5 نمونه از وحشتناک‌ترین شهرهای ارواح در آسیا را بشناسید!

4.6
از 17 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این شهرهای وحشتناک جن‌زده درست در دل آسیا قرار دارند! +تصاویر
01 مهر 1398 07:00
2

اگر به‌عنوان یک گردشگر به مکان‌های هیجان‌انگیز علاقه‌مندید، پس سفری کوتاه به یکی از 50 شهر آسیایی را باید در صدر لیست خود قرار دهید. چه این شهر، شهری پوشیده شده از خزه در چین باشد یا یک کارخانه تولیدی کاملاً متروکه در جزیره‌ای در ژاپن، شهرهای ارواح در آسیا بهترین مکان‌ها برای دوستداران گردشگری سیاه می‌باشد. در اینجا 5 نمونه از این شهرهای وحشتناک را معرفی خواهیم کرد.

 

  1. جزیره هاشیما، ژاپن

رفتن به داخل یک جزیره می‌تواند برنامه خوبی برای سفر باشد اما این جزیره احتمالاً جزیره‌ای نیست که به دنبال آن هستید چون هیچ ساحلی با شن‌های سفید، استراحتگاه یا قایق کرایه‌ای در این مکان وجود ندارد. جزیره هاشیما که در ساحل ناکازاکی قرار دارد، در سال 1980 توسط میتسوبیشی برای استخراج زغال‌سنگ از دل دریا کشف شد و تا اواخر قرن بیستم از آن استفاده می‌شد. وقتی در دهه 1960 نفت، جایگزین زغال‌سنگ شد، معدن در سال 1974 بسته شد و نیروهای کار جزیره را ترک کردند.

در سال 2009 این جزیره به روی گردشگران گشوده شد و به‌ عنوان تنها مثال موجود از تأثیرات آب و هوایی و تأثیر فرسایشی آب دریا بر روی ساختمان‌های رها شده باقی‌ ماند. می‌توان تأثیرات حمله بمب اتمی سال 1945 را در شهر ناکازاکی نیز مشاهده کرد.

جزیره هاشیما، ژاپن

 

  1. ایستگاه تپه بوکور، کامبوج

ایستگاه تپه بوکور که در گذشته تفرجگاه محبوبی برای نجیب زادگان فرانسوی محسوب می‌شده است، امروزه آخرین مکانی است که بازدیدکنندگان تمایل به دیدن آن دارند. هرچند یک ماجراجوی واقعی از خرابه‌ها و فضای جن‌زده‌ی آن لذت خواهد برد. فرانسوی‌ها به خاطر قیام مردم، این ایستگاه را که در 23 مایلی غرب کامپوت در جنوب کامبوج قرار دارد، طی جنگ اول بین هند و چین تخلیه کردند. این ایستگاه در سال 1960 بازگشایی شد اما مجددا در دهه‌ی 1970 بسته شد.

شما همچنین می‌توانید حفره‌های ایجاد شده از شلیک تفنگ‌های فرانسویان در ساختمان‌ها و خرابه‌های قصر اصلی بوکور را ببینید که در مرکز شهر قرار دارد. گردشگران می‌توانند تا ارتفاع 3000 فوتی بالا بروند و از کلیسای قدیمی کاتولیک متعلق به دهه 1920 بازدید کنند.

طبق شایعات گفته می‌شود که در جریان ساخت ایستگاه تپه بوکور، به خاطر رطوبت و شرایط سخت آب و هوایی 900 نفر کشته شدند و به همین دلیل این مکان را جن‌زده می‌دانند!

ایستگاه تپه بوکور، کامبوج

 

  1. هاتووان، چین

هاتووان که روستایی در جزیره شنگ شان در شرق شانگهای است، درگذشته یک شهر ماهیگیری پررونق بوده است. امروزه به خاطر عدم دسترسی به غذا و نبود برق و آب آشامیدنی، جزیره از سال 1990 متروکه شده است اما گردشگران زیادی سالانه از آن دیدن می‌کنند.

به نظر می‌رسد که روستا توسط طبیعت بلعیده‌ شده است، به‌گونه‌ای که بسیاری از ساختمان‌ها با لایه‌های خزه‌ای ضخیم پوشیده شده‌اند. می‌توانید به روی یکی از صدها تپه‌ی روستا بروید و از آن بالا شهر متروکه که در چنگال طبیعت گرفتار شده است را ببینید. جالب است بدانید با وجود نبود امکانات پیشرفته هنوز برخی از ساکنین قدیمی روستا در آن زندگی می‌کنند.

هاتووان، چین

 

  1. بهانگار، هند

بهانگار که یکی از وحشتناک‌ترین مکان‌ها در هند تلقی می‌شود، جایی است که چندین رخداد فراطبیعی در آن اتفاق افتاده است: مثلاً دیدن نورهای عجیب در شب، صدای رقص و موسیقی اجنه و داستان‌هایی درباره یک نفرین که پیشینه آن به چندین قرن گذشته بازمی‌گردد. گفته می‌شود وقتی‌ که یک تانتاری (پیرو عقیده تانتارا) به خاطر علاقه‌اش به یک شاهزاده و تلاش برای سحر کردن او زیر یک سنگ کشته شد، این شهر قرن هفدهمی و سنگرهای آن نیز نفرین شدند. محلی‌ها معتقدند که روستا به خاطر این نفرین ویران‌ شده و برای همیشه شهر ارواح خواهد بود. از آنجایی‌که ارواح پس از غروب آفتاب وارد یک مکان می‌شوند، مرکز باستان‌شناسی هند پس از ساعت 6 بعدازظهر اجازه ورود کسی را به داخل شهر نمی‌دهد.

خرابه‌های بهانگار که در 53 مایلی جیپور قرار دارند، تحت مراقبت شدید هستند و شامل معابد، گذرگاه‌های عمومی، بازار، عمارت ها و قصر پادشاهی می‌شوند. فقط یادتان باشد که هنگام روز از این شهر بازدید کنید، در غیر این صورت هیچ‌گاه از آنجا زنده باز نخواهید گشت.

بهانگار، هند

 

  1. آغدام، آذربایجان

تغییر شکل آغدام از یک شهر بزرگ به شهر ارواح یک تغییر قابل‌ توجه بود. این شهر که در قرن نوزدهم کشف شد، در گذشته پایتخت منطقه‌ی آغدام بود و تا سال 1979 بیش از 23000 نفر جمعیت داشت. در دهه 1990، به خاطر تصرف ارمنستان تقریبا از بین رفت، ساختمان‌های آن غارت شد و بیشتر ساختمان‌ها مانند مساجد نیز ویران شدند. حالا شهر کاملاً متروکه شده و همچنان شهری پرمخاطره بین مرز کشورهای گرجستان، ارمنستان و روسیه به شمار می‌رود.

با در نظر داشتن مکان این شهر و متروکه بودن آن، شاید دیگر آغدام به شکوه قبلی خود بازنگردد. گرچه تیم فوتبال قبلی شهر از آنجا رفته اما نام آغدام را به احترام اجداد خود حفظ کرده‌اند، البته 25 سال است که کسی در این شهر زندگی نمی‌کند.

آغدام، آذربایجان

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.