تصویر آتش فشانی که پس از 95 سال فوران کرد، توسط ناسا ثبت شد

4.8
از 12 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تصویر آتش‌فشان عظیمی که پس از 95 سال خاموشی فوران کرد، توسط ناسا ثبت شد! +تصاویر
14 تیر 1398 10:00
0

آتشفشانی در یک جزیره دورافتاده میان شبیه جزیره کامچاتکا در روسیه در دریای اختسک (okhotsk) و جزیره هوکایدو در ژاپن، پس از سال 1924 برای اولین بار فوران کرده است و خوشبختانه ایستگاه فضایی بین‌المللی توانست لحظه وقوع آن را ثبت کند.

 آتش‌فشان روسی برای اولین بار پس از 95 سال فوران نمود و فضانوردان توانستند تصویر آن را از فضا ثبت کنند.

تصویری که از فضا ثبت شده است.

در 22 ژوئن سال جاری، مواد آتشفشانی و خاکستر به‌گونه‌ای از جزیره غیرمسکونی و آتشفشانی رایکوک به هوا پرتاب شدند که این مساله از فضا نیز قابل‌ رؤیت بود و عکس‌هایی که توسط ناسا از این حادثه گرفته‌شده است، نشان‌دهنده ماهیت نمایشی این اتفاق است.

 آتش‌فشان روسی برای اولین بار پس از 95 سال فوران نمود و فضانوردان توانستند تصویر آن را از فضا ثبت کنند.

طبق گزارش Smithdonian.com، این فوران اتفاق کوچکی نبود، بلکه شامل حداقل 9 انفجار مهیب بود که 6 انفجار از آن در فاصله 25 دقیقه‌ای اتفاق افتاد. طبق گزارش ناسا خاکستر این انفجارها تا ارتفاع 8 مایلی رسید و به فاصله 10 مایل بر روی زمین پخش شدند.

volcano.jpg

متخصصین در زمینه‌ی آتش‌فشان به خاطر ایمنی پروازها توجه ویژه‌ای به این کوه آتش‌فشانی داشتند و با این حال، چنین اتفاقی آنقدر غیرمترقبه بود که ساکنان مناطق اطراف را انگشت به دهان نگه داشت. جالب است که تصاویر مربوط به این انفجار توسط ایستگاه فضایی ناسا ثبت شد.

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.