دفاتر صدور ویزای ایران در انگلیس بسیار محدود است

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دفاتر صدور ویزای ایران در انگلیس بسیار محدود است
09 آبان 1389 00:00
0

5 گردشگر انگلیسی در پایان اولین سفر خود به ایران و مشاهده آثار تاریخی و فرهنگی 8 شهر کشورمان ضمن ابراز رضایت از این سفر، خواستار گسترش دفاتر صدور ویزای ایران در انگلیس شدند.

به گزارش میراث‌آریا(chtn) به نقل از واحد اطلاع‌رسانی روابط عمومی هتل کوثر تهران یکی از 5 گردشگر انگلیسی با بیان این مطلب که در رسانه‌های انگلیسی و عموماً کشورهای اروپایی با تبلیغات علیه ایران بسیار تلاش کردند تا از این سفر منصرف‌مان کنند و حتی می‌گفتند شما عقل‌تان را از دست داده‌اید که می‌خواهید به ایران سفر کنید.

وی افزود: به نظر من دقیقاً به دلیل وجود این گونه تبلیغات منفی در کشورهای اروپایی علیه ایران، نمایندگی‌های ایران در خارج و از جمله انگلیس باید با توسعه فعالیت خود به گونه‌ای عمل کنند تا با ورود جهانگردان بیشتری به ایران و مشاهده مطالب غیر واقعی رسانه‌ها، اندکی از حجم تبلیغات منفی علیه ایران کاسته شود.

وی با یاداوری اینکه در کشور انگلیس تنها در شهر لندن برای جهانگردان انگلیسی ویزای سفر به ایران صادر می‌شود، پیشنهاد کرد برای تسهیل ورود گردشگران انگلیسی به ایران در چند شهر دیگر این کشور نیز دفتر نمایندگی صدور ویزای ایران دایر شود.

یکی دیگر از جهانگردان انگلیسی که به اتفاق همراهان خود طی مدت 13 روز از جاذبه‌های شهرهای تهران، زنجان، تکاب، ‌شیراز، یزد، اصفهان و کاشان دیدن کرده بود ظرفیت‌های گردشگری کشورمان را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: البته برای جهانگردانی که به قصد تفریح به ایران سفر کنند جاذبه‌های زیادی وجود ندارد، اما در بعد فرهنگی، تاریخی و اقلیمی ایران مملو از قابلیت‌های گردشگری است که می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کند.

وی یادآور شد: در مدت 13 روز حضور در ایران و بازدید از اماکن تاریخی و باستانی هشت شهر این کشور و همچنین ارتباط بسیار نزدیک با مردم شهرهای بازدید شده، هیچگونه ناامنی را مشاهده نکردیم که این مسئله کذب بودن تبلیغات رسانه‌های غربی مبنی بر عدم امنیت در ایران را ثابت می‌کند.

گفتنی است که پنج گردشگر انگلیسی در خاتمه یادآور شدند: تلاش خواهند کرد در فرصتی مناسب دوباره به ایران سفر کنند.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.