9 هتل بی‌ نظیر و زیبا که پیش‌ از این هتل نبوده‌ اند

4.3
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این هتل‌های عجیب و بی‌نظیر، قبلا هتل نبوده‌اند! +تصاویر
14 تیر 1398 08:00
0

ساختمان‌های نسل جدید و شگفتی‌های معماری مدرن از ضروریات پیشرفت جامعه انسانی هستند، اما اگر سال‌ها یا دهه‌ها تاریخ در دیوارهای یک ساختمان نهفته باشد شاید جذابیت آن بیشتر باشد. این موضوع به‌خصوص در مورد اقامتگاه‌ها صحت دارد؛ شاید یک هتل نوساز با درخشش و زرق‌ و برقش از مهمانان دلبری کند، اما هتلی که پیش‌تر زندگی دیگری داشته یا عملیات خاصی در آن انجام می‌شده است، برای ماجراجویان جذاب‌تر است. اگر به ماندن در هتل‌هایی که قبلاً بانک، زندان، ایستگاه آتش‌نشانی یا سالن تئاتر بوده‌اند علاقه دارید، 9 مکان زیر ماجراهای انزجارآور یا الهام‌بخش بسیاری داشته‌اند که در طول اقامت خود می‌توانید آن‌ها را حس کنید، لذا خواندن ادامه‌ی این مطلب و آشنایی با این هتل‌ها، خالی از لطف نیست.

 

1- هتل مارشال هاوس – شهر ساوانا، ایالت جورجیا

هتل مارشال هاوس – شهر ساوانا، ایالت جورجیا

می‌گویند ساوانا یکی از «ترسناک‌ترین و شبح‌زده‌ترین شهرهای آمریکا»ست و احتمالاً هتل مارشال هاوس رشبح‌زده‌ترین نقطه ساوانا باشد. این هتل در زمان جنگ‌های داخلی یک بیمارستان بود و سربازانی که در جنگ آسیب‌دیده یا زخمی‌ شده بودند در آن استراحت می‌کردند تا بهبود پیدا کنند. بسیاری از آن‌ها طی بستری شدن در آن، جان خود را از دست دادند و به همین دلیل درباره این مکان داستان‌های وحشتناک متعددی از ارواح، غول‌ها و سایر وقایع فراطبیعی نقل‌شده است.

این روزها هتل مارشال هاوس به یک هتل بوتیک بازسازی‌ شده و زیبا تبدیل‌ شده است. هتل در منطقه‌ی تاریخی ساوانا قرار دارد. ایوان‌های آن – که به پنکه‌های سقفی و صندلی‌های متحرک مجهز شده‌اند و نماهایی عالی برای مشاهده مردم‌ دارند – پس از یک گردش روزانه طولانی در خیابان‌های سنگ‌فرشی ساوانا انسان را به خود فرامی‌خوانند؛ کمتر مکانی در شهر می‌تواند دلبری کهن این شهر جنوبی را یکجا در خود داشته باشد.

 

2- اُوولو وولومولو (Ovolo Woolloomooloo) – شهر سیدنی کشور استرالیا

اُوولو وولومولو (Ovolo Woolloomooloo) – شهر سیدنی کشور استرالیا

اوولو وولومولو که در اسکله تاریخی وولومولو فینگر واقع‌ شده است، اکنون یک هتل بوتیک آزاد است. این هتل که پیش‌تر در اواخر قرن نوزدهم میلادی نقش نخستین بازار ماهی شهر سیدنی را ایفا می‌کرد، این روزها به هتلی تبدیل‌شده است که مهمانان آن می‌توانند از آن نمایی از بندر سیدنی را ببینند.

اسکله وولومولو فینگر قبلاً زندگی‌های مختلفی را تجربه کرده است: از مرکز عمده صادرات پشم استرالیا تا محل ورود مهاجران به این کشور و محل اعزام سرباز برای جنگ‌های جهانی اول و دوم.

 

3- هتل دترویت فاندِیشن – شهر دترویت ایالت میشیگان آمریکا

هتل دترویت فاندِیشن – شهر دترویت ایالت میشیگان آمریکا

هتل دترویت فاندیشن که پیش از این یک ایستگاه آتش‌نشانی بوده است، یکی از مؤلفه‌های تغییر شکل فعلی شهر است. هتل چندین نوع مراسم را برگزار می‌کند، رستورانی شیک دارد و اقامتگاه‌هایی لوکس در آن در نظر گرفته‌ شده است، اما همیشه جای گرم و نرمی برای استراحت نبوده است: هتل دترویت فاندیشن در ابتدا مکانی بود که مردم هنگام دیدن شعله‌های بزرگ آتش با آن تماس می‌گرفتند.

این مکان تماماً از یک ایستگاه آتش‌نشانی به یک هتل تبدیل‌ شده است، اما اجزائی از گذشته هنوز در آن دیده می‌شوند: برای مثال در اتاق وسایل رستوران می‌توانید درهای قدیمی ایستگاه آتش‌نشانی سابق را ببینید.

 

4- هتل اِیس اِل اِی – لس‌آنجلس، ایالت کالیفرنیا

هتل اِیس اِل اِی – لس‌آنجلس، ایالت کالیفرنیا

هتل اِیس اِل اِی (Ace LA) قبلاً سالن تئاتر بوده است، در قلب منطقه تئاتری LA’s Broadway واقع‌شده است و سابقا با نام سالن تئاتر هنرمندان متحد یا همان یونایتد آرتسیتز، شناخته می‌شد. البته این روزها هم سالن تئاتری (با پرده قدیمی صحنه نمایش) در هتل فعالیت دارد که در دهه 20 میلادی به‌ عنوان سینما فعالیت می‌کرده است و اکنون به‌صورت یک محل اجرای تئاتر بازسازی‌شده است و ورودی‌های آن روبروی یکدیگر قرارگرفته‌اند. همچنین در سالن هتل یک مجموعه عکس هنری از اجراهای تئاتر به نمایش درآمده است و خروجی آن نیز شبیه به دکوراسیون بیرونی سالن تئاتر می‌باشد.

دکوراسیون ظریفی روی این سالن تئاتر سه‌ طبقه انجام‌ شده است؛ سالنی که تا 1600 نفر ظرفیت دارد و برنامه‌هایی همچون موسیقی زنده، سخنرانی و غیره در آن اجرا می‌شود.

 

5- هتل اولد بانک (بانک کهن- Old Bank) – شهر آکسفورد کشور انگلیس

 هتل اولد بانک (بانک کهن- Old Bank) – شهر آکسفورد کشور انگلیس

هتل اولد بانک که در خیابان مشهور «های استریت» شهر آکسفورد قرارگرفته است، پیش‌ از این به‌عنوان بانک فعالیت داشته است. شاید مالکان جدید این مکان در گاو صندوق بانک یک گونی پول پیدا کرده‌اند، چراکه امروزه بانک سابق به یک اقامتگاه پنج ستاره لوکس با 43 اتاق تبدیل‌ شده است و مهمانان آن می‌توانند نماهای بی‌نظیری از نقاط برجسته‌ی این شهر زیبا مانند کتابخانه بادلیان و ساختمان رادکلیف کَمِرای دانشگاه آکسفورد را از اتاق‌های خود ببینند.

درواقع مکان هتل تاریخ کهنی دارد که به حوالی سال 1200 میلادی برمی‌گردد؛ در آن زمان این ملک متعلق به یک کلیسا بوده است و تا سال 1700 به‌عنوان بانک مورداستفاده قرار نگرفت. البته دیوارهای مستحکمِ ساختمان تا به امروز این هتل را استوار نگه‌داشته‌اند و به همین دلیل میهمانانش ساعات بی‌نظیری را در قلب انگلیس تجربه خواهند کرد.

 

6- هتل مرکزی عطارد پواتیه – شهر پواتیه کشور فرانسه

هتل مرکزی عطارد پواتیه – شهر پواتیه کشور فرانسه

برای ماندن در هتل مرکزی عطارد پواتیه که ابتدا در سال 1854 به‌عنوان یک کلیسا ساخته شد، لازم نیست خیلی مذهبی باشید. هرکسی می‌تواند از معماری شگفت‌انگیز و قابل‌احترام آن و نمای مرکز ساختمان کلیسا لذت ببرد. هتل امروزی 50 اتاق دارد و می‌توان یکی از آن‌ها را برای اقامت رزرو کرد. اینجا لازم نیست برای شروع روز در سالنی بزرگ جمع شوید!

 

7- صومعه سانتا روسا – ساحل آمالفی کشور ایتالیا

 

صومعه سانتا روسا – ساحل آمالفی کشور ایتالیا

مهمانانی که به هتل صومعه سانتا روسا – مکانی که در قرن هفدهم صومعه بوده است و بین پوزیتانو و آمالفی قرارگرفته است – مراجعه می‌کنند، از ظرافت بازسازی‌شده و ترتیب و هیبتی که زمانی در این ناحیه کنار دریا وجود داشت، بسیار لذت می‌برند. صومعه کنکا دئی مارینی زمانی محل سکونت راهبه‌هایی بود که روزها مشغول پختن اسفوگیاتله (یا پاف) که نوعی شیرینی خامه‌ای است، بودند. در اواخر قرن نوزدهم فعالیت مذهبی این ملک متوقف شد و تعمیرات آن آغاز شد و سپس یک هتلدار رومی آن را خرید و در سال 1924 به یک هتل تبدیل کرد.

هتل صومعه سانتا روسا که یکی از نقاط باشکوه ساحل آمالفی است، چندین باغ چندطبقه، یک حمام آب گرم کامل و یک استخر درخشان دارد و مهمانان آن می‌توانند از 20 اتاق و سوئیت تعبیه‌شده در آن استفاده کنند.

 

8- هتل اُردِربرگر (Orderberger) - شهر برلین کشور آلمان

هتل اُردِربرگر (Orderberger) - شهر برلین کشور آلمان

هتل اردربرگر در شهر برلین را پیش‌تر همه به‌عنوان مجموعه حمام اُردِربرگر می‌شناختند. این مجموعه در اواخر قرن نوزدهم میلادی به‌عنوان یک مجموعه حمام و استخر ساخته شد و فعالیت خود را آغاز کرد. از اواسط دهه 80 میلادی تا سال 2012 بسته بود و فعالیتی نداشت، سپس تعمیرات و بازسازی‌هایی در آن انجام شد و در سال 2016 بازگشایی شد. در حال حاضر یک سالن استخر سرپوشیده که از نظر تاریخی ارزش دارد و اتاق‌های لوکس، یک رستوران و یک‌بار در این مجموعه برای مهمانان هتل در نظر گرفته‌ شده است.

در نخستین سه‌شنبه‌ی هر ماه، تورهایی برای بازدید از این حمام عمومی بازسازی‌ شده برگزار می‌شود و مهمانان و مسافران کنجکاو می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

 

9- هتل مالمیسِن آکسفورد کَسِل – شهر آکسفورد کشور انگلیس

هتل مالمیسِن آکسفورد کَسِل – شهر آکسفورد کشور انگلیس

از شعار هتل مالمیسن آکسفورد کسل با عنوان «بهتر از یک زندان معمولی» می‌توان به اصل و ریشه آن پی برد. همچنین می‌توانید آزادانه هر زمانی که بخواهید، برای اقامت در هتل ثبت‌نام کرده یا از آن صرف‌نظر کنید و نسبت به یک سلول معمولی زندان فضای بیشتری داشته باشید.

این هتل در مرکز شهر آکسفورد قرار گرفته است. می‌توان بقایای قلعه آکسفورد را در اطراف آن مشاهده کرد و همچنین حوالی آن مکان‌های بسیاری برای گذراندن وقت وجود دارد. برای تبدیل زندان سابق به هتلی راحت و مجهز و عالی امروزی، کارهای عمده‌ای انجام‌ شده است و می‌توان گفت که به نوعی مسئولان هتل از سوی طرفداران آن «تحت تعقیب» هستند، چراکه کارشان را خیلی خوب انجام داده‌اند!

شما هم تمایل دارید در چنین هتل‌هایی اقامت کنید که پیشینه‌ی عجیبی دارند؟

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.