تجربه ی سفر با هری پاتر در نقاط مختلف دنیا

4.5
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هری پاتری‌ها! تجربه ی سفر با هری پاتر در نقاط مختلف دنیا را از دست ندهید! +تصاویر
23 فروردین 1398 09:00
0

 جی کی رولینگ برای اولین بار پنجره تخیل باورنکردنی خود از دنیای جادوگری هری پاتر در سال 1997را به روی ما گشود. طرفداران پیر و جوان وی چیزی بیشتر از فرورفتن در درون کتاب‌ها وزندگی در این دنیا نمی‌خواستند. بیست سال بعد ممکن است نگارش کتاب‌ها به پایان رسیده باشند، اما سحر و جادو ادامه دارد و بخشی از آن اکنون حتی شکل واقعیت به خود گرفته است. شنل و چوبتان را بردارید و آماده شوید تا بهترین تجربیات سفر هری پاتر به دور دنیا را کشف کنید.

 

تور مگلا، انگلستان

این تور پیاده‌روی به همراه جایزه، مخصوص شیفتگان هری پاتر در حین بازدید از لندن است. خود را در دنیای هری و دوستانش غرق کنید. چون سینماها و مکان‌های نمادین لندن را کاوش می‌کنید، چیزهایی که الهام‌بخش جی کی رولینگ بوده را از نزدیک می‌بینید و حقایق جالب و داستان‌های پشت‌صحنه را کشف می‌کنید. این تور ۲.۵ ساعته ۱۴ پوند هزینه دارد.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

 

 

دنیای جادوگری هری پاتر در ارلاندو، ایالات‌متحده

برای رسیدن به کوچه دیاگون تنها چیزی که لازم دارید یک بلیط ورودی برای بیدار کردن جادوگر درونی است. برای رفتن به روستای هاگزمید ( Hogsmeade) از اکسپرس هاگوارت ( Hogwarts Express) عبور خواهید کرد، جایی که می‌توانید از یک نوشیدنی کره‌ای یخ‌زده هم لذت ببرید. به گردش هیجان‌انگیزتان ادامه دهید، چوب‌دستی بی‌عیب و نقصتان را که در اولیوندر انتخاب کرده بودید بردارید و جیب بره‌ای جادویی وی زلی را بیابید و در تری بروم استیکس( Three Broomsticks) یا لیکی کولرون ( Leaky Cauldron) غذا بخورید. مطمئناً این‌یک تجربه فراموش‌نشدنی برای طرفداران سخت‌کوش هری پاتر است. این همان‌جایی است که آخرین جزئیات سفر هری پاتر دوباره تحقق می‌یابند. 

orlando.jpg

 

دنیای جادوگری هری پاتر در اوساکا، ژاپن

 دنیای جادوگری اوساکا، بسیاری از جاذبه‌های همتای خود، اورلاندو را دارد، اما یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های آن بازدید از هاگوارتز است درحالی‌که منتظر رفتن به یک سفر ممنوع در یک شبیه‌ساز پرواز هیجان‌انگیز هستید. شما از راهروهای تاریک عبور خواهید کرد، جایی که می‌توانید دفتر پروفسور دامبلدور، سالن عمومی گریفندور و کلاس دفاع در برابر دارک آرتس ( Dark Arts) را پیدا کنید. دیگر چیزهای جالب و دیدنی شامل پرواز هیپوگریف و ترن هوایی برای تمام سنین می‌شود که از بالای کلبه هاگ رید و هاگزمید در شهر اوساکا می‌گذرد، جایی که شما می‌توانید یک نوشیدنی کره‌ای یا شیرینی‌های موردعلاقه جادوگران را در هانی دوک (Honeydukes) امتحان کنید.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

 

گلنکو، اسکاتلند

گلنکو( Glencoe) محل اصلی فیلم‌برداری هری پاتر و زندانی آزکابان و همچنین پشت‌صحنه‌ی کلبه‌ی هاگرید در لوچ تورن بوده است. با این‌حال، این مکان زیبا تنها به دنبال ماجراهای جالب در صفحه تلویزیون نیست. شما می‌توانید لحظاتی که هری پاتر در این مکان داشته را دوباره تجربه کنید.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

 

استودیو وارنر، فیلم‌سازی هری پاتر، انگلستان

استودیو وارنر بروس گنجینه‌ای شامل لوازم صحنه و لباس‌های مخصوص فیلم است تا افراد از نزدیک بتوانند آن‌ها را ببینند. علاوه بر این، شما می‌توانید با چوب‌دستی درس دهید، سوار جارو یا اتوبوس شب شوید و در مورد فرآیند خلاقانه‌ای که به محتوای کتاب از طریق نمایش‌های تعاملی رنگ واقعیت بخشیده است، چیزهای بیشتری یاد بگیرید.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

 

هتل هاوس جرجین، انگلستان

علاقه‌مندان هری پاتر عاشق این هستند که شب را در هاگوارتز بگذرانند. هتل هاوس جرجین در لندن به مهمانان این امکان را می‌دهد که همین کار را با اتاق‌های آن‌که از رمان‌های فریبنده الهام گرفته‌شده، انجام دهند. اگرچه این هتل به‌طور رسمی به این حق امتیاز وابسته نیست، ولی دارای اتاق‌های جادو، پنجره‌های شیشه‌ای منقوش و شومینه‌های درخشان در کنار مبلمان تنه مانند، صدف، تابلو و کتاب‌های قدیمی است که حس طلسم شدن را برمی‌انگیزد. بهترین قسمت هتل کجاست؟ شما به این اتاق‌های جادویی از طریق یک قفسه مخفی دسترسی خواهید داشت، کتاب موردعلاقه هری پاتر و دی‌وی‌دی را بگیرید و در یک جای دنج مشغول مطالعه شوید.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

 

خانه فیل( Elephant House)، اسکاتلند

علاوه بر پذیرایی از مهمانان با بهترین قهوه و چای، به نظر می‌رسد هتل خانه فیل الهام‌بخش خلق اثر خلاقانه نویسندگان است. این کافه زیبا جایی است که جی کی رولینگ ، وقت زیادی را صرف کار روی اولین دست‌نوشته کتابش کرده بوده است. ازجمله سایر نویسندگانی که به این مکان مراجعه کرده‌اند، ایان رنکین و الکساندر مک لین اسمیت هستند. به دیدار محل تولد هری پاتر بروید، با جرات می‌گوییم این بازدید الهام‌بخش خلق اثری از خودتان هم خواهد بود.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

 

قلعه النویک ، انگلستان

قلعه النویک در دو فیلم اول هری پاتر نمایش داده شد. هنگام معرفی هری به کوییدیچ و رون در حال برخورد با اتومبیل پرنده خانواده ویزلی به درخت بید کتک زن، صحنه‌های به‌یادماندنی در این لوکیشن فیلم‌برداری شد. تمرین جاروی پرنده خانم هوچ هم اینجا برگزار شد و به لطف استادان جادوگر قلعه، شما می‌توانید به همان اندازه گروه سه‌نفری موردعلاقه خود در این کلاس شرکت کنید. در غیر این صورت، قبل از پیاده‌روی و کاوش در باغ‌های اطراف و رستوران تری هاوس ( Tree House) از روزی که در آن به سیاحت هفت‌صد سال از تاریخ می‌پردازید، لذت ببرید.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

  

گلنفینان و لوچ شیل ( Glenfinan and Loch Shiel) اسکاتلند

برای فرار از شلوغی و همهمه جمعیت شهر و خطوط تم پارک، درحالی‌که هنوز در شکوه هری پاتر، غرق‌شده‌اید در طبیعت مهیج اسکاتلند غوطه‌ور شوید. لوچ شیل به طول 17.5 مایل،  پشت‌صحنه هاگوارتز و محل دریاچه سیاه داستان است. چشم‌انداز دریاچه ( Glenfinnan Viaduct) خیره‌کننده است. یک ساختمان ویکتوریایی که به‌عنوان خط ریلی هاگوارتز به کار می‌رود و به‌طور قابل‌توجهی درصحنه اجرای دوم ماشین پرواز نمایان شده است نیز در اینجا قرار دارد.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

 

قطار بخار جکو بایت ( Jacobite)

زمانی که در این منطقه هستید، به سبک واقعی اکسپرس هاگوارتز، سوار قطار بخار معروف جکوبایت شوید. این سفر شما را به مناطق کوهستانی خواهد برد و از بیست‌ و یک قوس پل گلندفینین وایادات ( Glenfinnan Viaduct) عبور خواهد داد. مناظر به‌ یاد ماندنی لوچ شیل، مزیت این سفر است. شما می‌توانید محل دقیق هاگوارتز را در مسیر خود مجسم کنید.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

 

ساحل غربی آب‌های شیرین ( Freshwater)، ولز

ساحل غربی آب‌های شیرین در نزدیک  قلعه مارتین( Castlemartin  ) در ولز، واقع‌شده است و در آخرین اجرا به‌عنوان "کلبه پوسته" و مکان آرامگاه ابدی دابی ( Dobby) نمایان شده است. این مکان روی تپه‌های شنی در طول خط ساحلی ساخته شد، اما پس از فیلم‌برداری به‌سرعت برداشته شد. با این‌ حال، بازدیدکنندگان می‌توانند در جای پای هری، هرمیون و رون در این مکان پیاده‌روی کنند، که اتفاقاً صحنه تماشایی برای موج‌سواری خلق می‌کند.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

  

کلیسای جامع گلاستر (Gloucester )، انگلستان

دیر طاق دار کلیسای جامع قرون‌وسطایی گلاستر( Gloucester)، که به‌عنوان محل زندگی و کار برای راهبان ساخته‌شده است، به خاطر نقش خود به عنوان راهروهای هاگوارتز شناخته می‌شود. دیر بنه دیک تین (Benedictine) در چند صحنه فراموش‌نشدنی ظاهر شد.

16 تجربه هری پاتر که در سفر به دور دنیا لازم دارید

 

آیا شما هم از طرفداران هری پاتر بوده‌اید؟ آیا حاضر هستید که صرفا برای داشتن یک تجربه‌ی هری پاتری به یکی از این نقاط سفر کنید؟

 

منبع: theculturetrip

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.