بهترین مراکز خرید در کوش آداسی کجاست؟ + راهنمای خرید

4.3
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
راهنمای خرید از برخی از بهترین مراکز خرید ترکیه! + تصاویر
11 اردیبهشت 1402 07:00
0

کوش آداسی یکی از شهرهای بندری ترکیه است که اکثر گردشگران این شهر را به سواحل آن می‌شناسند و برای تفریح تور کوش آداسی را خریداری می‌کنند؛ اما بسیاری از مسافران هم به قصد خرید به این شهر سفر می‌کنند. برای کسانی که تور کوش آداسی را برای خرید تهیه می‌کنند، آشنایی با بهترین مراکز خرید کوش آداسی اهمیت فراوانی دارد؛ چرا که معمولاً شما در سفر به این شهر دیدنی‌های بسیار و زمان محدودی دارید؛ بنابراین در مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند از  بهترین مراکز خرید در کوش آداسی می‌گوییم و تلاش می‌کنیم تا با معرفی برخی از بهترین‌ها به شما در برنامه‌ریزی دقیق برای سفر پیش‌رویتان کمکی کرده باشیم. پس اگر دوست دارید در این شهر خرید کنید یا حتی کنجکاوید که بدانید در کوش آداسی چه خریدهایی انتظار شما را می‌کشد، این مطلب را از دست ندهید.

آیا کوش آداسی مقصد مناسبی برای خرید کردن است؟

در پاسخ به این سؤال شاید بهتر باشد سری به برنامه سفرتان بزنید. قرار است در این سفر چه فعالیتی داشته باشید؟ اگر شما به قصد خرید به خصوص از برندهای مشهور پوشاک به ترکیه و کوش آداسی سفر کرده‌اید، ممکن است این شهر تا حدودی شما را ناامید کند؛ چرا که به نسبت شهرهای بزرگی مانند استانبول تعداد برندهای مشهور پوشاک بسیار کمتر است. اما اگر از سفر قصد لذت و تفریح را دارید و در کنار آن نیم نگاهی هم به خرید داشته باشید کوش آداسی یک مقصد جذاب و دیدنی برای شما به حساب می‌آید. 

از کوش آداسی چه بخریم؟

در سفر به کوش آداسی می‌توانید سوغات ترکیه را تهیه کنید همان‌هایی که بهترین نمادها برای یادآوری این کشور زیبا هستند و اغلب در میان انبوهی از برندهای اروپایی گم می‌شوند، مثلاً چشم نظرهای مشهور و خاص ترکی یا اینکه می‌توانید سری به بازار کوش آداسی بزنید و مواد خوراکی تازه و خوشمزه‌ای از جمله برنج و ادویه را با قیمت‌های معقول و منصفانه پیدا کنید. صد البته با گشت‌وگذار بیشتر در شهر می‌توانید حتی چرم، نقره و صنایع دستی ترکیه را ببینید؛ اما اگر طرف‌دار پوشاک و برندهای مختلف هستید نگران نشوید، گردش شما در شهر هنوز تمام نشده و می‌توانید سری هم به پاساژهای آن بزنید و مطمئناً قرار نیست از این شهر ساحلی دست خالی باز گردید.

خرید در کوش آداسی- بهترین فروشگاه های خرید
پاساژهای کوش آداسی از بهترین جاها برای انجام خریدهای خاص

بهترین مراکز خرید کوش آداسی

شاید تا اینجای مطلب بیشتر در این مورد برای شما گفته باشیم که دقیقاً کوش آداسی یک مقصد مناسب سفر نیست؛ اما حالا می‌خواهیم از یک دید دیگر ماجرا را ببینیم. اگر از چند برند خیلی مشهور گذر کنیم، اتفاقاً پاساژهای کوش آداسی محل خوبی برای خرید هستند و در آن‌ها می‌توانید از میان هزاران جنس متنوع انتخاب‌های جذابی داشته باشید. بهترین مراکز خرید کوش آداسی شامل مرکز خرید AVM، مرکز خرید آکدوگان، مرکز خرید اسکالا نوا، مرکز خرید کیپا، بازار حجیوات و بازار بزرگ کوش آداسی می‌شود. در ادامه ما از بهترین مراکز خرید کوش آداسی برایتان خواهیم گفت. پس اگر قصد خرید در این شهر را دارید و نمی‌دانید از میان بهترین مراکز خرید در کوش آداسی کدام را انتخاب کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. 

مرکز خرید کوش آداسی ای وی ام (AVM)

وقتی درمورد بهترین مراکز خرید کوش آداسی می‌پرسیم، بدون شک همه در اولین پاسخ مرکز خرید AVM  را به شما معرفی خواهند کرد. تقریباً می‌توان گفت که این مرکز خرید جایی برای تجمع برندهای مشهوری مانند آدیداس و زارا و کوتون و... است. حتی اگر در جستجوی  ال سی وایکیکی در کوش آداسی باشید، در این مرکز خرید آن را خواهید یافت. در واقع این‌طور نیست که در این شهر هیچ برند مشهوری پیدا نشود و شما برای خرید سرگردان باشید، هرچند تعداد برندهای کوش آداسی محدود است؛ اما همان تعداد محدود را به راحتی در ای وی ام خواهید یافت. تنها نکته‌ای باید به آن توجه کنید این است که این مرکز خرید باتوجه‌به داشتن امکاناتی مانند پارکینگ، کافه و رستوران، زمین بازی کودکان یک مرکز ارزان و خوش قیمت به حساب نمی‌آید؛ بلکه هزینه‌های آن نسبت به سایر  پاساژهای کوش آداسی بالاست.

  • ساعت کار مرکز خرید کوش آداسی ای وی ام: 10 صبح تا 10 شب
  • منطقه مرکز خرید کوش آداسی ای وی ام: منطقه: Yavansu
  • سطح هزینه مرکز خرید کوش آداسی ای وی ام: گران

موقعیت دقیق مرکز خرید ای وی ام

Galeri_212_403.jpg
مرکز خرید AVM از بهترین مراکز خرید در کوش آداسی

 مرکز خرید آکدوگان (Akdogan Passage)

گر به دنبال یک پاساژ به صرفه و ارزان قیمت هستید و می‌خواهید با خیال راحت در یکی از بهترین مراکز خرید کوش آداسی خرید کنید و نگران هدر رفتن پول‌هایتان نباشید، مرکز خرید آکدوگان مخصوص شماست! جایی که در آن می‌توانید با خیال راحت خرید کنید، هرچند قرار نیست انتخاب‌هایتان از بین برندهای مطرح اروپایی باشد؛ اما پیدا کرد یک کالای با کیفیت و ارزان قیمت در این پاساژ ممکن است. البته تنها مزیت آکدوگان قیمت پایین اجناس آن نیست؛ بلکه شما می‌توانید پس از خرید و گشت‌وگذار از کافی شاپ و رستوران مجموعه هم استفاده کنید و خستگی در کنید.

  • ساعت کار مرکز خرید آکدوگان: 10 صبح تا 10 شب
  • منطقه مرکز خرید آکدوگان: Camikebir
  • سطح هزینه مرکز خرید آکدوگان: اقتصادی

موقعیت دقیق مرکز خرید آکدوگان

5iNIgkZ5LvAsfaSR-1522915953523.jpg
پاساژ آکدوگان یکی از بهترین مراکز خرید کوش آداسی

 مرکز خرید اسکالا نوا کوش آداسی(Scala Nuova)

این روزها در بین بهترین مراکز خرید در کوش آداسی نام مرکز خرید اسکالا نوا هم به چشم می‌خورد. بزرگ‌ترین ویژگی این مرکز خرید نزدیکی‌اش به بندر و اسکله قایق‌هاست. مرکز خرید اسکالا نوا کوش آداسی بیشتر از اینکه جایی برای خرید باشد جایی برای تفریح و لذت بردن است. شما می‌توانید به سادگی از غذا خوردن در این مکان لذت ببرید، اما باید بدانید که این مرکز خرید برای کسانی که به صورت تخصصی در جستجوی پاساژهای کوش آداسی هستند بیشتر شبیه چهارشنبه بازار کوش آداسی یا بازارهای سنتی این شهر است. 

  • ساعت کار مرکز خرید اسکالا نوا:  8:30 صبح تا 11 شب
  • منطقه مرکز خرید اسکالا نوا: Camikebir
  • سطح هزینه مرکز خرید اسکالا نوا: متوسط

موقعیت دقیق مرکز خرید اسکالا نوا 

2710841.jpg
مرکز خرید اسکالا نوا از بهترین مراکز خرید کوش آداسی

مرکز خرید کیپا کوش آداسی (kipa)

همان‌طور که بالاتر گفتیم، این شهر اغلب برای گردشگران به عنوان یک مقصد برای دیدن جاهای دیدنی کوش آداسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در کنار بازدید از جاهای دیدنی می‌توانید از مرکز خرید کیپا کوش آداسی هم دیدن کنید. این مرکز خرید علاوه عرضه کالاهای مختلف به مراجعه‌کنندگانش، امکان استفاده از انواع تفریحات را هم می‌دهد. در این مرکز خرید برای یک مجموعه تفریحی در نظر گرفته شده است. همچنین سینما، کافه و رستوران‌های کیپا می‌تواند ساعت خوشی را برای شما رقم بزند.

  • ساعت کار مرکز خرید کیپا: 10 صبح تا 12 شب
  • منطقه مرکز خرید کیپاDeğirmendere
  • سطح هزینه مرکز خرید کیپامتوسط

موقعیت دقیق مرکز خرید کیپا

1578042910-PHOTO-2020-01-03-09-58-35.jpg
مرکز خرید کیپا کوش آداسی از بهترین مراکز خرید کوش آداسی

بازار حجیوات کوش آداسی

بیاید کمی از پاساژهای کوش آداسی فاصله بگیریم و میان بازارهایی با حال و هوای سنتی‌تر سرک بکشیم. بازار حجیوات یا به قولی بازار حقیقت یکی از مشهورترین مراکز خرید در کوش آداسی است. این بازار برای کسانی مناسب است که به دنبال صنایع دستی هستند. اگر شما راهنمای سفر به کوش آداسی را خوانده باشید، حتما تا حدودی با تاریخ و فرهنگ مردم این منطقه آشنایی دارید و به طبع خرید صنایع دستی مربوط به این منطقه برای شما لذتی مضاعف خواهد داشت.

  • ساعت کار مرکز خرید کیپا: 9 صبح تا 9 شب
  • منطقه مرکز خرید کیپا: Alacamescit
  • سطح هزینه مرکز خرید کیپامتوسط

موقعیت دقیق بازار حجیوات 

IMG20221219145554_20221219145724.jpg
بازار حاجیوات از خاص‌ترین و بهترین مراکز خرید در کوش آداسی

بازار بزرگ (Grand Bazaar)

بازار بزرگ، بزرگترین بازار در کوش آداسی است که بیش از 5000 فروشگاه دارد و یکی از بزرگترین بازارهای ترکیه نیز محسوب می‌شود. خریداران می‌توانند هر چیزی از قبیل فرش، عتیقه، طلا و نقره یا چرم را در این بازار پیدا و خریداری کنند. بازار بزرگ هفت روز هفته باز و معمولا از ساعت 9 صبح تا نیمه شب فعال است. محصولات این بازار با قیمت بسیار پایین با کیفیت‌های مختلف هستند. اکثر فروشندگان بسیار صمیمانه و دلپذیر برخورد می‌کنند و قادر به صحبت کردن به چندین زبان مختلف هستند. اگر تور ترکیه را خریده‌اید و راهی کوش آداسی هستید، بازدید از این بازار رنگارنگ را از دست ندهید.

  • ساعت کار بازار بزرگ: 9:30 تا ۱۱ شب
  • منطقه بازار بزرگDağ, Şöförler
  • سطح هزینه بازار بزرگ: اقتصادی
خرید در کوش آداسی- بهترین فروشگاه های خرید
بازار بزرگ از بهترین مراکز خرید کوش آداسی

سخن آخر

 بیشتر کسانی که پیش از این به کوش آداسی سفر کرده‌اند از جذابیت‌های خاص این شهر می‌گویند. اگر فاصله کوش آداسی تا شهرهای ترکیه را ببینید متوجه می‌شوید این شهر بندری در فاصله کمی از ازمیر قرار دارد و اگر زمان بیشتری برای گردش و تفریح داشتید حتی می‌توانید به ازمیر سری بزنید. اما کمتر کسی از بودن در این شهر تمیز و زیبا احساس خستگی می‌کند، هتل‌های شیک و تفریحات و مراکز خرید مناسب کوش آداسی را به یک مقصد محبوب در ترکیه تبدیل کرده است.

ماهم در این مطلب تلاش کردیم تا به صورت اختصاصی نگاهی به مراکز خرید در کوش آداسی داشته باشیم؛ چه آن دسته از مراکز خریدی که در آن‌ها هم می‌توانید پوشاک و برندهای مختلف ترک و اروپایی را پیدا کنید و چه آن دسته که در آن می‌توانید سراغ از صنایع دستی و خاص ترکیه بگیرید. حالا دیگر انتخاب به عهده شماست در شهری مانند کوش آداسی اولویت شما خرید از کجاست؟ وقت گذرانی در پاساژهای بزرگ یا بازارهای محلی؟

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.