طوفان کارل، قبرستان باستانی مکزیک را ظاهر کرد

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
طوفان کارل، قبرستان باستانی مکزیک را ظاهر کرد
11 آبان 1389 00:00
0

نزدیک به 20 اسکلت و اشیای سرامیکی دوران استعمار مکزیک توسط باستان شناسان موسسه ملی تاریخ و مردم شناسی این گشور کشف شدند.

به گزارش میراث آریا(chtn)، کاوش‌های باستان‌شناسان در یکی از گورستان‌های قرن شانزدهم منطقه وراکروز مکزیک که از ژوئن 2010 آغاز شده و به کشف هشت اسکلت انجامیده بود، به لطف طوفان کارل، به 20 اسکلت افزایش یافت.

اکثر اجساد و اشیا دفن شده در این گورستان متعلق به قرن‌های شانزدهم تا نوزدهم بودند اما در بین آنها آثار متعلق به دوره کلاسیک امریکای جنوبی و پیش از حضور اسپانیایی‌ها نیز دیده می‌شد. باستان‌شناسان اعلام کردند، تمام این آثار که قرن ها در پوششی از خاک مدفون مانده بودند با طوفان کارل در هفدهم سپتامبر ظاهر گشتند.

در کاوش‌های صورت گرفته روی یکی از قبرها، باستان‌شناسان به جسدی برخوردند که به شیوه کاتولیک‌ها دفن شده بود. این اکتشاف که حیرت همگان را برانگیخت از آن سبب غیر عادی به نظر می‌رسید زیرا ، تمام اجساد دفن شده در این گورستان به روش شنتی پیش از ورود اروپاییان دفن شده بودند.

محققان در ادامه کاوش‌های خود اسکلتی را با یک گردنبدن مهره‌دار و اسکلت دیگری را همرا با یک ظرف سرامیکی طرح دار که شبیه به ظروف اروپایی بود کشف کردند. اگرچه آثار به دست آمده در این گورستان، تا حد بسیار زیادی اطلاعات جامعی را در اختیار باستان‌شناسان قرار داد اما به گفته آنها، بیشتر نواحی این منطقه به دلیل تغییرات به وجود آمده در عوارض زمین که در قرن دوم شکل گرفته بود ناپدید گشته بود.

از اینرو کارشناسان ادامه کاوش در این گورستان را امری ضروری دانسته و اعلام کردند، فعالیت‌ها تا اتمام مطالعات روی آثار به دست آمده همچنان ادامه خواهد داشت.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.