جاهای دیدنی شیرگاه؛ معرفی بهترین‌ها با آدرس و عکس

4.4
از 28 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی شیرگاه با عکس و آدرس
11 تیر 1403 08:00
2

جاهای دیدنی شیرگاه ترکیبی از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی هستند و این ترکیب بی‌نظیر می‌تواند معجون جذابی برای سفردوستان علاقه‌مند به تاریخ و طبیعت باشد. به همین علت در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند جاهای گردشگری شیرگاه را به شما معرفی می‌کنیم تا هنگام سفر به این شهر دیدنی، از آن‌ها بازدید کنید.

جاهای دیدنی شیرگاه که نباید از دست داد

  • جنگل پلنگ‌دره
  • آبشار پلنگ‌دره
  • پارک جنگلی جوارم
  • پارک جنگلی اندارگلی
  • پل شاپوری
  • دریاچه و سد لفور
  • پل شاه‌عباسی

لیست قیمت تورهای شیرگاه

جنگل پلنگ‌دره

امکان ندارد به شمال کشور مسافرت کنید و به جنگل نروید؛ آن هم جنگل‌های انبوه مازندران که زبانزد خاص و عام هستند. به همین علت، جاهای دیدنی شیرگاه را با معرفی یک جنگل زیبا شروع می‌کنیم. جنگل پلنگ‌دره یکی از جاهای گردشگری شیرگاه است که می‌توانید با تور طبیعت‌گردی از آن بازدید کنید. با گشت‌وگذار در این جای دیدنی شیرگاه، علاوه‌بر جنگل‌نوردی و رودخانه‌نوردی، آبشار پلنگ‌دره را هم از نزدیک می‌بینید؛ بنابراین بهتر است برای گشت‌وگذار در این جنگل، به وسایل مناسب مجهز باشید. جنگل پلنگ‌دره با تنوع گیاهی و جانوری‌اش، هرساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

  • آدرس جنگل پلنگ‌دره: شرق و شمال‌شرقی شهرستان شیرگاه

موقعیت جنگل پلنگ‌دره روی نقشه

Palang Dareh.jpg
عکس جاهای دیدنی شیرگاه، جنگل پلنگ‌دره

آبشار پلنگ‌دره

حالا که جنگل پلنگ‌دره را معرفی کردیم، نوبت به معرفی آبشار آن می‌رسد. آبشار پلنگ‌دره یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شیرگاه است که طبیعت‌گردان را شگفت‌زده می‌کند. این آبشار هشت‌متری، در میان جنگل‌های سرسبز پلنگ‌دره قرار گرفته و با طبیعتی زیبا، مکانی ایدئال برای گردش و استراحت شما خواهد بود. طبیعت زیبا، بکر و دست‌نخورده این منطقه، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

  • آدرس آبشار پلنگ‌دره: 13 کیلومتری جنوب‌شرقی شیرگاه، جنگل پلنگ‌دره

موقعیت آبشار پلنگ‌دره روی نقشه

Palang Darreh Waterfall.jpg
آبشار پلنگ‌دره، از دیدنی های شیرگاه

پارک جنگلی جوارم

اگر با خودرو ده دقیقه از شیرگاه به‌سمت جنوب حرکت کنید، به یک پارک جنگلی بسیار زیبا می‌رسید که جَوارِم نام دارد. این پارک یکی از جاهای دیدنی شیرگاه است که می‌توانید ساعاتی در آن از شلوغی‌های شهر به‌دور باشید، بساط پیک‌نیک را پهن کنید و از طبیعت زیبایش نهایت لذت را ببرید. در این جای دیدنی شیرگاه امکان کمپ کردن هم وجود دارد. اگر هم علاقه‌ای به این سبک اقامت ندارید، می‌توانید کلبه‌های اطرافپارک را برای اقامت اجاره کنید. پارک جنگلی جوارم امکانات رفاهی بسیاری از قبیل آلاچیق، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، بیلیارد، مینی‌گلف، کافه، رستوران و مغازه‌های مختلف دارد.

  • قیمت بلیط پارک جنگلی جوارم: 25 هزار تومان
  • آدرس پارک جنگلی جوارم: 8 کیلومتری جنوب شیرگاه

موقعیت پارک جنگلی جوارم در نقشه

Javarem Forest Park.jpg
عکس جاهای دیدنی شیرگاه، پارک جنگلی جوارم

پارک جنگلی اندارگلی

نوبت به معرفی پارک جنگلی اَندارگُلی می‌رسد. این جای دیدنی شیرگاه با پوشش گیاهی متنوع و آب‌وهوای مطبوع، مکان ایدئالی برای تفریح و استراحت به شمار می‌آید. درضمن رودخانه‌ای هم که از این پارک عبور می‌کند، طراوت دوچندانی به گردش شما می‌بخشد و می‌توانید چند ساعتی را در آنجا کمپ کنید. البته که سفر با تور شمال چشم‌اندازی از طبیعت بی‌کران را در مقابل چشمانتان قرار خواهد داد. جا دارد ذکر کنیم که در این پارک، به‌غیر از چند سکوی نشستن و پارکینگ، امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد و بهتر است وسایل خود را از قبل خریداری کرده باشید. البته طبق نظر بازدیدکنندگان، اخیراً در حال اضافه کردن امکانات رفاهی مختلفی به این پارک هستند.

  • آدرس پارک جنگلی اندارگلی: 12 کیلومتری شمال شیرگاه

وسایل لازم برای کمپینگ چیست؟

پارک جنگلی اندارگلی در نقشه

Andargoli Forest Park.jpg
عکس جاهای دیدنی شیرگاه، پارک جنگلی اندارگلی

پل شاپور

کمی بالاتر از پارک جنگلی اندارگلی، یک پل تاریخی قرار دارد که از جاهای گردشگری شیرگاه محسوب می‌شود. پل شاپور، یکی از جاهای تاریخی شیرگاه است که بر روی رودخانه‌ای زیبا قرار دارد. این پل با معماری خاص و قدمتی طولانی، یکی از نقاط مهم گردشگری منطقه و از بهترین جاهای دیدنی شیرگاه محسوب می‌شود. پل شاپور که آن را پل شاهپور هم می‌گویند، روی رودخانه اوتجون قرار گرفته و احتمالاً مربوط به دوران صفویه می‌شود؛ بنابراین اگر هنگام سفر با تور داخلی به‌دنبال بازدید از یک جای تاریخی هستید، دیدن پل شاپور شیرگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • آدرس پل شاپور: جاده شیرگاه به قائم‌شهر، 7 کیلومتری شمال شیرگاه

موقعیت دقیق پل شاپور روی نقشه

Shahpour Bridge.jpg
نمایی از پل شاپور، از دیدنی های شیرگاه

دریاچه و سد لفور

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیرگاه دریاچه و سد لفور است. در واقع این محل را می‌توانیم از آن دست دیدنی های شیرگاه به شمار آوریم که با منظره زیبای خود، تصویرش را سال‌ها در خاطرتان حک می‌کند. روی این دریاچه، سد لفور قرار دارد که آن را با عنوان «سد البرز» هم می‌شناسند. با رفتن روی سد لفور می‌توانید شاهد زیبایی وصف‌ناشدنی باشید که توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. از تفریحات این منطقه می‌توانیم به قایق‌سواری، ماهیگیری و عکاسی اشاره کنیم. جا دارد ذکر کنیم که قبل از رفتن به این منطقه، حتماً از محلی‌ها درباره باز بودن این جای دیدنی شیرگاه پرس‌وجو کنید. درضمن راهنمای سفر به شیرگاه می‌تواند اطلاعات مناسبی برای سفر به این شهر، به شما بدهد.

  • آدرس دریاچه و سد لفور: 28 کیلومتری شیرگاه

موقعیت دقیق دریاچه و سد لفور روی نقشه

Lafour Lake.jpg
مکان های دیدنی شیرگاه، دریاچه لفور، عکس از حوا احمدی

پل شاه‌عباسی

همان‌طور که از نامش پیداست، این پل متعلق به دوره صفویه است و یکی از صدها یادگار شاه‌عباس محسوب می‌شود. پل شاه‌عباس صفوی تقریباً در مرکز شهر قرار دارد و یکی از جاهای تاریخی شیرگاه است. این پل روی رودخانه کسیلیان و در کنار دو پل معروف دیگر این شهر یعنی پل فلزی و پل راه‌آهن قرار گرفته و نمایی زیبا را برای شهر شیرگاه به وجود آورده است. پل شاه‌عباسی شیرگاه یکی از آثار تاریخی ارزشمند در مازندران است که قدمتی چندصد ساله دارد. شما می‌توانید هنگام سفر به شهر شیرگاه با تور مازندران، از این پل هم بازدید کنید. پل شاه‌عباسی با معماری خاصش، نمایانگر هنر و تاریخ دوران خود است.

  • آدرس پل شاه‌عباسی: شهر شیرگاه، خیابان تیموری، روبه‌روی بانک ملی، مابین پل فلزی خیابان تیموری و پل راه‌آهن

موقعیت پل شاه‌عباسی در نقشه

Shah Abbasi Bridge By Mahdi Jamakloo.jpg
پل شاه عباسی، از جاهای تاریخی شیرگاه، عکس از Mahdi Jamakloo

سفر به شیرگاه با تور

شیرگاه، شهری زیبا و دیدنی در استان مازندران است که با طبیعت بکر و جاذبه‌های فراوانش، هرساله میزبان گردشگران بسیاری است. شما هم اگر تمایل دارید تا به این شهر زیبا و سرسبز سفر کنید، می‌توانید با رفتن به صفحه تور شیرگاه در وبگاه وبگاه لست‌سکند، انواع‌واقسام تورهای این شهر را ببینید و متناسب‌ترین تور را انتخاب کنید. بدین‌ترتیب با برطرف‌کردن دغدغه‌هایی از قبیل حمل‌ونقل و محل اقامت، سفری خاطره‌انگیز در انتظار شماست.

سخن آخر

در این مطلب، جاهای دیدنی شیرگاه را به شما معرفی کردیم تا هنگام سفر به این شهر دیدنی شمالی، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. اغلب دیدنی های شیرگاه به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به طبیعت ربط دارند و برای برخی از آن‌ها مانند پارک‌های جنگلی باید هزینه ورودی پرداخت کنید. اگر تاکنون به شیرگاه سفر کرده‌اید، کدام‌یک از مکان های دیدنی شیرگاه، بیشتر توجهتان را جلب کرده است؟

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.