنا شده است. مجموعه مقبره آتاتورک، بخش‌های زیادی برای بازدید دارد. این بخش‌ها عبارت‌اند از: تالار افتخار، پارک طاووس، اصلانلی یول، بلوک یادبود و... . این مقبره با دیوارها و نورپردازی‌های دیدنی‌اش در شب برای هر فردی که به آنکارا سفر می‌کند، مسحورکننده است. آنیت کبیر شباهت عجیبی به پارتنون در آتن دارد و چندین مجسمه اطراف آن را گرفته‌اند. علاوه‌بر این، ده برج متقارن در مجموعه آنیت کبیر وجود دارد که به ابهت این مکان اضافه می‌کند.

  • آدرس آنیت کبیر: محله چانکایا، یوجه تپه، خیابان آکدنیز، پلاک 31
  • ساعت بازدید از آنیت کبیر: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط آنیت کبیر: رایگان

موقعیت دقیق آنیت کبیر

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 51.jpg
آنیت کبیر، از جاهای دیدنی آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 100.jpg
مقبره آتاتورک، یکی از دیدنی های آنکارا 

مجسمه آتاتورک (Ataturk State)

مجسمه آتاتورک که در میدان اولوس آنکارا در نزدیکی بلوار آتاتورک قرار دارد، مجموعه‌ای از مجسمه‌های برنزی است که سربازان را در میدان جنگ به تصویر می‌کشد. این بنای تاریخی که در طول جنگ استقلال ترکیه ساخته شده است، شخصیت سوارکاری مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه و یک افسر نظامی در طول جنگ جهانی اول را نمایش می‌دهد. سه پیکر دیگر از دو سرباز و یک زن نیز در این مجموعه وجود دارد. درحالی‌که یکی از سربازان دوست خود را به جبهه می‌خواند، دیگری در حال مشاهده جبهه است.

مجسمه زن با حمل گلوله توپ، اشاره‌ای به کمک‌های زنان ترک در طول جنگ می‌کند. یکی از نمادهای تاریخی باشکوه آنکارا، مجسمه مرکزی آتاتورک است که در یونیفرم سرباز، روی یک پایه ایستاده و بر شمشیر خود تکیه داده است. این مجسمه در وسط یک خیابان نسبتاً شلوغ و در نزدیکی بازار محبوب ظفر قرار دارد.

  • آدرس مجسمه آتاتورک: آلتیندا، خیابان آنافارتالار
  • ساعت بازدید از مجسمه آتاتورک: 24 ساعته
  • قیمت بلیط مجسمه آتاتورک: رایگان

 

موقعیت دقیق مجسمه آتاتورک

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara222.jpg
مجسمه آتاتورک، از مکان های دیدنی آنکارا 

معبد آگوستوس (Temple of Augustus)

یکی از مهم‌ترین ویرانه‌های دوره روم در آنکارا، معبد آگوستوس است. متأسفانه این معبد به‌علت تغییرات جوی و زلزله در خطر ریزش قرار دارد. به همین دلیل آن را فقط می‌توان از بیرون دید. البته کتیبه‌های یونانی و لاتین روی دیوارهای معبد که دستاوردهای آگوستوس را توصیف می‌کنند، فقط از نمایی بیرونی دیده می‌شود. این معبد در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو قرار دارد و 20 سال قبل از میلاد، پس از تسخیر آناتولی مرکزی توسط امپراتوری روم ساخته شده است.

  • آدرس معبد آگوستوس: آلتیندا، حاجی بایرام
  • ساعت بازدید از معبد آگوستوس: 24 ساعته
  • قیمت بلیط معبد آگوستوس: بازدید از نمای بیرونی، رایگان

موقعیت دقیق معبد آگوستوس

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara212.jpg
معبد آگوستوس، از جاهای دیدنی آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara47.jpg
معبد آگوستوس، از دیدنی های آنکارا

موزه‌های آنکارا

شهر آنکارا پر از موزه‌هایی است که هرکدام نمایشگاهی از موضوعات مختلف‌اند. بااینکه بسیاری از گردشگران موزه‌ها را محیطی خالی از هیجان می‌دانند و علاقه زیادی به آن‌ها نشان نمی‌دهند؛ اما افرادی هم هستند که برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ یا تماشای کلکسیونی از آثار به این مکان‌ها می‌روند و برای دیدنشان زمان صرف می‌کنند. درهرحال، موزه‌ها از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنکارا محسوب می‌شوند و در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

موزه تمدن‌های آناتولی (Museum of Anatolian Civilizations)

موزه تمدن‌های آناتولی در منطقه آتپازاری آنکارا در دو ساختمان عثمانی، نزدیک قلعه آنکارا واقع شده است. این موزه شامل مجسمه‌ها، صنایع‌دستی، ابزار و مبلمان، آثار تاریخی دوران نوسنگی (Neolithic)، کالکولیتیک (Chalcolithic) و برنز (Bronze Age) است. تالار مرکزی، نقش‌برجسته‌ها و مجسمه‌هایی از دوره‌های فریگیه و اورارتویی عصر آهن را به نمایش می‌گذارد. این موزه که در سال 1997 به‌عنوان موزه سال اتحادیه اروپا شناخته شد، یکی از جاذبه های آنکارا محسوب می‌شود.

  • آدرس موزه تمدن‌های آناتولی: آلتیندا، اولوس، کاله، کوچه گوزجو
  • ساعت بازدید از موزه تمدن‌های آناتولی: همه‌روزه از 8 صبح تا ۷.۵ شب
  • قیمت بلیط موزه تمدن‌های آناتولی: 50 لیر

موقعیت دقیق موزه تمدن‌های آناتولی

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 30.jpg
موزه تمدن‌های آناتولی، از جاهای دیدنی آنکارا
606d701a18c77301189a14f7.webp
موزه تمدن‌های آناتولی

موزه اریمتان (Erimtan Archaeology and Art Museum)

اگر با تور آنکارا نوروز به ترکیه می‌روید، یکی از بهترین دیدنی ها آنکارا، موزه اریمتان است. اریمتان یک موزه باستان‌شناسی و هنر محبوب در آنکاراست و نزدیک به دو هزار اثر باستانی منطقه آناتولی را در خود جای داده است. به همین دلیل، بسیار ارزش بازدید دارد. موزه اریمتان که در منطقه اولوس آنکارا قرار دارد، آثاری را به نمایش می‌گذارد که متعلق به تمدن‌هایی مانند هیتی‌ها، اورارتوها، آشوری‌ها و هخامنشیان هستند. کنسرت‌هایی نیز هر سه‌شنبه در ساختمان موزه برگزار می‌شود.

این موزه به افتخار بنیان‌گذار انجمن کلکسیونرهای میراث فرهنگی، یوکسل اریمتان که مجموعه خصوصی خود را از سه هزار سال قبل از میلاد تا دوران بیزانس به اشتراک گذاشته، نام‌گذاری شده است. این موزه همچنین یک اتاق کنفرانس، یک کافه تریا، یک فروشگاه هدیه و یک کتاب‌فروشی دارد. موزه اریمتان در سه ساختمان قدیمی که تازه بازسازی شده‌اند، قرار دارد و بازدید از آن برای هرکسی که می‌خواهد درباره تاریخ و فرهنگ ترکیه بیشتر بداند، لذت‌بخش است.

  • آدرس موزه اریمتان: آلتیندا، کله، کوچه گوزجو، پلاک 10
  • ساعت بازدید از موزه اریمتان: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۵ عصر، دوشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط موزه اریمتان: بزرگ‌سالان 40 لیر، دانش‌آموزان، معلمان و بزرگ‌سالان بالای ۶۵ سال 25 لیر، معلولان و کودکان زیر 4 سال رایگان

موقعیت دقیق موزه اریمتان

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 511.jpg
موزه اریمتان، از جاهای دیدنی آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 2282.jpg
موزه اریمتان، یکی از جاذبه های آنکارا

موزه راحمی ام کوچ (Rahmi M. Koc Museum)

موزه راحمی ام کوچ آنکارا، اولین موزه صنعتی و حمل‌و‌نقل در این شهر است که روبه‌روی ارگ آنکارا، در محله قدیمی دو کاروان‌سرای تاریخی واقع شده است. بخش‌های خاصی از موزه راحمی ام کوچ به مصطفی کمال آتاتورک اختصاص داده شده است. اعتقاد بر این است که بخش بزرگی از این مجموعه توسط خانواده مشهور کوچ اهدا شده است. طبقه پایین موزه، یک گالری فرش، نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی و نمایشگاه‌های دارویی وجود دارد.

ابزارهای کشاورزی قدیمی مانند اولین تراکتور ترکیه، آسیاب آرد قرن بیستم و هواپیمای کشاورزی در این طبقه مشاهده می‌شود. در طبقه همکف ابزارهای زندگی روزمره مانند اولین دستگاه برش ماکارونی خانگی، وسایل حمل‌و‌نقل جاده‌ای و دو رستوران و تراس قرار دارد. این موزه همچنین فعالیت‌های سرگرم‌کننده و اکتشافی ازجمله قطارسواری برای کودکان، کارگاه‌های آموزشی برای بزرگ‌سالان و سمینارهای معلمان را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است.

  • آدرس موزه راحمی ام کوچ: آلتیندا، حاجت تپه، کاله، کوچه دپو، پلاک 1
  • ساعت بازدید از موزه راحمی ام کوچ: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۵ عصر، دوشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط موزه راحمی ام کوچ: 300 لیر، برای دانش‌آموزان 150 لیر

 

موقعیت دقیق موزه راحمی ام کوچ

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 487.jpg
موزه راحمی ام کوچ، از جاهای دیدنی آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 5778.jpg
موزه راحمی ام کوچ آنکارا

موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا (Ankara Painting and Sculpture Museum)

موزه دولتی نقاشی و مجسمه‌سازی در حاجت‌تپه آنکارا، به هنرهای زیبا اختصاص دارد. اکثر افرادی که با تور ترکیه نوروز به آنکارا می‌روند، از این موزه دیدن می‌کنند؛ زیرا این مجموعه طیفی از هنر معاصر را از اواخر قرن نوزدهم تا به امروز را به نمایش می‌گذارد. این موزه میزبان چندین کارگاه نقاشی و چاپ سنتی است و همچنین کارگاه‌های ویژه‌ای با محور هنرهای زینتی، سرامیک و مجسمه‌سازی ترکیه برگزار می‌کند. فعالیت‌های دیگری مانند کنسرت، تئاتر و نمایش فیلم نیز در سالنی در این موزه برگزار می‌شود.

  • آدرس موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا: آلیندا، حاجت‌تپه، تورکوجائی
  • ساعت بازدید از موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۶ عصر
  • قیمت بلیط موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا: رایگان

 

موقعیت دقیق موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 66.jpg
موزه هنر و مجسمه‌سازی، از دیدنی های آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 478.jpg
موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا

موزه قوم‌نگاری آنکارا (Etnoğrafya Müzesi)

موزه قوم‌نگاری آنکارا به بخشی از هنر و فرهنگ ترکیه اختصاص دارد که از دوره سلجوقی شروع می‌شود. این موزه به‌خوبی ماهیت قومیت آنکارایی را به تصویر می‌کشد؛ از لباس و زیورآلات گرفته تا کفش و سایر لوازم‌جانبی. همچنین در این موزه، کتابخانه‌ای وجود دارد که مجموعه‌ای تخصصی از کتاب‌های مربوط به داستان‌های عامیانه تاریخ و قوم‌نگاری آنکارا را در خود جای داده است. از این موزه به‌عنوان استراحتگاه موقت مصطفی کمال آتاتورک هم استفاده می‌شده و این بخش از موزه به‌عنوان حرکتی نمادین برای ادای احترام به او، به‌خوبی محافظت شده است. 

  • آدرس موزه قوم‌نگاری آنکارا: آلتیندا، حاجت‌تپه
  • ساعت بازدید از موزه قوم‌نگاری آنکارا: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط موزه قوم‌نگاری آنکارا: 40 لیر

 

موقعیت دقیق موزه قوم‌نگاری آنکارا

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 477.jpg
موزه قوم‌نگاری، از دیدنی های آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 488.jpg
موزه قوم‌نگاری آنکارا

مساجد دیدنی آنکارا

مانند دیگر شهرهای کشور ترکیه، آنکارا نیز مساجد تاریخی با معماری اصیل و زیبا دارد. برای بسیاری از افرادی که به تماشای بناهای باشکوه علاقه‌مندند، آنکارا گزینه‌ای حیرت‌انگیز است. در ادامه، برخی از این مساجد را که اکنون از جاذبه های آنکارا هستند، معرفی خواهیم کرد.

مسجد حاجی بایرام ولی (Haci Bayram Mosque)

مسجد حاجی‌ بایرام، یکی از مهم‌ترین مساجد تاریخی در آنکارا و کشور ترکیه است. این مرکز مذهبی نمادین، براساس سبک معماری مساجد قرن هفدهم و هجدهم و به‌عنوان مقبره شاعر ترک و صوفی، حاجی بایرام ولی، ساخته شده است. این مسجد همچنین شامل معبد رومی آگوستوس است. مسجد حاجی بایرام در دوره امپراتوری عثمانی ساخته شده است و سقف چوبی، پنجره‌های رنگی، کاشی‌های زیبا و نقوش گل‌و‌گیاه به معماری پیچیده، شگفت‌انگیز و تاریخی آن اضافه می‌کند. نمای مسجد حاجی بایرام ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد؛ اما به‌محض ورود، معماری داخلی، شما را حیرت‌زده می‌کند. این مسجد، فقط یک مناره استوانه‌ای‌شکل با دو بالکن دارد. 

  • آدرس مسجد حاجی بایرام ولی: آلتیندا، حاجی بایرام، کوچه ساریبا، پلاک 13
  • ساعت بازدید از مسجد حاجی بایرام ولی: 24 ساعته
  • قیمت بلیط مسجد حاجی بایرام ولی: رایگان

 

موقعیت دقیق مسجد حاجی بایرام ولی

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 25.jpg
مسجد حاجی بایرام ولی، از جاهای دیدنی آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 789.jpg
مسجد حاجی بایرام ولی، یکی از مکان های دیدنی آنکارا

مسجد کوجاتپه (Kocatepe Mosque)

مسجد کوجاتپه یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان و بزرگ‌ترین مسجد در آنکاراست که تقریباً از هر نقطه در مرکز شهر دیده می‌شود. چهار مناره مسجد و گنبد طلاکاری‌شده زیبای آن، منظره‌ای چشم‌نواز را به گردشگران نمایش می‌دهد. مانند بقیه جاهای دیدنی آنکارا، برای رسیدن به مسجدی که در نزدیکی میدان معروف شهر، میدان کیزیلای، قرار دارد، باید از تپه بالا بروید.

این مسجد که بیشتر به‌دلیل معماری مدرن اسلامی‌اش شهرت دارد، می‌تواند 24 هزار عبادت‌کننده را در خود جای دهد و به‌طرز مجللی برای یک تجربه معنوی بی‌نظیر ساخته شده است. آثار هنری گنبد مرکزی و استفاده از سنگ مرمر و شیشه‌های رنگی زیبا، از طراحی نئوکلاسیک عثمانی الهام گرفته شده است. فضای داخلی با سقف زینتی و یک لوستر طلایی سلطنتی تزیین شده است. ساخت این مسجد حدود 20 سال زمان برده است. 

  • آدرس مسجد کوجاتپه: چانکایا، کولتور، کوچه مدیها الدم
  • ساعت بازدید از مسجد کوجاتپه: 24 ساعته
  • قیمت بلیط مسجد کوجاتپه: رایگان

 

موقعیت دقیق مسجد کوجاتپه

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 78.jpg
مسجد کوجاتپه آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 47.jpg
مسجد کوجاتپه، از جاهای دیدنی آنکارا

مسجد اصلانهانه (Aslanhane Mosque)

مسجد اصلانهانه یکی از قدیمی‌ترین مساجد ترکیه به شمار می‌آید که از چوب و سنگ ساخته شده است. این مسجد که متعلق به قرن سیزدهم است، در محله قدیمی آنکارا و در کنار قلعه آنکارا قرار دارد. مسجد اصلانهانه که به‌معنای خانه شیر ترجمه می‌شود، نام خود را از مجسمه‌های شیری که در اطراف آن قرار دارند، گرفته است. این بنای مربع‌شکل با سقفی چوبی که توسط 24 ستون چوبی کنده‌کاری‌شده پشتیبانی می‌شود، تنها یک مناره دارد. این مسجد به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی آنکارا محسوب می‌شود.

  • آدرس مسجد اصلانهانه: آلتیندا، محله کاله، کوچه کاله
  • ساعت بازدید از مسجد اصلانهانه: 24 ساعته
  • قیمت بلیط مسجد اصلانهانه: رایگان

موقعیت دقیق مسجد اصلانهانه

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 26.jpg
مسجد اصلانهانه، از جاهای دیدنی آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara98.jpg
عکس مسجد اصلانهانه در آنکارا

مسجد بش تپه (Bestepe National Congress)

مسجد ملی بش تپه یکی دیگر از مساجد بزرگ آنکاراست. این بنا که در داخل مجموعه کاخ ریاست‌جمهوری منطقه بش تپه آنکارا قرار دارد، نماد فرهنگ و سنت‌های ترکیه است و نمونه برجسته‌ای از معماری سنتی ترکیه را در معرض نمایش قرار می‌دهد. در ورودی این مسجد، آب‌نمای زیبایی قرار دارد و در شب با مناره‌های نورانی‌اش، خیره‌کننده به نظر می‌رسد. کتابخانه ریاست‌جمهوری و یک مرکز کنگره نیز در داخل مجموعه ساخته شده تا میزبان جلسات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی باشد. این مسجد، یکی از جاهای دیدنی آنکارا محسوب می‌شود.

  • آدرس مسجد بش تپه: ینی محله، پلک 56
  • ساعت بازدید از مسجد بش تپه: 24 ساعته
  • قیمت بلیط مسجد بش تپه: رایگان

موقعیت دقیق مسجد بش تپه

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 4.jpg
مسجد بش تپه، از جاهای دیدنی آنکارا

مسجد احمد حمدی آکسکی (Ahmet Hamdi Akseki Mosque)

از زیباترین مساجد ترکیه، مسجد احمد حمدی آکسکی در آنکاراست که ترکیبی از معماری مدرن، خط عربی و طراحی باستانی اسلامی است. این بنا که به‌سبک نئوکلاسیک طراحی شده است، جلوه باشکوهی دارد. این مسجد می‌تواند حدود 6 هزار نمازگزار را در خود جای دهد و یک نمازخانه اختصاصی نیز برای خانم‌ها دارد.

این بنا که در سال 2013 افتتاح شده، به‌نام یک محقق مذهبی، احمد حمدی آکسکی، نام‌گذاری شده است. نقاشی‌های سرامیکی داخل مسجد، تاریخ و فرهنگ هر دو تمدن سلجوقی و عثمانی را منعکس می‌کند و بر زیبایی مسجد می‌افزاید. همچنین یک کتاب‌فروشی در طبقه زیرین قرار دارد که اغلب کتاب‌های مذهبی می‌فروشد. اگرچه این مسجد مانند بسیاری از مساجد مهم ترکیه یک لوستر بزرگ ندارد؛ اما گنبد آن که می‌تواند در رنگ‌های مختلف نورانی شود، آن را به یکی از جاهای دیدنی آنکارا تبدیل می‌کند که نباید دیدنش را از دست بدهید.

  • آدرس مسجد احمد حمدی آکسکی: چانکایا، اونیورسیتیلر
  • ساعت بازدید از مسجد احمد حمدی آکسکی: 24 ساعته
  • قیمت بلیط مسجد احمد حمدی آکسکی: رایگان

موقعیت دقیق مسجد احمد آکسکی

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara22.jpg
مسجد احمد حمدی آکسکی در آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 71.jpg
مسجد احمد حمدی آکسکی، از جاهای دیدنی آنکارا

جاهای دیدنی شهری آنکارا

شهر آنکارا جاذبه‌های متنوعی دارد که همگی در فاصله اندکی از هم قرار دارند. اگر قصد دارید هنگام قدم زدن در شهر، از جاهای دیدنی آنکارا نیز بازدید کنید، باید این مراکز را بشناسید و برنامه خود را طوری بچینید که بتوانید در ساعت‌ مناسب، از آن‌ها بازدید کنید. در ادامه برخی از این جاهای دیدنی آنکارا را به شما معرفی می‌کنیم تا در زمان شهرگردی از آن‌ها غافل نشوید.

دریاچه ایمیر (Lake Eymir)

دریاچه آبرفتی ایمیر، یکی از بهترین جاهای دیدنی آنکارا در تابستان محسوب می‌شود. این دریاچه داخل یک پارک جنگلی قرار دارد و رایج‌ترین گونه‌های پرندگانی که در این دریاچه یافت می‌شوند، اردک، الماباش پاتکا و باهرید هستند. ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی و ماهیگیری نیز در این پارک زیبا در دسترس گردشگران قرار دارد. این دریاچه که به‌نام یکی از قبیله‌های ترکمن به‌نام «ایمور» نام‌گذاری شده است، طبیعتی بکر و دیدنی را پیش چشمان گردشگران ترسیم می‌کند.

  • آدرس دریاچه ایمیر: محله چانکایا
  • ساعت بازدید از دریاچه ایمیر: 24 ساعته
  • قیمت بلیط دریاچه ایمیر: رایگان

 

موقعیت دقیق دریاچه ایمیر

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara  65jpg.jpg
دریاچه ایمیر، از مکان های دیدنی آنکارا در ترکیه

برج آتاکوله (Atakule)

برج آتاکوله که در منطقه چانکایا قرار دارد، با ارتفاع 125 متری از سطح دریا مشرف به شهر است و یکی از مکان های دیدنی آنکارا در ترکیه به شمار می‌آید. منظره پانورامای شهر در کنار غذاهای خوب رستوران این برج، قطعاً لذت‌بخش خواهد بود. البته بهتر است از میزان حدودی قیمت غذا در ترکیه اطلاع داشته باشید و بودجه‌تان را بسنجید. این برج با یک رستوران گردان و یک کافه، مکانی عالی برای لذت بردن از یک شام رمانتیک با منظره شهر آنکاراست. ساختمان پایین این برج، یک مجتمع تجاری است. 

  • آدرس برج آتاکوله: محله چانکایا
  • ساعت بازدید از برج آتاکوله: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط برج آتاکوله: برای شهروندان ترکیه 80 لیر، برای دانش‌آموزان و شهروندان بالای 65 سال 40 لیر، برای کودکان زیر 6 سال، بستگان شهدا و جانبازان رایگان و برای گردشگران خارجی 180 لیر

موقعیت دقیق برج آتاکوله

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 9.jpg
برج آتاکوله، از دیدنی های آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 12.jpg
چشم‌انداز آتاکوله

آبشار کچیورن (Keçiören Falls)

آبشار کچیورن که در منطقه کچیورن آنکارا قرار دارد، آبشاری ساخته دست بشر است که منظره‌ای شگفت‌انگیز را در میان شهر به وجود آورده است. به همین دلیل، آبشار کچیورن از بهترین جاهای دیدنی آنکارا در تابستان محسوب می‌شود. یک پل شیشه‌ای هم روی آبشار وجود دارد که بسیار دیدنی است. در اطراف آبشار، استخرها و فواره‌های زیادی وجود دارد و بهترین فرصت است که هنگام بازدید از این آبشار از نمای اطراف آن هم بازدید کنید. یک ماکت بتنی زیبا از قلعه Esztergom مجارستان نیز در این محوطه وجود دارد. علاوه‌بر این، یک تله‌کابین و یک مرکز خرید نزدیک به این آبشار هستند که کچیورن را از دیگر مناطق دیدنی آنکارا متمایز می‌کند.

  • آدرس آبشار کچیورن: کچیورن، کالابا
  • ساعت بازدید از آبشار کچیورن: 24 ساعته
  • قیمت بلیط آبشار کچیورن: رایگان

موقعیت دقیق آبشار کچیورن

lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 25jpg.jpg
آبشار کچیورن، از دیدنی های آنکارا
lastsecond.ir-tourist attractions of ankara 99.jpg
آبشار کچیورن

خرید تور آنکارا از لست‌سکند

اگر شهر دیدنی آنکارا را برای سفر انتخاب کرده‌اید یا می‌خواهید برای انگشت‌نگاری سفارت به پایتخت ترکیه بروید، بهترین راه، خرید تور آنکارا از لست‌سکند است. ما در لست‌سکند، شرایطی را برایتان فراهم کرده‌ایم که بتوانید با استفاده از فیلترهای گوناگون و با توجه به سلیقه، زمان مورد نظر و بودجه‌ای که در دست دارید، تور تهیه کنید و با آسودگی خاطر، سفر لذت‌بخشی به آنکارا داشته باشید.

سخن آخر

وقتی صحبت از جاهای دیدنی آنکارا به میان می‌آید، کمتر کسی از جزئیات دیدنی‌هایش باخبر است. بسیاری از افراد در سفرهای کاری یا اقامتشان در ترکیه از این شهر که پایتخت اداری ترکیه است، بازدید می‌کنند؛ اما گاهی اوقات برای سرگرمی و لذت بردن از سفرشان اطلاعات کافی ندارند. در این مطلب، با معرفی مهم‌ترین جاهای دیدنی آنکارا سعی کردیم به شما کمک کنیم تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید و روزهایی لذت‌بخش و متفاوتی را در آنکارای ترکیه، تجربه کنید. کدام‌یک از جاذبه های آنکارا بیشتر نظرتان را جلب کرده است؟ نظرتان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!