مراکز خرید مشهد؛ معرفی بهترین پاساژها و بازارهای مشهد + آدرس

4
از 40 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
معرفی کامل بهترین مراکز خرید و بازارهای مشهد + آدرس
13 بهمن 1402 08:00
0

روز‌به‌روز بر تعداد و کیفیت مراکز خرید مشهد افزوده می‌شود تا مسافران و شهروندان این شهر بتوانند خرید جامع و کامل‌تری داشته باشند. خرید سوغات از بازارهای مشهد، جزو جدایی‌ناپذیر سفر به این شهر محسوب می‌شود. در واقع اغلب کسانی که به مشهد سفر می‌کنند، بخشی از زمان و بودجه سفرشان را به خرید کردن از پاساژهای مشهد اختصاص می‌دهند. به همین دلیل، در این مطلب از لست‌سکند بهترین پاساژهای مشهد را همراه با آدرس و ساعت کاری‌شان به شما معرفی می‌کنیم تا مسیر همواری را برای خرید از پاساژهای معروف مشهد، پیش رو داشته باشید.

05-Blog-Photo Cover (00-09-10).jpg

بهترین مراکز خرید و پاساژهای مشهد کدام‌اند؟

مرکز خرید آرمیتاژ، مرکز خرید خورشید، مرکز خرید برج سلمان، مرکز خرید آلتون، مرکز خرید کاسپین مد، مرکز خرید کیان سنتر 1 و 2، مرکز خرید آسمان و مرکز خرید وصال تنها تعدادی از بهترین مراکز خرید و پاساژهای مشهد هستند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. در مشهد تعداد چشمگیری بازار و پاساژ وجود دارد که می‌توانید همه وسایلی را نیاز دارید، در انواع مختلف ببینید و پس از مقایسه، بهترینشان را بخرید و به خانه ببرید.

لوکس ترین مراکز خرید مشهد

در این مطلب، پاساژهای مشهد را به سه دسته لوکس ترین مراکز خرید مشهد، مراکز خرید پوشاک در مشهد، بازارهای اطراف حرم و معروف‌ترین پاساژهای مشهد تقسیم‌بندی کرده‌ایم. در این قسمت از مطلب، لوکس ترین مراکز خرید مشهد را بررسی می‌کنیم. اگر به‌دنبال خرید برند‌های خاص و لاکچری هستید، باید مسیر بیشتری را طی کنید و اندکی از حرم فاصله بگیرید. لوکس ترین مراکز خرید مشهد در مناطق مختلف قرار گرفته‌اند و می‌توانید با توجه به مسیرتان، آن‌ها را انتخاب کنید.

راهنمای کامل سفر به مشهد

مرکز خرید آرمیتاژ

آرمیتاژ قطعاً یکی از لوکس ترین مراکز خرید مشهد محسوب می‌شود که می‌توان نام آن را در عنوان نخست این مطلب آورد. این برج 150 متری، از طبقه منفی یک تا طبقه چهارمش را به خدمات تجاری و فروشگاهی اختصاص داده است. در این برج 34 طبقه، انواع برند‌های معروف و خاص ایرانی و خارجی را می‌توانید پیدا کنید. خدمات متنوع مرکز خرید آرمیتاژ که در 5 طبقه تقسیم شده‌اند، باعث شده است که این مرکز خرید در دسته پاساژ‌های معروف مشهد قرار بگیرد. خدماتی از قبیل فودکورت، کافی‌شاپ، رستوران، بانک، گالری‌های هنری، پردیس سینمایی گلشن، شهربازی و استخر، آرمیتاژ را به بهترین مرکز خرید مشهد تبدیل کرده است.

  • ساعت کاری مرکز خرید آرمیتاژ: همه‌روزه از 10 صبح تا 11 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید آرمیتاژ: 05131905
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید آرمیتاژ: armitajtower@
  • آدرس مرکز خرید آرمیتاژ: بلوار هفت تیر، نبش خیابان گلشن

موقعیت دقیق مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

Armitaj Tower.jpg
نمایی از برج آرمیتاژ مشهد
مرکز خرید آرمیتاژ مشهد
مرکز خرید آرمیتاژ، از بهترین پاساژهای مشهد

مرکز خرید خورشید

معماری خاص و جذاب مجتمع ۹ طبقه‌ای خورشید، توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. البته فقط چهار طبقه از این مرکز خرید، تجاری است. بقیه طبقه‌های آن به واحدهای اداری تعلق دارد؛ اما در همین چهار طبقه، شاهد حضور برند‌های مطرحی مانند مانگو، کت، دیاموند و کوتون هستیم. وجود این برندها باعث شده است تا مرکز خرید خورشید در رده یکی از لوکس ترین مراکز خرید مشهد قرار بگیرد. همچنین کافی‌شاپ بیسکویت که در طبقه دوم قرار دارد، یک مکان دنج و آرام برای قرار‌ها و گپ‌های دوستانه است. این مرکز خرید، 50 فروشگاه دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه، کیف، کفش، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن را پیدا کنید. درضمن این مرکز خرید نزدیک ایستگاه متروی طالقانی قرار گرفته است تا کار رفت‌وآمد را برای شما راحت‌تر کند.

  • ساعت کاری مرکز خرید خورشید: همه‌روزه از 10 صبح تا 9 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید خورشید: 05138419972
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید خورشید: khorshid.complex@
  • آدرس مرکز خرید خورشید: خیابان احمدآباد، بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا

موقعیت دقیق مرکز خرید خورشید مشهد

مرکز خرید خورشید مشهد
محیط داخلی مرکز خرید خورشید مشهد
پاساژ خورشید مشهد
مرکز خرید خورشید، از بهترین مراکز خرید مشهد

مرکز خرید برج سلمان

برج سلمان مشهد با واحدهای تجاری و اداری متنوع، بهترین پاساژ مشهد در مرکز شهر محسوب می‌شود. به‌دلیل موقعیت مکانی عالی این برج و قرار نگرفتن در طرح ترافیک، دسترسی به آن بسیار آسان است. درضمن کنار این مرکز خرید هم مغازه‌های بسیاری وجود دارد تا شما دست‌خالی از این منطقه برنگردید. مرکز خرید سلمان به‌دلیل تنوع خوب فروشگاه‌هایش از پاساژهای معروف مشهد محسوب می‌شود که بسیار پررفت‌و‌آمد است. این برج، 280 واحد تجاری در چهارطبقه دارد که انواع کالاها را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید. در این مرکز خرید می‌توانید انواع لوازم صوتی و تصویری، تلفن همراه و رایانه را در کنار پوشاک و اسباب‌بازی پیدا کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این مرکز خرید هم ایستگاه‌های طالقانی و فلسطین است.

  • ساعت کاری مرکز خرید برج سلمان: همه‌روزه از 9.5 صبح تا 10 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید برج سلمان: 05138481010
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید برج سلمان: salmantower_official@
  • آدرس مرکز خرید برج سلمان: بلوار احمدآباد، خیابان راهنمایی، بین راهنمایی 17 و 19

موقعیت مرکز خرید برج سلمان

lastsecond.ir-best shopping centre in mashhad 3.jpg
مرکز خرید سلمان، از مراکز خرید مشهد
lastsecond.ir-best shopping centre in mashhad 2.jpg
نمایی از داخل مرکز خرید سلمان

مرکز خرید آلتون

معمولاً افرادی که اهل کیف و کفش‌های چرمی برند هستند، باید سری به این برج بزرگ شیشه‌ای بزنند. علاوه‌بر حضور برند‌های خاص کیف و کفش چرم، پارکینگ طبقاتی، مجموعه خرید هایپر فامیلی، فروشگاه لوازم‌خانگی برند فیلیپس و رستوران پسران کریم باعث محبوبیت مرکز خرید آلتون در دو دهه اخیر شده است. البته شاید این میزان محبوبیت به‌علت قرار گرفتن مرکز خرید آلتون در مرکز شهر مشهد و کنار ایستگاه متروی سعدی هم باشد. درهرصورت این مرکز خرید از بهترین پاساژهای مشهد محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری مرکز خرید آلتون: همه‌روزه از 9.5 صبح تا 9 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید آلتون: 05138491351
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید آلتون: alton.tower@
  • آدرس مرکز خرید آلتون: بلوار دانشگاه، بین دانشگاه 22 و 24

بهترین رستوران‌های مشهد کدام‌اند؟

موقعیت دقیق مرکز خرید آلتون مشهد

مرکز خرید آلتون مشهد
نمای بیرونی مرکز خرید آلتون مشهد
مراکز خرید مشهد
مرکز خرید آلتون، از مراکز خرید مشهد

مرکز خرید کاسپین مد

وجود فروشگاه‌های مختلف از برندهای معروفی مانند مانگو، اسپرینگ فیلد، دبنهامز، دیزل و جینوکس در مرکز خرید کاسپین مد باعث شده است تا این مرکز خرید مشهد به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین و بهترین پاساژ‌های مشهد شناخته شود. در واقع می‌توان گفت که شرکت کاسپین مد، یکی از واردکنندگان برندهای معتبر و مطرح جهانی است. در لوکس بودن این مرکز خرید، همین بس که در افتتاحیه‌های کاسپین مد، افراد مشهوری مانند بنزو روسو، بنیان‌گذار دیزل، حضور داشته‌اند. مرکز خرید کاسپین مد در سال 1385 و در 3 طبقه تأسیس شد. در این مرکز خرید اجناسی مانند پوشاک، کفش، لوازم‌آرایشی، اکسسوری و لوازم جانبی به فروش می‌رسد.

  • ساعت کاری مرکز خرید کاسپین مد: همه‌روزه از 9 صبح تا 10.5 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید کاسپین مد: 05138491351
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید کاسپین مد: caspian.mode@
  • آدرس مرکز خرید کاسپین مد: بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر، مجتمع تجاری کاسپین مد

موقعیت دقیق مرکز خرید کاسپین مد مشهد

کاسپین مد مشهد
نمای بیرونی مرکز خرید کاسپین مد مشهد
پاساژ کاسپین مد مشهد
مرکز خرید کاسپین مد، از مراکز خرید مشهد

مرکز خرید کیان سنتر 1 و 2

مرکز خرید کیان سنتر 1 و 2، از پاساژهای معروف مشهد است که تقریباً هر چیزی را در آنجا می‌توان پیدا کرد. این مرکز خرید مشهد، شامل دو ساختمان مجزا از هم است که در دو طرف بلوار جانباز روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. کیان سنترهای 1 و 2 به‌علت تنوع اجناس و موقعیت مکانی مناسب، تاکنون جزو یکی از بهترین مراکز خرید مشهد بوده‌اند. اجناس این مراکز خرید، مجموعه‌ای از پوشاک، کیف، کفش، عطر، لوازم کادویی، لوازم بهداشتی، لوازم آشپزخانه و دکوراسیون منزل است. در ضمن شهربازی لگو سیتی هم در کیان سنتر 2 واقع شده است که محل مناسبی برای بازی فرزندانتان است.

  • ساعت کاری مرکز خرید کیان سنتر: همه‌روزه از 10 صبح تا 11 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید کیان سنتر: 05136144414
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید کیان سنتر: kiancenter_mashhad@
  • آدرس مرکز خرید کیان سنتر: بلوار جانباز، تقاطع فرامرز عباسی، مجتمع کیان سنتر 1 و 2

 موقعیت دقیق مراکز خرید کیان سنتر 1 و 2 مشهد، مقابل یکدیگر 

مرکز خرید کیان سنتر
محیط داخلی کیان سنتر، عکس از آرشیو لست‌سکند، سید فاطمه شهرستانی
مشهد کیان سنتر
لگو سیتی کیان سنتر، عکس از آرشیو لست‌سکند، سید فاطمه شهرستانی

مرکز خرید آسمان

مرکز خرید آسمان، یک مرکز تجاری لوکس و جدید در 4 کیلومتری حرم مطهر است. این مرکز خرید، یک پارکینگ 18 طبقه دارد که در نوع خود منحصربه‌فرد است و این ویژگی، آن را از دیگر پاساژهای مشهد متمایز کرده است. عمده فروشگاه‌های این مرکز خرید به فروش پوشاک اختصاص دارد، بااین‌حال، شما می‌توانید انواع کالاهای مد نظرتان را مثل سوغاتی‌جات در آنجا پیدا کنید. در مرکز خرید آسمان یک شهربازی سرپوشیده هم وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت، فرزندانتان را آنجا بگذارید و به خریدهایتان برسید.

  • ساعت کاری مرکز خرید آسمان: همه‌روزه از 8 صبح تا 11 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید آسمان: 05133496020
  • آدرس مرکز خرید آسمان: حرم مطهر، خیابان شیخ طوسی، میدان 17 شهریور، خیابان 17 شهریور

موقعیت مرکز خرید آسمان روی نقشه

lastsecond.ir-aseman shopping.jpg
نمایی از مرکز خرید آسمان، از پاساژهای معروف مشهد
1111.jpg
داخل مرکز خرید آسمان، از پاساژهای مشهد

مرکز خرید وصال

مرکز خرید وصال در شش طبقه، کنار مرکز خرید الماس شرق شهر مشهد قرار گرفته است و از طریق یک تونل به یکدیگر متصل شده‌اند. این مرکز خرید بزرگ، حدود 400 فروشگاه دارد و یکی از متنوع‌ترین و بهترین مراکز خرید مشهد محسوب می‌شود. عمده فروشگاه‌های این مرکز خرید، مربوط به مبلمان و دکوراسیون داخلی هستند. مرکز خرید وصال به‌دلیل فضای زیبا و همچنین آب‌نمای موزیکال دیدنی‌اش، با استقبال گردشگران شهر مشهد مواجه شده است. در این مرکز خرید، انواع لوازم سرگرمی، کادویی، خشکبار و مبلمان به فروش می‌رسد و امکانات رفاهی و سرگرم‌کننده متنوعی مانند پارک علمی، شهربازی انگری بردز، کلبه وحشت، هایپرمارکت و عکاس‌خانه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • ساعت کاری مرکز خرید وصال: همه‌روزه از 10 صبح تا 11 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید وصال: 05137115555
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید وصال: vesalshopcenter@
  • آدرس مرکز خرید وصال: انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، کنار مجتمع تجاری الماس شرق

موقعیت مرکز خرید وصال

vesal0001.jpg
مرکز خرید وصال، از پاساژهای مشهد
attraction-1570081129.jpg
نمایی از داخل مرکز خرید وصال

مراکز خرید پوشاک در مشهد

معمولاً در اغلب مراکز خرید، لباس‌های مختلف زنانه، مردانه و کودکانه در مدل‌های متنوع عرضه می‌شود؛ اما پاساژهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، فروشگاه‌های بیشتری برای عرضه لباس‌های مختلف دارند و می‌توان گفت که این مراکز خرید پوشاک در مشهد، به‌طور تخصصی‌تری به فروش لباس و پوشاک می‌پردازند؛ بنابراین اگر تمایل دارید تا در پاساژ یا بازاری خرید کنید که فروشگاه‌های پوشاک بیشتری داشته باشد، می‌توانید به پاساژهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مراجعه کنید.

بازار جنت

شاید بتوان یکی از غنی‌ترین بازارهای مشهد از نظر تنوع پوشاک را بازار جنت مشهد بدانیم. این بازار قدیمی، راسته‌ای پر از مغازه‌های لباس‌فروشی است که امکان ندارد شما از آن دست‌خالی برگردید. از پوشاک کودکان گرفته تا لباس‌های مردانه و زنانه، همه در این بازار به‌راحتی و با تنوع زیاد پیدا می‌شود. شما علاوه‌بر خرید پوشاک در بازار جنت، می‌توانید از بافت تاریخی این محل و باغ ملی مشهد هم دیدن کنید و لذت برید. بازار جنت یکی از مهم‌ترین مراکز خرید پوشاک در مشهد است که در نزدیکی ایستگاه متروی سعدی قرار دارد.

  • ساعت کاری بازار جنت: همه‌روزه از 9 صبح تا 10.5 شب
  • آدرس بازار جنت: خیابان امام خمینی، خیابان جنت

موقعیت دقیق بازار جنت روی نقشه

jannat-bazaar-feature-image.jpg
جنت، از بازارهای مشهد

بازار هفده شهریور

یکی دیگر از مراکز خرید پوشاک در مشهد، بازار هفده شهریور است که در بین گردشگران و اهالی شهر مشهد شهرت دارد. این بازار، بورس پوشاک است و در آن می‌توانید انواع‌واقسام لباس‌های مختلف را پیدا کنید. بازار هفده شهریور از مراکز خرید ارزان مشهد محسوب می‌شود که با هر بودجه‌ای می‌توانید از آن خرید کنید. این بازار به‌علت محل قرارگیری مناسبش در شهر، در اغلب روزهای سال شلوغ است و مردم درحال خرید پوشاک مورد نظرشان هستند.

  • ساعت کاری بازار هفده شهریور: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب
  • آدرس بازار هفده شهریور: میدان هفده شهریور

موقعیت بازار هفده شهریور روی نقشه

hefdah-e-shahrivar-mashhad-bazar-feature-min.jpg
مغازه‌ای در بازار هفده شهریور

پاساژهای معروف مشهد 

علاوه‌بر پاساژهای لوکس مشهد که در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند، تعدادی از پاساژهای معروف مشهد هستند که میان مسافران و حتی خود مشهدی‌ها هم محبوب هستند، زیرا قیمت‌های مناسب‌تری برای خرید و تهیه سوغات دارند. در ادامه، این پاساژهای معروف مشهد را معرفی می‌کنیم تا اگر با تور داخلی به این شهر سفر کردید، از این پاساژها و مراکز خرید مشهد هم دیدن کنید. البته به این نکته توجه کنید که این پاساژها جزو پاساژهای ارزان مشهد محسوب نمی‌شوند؛ اما ممکن است با گشت‌وگذار در آن‌ها، مغازه‌هایی با قیمت مناسب و اجناس ارزان هم پیدا کنید. سطح قیمت اجناس این پاساژها را می‌توان متوسط در نظر گرفت.

مرکز خرید زیست خاور

مرکز خرید زیست خاور از آن پاساژهای قدیمی مشهد است که قبلاً مشتریان فراوانی داشت؛ اما با افزایش مراکز خرید مشهد و تنوع پاساژها، به‌مرور مشتریانش کاهش پیدا کرد. مرکز خرید زیست خاور، همچنان از بازارهای ارزان مشهد محسوب می‌شود و برای خریدهای روزمره و انواع سوغات مناسب است. پوشاک، زیورآلات، خشکبار، انواع تسبیح و سنگ‌های فیروزه در این مرکز خرید به فروش می‌رسد. پاساژ زیست خاور تقریباً از بازارهای اطراف حرم هم محسوب می‌شود، اما به‌اندازه مواردی که معرفی کردیم، نزدیک نیست و حداقل نیاز به یک کورس اتوبوس یا تاکسی دارد. البته ایستگاه متروی شریعتی نزدیک این محل است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • ساعت کاری مرکز خرید زیست خاور: همه‌روزه از 9 صبح تا 10 شب؛ جمعه‌ها تعطیل
  • شماره‌تماس مرکز خرید زیست خاور: 05138524673
  • آدرس مرکز خرید زیست خاور: فلکه تقی‌آباد، خیابان کوهسنگی

 موقعیت دقیق مرکز خرید زیست خاور

مرکز خرید زیست خاور مشهد
ورودی مرکز خرید زیست خاور
مشهد زیست خاور
داخل مرکز خرید زیست خاور

پاساژ بزرگ فردوسی

اگر بخواهیم این پاساژ را با دو عبارت تعریف کنیم، می‌توانیم به تنوع اجناس و قیمت مناسب اشاره داشته باشیم که از بهترین ویژگی‌های این مرکز خرید مشهد محسوب می‌شود. اگر شما به‌دنبال جنس خاصی هستید، می‌توانید به طبقه‌های مختلف این مرکز خرید سر بزنید. هرکدام از طبقات این پاساژ، اجناس خاصی را می‌فروشند. یک طبقه برای پوشاک آقایان و خانم‌هاست، طبقات دیگر هم به فروش کیف، کفش، روسری، مانتو، وسایل عروس و داماد و... می‌پردازد. از دیگر امکانت این پاساژ می‌توان به کافی‌شاپ و فضای بازی کودکان اشاره کرد.

  • ساعت کاری مرکز خرید فردوسی: همه‌روزه از 9 صبح تا 11 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید فردوسی: 05132253001
  • آدرس مرکز خرید فردوسی: کوی طلاب، بلوار شهید مفتح، میدان گلشور

موقعیت دقیق بازار فردوسی مشهد

پاساژ فردوسی مشهد
نمای بیرونی بازار فردوسی
بازار فردوسی مشهد
داخل بازار بزرگ فردوسی، از بهترین پاساژهای مشهد

مرکز خرید الماس شرق

مرکز خرید الماس شرق از آن پاساژهای معروف مشهد است که وقتی ساخته شد، سروصدای زیادی به پا کرد، زیرا جزو اولین پاساژهای مشهد بود که طراحی ویژه‌ و وسعت چشمگیری داشت. این مجتمع 6 طبقه را به‌علت طراحی منحصربه‌فردی که دارد، الماس شرق نام‌گذاری کردند؛ زیرا به‌شکل یک الماس بزرگ تراش‌خورده به قطر 50 متر است. این پاساژ از نظر موقعیت مکانی، کمی از مرکز شهر دور است؛ اما تاکسی‌های زیادی مقابل آن هستند تا رفت‌وآمد شما به حرم و مرکز شهر را راحت کنند. در الماس شرق، فواره‌های موزیکالی وجود دارد که به‌نوعی جزو جاذبه آن محسوب می‌شود. این مرکز خرید امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری مثل شهربازی سرزمین عجایب، سینمای پنج‌بعدی، خانه وارونه و عکاس‌خانه سنتی دارد.

  • ساعت کاری مرکز خرید الماس شرق: همه‌روزه از 9 صبح تا 11 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید الماس شرق: 05137113111
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید الماس شرق: almassharghmall@
  • آدرس مرکز خرید الماس شرق: بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، منطقه تجاری گردشگری سپاد

موقعیت دقیق پاساژ الماس شرق مشهد

مرکز خرید الماس شرق
نمای بیرونی مرکز خرید الماس شرق، عکس از آرشیو لست‌سکند، سید فاطمه شهرستانی 
الماس شرق مشهد
فواره‌های الماس شرق، عکس از آرشیو لست‌سکند، فاطمه امینی‌زاده

مرکز خرید ویلاژ توریست

مرکز خرید ویلاژ توریست یک مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری نام‌آشنا برای زائران و ساکنان شهر مشهد است و ابتدای جاده طرقبه قرار دارد. معمولاً مسافران و شهروندان مشهدی، قبل یا بعد از رفتن به ییلاق طرقبه، سری هم به مجتمع تجاری ویلاژ توریست می‌زنند. البته درحال‌حاضر در کنار این پاساژ، چندین مرکز خرید بزرگ دیگر مثل تیراژه، کوک و... هم احداث شده است. در این مرکز خرید انواع پوشاک برای همه سنین، وسایل تزیینی، بدلی‌جات و اسباب‌بازی به فروش می‌رسد. در ضمن پردیس سینمایی ویلاژ توریست هم در این مرکز خرید قرار دارد.

  • ساعت کاری مرکز خرید ویلاژ توریست: همه‌روزه از 10 صبح تا 11 شب؛ آخر هفته‌ها تا 12 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید ویلاژ توریست: ۰۵۱۳۵۵۹۵۱۹۹
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید ویلاژ توریست: vilajtouristcomplex@
  • آدرس مرکز خرید ویلاژ توریست: ابتدای جاده طرقبه، نبش خیابان امام رضا ۸

موقعیت دقیق مرکز خرید ویلاژ توریست مشهد

سینما ویلاژ توریست
ورودی پردیس سینمایی ویلاژ توریست
سینما ویلاژ توریست
نمای داخلی ویلاژ توریست، عکس از آرشیو لست‌سکند، فاطمه امینی‌زاده

مرکز خرید پروما

پاساژ پروما جزو بهترین پاساژ‌های مشهد است. در طبقه همکفش، یک هایپرمارکت بزرگ قرار دارد که می‌توانید تمام مایحتاج خود را از آن تهیه کنید. می‌توان گفت که مرکز خرید پروما، یکی از پیشتازان احداث هایپرمارکت در شهر مشهد است؛ به‌طوری که عموماً این مرکز خرید را به هایپرمارکت بزرگش می‌شناسند. در این هایپرمارکت مواد پروتئینی، فراورده‌های گوشتی، محصولات فرهنگی، صنایع‌دستی، زعفران، خشکبار و هزاران محصول دیگر به فروش می‌رسد. از امکانات رفاهی مرکز خرید پروما هم می‌توان به سالن بولینگ و بیلیارد اشاره کرد.

  • ساعت کاری مرکز خرید پروما: همه‌روزه از 9 صبح تا 11 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید پروما:  05137637401
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید پروما: promamarket@
  • آدرس مرکز خرید پروما بلوار فردوسی، میدان جانباز

موقعیت دقیق مرکز خرید پروما  

مرکز خرید پروما مشهد
نمای بیرونی مرکز خرید پروما در مشهد
پاساژ پروما مشهد
مرکز خرید پروما، از بهترین پاساژهای مشهد

مرکز خرید مهر کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد به‌دلیل خوش‌آب‌وهوایی، مکان مناسبی برای تفریح و سرگرمی است. این پارک میان مسافران و ساکنان مشهد بسیار مشهور است و تقریباً هر کسی که به این شهر سفر می‌کند، یک بار به این پارک معروف می‌رود؛ بنابراین ساخت یک مجتمع تجاری یا مرکز خرید در کنار این پارک، فکری هوشمندانه و اقتصادی محسوب می‌شود. مرکز خرید مهر کوهسنگی تقریباً تازه‌سازترین پاساژ مشهد است و کمتر از دو سال است که فعالیت خود را شروع کرده است. در این مرکز خرید، انواع فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش وجود دارد و امکانات تفریحی زیادی را هم در مرکز خرید مهر کوهسنگی گنجانده شده است. درضمن کنار این مرکز خرید، ایستگاه متروی کوهسنگی قرار گرفته است که تردد را بسیار راحت می‌کند.

  • ساعت کاری مرکز خرید مهر کوهسنگی: همه‌روزه از 9.5 صبح تا 10 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید مهر کوهسنگی: 05138454529
  • صفحه اینستاگرام مرکز خرید مهر کوهسنگی: mehr_koohsangi@
  • آدرس مرکز خرید مهر کوهسنگی: خیابان کوهسنگی 29، کنار پارک کوهسنگی

فهرست کامل جاهای تفریحی و پارک‌های مشهد

 موقعیت دقیق مرکز خرید مهر کوهسنگی

مهر کوهسنگی مشهد
نمای مجتمع مهر کوهسنگی مشهد
پاساژ مهر کوهسنگی مشهد
محیط داخلی مجتمع تجاری مهر کوهسنگی مشهد

پاساژهای اطراف حرم مشهد

ناگفته پیداست که اطراف حرم، همیشه یکی از شلوغ‌ترین مناطق شهر مشهد محسوب می‌شود؛ بنابراین مراکز خرید و پاساژ‌های پیرامونش، همیشه با استقبال ویژه مردم روبه‌روست؛ به‌طوری که اگر با تور مشهد نوروز به این شهر سفر کنید، خواهید دید که این بازارهای مشهد در روزهای خاصی مثل عید نوروز، اغلب جای سوزن انداختن ندارند! در این قسمت از مطلب، با معروف‌ترین پاساژهای اطراف حرم در مشهد آشنا خواهید شد.

بازار رضا

یکی از بازارهای قدیمی و نوستالژیک شهر مشهد، بازار رضا است. به‌دلیل نزدیکی این بازار به حرم و تنوع اجناس، گردشگران و زائران زیادی به اینجا سر می‌زنند. البته تا حدودی می‌توان گفت که بازار رضا، از بازارهای ارزان مشهد هم محسوب می‌شود؛ بنابراین زائران و مسافران، خرید سوغاتی‌هایشان را بیشتر از همین بازار انجام می‌دهند. بازار رضا یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید سوغات مشهد است. در این بازار بزرگ علاوه‌بر پوشاک، انواع عطر، ادکلن، ادویه‌جات، زعفران، انواع انگشتر، سرویس‌های نقره، تسبیح و جانماز به فروش می‌رسد. این بازار، میدان بیت‌المقدس یا همان فلکه آب را به میدان هفده شهریور وصل می‌کند. 

  • ساعت کاری بازار رضا: همه‌روزه از 8 صبح تا 10 شب؛ جمعه‌ها تا ظهر
  • آدرس بازار رضا: ضلع جنوب‌شرقی فلکه آب (میدان بیت‌المقدس)

موقعیت دقیق بازار رضا در مشهد

بازار رضا

بازار رضا از بازارهای اطراف حرم، عکس از آرشیو لست‌سکند، خدیجه عربی

بازار رضا مشهد
نمای بیرونی بازار رضا در مشهد، عکس از آرشیو لست‌سکند، نیلوفر ورزش‌نژاد

بازار بزرگ مرکزی

یکی دیگر از بازارهای مشهد که نزدیک به حرم قرار دارد، بازار بزرگ مرکزی است که جزو بهترین پاساژهای مشهد است. اگر از مشهدی‌ها درباره این مرکز خرید بپرسید، به شما خواهند گفت که این بازار جزو معدود بازارهای مشهد است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود. بازار بزرگ مرکزی را می‌توان در ردیف بازارهای ارزان مشهد در نظر گرفت که مشتریان فراوانی دارد. در این بازار هم مثل بازار رضا، انواع زرشک، زعفران، خشکبار، پوشاک و انگشتر فروخته می‌شود.

  • ساعت کاری بازار بزرگ مرکزی: همه‌روزه از 9 صبح تا 10 شب
  • شماره‌تماس بازار بزرگ مرکزی: 05132222571 و 05132250524
  • آدرس بازار بزرگ مرکزی: خیابان آیت‌الله بهجت، چهارراه شهدا، به‌سمت حرم مطهر رضوی

موقعیت دقیق بازار بزرگ مرکزی مشهد

بازار مرکزی مشهد
بازار مرکزی مشهد، از بازارهای اطراف حرم
بازار مشهد
بازار بزرگ مرکزی مشهد، از مراکز خرید مشهد اطراف حرم 

مرکز خرید آرمان

قدمت این مرکز خرید کمتر از 10 سال است و در مقایسه با دیگر پاساژهای اطراف حرم، جدیدتر محسوب می‌شود. این مرکز خرید به زیبایی دکوراسیون داخلی‌اش مشهور است. وجود غار سنگی، نمایشگاه عکس، سنگ‌های زینتی، درخت‌های افرا، آینه‌کاری‌های دیدنی، مجسمه‌های زیبا و آبشار مصنوعی باعث جذاب‌تر شدن معماری داخلی مرکز خرید آرمان شده است. مجسمه سنگی بزرگ و متحرکی در وسط این مرکز خرید قرار دارد که می‌توانید به داخل دستانش بروید تا او شما را بلند کند. در این مرکز خرید انواع پوشاک، ادویه‌جات، لوازم‌آرایشی و خشکبار به فروش می‌رسد.

  • ساعت کاری مرکز خرید آرمان: همه‌روزه از 8 صبح تا 12 شب
  • شماره‌تماس مرکز خرید آرمان: 05133390333
  • آدرس مرکز خرید آرمان: خیابان نواب صفوی، نرسیده به بلوار وحدت، مجتمع تجاری آرمان

موقعیت دقیق مرکز خرید آرمان

پاساژ آرمان مشهد
مرکز خرید آرمان مشهد
مرکز خرید آرمان مشهد
مرکز خرید آرمان، از بهترین پاساژهای مشهد

بازار غدیر

بازار غدیر مشهد یکی از پاساژهای اطراف حرم است که در نزدیکی بازار مرکزی مشهد قرار دارد. در این بازار، فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که زائران و مسافران شهر مشهد، می‌توانند سوغاتی‌هایی مانند زعفران، تسبیح، سنگ‌های زینتی، خشکبار و سایر اقلام ازجمله پوشاک، شال، روسری، کیف و کفش را از این پاساژ مشهد تهیه کنند. بازار غدیر از طریق ورودی صحن غدیر حرم مطهر هم دسترسی دارد.

  • ساعت کاری بازار غدیر: همه‌روزه از 8.5 صبح تا 10.5 شب
  • شماره‌تماس بازار غدیر: 05132250228
  • آدرس بازار غدیر: ابتدای خیابان شیرازی، حرم مطهر، ورودی صحن غدیر

موقعیت بازار غدیر روی نقشه

bazar-ghadir00002.jpg
بازار غدیر، از مراکز خرید مشهد اطراف حرم

بازار امین

امین یکی دیگر از بازارهای مشهد است که در آن می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا کنید. این بازار که در نزدیکی حرم قرار گرفته، روزانه میزبان تعداد بسیار زیادی از زائران است؛ بنابراین با یک بازار خلوت مواجه نمی‌شوید. اگر از مراکز خرید لوکس مشهد خسته شده‌اید، می‌توانید از این بازار قدیمی دیدن کنید که قدم زدن در آن احساس خوشایندی دارد. در بازار امین، سرویس چینی، پتو، اسباب‌بازی، پوشاک و خوراکی‌های مختلف به فروش می‌رسد. این بازار را می‌توانیم در دسته بازارهای ارزان مشهد هم قرار بدهیم.

  • ساعت کاری بازار امین: همه‌روزه از 8.5 صبح تا 9 شب
  • شماره‌تماس بازار امین: 05133680204
  • آدرس بازار امین: خروجی حرم به‌سمت خیابان نواب صفوی

موقعیت دقیق بازار امین روی نقشه

Bazar Amin Mashhad.jpg
نمایی از بازار امین مشهد
Bazar Amin Mashhad.jpg
بازار امین مشهد، از بازارهای نزدیک به حرم

سفر به مشهد با تور

برخی از مردم با رزرو هتل و تهیه بلیط‌های رفت‌وبرگشت، سفر مشهد را به‌صورت شخصی برنامه‌ریزی می‌کنند. نکته اینجاست که معمولاً در این نوع سفرها، مسئولیت‌ها و دغدغه‌های رزرو هتل و بلیط ممکن است شما را خسته کند؛ اما اگر با تور مشهد سفر کنید، دغدغه رزرو هتل و خرید بلیط رفت‌وبرگشت را ندارید و می‌توانید با انرژی بیشتر و آسودگی خاطر سفرتان را آغاز کنید. با مراجعه به وبگاه لست‌سکند و با استفاده از انواع فیلترها، می‌توانید توری متناسب با بودجه و سلیقه‌تان پیدا کنید.

سخن آخر

در این مطلب، بهترین مراکز خرید مشهد را به شما معرفی کردیم. اغلب این مراکز خرید، امکانات رفاهی یکسانی دارند که برای جلوگیری از تکرار، در متن آورده نشده‌اند. این پاساژها عموماً به امکاناتی مثل پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، قابلیت دسترسی با ویلچر، فود کورت و کافی‌شاپ مجهزند. بدون شک پاساژهای مشهد به همین موارد محدود نمی‌شوند و سعی کردیم در این مطلب، شما را با بهترین پاساژهای مشهد آشنا کنیم. امیدواریم با معرفی این پاساژها بتوانید به‌راحتی مرکز خرید منطبق با سلیقه و نیازتان را پیدا کنید. به‌نظر شما بهترین مرکز خرید مشهد کدام است؟

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.