بهترین حمام‌های آب گرم طبیعی در جهان، حتی در فصل تابستان!

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تجربه‌ی احساس آرامش در استخرهای عجیبی که از دل زمین جوشیده‌اند! +تصاویر
04 شهریور 1398 12:00
0

حمام‌های آبگرم راهی عالی برای استراحت، فراموش کردن دغدغه‌ها و بازیابی نیروی جسمانی هستند و به واقع، فصل نمی‌شناسند. در ایران، آب‌گرم‌های طبیعی دلچسبی وجود دارد که بدون شک، شما با آن‌ها آشنا هستید، اما آیا در سایر نقاط دنیا هم می‌توان نمونه‌ی این حمام‌ها را پیدا کرد. بد نیست بدانید نه تنها در دنیا حمام‌های آبگرم طبیعی زیادی وجود دارد، بلکه بعضی از آن‌ها علاوه بر خاصیت شفابخشی، محیط بسیار زیبا و آرامش‌بخشی هم دارند. در این بخش قصد داریم تا شما را بهترین حمام‌های آبگرم طبیعی دنیا آشنا کنیم، شاید خواستید روزی در یکی از آن‌ها، طعم آرامش را بچشید.

1- حمام حرارتی شهر اسپا Les Thermes de Spa ، کشور بلژیک

برای سپری کردن اوقاتتان در یک آبگرم طبیعی، چرا به مکانی نروید که تمام ماجرای آبگرم‌ها از آن شروع‌ شده است؟ این شهر دورافتاده‌ی بلژیکی در قرن شانزدهم و هنگامی شهرت پیدا کرد که پادشاه هنری هشتم به قدرت شفابخش آب‌های منطقه پی برد و آن را به همه توصیه کرد. از آن به بعد میلیون‌ها نفر از سرتاسر جهان به شهر اسپا می‌آیند تا درمان خود را در چشمه‌های شفابخش منطقه بیابند.

از لدرمه دسپا که با استفاده از حمام خانه حرارتی قرن نوزدهم به زیبایی مدرن سازی شده است و دارای چشمه‌های درمانی حرارتی نیز می‌باشد دیدن کنید تا سلامتی‌تان را حفظ کنید! 

1- حمام حرارتی شهر اسپا Les Thermes de Spa ، کشور بلژیک

1- حمام حرارتی شهر اسپا Les Thermes de Spa ، کشور بلژیک

 

2- تفرجگاه و آبگرم طبیعی ماوِنپیک Mövenpick-Resort-&-Spa، دریای مرده، اردن

خواص شفابخش دریای مرده را همه می‌دانند و هزاران سال است که به این دلیل به آنجا می‌روند. آب‌های معدنی و نمک‌دار آن برای سلامتی انسان بسیار مفید هستند، پوست را تغذیه می‌کنند و به بهبود بیماری‌های پوستی نیز کمک می‌کنند.

این تفرجگاه و آبگرم 5 ستاره در کشور اردن که در سواحل شمالی دریای مرده قرار گرفته است، تجربه‌ای بسیار لوکس و راحت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و برای آن‌ها گِل درمانی دریای مرده و درمان‌های بسیار راحت و آرام‌بخش را در نظر گرفته است. 

تفرجگاه و آبگرم طبیعی ماوِنپیک Mövenpick-Resort-&-Spa، دریای مرده، اردن

تفرجگاه و آبگرم طبیعی ماوِنپیک Mövenpick-Resort-&-Spa، دریای مرده، اردن

 

3- حمام حرارتی سچنی Szechenyi، شهر بوداپست، مجارستان

«شهر آبگرم» به علت آب‌های گرم و دارای خاصیت درمانی‌اش در اروپا و سایر نقاط جهان شهرت فراوانی یافته است. 118 چشمه در شهر بوداپست وجود دارد و این شهر نسبت به هر پایتخت دیگری چشمه‌های بیشتری دارد. تاج نگین آن نیز حمام حرارتی سچنی، بزرگ‌ترین حمام درمانی اروپاست که در آن می‌توانید از شنا کردن در استخرهای آب گرم و حتی نوشیدن آب آن بهره ببرید.

حمام حرارتی سچنی Szechenyi، شهر بوداپست، مجارستان

حمام حرارتی سچنی Szechenyi، شهر بوداپست، مجارستان

 

4- چشمه آبی Blue Lagoon، ایسلند

این مکان یکی از مشهورترین جاذبه‌های توریستی ایسلند است و علت آن نیز مشخص است. آب غنی از مواد معدنی آن‌که بین 37 تا 39 درجه سانتی‌گراد دما دارد می‌تواند به درمان انواع ناراحتی‌های پوستی کمک کند و همچنین حس آرامش بی‌نظیری به شما بدهد. بعد از ترک بلو لاگون حس خواهید کرد که انسان جدیدی شده‌اید. 

چشمه آبی Blue Lagoon، ایسلند

چشمه آبی Blue Lagoon، ایسلند

 

5- شهر بِپو، ژاپن

هنگامی‌که صحبت از درمان با آبگرم می‌شود، ژاپن از همه‌جا شناخته‌ شده‌تر است زیرا چشمه‌های آبگرم طبیعی بسیاری دارد (که در ژاپن به آن‌ها اونسِن می‌گویند). شهر بپو از همه‌ جا شناخته‌ شده‌تر است، زیرا هشت چشمه آبگرم مختلف دارد که تعداد چشمه‌های آن از تمام تفرجگاه‌های دیگر کشور بیشتر است. برجستگی شهر بپو از آن‌ جهت است که انواع مختلفی از حمام مانند حمام شن، بخار و گل را در خود جای‌ داده است و می‌توانید از میان این‌ها یکی را انتخاب کنید.

شهر بِپو، ژاپن

شهر بِپو، ژاپن

 

6- حمام آبگرم حرارتی Thermae-Bath-Spa، شهر بَث، کشور انگلیس

شهر بَس (=به معنی حمام) به خاطر حمام‌های رومی‌اش مشهور شده است که به سال 43 میلادی برمی‌گردند و هنگامی‌که از این مکان تاریخی دیدن کردید می‌توانید به ترمه بس اسپا بروید و در آب‌های غنی از مواد معدنی آن آب‌تنی کنید که تنها چشمه آبگرم بریتانیا می‌باشد.

برای بازدیدکنندگان یک استخر روباز عالی ساخته‌ شده است که نمایی عالی از شهر بَس را از آن می‌توان مشاهده کرد. 42 نوع ماده معدنی در این آب‌های حرارتی وجود دارد و می‌توانید بین انواع درمان‌های آرام‌بخشی که ارائه می‌شود یکی را برای خود انتخاب کنید.

حمام آبگرم حرارتی Thermae-Bath-Spa، شهر بَث، کشور انگلیس

حمام آبگرم حرارتی Thermae-Bath-Spa، شهر بَث، کشور انگلیس

 

7- Therme Vals، سوئیس

به‌جرئت می‌توان گفت که یکی از به‌روزترین آبگرم‌های جهان است و حس مدرن بودن آن، آب غنی از مواد معدنی، به‌ اضافه حمام کردن شبانه‌اش (که برای کسانی که در هتل ترمه والس می‌مانند در نظر گرفته‌ شده است) همه و همه آن را به یک مقصد تفریحی جذاب برای کسانی که قصد دارند تعطیلات را در یک آبگرم بگذرانند تبدیل می‌کنند. می‌توانید در اتاق ریلکسیشن و آرامش دهی آن به موزیک نواخته شده توسط آهنگساز معروف فریتز هاوزر (Fritz Hauser) گوش کنید. دیگر انسان از تعطیلات خود چه می‌خواهد؟

Therme Vals، سوئیس

Therme Vals، سوئیس

منبع: wayn.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.