جاهای دیدنی کوش آداسی + عکس و موقعیت دقیق

4.2
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی + عکس و آدرس
10 تیر 1401 08:00
2

کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین مناطق ساحلی و مدیترانه‌ای ترکیه است؛ اما جاهای دیدنی کوش آداسی تنها محدود به سواحل آن نمی‌شوند. معابد، روستاها، شهرهای باستانی، مناطق تاریخی و دیگر دیدنی های کوش آداسی، همگی این شهر را به یکی از مقاصد پرطرف‌دار برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. در این مطلب از لست‌سکند، مکان های دیدنی کوش آداسی را بررسی و اطلاعاتی از قیمت ورودی، ساعت کاری و آدرسشان هم ارائه می‌کنیم.

جاهای دیدنی کوش آداسی که نباید از دست داد

  • جزیره کبوتر (Pigeon Island)

  • ساحل بانوان (Ladies Beach)

  • کاروان‌سرای کوش آداسی (Kusadasi Beach)

  • شهر باستانی افسوس (Ephesus Ancient City)

  • موزه میکرو مینیاتور (Micro Miniature Museum)

  • روستای کرازلی (Kirazli Village)

  • شهر باستانی دیدایما (Didyma Ancient City)

لیست کامل بهترین تورهای کوش آداسی همراه با قیمت

04.jpg

جزیره کبوتر کوش آداسی (Pigeon Island)

نخستین جای دیدنی کوش آداسی که می‌خواهیم بررسی و معرفی کنیم، درست کنار بندر این شهر است. گذرگاهی به طول 350 متر که به جزیره زیبای کبوتر منتهی می‌شود. جایی که بقایای قلعه بیزانسی منسوب به قرن سیزدهم (که بعدها به مکان استقرار دزدان دریایی تبدیل شد)، روی صخره‌اش قرار گرفته است. دیوارهای حصارمانند جزیره هم که دور بخش‌هایی از آن را گرفته‌اند، بعدها در قرن نوزدهم به آن اضافه شده‌اند.

جزیره کبوتر، مکان مناسبی برای قدم زدن در کنار دریاست؛ ضمن اینکه درون جزیره و همچنین اطراف آن، تعدادی کافه‌ وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. این مکان جایی است که می‌توانید برای گردش عصرگاهی و تماشای غروب آفتاب به آن بروید و کمی هم بناهای قدیمی را تماشا کنید.

  • قیمت ورودی جزیره کبوتر کوش آداسی: رایگان

  • ساعت بازدید از جزیره کبوتر کوش آداسی: از 8 صبح تا 9 شب

  • آدرس جزیره کبوتر کوش آداسی: کوش آداسی، خیابان گوورجین‌آدا (Güvercinada)

موقعیت محدوده جزیره کبوتر در کوش آداسی

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
جزیره کبوتر از جاهای دیدنی کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
عکس جاهای دیدنی کوش آداسی، جزیره کبوتر

کاروان‌سرای کوش آداسی (Kuşadası Caravanserai)

بیشتر جاذبه های گردشگری کوش آداسی در منطقه بندرگاهی آن قرار گرفته‌اند. یکی از این جاذبه های تاریخی، کاروان‌سرای کوش آداسی است. این کاروان‌سرا به دستور مهمت پاشا در سال 1618 میلادی و در دوره عثمانی ساخته شده است. این‌جا در سال‌های 1960 میلادی، بازسازی شده و دوره‌ای هم به‌عنوان هتل، از آن استفاده می‌کرده‌اند. همچنین باید این را در تکمیل اطلاعات کاروان‌سرای کوش آداسی بگوییم که زمانی، همین محل، جایی برای انجام تجارت‌های مختلف بوده و امروزه بیشتر برای برگزاری برخی مراسم و دروهمی‌های هنری استفاده می‌شود.

در منطقه بندرگاهی کاروان‌سرای کوش آداسی، جاذبه‌های دیگری هم وجود دارد، کافی است کمی به سمت جنوب غربی بروید و در آن‌جا با خانه‌هایی نیمه‌چوبی به سبک سنتی مواجه شوید که منسوب به قرن نوزدهم هستند. در ادامه این را هم باید اضافه کنیم که اگر به‌دنبال خرید سوغات ترکیه هستید، دقیقاً در سمت جنوب و همچنین در سمت غربی کاروان‌سرا، می‌توانید دو بازار را پیدا کنید و هرچه که خواستید، از آن‌جا بخرید. اگر به نقشه دقت کنید، حوالی کاروان‌سرا این دو بازار به‌راحتی پیدا می‌شوند و غیر از آن‌ها، با کمی جست‌وجو، می‌توانید بهترین مراکز خرید کوش آداسی را براساس امتیاز و نظرات پیدا و برای خرید به آن‌ها مراجعه کنید.

  • قیمت ورودی کاروان‌سرای کوش آداسی: رایگان

  • ساعات بازدید از کاروان‌سرای کوش آداسی: از 9 صبح تا 7 غروب

  • آدرس کاروان‌سرای کوش آداسی: بلوار آتاتورک

موقعیت دقیق کاروان‌سرای کوش آداسی روی نقشه

lastsecond.ir-kusadasi-best-attractions-karvansaray-11i.jpg
نمای بیرونی از کاروان‌سرای کوش آداسی
lastsecond.ir-kusadasi-best-attractions-karvansarayi.jpg
نمای داخلی از کاروان‌سرای کوش آداسی

موزه میکرو مینیاتور کوش آداسی (Micro Miniature Museum)

این‌جا موزه‌ای است که شاید از بیرون خیلی به چشم نیاید، اما داخل که بروید، می‌توانید آثاری را ببینید که در ابعاد بسیار کوچکی هستند و برای دیدنشان باید از ذره‌بین استفاده کنید. آثار مینیاتور به‌طور کلی کوچک هستند؛ اما در این موزه، چند برابر کوچک‌تر از ابعاد واقعی، می‌توانید آثاری را ببینید که بسیار حیرت‌انگیز هستند. برای مثال، اثری در این موزه وجود دارد که روی یک عدد سیگار درست شده است. آدمک‌هایی که روی چوب‌پنبه‌های کوچک طراحی شده‌اند و آثار متفاوت دیگری که جزئیات زیادی دارند. این موزه، کمی پایین‌تر از کاروان‌سرای کوش آداسی و در انتهای بلوار بارباروس واقع شده است.

  • قیمت بلیط موزه میکرو مینیاتور کوش آداسی: 60 لیر

  • ساعت بازدید از موزه میکرو مینیاتور کوش آداسی: از 9 صبح تا 6 عصر

  • آدرس موزه میکرو مینیاتور کوش آداسی: بلوار آتاتورک، انتهای بلوار بارباروس

موقعیت دقیق موزه میکرو مینیاتور روی نقشه

lastsecond.ir-kusadasi-best-attractions-micro-miniature.jpg
نمای بیرونی موزه میکرو مینیاتور
lastsecond.ir-kusadasi-best-attractions-micro-miniature-1.jpg
نمای داخلی موزه میکرو مینیاتور

ساحل بانوان کوش آداسی (Ladies Beach)

این ساحل، با فاصله‌ای حدوداً 3.5 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است و به‌عنوان محبوب‌ترین خط ساحلی کوش آداسی شناخته می‌شود. نام این ساحل، مربوط به زمانی می‌شود که فقط بانوان امکان رفتن و استفاده از آن را داشته‌اند؛ اما امروزه آقایان و بانوان می‌توانند باهم به این ساحل بروند. پیش از رفتن ساحل بانوان، باید بدانید که فصول گرم سال، جمعیت بیشتری به این‌جا می‌آیند و تعداد گردشگران و مردم محلی در یکشنبه‌ها، بیشتر هم می‌شود. اگر می‌خواهید با برنامه‌ریزی بهترین به این نقطه از ترکیه بروید، پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای سفر به کوش آداسی را مطالعه کنید.

اگر بخواهید از مرکز شهر به سمت این ساحل بروید، حدوداً باید 20 دقیقه پیاده‌روی کنید و این مسیر را می‌توانید با اتومبیل و حدوداً در 5 دقیقه طی کنید. ساحل بانوان، امکانات بسیاری دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه هرکدام از این امکانات، از آن‌ها استفاده کنید. این امکانات شامل، چتر، میز، صندلی و دوش و موارد دیگر می‌شود. در این ساحل، کافه و رستوران هم وجود دارد. بنابراین می‌توانید پس از بازی‌ها و تفریحات آبی ساحل بانوان، به این کافه‌ها و رستوران‌ها بروید و به‌نوعی تجدید قوا کنید. منطقه‌ای که ساحل بانوان در آن قرار گرفته، هتل‌ها، پانسیون و خانه‌های تابستانی بسیاری دارد، بنابراین ازنظر اقامت، مشکلی نخواهید داشت.

این ساحل، از سواحلی است که پرچم آبی دارد و بسیار تمیز است. فضای ساحل هم جوری است که برای خانواده‌ها و کسانی که کودک دارند، بسیار مناسب است. علاوه‌بر این‌ها، افراد ناتوان هم امکان حضور در این ساحل را دارند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که ساحل تقریباً به‌صورت 24 ساعته پذیرای گردشگران است، اما احتمال دارد که بعضی از امکاناتش تا قبل از غروب در دسترس مردم باشد.

  • قیمت ورودی ساحل بانوان کوش آداسی: رایگان

  • ساعت بازدید از ساحل بانوان کوش آداسی: 24 ساعته

  • آدرس ساحل بانوان کوش آداسی: خیابان کادینلار دنیزی

موقعیت دقیق ساحل بانوان در نقشه کوش آداسی

turkey-kusadasi-ladies-beach.jpg
ساحل بانوان، از جمله جاهای دیدنی کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
ساحل بانوان در کوش آداسی

شهر باستانی پیرنه (Priene Old Town)

ویرانه‌های شهر هلنیستی پیرنه، در میان مناظر کوهستانی قرار گرفته است و چشم‌اندازی بسیار زیبا و مناسب عکاسی ایجاد کرده است. دوران اوج این بندر باستانی بین سال 300 تا 45 قبل از میلاد بود. زمانی تجار زیادی در آن حضور داشتند، اما بعدها رسوبات رودخانه پرپیچ‌وخم این منطقه باعث نابودی شهر و تا قرن دوم میلادی، پیرنه خالی از سکنه شد. درحال‌حاضر، می‌توانید نحوه معماری و نقشه‌کشی‌ها یا نوع شهرسازی یونانی‌ها در آن دوره را به‌خوبی در این شهر باستانی مشاهده کنید.

اصلی‌ترین جاذبه این منطقه، معبد آتنا با معماری کلاسیک و سبک ویژه‌اش است که آمفی تئاتر آن با 6500 صندلی به‌خوبی حفظ شده است. شما می‌توانید بازدید از پیرنه را به همراه میلتوس در یک سفر یک‌روزه بگنجانید. برای اینکه به این‌جا، یا باید با تور اقدام کنید، یا باید توسط تاکسی یا ماشین کرایه‌ای، خودتان را به این شهر باستانی برسانید. این نکته را باید به خاطر بسپارید که اطلاعات درباره هزینه ورودی این شهر باستانی، متفاوت است. این‌طور که پیداست، اگر خودتان تنهایی به این جای دیدنی کوش آداسی بروید، احتمالاً نیازی به پرداخت ورودی نخواهید داشت و فقط باید هزینه تاکسی را بپردازید؛ اما اگر با تور بروید، هزینه خرید تور به شهر پیرنه، از حدود 144 لیر ترکیه شروع می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که پیش از حرکت، فاصله کوش آداسی تا شهرهای مهم ترکیه را هم بدانید.

  • قیمت ورودی شهر باستانی پیرنه: شروع از حدود 144 لیر (تقریباً 4 یورو)

  • بهترین ساعات بازدید از شهر باستانی پیرنه: از 8 صبح تا 6 عصر

  • آدرس شهر باستانی پیرنه: جاده گلوباغچه، 43 کیلومتری جنوب کوش آداسی

موقعیت دقیق شهر پیرنه روی نقشه

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
پیرنه یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
آمفی تئاتر پیرنه

شهر باستانی میلتوس (Miletus Ancient City)

مانند پیرنه، میلتوس هم یک شهر باستانی متعلق به دوران هلنیستی است که حیات خودش را تا دوران سلجوقی و قرن چهاردهم ادامه داد. این بدان معنی است که ویرانه‌های موجود در این منطقه، متعلق به دوره‌های زمانی متفاوتی هستند. این شهر، یکی از ثروتمندترین و علمی‌ترین و هنری‌ترین شهرهای یونان بوده است. اگر به میلتوس مراجعه کردید، بازدید از آمفی تئاتر بزرگ آن را مخصوصاً از زاویه ردیف‌های بالایی، از دست ندهید. این تئاتر، منسوب به دوران یونان باستان است؛ اما رومی‌ها کل آن را دوباره بازسازی کرده‌اند.

درست بالای این تئاتر، برخی از دیوارهای قلعه بیزانسی و در شرق نیز بقایای معبد آپولو قرار دارد. به سمت جنوب، حمام‌های فاوستیناست که به‌طرز شگفت‌انگیزی حفاظت شده‌اند و بهترین نمونه از حمام‌های رومی هستند. در این منطقه همچنین کاروان‌سرای سلجوقی و ویرانه های یونانی-رومی بیشتری قرار گرفته‌اند. علاوه‌بر آنچه گفته شد، یک موزه دیدنی خوب در این منطقه قرار دارد که تاریخ میلتوس و پیرنه و آثاری از آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. اگر با ماشین شخصی خودتان یا اتومبیل کرایه‌ای به اینجا می‌روید، بهتر است بدانید که بابت پارکینگ، حدود 40 تا 60 لیر از شما هزینه می‌گیرند.

  • بلیط ورودی شهر باستانی میلتوس: نامشخص

  • ساعت بازدید از شهر باستانی میلتوس: معمولاً بین 8 صبح تا 5 عصر (بسته به فصل، متغیر است.)

  • آدرس شهر باستانی میلتوس: جاده گلوباغچه، تقریباً در 63 کیلومتری جنوب کوش آداسی

موقعیت تئاتر شهر میلتوس روی نقشه

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
میلتوس از دیدنی های کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
میلتوس از جاهای دیدنی کوش آداسی

شهر باستانی دیدایما کوش آداسی (Didyma Ancient City)

این مرکز مذهبی هلنیستی به افسانه پیشگویی دیدایما مرتبط است و روزگاری یکی از بزرگ‌ترین معابد دنیای یونان باستان در آن قرار داشته است. این معبد، ستون‌های بلندی دارد که تعداد کمی از آن‌ها باقی مانده است و زمانی تعدادشان به 122 عدد می‌رسیده. همچنین، یکی از بهترین ‌نمونه‌های معبد یونانی حفاظت شده در ترکیه است. معبد پیشگویی دیدایما، در دنیای باستان اهمیت زیادی داشت و در آن زمان فقط معبد پیشگویی دلفی در جایگاه بالاتری نسبت به دیدایما قرار داشته است. روزگاری معبد دیدایما تحت فرمانروایی کنستانتین کبیر بود.

  • قیمت بلیط شهر باستانی دیدایما: حدود 216 لیر (تقریباً معادل 6 یورو)

  • ساعت بازدید از شهر باستانی دیدایما: نیمه اول سال از 8 صبح تا 7 غروب و نیمه دوم سال از 8.5 صبح تا 5.5 عصر

  • آدرس شهر باستانی دیدایما: منطقه آیدین، حدوداً در 80 کیلومتری جنوب کوش آداسی

موقعیت معبد دیدایما در کوش آداسی

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
معبد دیدایما از جاهای دیدنی کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
معبد دیدایما در کوش آداسی

روستای کرازلی کوش آداسی (Kirazli Village)

روستای زیبای کرازلی که با باغ‌های میوه احاطه شده است، احساسی از بی‌زمانی را به شما منتقل می‌کند. این‌جا مکانی مناسب برای گذراندن یک بعدازظهر به‌یادماندنی است. روستایی که با خانه‌های سفیدرنگ و جنگل‌های انبوه سبزرنگ، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را ایجاد کرده‌اند. در این روستا، کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی قرار دارند که می‌توانید در آرامش آن‌ها حس بی‌نظیری را تجربه کنید و از غذاهای محلی‌شان میل کنید. در این روستا می‌توانید محصولات محلی مختلفی را مثل آلبالو، گیلاس و همچنین محصولات دامی متنوع را تهیه کنید.

در روستای کرازلی امکان رزرو اقامتگاه‌های روستایی را هم دارید و می‌توانید از آرامش و خلوتی روستا لذت ببرید. طبیعت این‌جا، مزیت دیگر آن است. البته اگر هم دوست ندارید که در روستا بمانید، گفتنی است که تعداد هتل‌های خوب کوش آداسی کم نیست و می‌توانید با شناسایی بهترین هتل های کوش آداسی، شب‌های خودتان را در آن‌ها بگذرانید.

  • آدرس روستای کرازلی کوش آداسی: منطقه آیدین، حدوداً در 15 کیلومتری شرق کوش آداسی

موقعیت روستای کرازلی روی نقشه

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
روستای کرزالی از جاذبه های کوش آداسی

پارک ملی شبه‌جزیره دیلک (Güzelçamlı Dilek Peninsula National Park)

این شبه‌جزیره با مناظر خارق‌العاده کوهستان و چشم‌اندازهای ساحلی شگفت‌انگیز، یک پارک ملی است که در فاصله 26 کیلومتری از کوش آداسی قرار گرفته است. همین موضوع، آن را در لیست جاهای گردشگری کوش آداسی قرار می‌دهد. در این شبه جزیره، سواحل زیادی برای شنا و آفتاب گرفتن وجود دارند که ازآن‌جمله می‌توان به ساحل آیدینلیک و کاراسو کویو اشاره کرد. غار زئوس، یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی و از جاذبه‌های محبوب این منطقه است. علاوه‌بر این‌ها، شبکه مسیرهای جنگلی، فرصت‌های عالی برای پیمایش در طبیعت را هم برای شما فراهم می‌کند که باید حتماً در لیست فعالیت‌های دوستداران طبیعت و آن‌هایی که می‌خواهند اندکی از شهر و هیاهوی آن دور باشند قرار بگیرد.

  • آدرس پارک ملی شبه‌جزیره گوزلجاملی دیلک: حدود 30 کیلومتری جنوب غربی کوش آداسی

موقعیت دقیق پارک ملی شبه جزیره دیلک روی نقشه

برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
شبه جزیره دیلک از جاهای دیدنی کوش آداسی
برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی
شبه جزیره دیلک از جاذبه های گردشگری کوش آداسی

شهر باستانی افسوس (Ephesus Ancient City)

در 18 کیلومتری شمال شرق کوش آداسی و جنوب ازمیر، شهری تاریخی و زیبایی به نام افسوس واقع شده است و خیلی از گردشگران دوست دارند که بازدید از این شهر را در تور ترکیه خود داشته باشند. شهری که یکی از ماندگارترین آثار باقی مانده از تمدن یونان باستان محسوب می‌شود. در این شهر می‌توانید یکی از عجایب هفتگانه قدیم، یعنی معبد آرتمیس را مشاهده کنید. علاوه‌بر آن، کتابخانه سلسوس و تئاتر بزرگ شهر افسوس ترکیه ازجمله اماکنی هستند که در هنگام بازدید از این شهر باید آن‌ها را هم ببینید.

  • قیمت بلیط ورودی شهر باستانی افسوس: بسته به هر قسمت، متفاوت است.

  • ساعت بازدید از شهر باستانی افسوس: نیمه اول سال از 8 صبح تا 9.5 شب و نیمه دوم از 8 صبح تا 5 عصر

  • آدرس شهر باستانی افسوس: حدود 20 کیلومتری شمال شرقی افسوس

موقعیت شهر افسوس روی نقشه

معبد آرتمیس.jpg
نمایی کامپیوتری از معبد آرتمیس در افسوس
کتابخانه سلسوس.jpg
کتابخانه سلسوس در افسوس

سفر به کوش آداسی با تور

در سایت لست‌سکند می‌توانید تنوع بسیار زیادی از تورهای کوش آداسی را مشاهده کنید که در مدت‌زمان‌های مختلف برگزار می‌شوند و برخی از آن‌ها به‌صورت ترکیبی ارائه می‌شوند. با استفاده از فیلترهای سایت لست‌سکند می‌توانید تور دلخواهتان را راحت‌تر پیدا کنید. شما امکان این را دارید که خطوط هوایی دلخواه، تعداد روزهای مد نظر، محدوده قیمتی دل‌خواه و نوع تور اقساطی یا عادی و چند مورد دیگر را انتخاب کنید و در آخر توری را بگیرید که کاملاً با سلیقه‌تان هم‌خوانی دارد.

سخن آخر

بدون‌ تردید کوش آداسی یکی از بهترین‌ شهرهای ترکیه برای گردش و مسافرت است که در این مطلب صرفاً به معرفی و بررسی برخی از بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی پرداختیم. کوش آداسی در جهان، به تورهای اقتصادی‌اش معروف است. همچنین کوش آداسی شهری است که در آن طیفی از جاذبه‌های مختلف وجود دارد. در این متن سعی کردیم بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی را به شما معرفی کنیم که اگر به این شهر سفر کردید، ایده‌های متنوعی برای گردش داشته باشید. البته خواندن سفرنامه کسانی که به این مقصد سفر کرده‌اند هم می‌تواند ایده‌های متنوعی در ذهنتان ایجاد کند.

لیست سفرنامه‌های کوش آداسی