باور نمی کنید چنین جاهایی در دنیا وجود داشته باشند

4.5
از 20 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
باور نمی‌کنید چنین جاهایی در دنیا وجود داشته باشند! +تصاویر
02 تیر 1398 07:00
4

در جستجوی مقاصد گردشگری خاصتری برای سفرهای سال جاری خود هستید؟ در ادامه تصاویری را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم که از لحاظ زیبایی بسیار غیرقابل توصیف و باورنکردی هستند. بدون شک در انتهای خواندن این مطلب به سفر به این مقاصد و دیدن این جاذبه‌های گردشگری رویایی فکر خواهید کرد و امیدواریم که بتوانید حداقل یکی از آن‌ها را از نزدیک ببینید.

1. سالار دو ییونی در بولیوی

بزرگترین دریاچه نمک دنیا که در فصل زمستان به صورت کامل یخ می‌بنند و زمانی که در آن باران می‌بارد به یک آینه‌ی بزرگ تبدیل می‌شود و تصویر آسمان آبی را در خود منعکس می‌کند. اگر در عکاسی و سلفی گرفتن خبره باشید و کمی از ایده پردازی استفاده کنید، سالار دو ییونی می‌تواند بهترین لوکیشن عکاسی در دنیا باشد.

سالار دو ییونی در بولیوی

 

2. دریاچه بایکال در روسیه

بایکال نام یکی دیگر از دریاچه های فوق العاده در دنیاست که در جنوب سیبری قرار دارد. آب دریاچه بایکال شیرین است و زمانی که هوا سرد می‌شود آب آن به تکه‌هایی الماس مانند به رنگ آبی فیروزه‌ای تبدیل می‌گردد. اگر برای بازدید از این دریاچه اقدام کنید، یاد قصرهای یخی در فیلم و انیمیشن‌هایی چون frozen در ذهنتان تداعی می‌شود. فراموش نکنید که در فصول سرد دمای هوا در اطراف دریاچه‌ی بایکال به شدت کاهش پیدا می‌کند، به همین دلیل باید کاملا مجهز سفر کنید.

دریاچه بایکال در روسیه

 

3. آبشار کوانگ در لائوس

یکی از بهترین مقاصد سفر برای بک پکرها آبشار کوانگ است، بهترین مقصد برای کسانی که به گردش در طبیعت و کمی کوهنوردی علاقه‌مند هستند. آب این آبشار بسیار شفاف است، به صورتی که کمتر کسی می‌تواند با دیدنش در آن شیرجه نزده و چند ساعتی را به شنا اختصاص ندهد. برای یافتن آبشار کوانگ باید از یک راهنمای کاردان کمک گرفت، زیرا این آبشار در موقعیتی واقع شده که هرکسی نمی‌تواند آن را بیابد؛ اما با یافتنش متوجه خواهید شد که به قطعه ای از بهشت دست یافته‌اید.

آبشار کوانگ در لائوس

 

4. پارک ملی تورز دل پینه در شیلی

برای دیدن این پارک ملی رویایی باید به قلب پاتاگونیا در آمریکای جنوبی بروید. بازدید از این مکان به افرادی توصیه می‌شود که از زندگی شهری دلزده شده‌اند و دوست دارند چند ساعتی را در دامان طبیعت قدم بزنند. در این پارک ملی یخچال طبیعی نیز وجود دارد و کوهنوردان حرفه‌ای می‌توانند به راحتی از آنها دیدن کنند.

پارک ملی تورز دل پینه در شیلی

 

5. چشمه های بزرگ و بهاری در آمریکا

منطقه‌ای در ایالت وایومینگ آمریکا وجود دارد که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. وایومینگ ایالتی کوهستانی است و طبیعت نابی در خود دارد اما بخشی از آن به‌راستی فوق‌العاده است. استخرهای طبیعی بزرگ، چشمه‌ها و رنگین کمان، تنها بخشی از زیبایی‌هایش هستند. ویژگی‌هایی که آن را شبیه به یلواستون آمریکا کرده است. چشمه‌هایی که در این ناحیه واقع شده‌اند سومین چشمه‌های آبگرم بزرگ در دنیا به حساب می‌آیند.

چشمه های بزرگ و بهاری در آمریکا

 

6. روستای واکیچینا در پرو

جزیره‌ای سرسبز در میان بیابان توصیف خوبی برای روستای واکیچیناست. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این سکونتگاه کاملا در قلب کویر واقع شده است. روستای واکیچینا در سال 1930 میلادی ساخته شد و حالا یکی از جذابترین دیدنی‌های پرو به شمار می‌آید، این در حالی است که پرو یکی از عجایب هفتگانه‌ی دنیا یعنی شهر سنگی ماچوپیچو را در خود دارد. سپری کردن تعطیلات در چنین مکانی بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.

روستای واکیچینا در پرو

 

7. دروازه جهنم در ترکمنستان

این جاذبه‌ی دیدنی حتی نامش هم جذاب است. دروازه‌ی جهنم همانطور که از اسمش می‌توان فهمید با آتش مرتبط است. ماجرای این دروازه از این قرار است که گودالهایی وجود دارند که از آنها آتش شعله‌ور می‌شود و این موضوع نیز به دلیل وجود یک میدان گازی در منطقه است. برخی از این گودالها بیش از 20 متر عمق و حدود 70 متر قطر دارند و همین موضوع باعث شده تا آنها را با نام دروازه جهنم بشناسند.

دروازه جهنم در ترکمنستان

 

8. کوه رینجانی در اندونزی

رینجانی نام یک کوه آتشفشان فعال در اندونزی است و این کوه دومین کوه آتشفشان بلند در اندونزی به شمار می‌آید. افراد بسیاری از این کوه بالا می‌روند تا بتوانند از فراز آن چشم انداز زیبای اطراف را مشاهده کنند. بومیان بسیاری این کوه را نوردیده‌اند و به این کوه لقب اژدهای کومودو هم داده‌اند.

کوه رینجانی در اندونزی

دوست دارید کدام یک از جاذبه‌های ذکر شده را از نزدیک ببینید؟

منبع: skyscanner.net

زهرا میرزایی