کافه های اصفهان؛ معروف ترین و بهترین کافه ها از سنتی تا مدرن

4.3
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بهترین کافه های اصفهان؛ معرفی کافه های دنج، معروف، سنتی و مدرن اصفهان
09 اسفند 1402 08:00
0

کافه های اصفهان به‌قدری زیبا و دل‌نشین‌اند که نمی‌توان بدون دیدن آن‌ها به خانه برگشت. کافه های معروف اصفهان نمادی از فرهنگ و تمدن این شهرند و شما را با آداب‌ورسوم اهالی کلان‌شهر تاریخی ایران آشنا می‌کنند. البته برخی از آن‌ها، محیطی مدرن دارند و به‌عنوان بهترین کافه های اصفهان برای تولد شناخته می‌شوند. در همه این کافه‌ها بهترین غذاها سرو می‌شود. در این مطلب از لست‌سکند قرار است بهترین کافه های اصفهان را به شما معرفی کنیم؛ کافه‌‌هایی که هم امکانات مطلوبی دارند، هم امتیاز خوبی از سوی کاربران گرفته‌اند.

بهترین کافه های اصفهان

اگر می‌خواهید یک کافه خوب در اصفهان پیدا کنید و در کنار بازدید از جاهای دیدنی اصفهان، سری هم به آن‌‌ها بزنید، با ما همراه باشید؛ زیرا قرار است لیستی از بهترین کافه های اصفهان را در اختیارتان بگذاریم. برخی از بهترین کافه های اصفهان عبارت‌اند از:

  • شربت‌خانه بهارنارنج
  • کافه سفر
  • کافه رگ راگ
  • کافه آلند
  • عمارت نمکدان
  • کافه مس و قالی
  • کافه میدون

کافه های معروف اصفهان

کافه‌ های معروف اصفهان شامل کافه‌هایی می‌شوند که سال‌هاست به پاتوق جوانان و حتی میان‌سالان تبدیل شده‌اند و جایگاه خاصی در دل مردم دارند. کافه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، محیطی گرم و صمیمی دارند و برای خانواده‌ها مناسب هستند. اگر دوست دارید در سفرتان به‌جای انتخاب میان بهترین رستوران‌های اصفهان، به کافه های معروف اصفهان بروید، این فهرست می‌تواند کمکتان کند.

چای‌خانه آزادگان

چای‌خانه آزادگان در اصفهان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین چای‌خانه‌های ایران است. این چای‌خانه در خیابان حاج میرزا واقع شده و ساختمان آن بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد. این چای‌خانه دکوراسیون سنتی و زیبایی دارد و مجموعه‌ای از عکس شاعران، نویسندگان، هنرمندان و فعالان اجتماعی را جمع‌آوری و به دیوارها آویزان کرده است. در این چای‌خانه می‌توانید از چای دم‌کرده با نبات، قلیان و شیرینی‌های محلی لذت ببرید. البته با توجه به نام این مکان، فکر نکنید که فقط با یک چای‌خانه طرفید. در این مکان انواع غذاهای سنتی با قیمت مناسبی عرضه می‌شود. همچنین برنامه‌های فرهنگی مختلفی در این چای‌خانه برگزار می‌شود که شامل موسیقی سنتی، شعرخوانی، نمایش و سخنرانی است. این چای‌خانه با محیط گرم و صمیمی‌اش، مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ اصفهان است.

  • آدرس چای‌خانه آزادگان: خیابان حاج میرزا، بازار آهنگران
  • ساعت کاری چای‌خانه آزادگان: همه‌روزه از 7 صبح تا 10 شب، چهارشنبه‌ها از ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • شماره‌تلفن چای‌خانه آزادگان: 03132211225

موقعیت دقیق چای‌خانه آزادگان

منوی چای خانه.jpg
منوی چای‌خانه آزادگان
ezgif.com-crop (1).jpg

چای‌خانه آزادگان، از کافه های معروف اصفهان

شربت‌خانه بهارنارنج

شربت‌خانه بهارنارنج یکی دیگر از کافه های معروف اصفهان است. این شربت‌خانه در خیابان حکیم نظامی واقع شده و بنای آن از دوره صفویه باقی مانده است. این شربت‌خانه با دکوراسیون سنتی و زیبایش، محلی مناسب برای استراحت و لذت بردن از شربت‌های خوش‌مزه و تنقلات محلی است. شربت‌خانه بهارنارنج با انواع شربت‌های گلاب، خاکشیر، سکنجبین، نعناع، زعفران و... پذیرای افرادی است که دوست دارند با فرهنگ اصفهانی‌ها آشنا شوند و با خانواده یا دوستانشان گپ بزنند. همچنین در این شربت‌خانه فالوده، آبمیوه، چای، قلیان، کلوچه محلی، انواع غذاهای سنتی و... سرو می‌شود. پس اگر می‌خواهید در محیط گرم و سنتی یک کافه بنشینید و اوقات خوبی را سپری کنید، به شربت‌خانه بهارنارنج بروید.

  • آدرس شربت‌خانه بهارنارنج: خیابان حکیم نظامی، کوچه کلیسای وانک، رو‌به‌روی هتل جلفا
  • ساعت کاری شربت‌خانه بهارنارنج: همه‌روزه از ۸ صبح تا 11:45 شب، پنج‌شنبه از 10 صبح تا 11:45 شب
  • شماره‌تلفن شربت‌خانه بهارنارنج: 03136275269

موقعیت شربت‌خانه بهارنارنج

منوی شربت خانه.jpg
منوی شربت‌خانه بهارنارنج
شربت_خانه بهارنارنج.jpg

شربت‌خانه بهارنارنج، یکی از کافه های معروف اصفهان

کافه سفر

کافه سفر یکی از کافه های دنج اصفهان است که با دکوراسیونی شیک و مدرن، منویی متنوع و خدماتی عالی، مشتریان زیادی را جذب کرده است. این کافه در محله‌ای نزدیک به چهارباغ عباسی واقع شده و دسترسی به آن راحت است. این کافه از ساعت 12 ظهر تا یک شب باز است و در این مدت، برنامه‌های مختلفی را برای سرگرمی مشتریان اجرا می‌کند. برخی از این برنامه‌ها عبارت‌اند از: موسیقی زنده، بازی‌های رومیزی، نمایش فیلم و برگزاری کارگاه‌های هنری.

منوی این کافه شامل انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، دسر‌های خوش‌مزه، سالاد‌ها، ساندویچ‌ها و پیتزاست. قیمت‌های این کافه مناسب و رقابتی است و با توجه به کیفیت غذا و نوشیدنی‌ها، قیمتی معقول دارد. کافه سفر، جایی مناسب برای گفت‌وگو با دوستان و خانواده است. اگر به‌دنبال یک محیط دوستانه، شاد و مدرن هستید، حتماً این کافه را امتحان کنید.

  • آدرس کافه سفر: خیابان چهارباغ عباسی، روبه‌روی خیابان شیخ بهایی
  • ساعت کاری کافه سفر: همه‌روزه از 9 صبح تا 5 عصر، جمعه‌ها تعطیل
  • شماره‌تلفن کافه سفر: 03131325769

موقعیت دقیق کافه سفر

کافه سفر اصفهان.jpg
کافه سفر، یک کافه خوب در اصفهان

کافه رگ راگ

کافه رگ راگ، یکی از کافه های مدرن اصفهان است که با دکوراسیون شاد و رنگی، منوی متنوع و خدمات عالی، مشتریان زیادی را جذب کرده است. این کافه در خیابان فلسطین واقع شده و از ساعت 8.5 صبح تا ۱۲ شب پذیرای علاقه‌مندان به قهوه، چای، کیک، پیتزا و ساندویچ است. کافه رگ راگ با محیطی دنج و گرم، موسیقی آرامش‌بخش و نورپردازی زیبا، محیط مناسبی را برای گپ‌زدن با دوستان، خواندن کتاب یا کار با لپ‌تاپ فراهم کرده است. این کافه همچنین برگزارکننده رویدادهای فرهنگی و هنری مختلفی است که می‌توانید از طریق صفحه اینستاگرام کافه رگ راگ از آن‌ها باخبر شوید. اگر به‌دنبال یک کافه خوش‌آب‌ورنگ در شهر تاریخی اصفهان هستید، کافه رگ راگ را از دست ندهید.

  • آدرس کافه رگ راگ: خیابان فلسطین
  • ساعت کاری کافه رگ راک: همه‌روزه از 8.5 صبح تا 12 شب
  • شماره‌تلفن کافه رگ راگ: 09131182707

موقعیت دقیق کافه رگ راگ

رگ راگ.jpg
منوی کافه رگ راگ
کافه رگ راگ.jpg
کافه رگ راگ، از کافه های مدرن اصفهان

بهترین کافه های اصفهان برای تولد

افراد زیادی هستند که به‌جای هدیه فیزیکی برای تولد، به یکدیگر تور داخلی هدیه می‌دهند یا حتی خود را برای تولدشان به یک سفر مهمان می‌کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید و به‌دنبال بهترین کافه های اصفهان برای تولد می‌گردید یا اگر ساکن اصفهان هستید و می‌خواهید کافه‌ای مناسب برای گرفتن تولد پیدا کنید، این قسمت از مطلب مناسب شماست؛ زیرا قرار است لیستی از بهترین کافه های اصفهان برای تولد را در اختیارتان قرار دهیم.

کافه آلند

کافه آلند یکی از کافه های لوکس اصفهان است که می‌توانید در آن لحظات خوشی را با دوستان و خانواده‌تان سپری کنید. این کافه با دکوراسیون شیک و مدرن، منوی متنوع و قیمت‌های معقول، محیطی دنج و دل‌نشین را برای مشتریانش فراهم کرده است. شما می‌توانید از انواع قهوه‌های دمی، اسپرسو، لاته، کاپوچینو، موکا، فراپاچینو و هات‌چاکلت در این کافه لذت ببرید. همچنین انواع کیک‌های خوش‌مزه، پای سیب، بستنی، وافل و پنکیک نیز در منوی این کافه قرار دارد. اگر به‌دنبال یک جای آرام و شاد برای صحبت با دوستان یا صرف خوراکی هستید، کافه آلند را از دست ندهید.

  • آدرس کافه آلند: خیابان طالقانی، مرکز خرید ارگ جهان‌‌نما
  • ساعت کاری کافه آلند: همه‌روزه از ۹ صبح تا 10.5 شب، جمعه از ۴ بعدازظهر تا ۱۰.۵ شب
  • شماره‌تلفن کافه آلند: 03132121058

موقعیت دقیق کافه آلند

آلند.jpg
کافه آلند، از بهترین کافه های اصفهان برای تولد

کافه کتاب

کافه کتاب در اصفهان یکی از بهترین کافه های اصفهان برای تولد است. این کافه با دکوراسیون شیک و مدرن، منوی متنوع و خوش‌مزه و البته قفسه‌های پر از کتاب‌های جذاب و موضوعی، می‌تواند ساعت‌ها شما را برای گذراندن اوقاتی خوش مشغول کند. شما می‌توانید در این کافه با دوستانتان گپ بزنید، کتاب دل‌خواهتان را بخوانید یا از رویدادهای فرهنگی و هنری که در این کافه برگزار می‌شود، لذت ببرید. کافه کتاب در اصفهان محیطی دوستانه و گرم را برای شما فراهم می‌کند که باعث می‌شود هر بار دلتان بخواهد، به آنجا برگردید.

  • آدرس کافه کتاب: چهارباغ بالا، روبه‌روی زمزم، مجتمع کاویان
  • ساعت کاری کافه کتاب: همه‌روزه از ۸ صبح تا ۱۲ شب
  • شماره‌تلفن کافه کتاب: 09337924447

موقعیت دقیق کافه کتاب

کافه کتاب0.jpg
کافه کتاب، از بهترین کافه های اصفهان برای تولد

کافه‌رستوران آرامش

کافه‌رستوران آرامش یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در اصفهان برای لذت بردن از یک فنجان قهوه و گپ‌و‌گفت با دوستانتان به آنجا بروید. این کافه با دکوراسیون شیک و مدرن، منوی متنوع و قیمت‌های مناسب، محبوبیت زیادی در میان مردم دارد. شما می‌توانید در این کافه از انواع قهوه اسپرسو، کاپوچینو، لاته، موکا، آفوگاتو و... لذت ببرید. همچنین شیرینی‌های خوش‌مزه‌ای مثل کیک، کلوچه، کروسان، مافین، کاپ‌کیک و... نیز در این کافه سرو می‌شود. اگر به‌دنبال یک جای آرام و دنج برای گذراندن وقتتان هستید، کافه آرامش را از دست ندهید.

  • آدرس کافه‌رستوران آرامش: خیابان سپه
  • ساعت کاری کافه‌رستوران آرامش: از 8 صبح تا 12 شب
  • شماره‌تلفن کافه‌رستوران آرامش: 03134371631

موقعیت کافه‌رستوران آرامش

ارامش.jpg
کافه‌رستوران آرامش؛ از بهترین کافه های اصفهان برای تولد

کافه های سنتی اصفهان

اگر طرف‌دار سبک سنتی هستید، قطعاً می‌دانید که معروف‌ترین غذای محلی اصفهان، بریانی است و می‌توانید طعم این غذا را در بهترین بریانی‌های اصفهان امتحان کنید. اگر بریانی دوست ندارید و تمایل دارید در محیطی سنتی غذا را نوش جان کنید، در این بخش از مطلب، کافه های سنتی اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم؛ کافه‌هایی که محیطی سنتی دارند؛ اما غذاهای مدرن و همه‌پسندی را ارائه می‌دهند.

کافه میدون

کافه میدون، یکی از بهترین کافه های سنتی اصفهان است که برای اهالی این شهر به پاتوق تبدیل شده است. این کافه با دکوراسیون سنتی و غذاهای خوش‌مزه ایرانی، محیطی گرم و دوستانه را برای مهمانانش فراهم می‌کند. کافه میدون در کنار میدان نقش جهان، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین میدان‌های جهان، قرار دارد و منظره‌ای بسیار دل‌نشین را مقابل چشمانتان می‌گذارد. شما می‌توانید در این کافه، چای داغ و شیرینی‌های خوش‌عطر بخورید و از صحبت با دوستانتان لذت ببرید. کافه میدون در اصفهان، شما را به سفری در گذشته و حال دعوت می‌کند و با فرهنگ و هنر ایران آشنا می‌کند.

  • آدرس کافه میدون: میدان نقش جهان، خیابان استانداری
  • ساعت کاری کافه میدون: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۱ شب
  • شماره‌تلفن کافه میدون: ۰۳۱۳۲۲۴۴۰۰۷

موقعیت کافه میدون

میدون1.jpg
منوی کافه میدون
میدون.jpg
کافه میدون، از کافه های سنتی اصفهان 

عمارت نمکدان

عمارت نمکدان یکی دیگر از کافه های سنتی اصفهان است که در میدان نقش جهان واقع شده‌است و محیطی گرم و صمیمی دارد. عمارت نمکدان منویی متنوع دارد و مناسب کسانی است که به‌دنبال کافه‌های روباز در اصفهان هستند. البته این عمارت، محیطی هم در قالب یک خانه قدیمی و سنتی دارد که اگر دوست دارید، می‌توانید غذایتان را در آنجا میل کنید. تصویر این عمارت‌، همراه با منوی آن را در ادامه خواهید دید. این عمارت را می‌توان جزو کافه های لوکس اصفهان نیز به شمار آورد.

  • آدرس عمارت نمکدان: میدان نقش جهان
  • ساعت کاری عمارت نمکدان: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • شماره‌تلفن عمارت نمکدان: 03132247313

موقعیت عمارت نمکدان

نمکدان2.jpg
نمای داخلی عمارت نمکدان
نمکدان1.jpg
منوی عمارت نمکدان
نمکدان.jpg
عمارت نمکدان، از کافه های دنج اصفهان

کافه‌رستوران مس و قالی

کافه مس و قالی یکی از جذاب‌ترین کافه‌های شهر اصفهان است که با ترکیبی از دکوراسیون سنتی و مدرن، محیطی دوستانه و گرم را برای مشتریانش فراهم می‌کند. این کافه در خیابان دروازه دولت واقع شده و محیطی گرم و جذاب دارد. در داخل کافه، می‌توانید از انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، شیرینی‌های خوش‌مزه، سالادها و ساندویچ‌های متنوع لذت ببرید. کافه مس و قالی با قیمت‌های مناسب و کیفیت بسیار، تجربه خوبی از رفتن به بهترین کافه های اصفهان برایتان به یادگار می‌گذارد.

  • آدرس کافه‌رستوران مس و قالی: میدان نقش جهان، خیابان دروازه دولت، خیابان سپه
  • ساعت کاری کافه‌رستوران مس و قالی: همه‌روزه از 8:30 صبح تا 11:45 شب
  • شماره‌تلفن کافه‌رستوران مس و قالی: 03132222764

موقعیت کافه‌رستوران مس و قالی

مس و قالی.jpg
کافه مس و قالی، یک کافه خوب در اصفهان

خرید تور اصفهان از لست‌سکند

اگر در تدارک سفر به اصفهان هستید، پیشنهاد می‌‌کنیم این بار با تور به اصفهان سفر کنید. با خرید تور اصفهان از وبگاه لست‌سکند، تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر داخلی به دست می‌آورید؛ زیرا در وبگاه لست‌سکند، می‌توانید با انواع‌واقسام فیلترها توری را انتخاب کنید که به شرایط مد نظرتان نزدیک‌تر باشد و بدون دغدغه بابت رزرو بلیط وسیله نقلیه و اقامتگاه، با خاطری آسوده عازم سفر شوید.

سخن آخر

در این مطلب، تعدادی از بهترین کافه های اصفهان را به شما معرفی کردیم تا بتوانید به‌خوبی در این شهر گشت‌وگذار کنید و تفریح کاملی داشته باشید. حتی اگر برای یک سفر کاری به اصفهان می‌روید، کافه های اصفهان مکان خوبی برای جلسه‌های کاری یا کار با لپ‌تاپ است. با خواندن این مطلب، دیگر می‌دانید وقتی که به‌دنبال یک کافه خوب در اصفهان هستید، چه گزینه‌هایی پیش رو دارید. اگر تجربه حضور در کافه های معروف اصفهان را داشته‌اید،‌ خوشحال می‌شویم نظرتان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.