25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

4.4
از 170 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
داستان ترسناک ترین مکان های هند + تصاویر
11 خرداد 1397 08:00
15

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

اگر به زندگی اعتقاد دارید، باید به مرگ هم اعتقاد داشته باشید. اگر به خدا اعتقاد دارید، باید به شیطان هم اعتقاد داشته باشید. اگر به دنیای زندگان اعتقاد دارید، باید به دنیای مردگان هم اعتقاد داشته باشید. و اگر به دنیای مردگان اعتقاد دارید، داستان های حقیقی ارواح در هند که در این قسمت ذکر شده اند، قرار است حسابی شما را بترساند.

هرکسی یک یا دو داستان راجع به تعدادی از ترسناک ترین مکان های هند شنیده است. بعضی از مردم شجاعانه برخورد می کنند اما حقیقت این است که تعداد کمی از این داستان ها واقعا شبح وار و حقیقی هستند. شاید بگویید بخاطر شرایط بوده اما گزارشهای ترسناکی به ویژه در روایات محلی وجود دارد که وجود ارواح را تایید می کند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

افسانه های قدیمی پیرامون ترسناک ترین مکان های هند

در تصور عامه اغلب گورستان ها، قلعه ها و خانه های رها شده به نظر ترسناک هستند، اما مشهور ترین مکان های تسخیرشده ی هند شامل ساختمان های مدرسه و بیمارستان ، کتابخانه ها، هتل ها، دادگاه ها و ایستگاه های مترو است. به عنوان مثال، مکان های تسخیر شده در شیملا شامل کلیسای عیسی و مریم و دانشکده پزشکی Indira Gandhi است. مکان های تسخیر شده کلکته شامل ایستگاه مترو و کتابخانه می باشد. حتی دادگاه کارکاردوما دهلی نیز روایت مخصوص به خود را دارد.

اما حقیقت بسیار جالب این مکانها هسته اصلی روایت های ترسناک آنهاست. این داستانها نسل به نسل منتقل شده و برچسب های ترسناکی به این مکان ها زده شده که طی سالیان متوالی قوی تر شده اند. و حتی یک انجمن هم جرأت نمی کند حضور موجودات فراطبیعی را نفی کند؛ هر ایالت هند مکان های تسخیر شده و داستان های ترسناک مخصوص به خود را دارد. با هم نگاهی به این مکان های ترسناک و داستان های احتمالا واقعی در ارتباط با آنها داشته باشیم.

داستان های شبح وار در غرب

  1. قلعه Bhangarh در الوار ، مشهورترین مکان در میان باستان شناسان که وجود مکان های تسخیر شده در هند را اثبات می کند

نشانه های هشداردهنده ای که انجمن باستان شناسی هند برای منع رفتن و آمد گردشگران در محوطه قلعه بعد از غروب قرار داده اند حد واقعی ترسناک بودن قلعه Bhangarh را نشان می دهد. و جای تعجب ندارد که این مکان در صدر لیست ترسناک ترین مکان های هند است.

قلعه Bhangarh در جهان به ترسناکی خود معروف است. داستانی که راجع به این مکان نقل می شود این است که روزی تانتریک سینگا (Tantrik Singhia) عاشق شاهزاده رِتناوِتی (Princess Ratnavati) شد. او برای بدست آوردن دل شاهزاده سعی داشت از جادو استفاده کند اما شاهزاده از نقشه های شیطانی او مطلع گردید و دستور قتل او را صادر کرد. تانتریک قبل از مرگش ساکنین قلعه را به مرگ و ساکنان دهکده ها را به زندگی بدون سقف تا ابد نفرین کرد. امروز برخی از دهکده های اطراف قلعه همچنان بدون سقف بوده و حتی اگر سقفی برای آن ها ساخته شود بعد از مدتی آن سقف خراب می شود.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. عمارت Brij Raj Bhavan در کوتا ، خانه ی ارواح بی آزار

عمارت Brij Raj Bhavan، عمارتی قدیمی که در اوایل قرن 19 ساخته و در سال 1980 به هتل میراث فرهنگی تبدیل شده ، یکی از مکان های ترسناک در هند است. ادعا شده که این مکان خانه ی روح Major Burton است که توسط سپاه هند در طول شورش های 1857 کشته شد. در هند شایعه شده است که این شبح در راهروهای عمارت قدم زده و گاهی اوقات به نگهبانانی که سر پست خود خوابند سیلی می زند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. روستای Kuldhara در ایلات راجستان: روستای خالی از سکنه در نزدیکی جیسلمیر

این مکان به روستای شبح زده متروک شناخته می شود. Kuldhara در نزدیکی جیسلمیر واقع شده و از قرن نوزدهم میلادی متروکه شده است. روستا در سال 1291 توسط خانواده برجسته Paliwal که به هوش تجاری و دانش فراوان در کشاورزی معروف بودند، ایجاد گردید. یک شب در سال 1825 ، تمام اهالی Kuldhara و 83 روستای اطرافش ناگهان ناپدید شدند.

راز ناپدید شدن ناگهانی مردمان این روستاها بسیار جذاب است. داستانی درباره عشق سلیم سینگ (Salim Singh)، وزیر امور خارجه آن زمان، به دختر زیبای رهبر روستا نقل گردیده است. سلیم سینگ بدلیل ممانعت آنها از ازدواجش با آن دختر، روستاییان آن منطقه را به پرداخت مالیات های سنگین تهدید می کرد. مردم روستای Kuldhara و 83 روستای اطرافش تصمیم به ترک زادگاهشان گرفتند و گفته شده که آنها قبل از رفتنشان این مکان را نفرین کردند که پس از خودشان هیچکس نتواند در آنجا سکنا گزیند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. ساحل ماسه سیاه دوماس در سورات ، فقط تعداد کمی باز ماندند که سرگذشت خود را نقل کنند

چیزی که در رابطه با ترسناک ترین مکان های هند جالب است تفاوت بسیار زیاد آنها در موقعیت جغرافیایی و طبیعت آن هاست. مردم اعتقاد دارند چون این ساحل برای مدت طولانی گورستان بوده امروز ارواح شکنجه شدگان در آن زندگی می کنند. تعداد زیادی از بازدیدکنندگان گزارش دادند هنگامی که در ساحل تنها نشسته اند صدای عده ای در حال صحبت در گوششان می پیچد. اما این گزارش ها از عده کمی به دست ما رسیده و بقیه آن ها هیچوقت از پیاده روی شبانه خود در این مکان زنده برنگشتند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

تجربه های عجیب و غریب در شمال

  1. بلوک GP در میروت ، ارواح در حال پایکوبی

بلوک GP در میروت به ارواح متعددی خود مشهور است. تعداد زیادی از محلی ها ارواح دخترانی در لباس های قرمز و مردانی در حال نوشیدن را بیرون از ساختمان ها مشاهده کرده اند. با این حال برای هیچ یک از این شاهدین روشن نشد که این افراد واقعا چه کسانی بودند. این ارواح هرزمان که فردی شجاع جرأت نزدیک شدن به آن ها را پیدا می کرد ناپدید می شدند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. قبرستانی در داگشای

به اعتقاد مردم داگشای همه ارواح موجود در ترسناک ترین مکان های هند بد نیستند. بر اساس یک داستان، همسر باردار یکی از افسران ارتش بریتانیا که بر اثر یک تصادف جان خود را از دست داد در این مکان دفن شده است. مجسمه مرمر یک زن همراه با بچه اش که در این قبرستان قرار گرفته توسط یک جن برکت داده شده است. خرافه ای در میان همسران افسران ارتش هند وجود دارد که می گویند قطعه ای از این سنگ مرمر می تواند تولد فرزندی پسر را برای آن ها به ارمغان بیاورد.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. تونل شماره 33 در مسیر راه آهن شیملا-کالکا ، روح مهمان نواز کاپتان بارو

تونل شماره 33 در مسیر راه آهن شیملا-کالکا یکی از ترسناک ترین اماکن شهر شیملاست. کاپتان بارو، مهندس بریتانیایی، مسئول ساخت این تونل بود ولی موفق به اتمام این کار نشد. بریتانیا او را جریمه کرد و او بخاطر این تحقیر خودکشی کرد. شایعه شده است که روح او در این تونل سرگردان بوده و با کسانی که او را می بینند مکالمات دوستانه ای دارد. محلی ها نیز ادعا دارند زنی را می بینند که در حال جیغ زدن وارد تونل شده و سپس ناپدید می شود.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. عمارت چارلویل (Charleville) در شیملا ، دژی متروک از دوران استعمار بریتانیا

عمارت صدساله و متروک چارلویل در دوران استعمار بریتانیا در هند ساخته شده و در سال 1913 توسط افسر بریتانیایی ویکتور بِیلی و همسرش اجاره گردید. اما بِیلی اطلاعات کمی راجع به این مکان داشت و فقط می دانست که این خانه متعلق به یک کلاهبردار بوده است. زمانی که سرگذشت آن کلاهبردار را از زبان یکی از محلی ها شنید تصمیم گرفت که صحت این داستان های ترسناک را آزمایش کند. بنابراین او درب اتاقی که بیشترین اتفاقات ترسناک در آنجا رخ داده را قفل کرد. پس از مدتی وقتی درب اتاق را دوباره باز کرد از منظره ای که دید شگفت زده شد، اتاق بهم ریخته و درهم بود. پس از آن داستان های متعدد دیگری از خانواده بِیلی و صاحبان بعدی این خانه نقل شد.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. هتل ساووی در ماسوری ، حنی آگاتا کریستی هم از داستان این مکان مطلع بود

شایعه شده که روح خانمی به نام Garnet Orme هتل ساووی در ماسوری را تسخیر کرده است، جایی که او را با اضافه کردن سم استریکنین در شیشه دارویش به قتل رساندند. سال ها بعد پزشک معالج او مانند Garnet Orme در همان موقعیت به قتل رسانده شد. این داستان مشهور شد و در کتاب های متعددی از جمله رمان مشهور آگاتا کریستی، ماجرای اسرارآمیز در استایلز، راه یافت. به همین دلیل هتل ساووی یکی از ترسناک ترین هتل های هند می باشد.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. منطقه اردوگاهی دهلی ، بسیار ترسناک در شب

منطقه اردوگاهی دهلی مکانی بسیار تمیز و سرسبز بوده و منظره ای فوق العاده برای دیدن در روشنایی روز است. اما در شب باید خوش شانس (یا بدشانس) باشید تا بخش شبح وار و ترسناک این منطقه را نیز تجربه کنید. محلی ها ادعا می کنند که در این منطقه زنی با لباس ساری را می بینند که تقاضای کمک داشته و با سرعتی غیرانسانی خودرو را تعقیب می کند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. دادگاه کارکاردوما دهلی ، اتفاقات ماورای طبیعی در این مکان ضبط شده است!

وکلای زیادی در مجموعه دادگاهی کارکاردوما اتفاقات غیرطبیعی اطرافشان را گزارش کرده اند. این مکان بین تمام اماکن ترسناک هند وحشتناک تر و غیرمترقبه تر است. دوربین حفاظتی نصب شده در این دادگاه تصاوریری از باز و بسته شدن درب ها، پرتاب شدن پرونده ها از کشو ها، چشمک زدن چراغ ها، ظاهر شدن سایه های مبهم روی دیوار ها و حتی جابجا شدن صندلی ها را ضبط کرده است.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. مالچا محل در دهلی ، الماس ها ابدی هستند ، اما انسان ها نه!

مالچا محل خانه ای تسخیر شده مربوط به دوران تغلق شاهیان است. شاهزاده "ولایت محل" یکی از آخرین بازماندگان خاندان سلطنتی اوده بود و بعد از استقلال نتوانست عمارت خانوادگی خود را پس بگیرد. او با نوشیدن سم خودکشی کرد. گفته می شود از آن زمان تا امروز روح او در این عمارت سرگردان است. طبق شایعات کسی که بدون اجازه وارد عمارت شود هیچ وقت زنده بر نمی گردند. حقیقت این شایعات را نمی توان اثبات کرد اما باز هم نمی توان از این محل به عنوان یکی از ترسناک ترین اماکن هند گذشت.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

داستان های ترسناک جنوب هند

  1. شهرک فیلمسازی راموجی در حیدرآباد ، همه هندی ها عاشق فیلم نیستند

شهرک فیلم سازی راموجی، یکی از بزرگترین شهرک های فیلم سازی در هند، مکانی تسخیر شده و ترسناک است. شاهدین افتادن نور افکن ها، هل داده شدن کارکنان، ظاهر شدن علامت های عجیب و غریب بر روی آینه ها، و آسیب دیدگی جدی تعدادی از دست اندرکاران را گزارش کرده اند. زنان نیز گفته اند ناگهان درب اتاق ها قفل شده و در داخل حبس می شدند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. لانه جادوگران Kundanbagh در حیدرآباد ، مراقب آن 3 زن مرده باشید

داستانها حاکی از دزدی است که برای سرقت وارد خانه ای دو طبقه در Kundanbagh شده و با اجساد ساکنین آن خانه روبرو می شود. بلافاصله به اداره پلیس رفته و موضوع را شرح می دهد. گزارش های قضایی تاریخ مرگ این 3 نفر را سه ماه قبل از سرقت اعلام می کند. اما همسایه ها ادعا می کردند حتی تا یک روز قبل از سرقت آن مادر و دو دخترش را در حال قدم زدن در بالکن دیده یا نور شمع های خانه را در هنگام شب مشاهده کرده بودند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. منطقه Ravindra Nagar در حیدر آباد ، خشم احتمالی الهه

خودکشی های سریالی سال 2012 در محله Ravindra Nagar آن را در لیست ترسناک ترین مکان های هند قرار داد. مردم بر این باورند که این خودکشی ها بخاطر خشم الهه ایست که معبدش را خراب کرده اند. به دنبال این اتفاقات بسیاری از خانواده ها از ترس جانشان این محله و خانه هایشان را ترک کردند. تعدادی از آن ها خانه هایشان را با چراغ های روشن رها کردند و این احتمال که در حال فرار از چیزی بودند را قوت می بخشد.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. قلعه Shaniwarwada در پونه ، شاهزاده ی پیشوا هیچوقت به قدرت نرسید

براساس روایات روح پسری 13 ساله در این قلعه سرگردان بوده و شب هایی که ماه کامل است خود را بیشتر نشان می دهد. طبق داستان ها شاهزاده نارایان ، جانشین تاج و تخت خاندان پیشوایان، به شکلی وحشیانه به قتل رسید. محلی ها ادعا می کنند که صدای گریه روحش و التماس او به عمویش برای نجات دادنش را می شنوند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. عمارتی در راه باشگاه محلی در شهر پونه ، جیغ های بانوی پیر

عمارت شگفت انگیز معروف در نزدیکی جاده باشگاه محلی در پونه یکی از ترسناک ترین اماکن هند به شمار می رود. روایات بر این اساس است که این عمارت توسط روح بانویی پیر که در خانه اش به قتل رسیده تسخیر گشته است. رهگذران مدعی شده اند که شکل سایه مانند از یک پیرزن را دیده اند که از پنجره بیرون آمده و جیغ کمک سر می دهد.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. چندنگر (Chandan Nagar) در پونه ، دختری با روپوش سفید خونی

این محله بخشی دیگر از پونه بوده که در لیست ترسناک ترین اماکن هند قرار دارد. بیش از یک دهه قبل، هنگام ساخت مجتمعی در محله Chandan Nagar پونه، دختری کشته شد. از آن روز داستان های دیده شدن روح آن دختر در این محله بسیار شنیده شده و معروف است. مردم مدعی شدند که دختری را با ردای سفید خونی و عروسکی در دست در این محله می بینند. اینکه این دختر چگونه کشته شده همچنان رازی سر به مهر است. اما آنگونه که از شنیده ها بر می آید روح او در این محله سرگردان است و اگر احساس ترس می کنید هرگز به این محله نروید.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. D’Souza Chawl در محله ماهیم شهر بمبئی ، روح سرگردان یک زن

داستان ها حاکی از روح یک زن بوده که در راهرو های این Chawl سرگردان است. منبع آب شیرین این مجتمع یک چاه بود تا زمانی که زنی درون آن افتاد کشته شد. مردم آنجا می گویند از زمان مرگ او تا به امروز روحش در این محله سرگردان است.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. دیوان عالی بمبئی ، جایی که محکومین به قتل توسط یک روح تهدید می شوند

طبق گفته های وکلایی که در این دادگاه کار می کنند، یکی از دادگاه ها توسط یک روح تسخیر شده که متهمین به قتل را از ورود به دادگاه تهدید می کند. یک شوخی برای این داستان ساخته شده است. می گویند اگر دادگاه اجازه بدهد، این روح که احتمالا یک وکیل وظیفه شناس یا قاتل محکوم سابق بوده، می تواند در حل پرونده های قتل براحتی به دادگاه کمک کند!

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. هتل Fern Hill در اوتی ، راز پشت پرده این هتل ترسناک

این هتل با فیلم برداری فیلم بالیوودی "راز" در این هتل به شهرت رسید و بخاطر اتفاقات ترسناکی که در این هتل رخ داده برای همیشه تعطیل شد. یک شب ساروج خان، مربی رقص فیلم و همکارانش از سر و صدای جابجا شدن لوازم طبقه اول از خواب بیدار شده و سعی می کنند با پذیرش تماس بگیرند اما خطوط تلفن ظاهرا قطع شده بودند. صبح روز بعد کارکنان پذیرش به آنها می گویند که اصلا طبقه اولی در این هتل وجود ندارد!

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. ویلای Vas در جاده سنت مارک شهر بنگلور ، اثبات وجود انرژی منفی

ویلای Vas محل سکونت خواهران Vas بوده است.  Doice Vas و  Vera Vasدختران یک وکیل سرشناس بودند. پس از اینکه Doice در این خانه به قتل رسید او را در همین خانه دفن کردند و Vera خانه را ترک کرد. ظاهرا خانه توسط روح Doice تسخیر شده است. تیم های متعددی در جست و جوی فعالیت های غیر طبیعی به این خانه آمده و وجود انرژی های منفی در این خانه را تایید کرده اند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

داستان هایی ترسناک شرق هند

  1. گورستان جنوبی در خیابان پارک کلکته ، مزار های سربازان سابق بریتانیایی

این مکان از قبرهای بسیار قدیمی سربازان بریتانیایی و افراد دیگر تشکیل شده است. اولین رخداد ترسناک در این گورستان زمانی که گروهی از دوستان برای عکاسی به اینجا آمدند، اتفاق افتاد. همه آنها احساس سرگیجه و تنگی نفس پیدا کردند. یکی از آنها دچار حمله آسمی شد با اینکه سابقه این بیماری را نداشت. برخی تصاویر ثبت شده در آن روز حاوی سایه هایی ترسناک است.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. ساختمان نویسندگان در کلکته ، داستان های از مبارزات آزادی خواهان در هند

ساختمان نویسندگان یا رایترز در میدان BBD شهر کلکته به ترسناک بودن مشهور است. داستان آن به روز هشتم دسامبر سال 1930 باز می گردد، زمانی که سه مبارز آزادی خواه وارد ساختمان شده و فرماندار کل آنجا، سرهنگ N.S Simpson را به قتل رساندند.

حکایت است که روح سرهنگ سیمپسون همچنان در این ساختمان و میدان BBD سرگردان است. این ساختمان سابقا دفتر منشی ها و کارکنان جوان تحت خدمت حکومت راج بریتانیا بود، اما امروز این ساختمان دبیرخانه دولت است. تعدادی از کارکنان این ساختمان شب ها صدای گریه ها و کمک خواستن های یک مرد را از اتاق های مختلف آن می شنوند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

  1. Dow Hill در کورسیانگ شهر دارجلینگ ، موسسات آموزشی ترسناک

مدرسه شبانه روزی دخترانه Dow Hill و دبیرستان پسرانه Victoria از دیگر اماکن ترسناک در هند بوده که بخاطر داستانهای ترسناک ارواح آن ها مشهور هستند. محلی ها مدعی شدند که بعد از تعطیل شدن این مدارس در آن ها صدای قدم زدن شنیده شده و یا پسری بدون سر را در حال دویدن در آنجا مشاهده کرده اند.

25 مکان ترسناک هند و داستان های ارواح واقعی آن ها

 

 

منبع: traveltriangle

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.