نروژ، شادترین کشور دنیا

4.4
از 10 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
نروژ، شادترین کشور دنیا
17 فروردین 1396 10:00
0

در گزارش امسال سازمان ملل متحد، نروژ گوی سبقت را از دانمارک ربوده و به عنوان شادترین کشور جهان مطرح شد؛ گزارشی که کشورهای دنیا را به بهبود اعتماد و برابری دعوت کرده تا بتوانند رفاه شهروندان خود را ارتقا دهند. بر طبق جدیدترین گزارش شادی جهانی سال 2017 نروژ با سه پله پرش در جایگاه اول قرار گرفته است.

پس از نروژ و دانمارک (به ترتیب در جایگاه های اول و دوم) ایسلند در مقام سوم و سوئیس با اختلاف اندکی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. این چهار کشور همگی در فاکتورهای اصلی که حامی خوشحالی هستند رتبه های بالایی کسب کرده اند؛ این فاکتورهای اصلی عبارتند از مراقبت، آزادی، بخشندگی، صداقت، سلامتی، درآمد و حکمروایی خوب. امتیازهای خوشحالی این کشورها آنقدر به هم نزدیک هستند که کوچکترین تغییراتی می تواند ترتیب قرارگیری این کشورهای صدرنشین را هر سال تغییر دهد.

نروژ، شادترین کشور دنیا

نروژ، شادترین کشور دنیا

فنلاند در مقام پنج قرار گرفته و در ادامه به ترتیب کشورهای هلند، کانادا و نیوزیلند قرار دارند. استرالیا و سوئد هر دو جایگاه نهم را به خود اختصاص داده اند.

ایالات متحده علی رغم بهبود شرایط اقتصادی، کاهش بیکاری و افزایش درآمد شهروندانش، با یک پله سقوط در رتبه ی چهاردهم قرار گرفته است.

پادشاهی بریتانیا 4 پله ارتقا داشته و اکنون در جایگاه نوزدهم قرار دارد، این در حالی است که روسیه با 7 پله سقوط اکنون در جایگاه چهل و نهم ایستاده است. ژاپن نیز همینک با 2 پله صعود در جایگاه پنجاه و یکم و چین با 7 پله صعود در جایگاه هفتاد و نهم قرار دارد.

از میان 155 کشور بررسی شده در این گزارش، ایران نیز در جایگاه 108 ام قرار دارد.

مردم جمهوری آفریقای مرکزی بیشترین احساس نارضایتی را نسبت به زندگی های خود دارند که در انتهای جدول(رتبه ی 155 ام) نیز ظاهر شده اند.

درباره ی این نظرسنجی

لازم به ذکر است که این گزارش بر اساس نظرسنجی سالانه بر روی 1000 نفر در بیش از 150 کشور جهان است که خیلی ساده از آنها خواسته می شود که زندگی خود را سنجش کرده و از این نظر که آیا بهترین زندگی ممکن برای خودشان را تجربه می کنند امتیازی بین 0 تا 10 بدهند.

پس از این مرحله پژوهشگران از 6 معیار مختلف استفاده می کنند که عبارتند از: سرانه تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی، حمایت خویشاوندان و دوستان، کمک های خیریه، آزادی انتخاب، سطوح حکمروایی و فسادهای بزرگ.

این گزارش نشان می دهد که تا چه اندازه نیاز به ایجاد سیاست هایی مناسب برای تعریف «خوب بودن» مردم بر اساس آنچه برای آنها اهمیت دارد، وجود دارد.

آنچه واضح است شادی و خوشحالی بر پایه های اجتماعی قوی استوار هستند و به همین دلیل زمان آن فرا رسیده به جای اسلحه و ساخت دیوار، اعتماد اجتماعی و زندگی هایی سالم پایه ریزی شود و رهبران جوامع باید به این حقیقت توجه کنند.

در انتها ذکر کنیم که سازمان ملل متحد در سال 2012 روز 20 مارچ را به عنوان روز جهانی شادی و خوشحالی اعلام نموده است.

نروژ، شادترین کشور دنیا



منبع : thetravelmagazine