اشتباهاتی که نباید در سفر انجامشان داد

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
15 مرداد 1390 00:00
0

برای برخی از ما، آماده شدن برای یک تعطیلات تابستانی مناسب، شاید تلاش و کوششی مضاعف برای خرج و هزینه مبالغی بیشتر به منظور دستیابی به یک محیط پر از رفاه و آسایش چند روزه باشد اما این کوشش‌ها، برای دیگران معنا و مفهوم متفاوتی دارد. افرادی که در انتظار اشتباه کوچکی هستند تا از داشته‌ها ما حداکثر سود را برده باشند.

در فاصله گذراندن تعطیلاتی خوش، اتفاقات و حوادثی رخ خواهد داد که در صورت مراقبت، احتمال بروز آن‌ها به حداقل می‌رسید. حوادثی که از آن‌ها می‌توان به «فاجعه تعطیلات» نام برد. آنچه در ادامه خواهیم خواند فهرستی از اشتباهاتی است که با انجام ندادن و رعایت آن‌ها وقوع چنین رویدادهایی می‌توانند به حداقل خود رسیده و ارتکاب آن‌ها نیز «فاجعه‌بار» خواهند بود.

استفاده نکردن از کارت بیمه سلامت:
اگر شما در منطقه‌ اقتصادی اروپا در حال مسافرت هستید، ثبت نام برای دریافت کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) امری حیاتی است. زیرا این کارت باعث می‌شود تا هزینه‌های معالجه و درمان شما به مقدار قابل توجهی کاهش یافته و یا در مواقعی رایگان شود. این کارت همچنین باعث می‌شود مراحل درمان شما در کشورهای دیگر همانند و مشابه درمان شهروندان کشورهایی که در آن به مسافرت می‌پردازید، شود. با این وجود همراه داشتن کارت بیمه سلامت در تمام مواقع سودمند نبوده و شما باید بیمه‌های مسافرتی خود را برای پوشش بیشتر هزینه‌های مراقبتی تکمیل کنید زیرا در برخی از کشورهای اروپایی هزینه‌های درمان به قدری زیاد است که اینگونه کارت‌ها توانایی پرداخت تمام آن را ندارند.

رونوشت نگرفتن از گذرنامه:
در بسیاری از کشورها، حمل گذرنامه توسط مسافران، مطابق قانون، امری الزامی است که باید در تمام مدت رعایت شود. این وجهه قانونی به این معنی است که در این کشورها، احتمال به سرقت‌رفتن یا مفقودشدن گذرنامه‌ها بسیار زیاد است. ازاینرو پیش از مسافرت، حداقل دو رونوشت از گذرنامه خود تهیه کرده و از این اقدام اطمینان حاصل کنید. یک نسخه را نزد خانواده یا آشانایان مورد اعتماد خود قرار داده و نسخه دیگر را همراه خود داشته باشید. تهیه رونوشت از گذرنامه این امکان را به شما می‌دهد تا آسان و سریع‌تر، گذرنامه‌ای دیگر را جایگزین گذرنامه مفقود شده خود کنید.

کنترل نکردن مشخصات و شرایط بیمه‌نامه‌ها:
وقتی در حال لذت بردن از مناظر و زیبایی‌های منطقه تفریحی در هنگام مسافرت هستید، جستجو برای یافتن بیمه مسافرتی مناسب و ثبت آن، شاید تا حدودی خسته کننده به نظر برسد اما در عوض، مطمئن خواهید شد که به سادگی مجبور به رعایت قوانین مسافرتی هر کشوری که در آن اقامت دارید، نیستید. با توجه به حوداث و رویدادهای پیش ‌آمده در برخی از کشورها، همچون اعتصاب خطوط هوایی یا فوران‌های آتشفشانی، علاوه بر ثبت بیمه‌نامه مسافرتی معتبر در بسیاری از مواقع حتی ایجاب می‌کند که دقیقا خدماتی که توسط بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌گیرد را نیز شناسایی کنید. اما باید دانست که 40 درصد از قوانین بیمه‌ای، حوداثی همچون تروریسم را پوشش نمی‌دهند ازاینرو باید در پی بیمه‌هایی بود که اینگونه حوادث را نیز تحت پوشش خود قرار داده‌اند. حتی هنگامی که در سفر قصد کرایه اتومبیل را دارید باید نسبت به اینکه بیمه مسافرتی شما این بخش را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد اطمینان حاصل کنید.

استفاده از یک روش برای پرداخت پول:
شاید شما نسبت به قرار دادن کارت‌های اعتباری خود در خانه حساسیت داشته باشید اما مطمئنا به کار بردن یک روش برای پرداخت پول، کاری عقلانی و منطقی نخواهد بود. به همراه داشتن کارت‌های اعتباری هنگام سفر به منظور استفاده در موراد و مواقع اضطراری می‌تواند از ارزش بسیار زیادی برخوردار باشد اما باید دانست بسیاری از کارت‌های اعتباری در دیگر کشورها قابلیت استفاده را ندارند از اینرو می‌توان کارهای دیگری انجام داد. به همراه داشتن همزمان پول نقد و چک مسافرتی، این اطمینان را برای شما به وجود خواهد آورد تا در صورت گم یا دزدیده شدن چک‌ها، قادر به حساب آن‌ها باشید. از سوی دیگر، پیش از هر مسافرت نسبت به آنکه کارت‌های شما در کشورهای مقصد اعتبار دارند اطمینان پیدا کرده و شماره تلفن مربوط به مسدود کردن کارت اعتباری خود را به همراه داشته باشید.

اجتناب از واکسینه شدن:
همیشه و یا حداقل یک ماه پیش از آنکه برای مسافرت به کشوری دیگر طرح و برنامه‌ای را مدنظر قرار دهید، کارت سلامتی خود را بررسی کرده و نسبت به انجام واکسن‌هایی که نیاز به آن‌ها دارید اطمینان حاصل کنید. متاسفانه، بسیاری از واکسن‌ها تحت پوشش خدمات درمانی قرار نداشته و باید برای انجام آن‌ها، هزینه‌ای اضافی پرداخت شود. با این وجود و صرف نظر از هزینه آن هیچگاه واکسن را قطع نکنید زیرا در هنگام سفر، سلامتی شما همواره در معرض خطر قرار دارد.

قرار دادن مدارک مهم در خانه:
در گیر و دار جمع‌آوری وسایل برای سفر، این احتمال وجود دارد جمع‌آوری مدارکی که به آن‌ها نیازمند هستید را فراموش کنید. همیشه رونوشتی از برنامه پرواز و جزییات مربوط به اوپراتوری را که همراه با شما می‌باشند را دراختیار داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا در مواقع لزوم دسترسی سریع و آسانی به آن‌ها داشته باشید.

استفاده نکردن از کارت اعتباری در سفر:
اگر می‌توانید، در هنگام سفر از کارت‌های اعتباری استفاده کنید. این بدان معنی است که فرضا اگر برای خرید مبلغی بیش از 100 پوند را با استفاده از کارت اعتباری پرداخت کنید به صورت خودکار کارت شما به موجب ماده 75 قانون استفاده از کارت‌های اعتباری مورد محافظت قرار می‌گیرد. از اینرو هنگامی که برنامه پروازی یا هرچیز دیگری که هزینه آن توسط کارت پرداخته شده، دچار مشکل شود، بانک یا موسسه‌ای که کارت را برای شما صادر کرده موظف به پرداخت وجه مورد نظر شما خواهد بود.

نادیده گرفتن قوانین و رسوم کشورها:
و در پایان، همیشه برای شناخت قوانین و رسوم کشوری که به آن مسافرت می‌کنید وقت کافی اختصاص دهید. در بسیاری از کشورها قوانین محدود کننده‌ای وجود دارد که گردشگران باید نسبت به آن شناخت کافی داشته باشند. پیش از مسافرت تحقیق کافی انجام دهید تا احیانا مجبور به پرداخت جرایم سنگین و یا تحمل حبس در کشورهای مقصد نشوید.

وقت گذاشتن برای مسافرت این مزیت را دارا است که شما را از تعطیلاتی جهنمی به سوی یک مسافرت رویایی خواهد کشاند.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.