دور‌افتاده‌ ترین شهرهای جهان؛ مکان هایی سخت برای زندگی!

4.4
از 23 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این شهرها روی زمین هستند اما خارج از دنیای ما قرار گرفته‌اند! +تصاویر
05 آذر 1398 07:00
7

شاید بعضی‌ اوقات آرزوی محیطی آرام و به دور از شلوغی‌های معمول را داشته باشیم و بخواهیم از محیط شلوغ شهری همراه با استرس، آلودگی و سر و صدای زیاد دوری‌ کنیم. در دنیای جهانی‌ شده‌ی امروزی که بیشتر توجه‌ها به سمت شهرهای بزرگ معطوف است، اغلب فراموش می‌کنیم که دنیای شگفت‌انگیز قبل از پیشرفت تکنولوژی به چه صورت بوده است. خوشبختانه هنوز هم برخی از نقاط شگفت‌انگیز و بکر در کره زمین وجود دارند که به‌نوعی از سایر نقاط زمین جدا افتاده‌اند. در لست سکند قصد داریم شما را با 10 مورد از این نقاط بکر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

  1. یاکوتسک، روسیه

یاکوتسک، روسیه

یاکوتسک (Yakutsk) پایتخت منطقه یاکوتیا (Yakutia) در سیبری است. این منطقه بیش از 2.5 میلیون کیلومتر مربع (حدودا یک و نیم برابر ایران) مساحت دارد و جمعیت آن کمتر از یک‌ میلیون نفر است. سفر به یاکوتسک بسیار مشکل است و شاید حتی مأموریتی غیرممکن تلقی شود، از طرفی تنها جاده دسترسی به این شهر زمستان‌ها بازگشایی می‌شود. تابستان‌ها نیز از طریق رودخانه و با سختی فراوان می‌توان به یاکوتسک رسید. در این شهر به دلیل موقعیت مکانی خاص یکی از زندان‌های کلاسیک اتحاد جماهیر شوروی قرار داشته است که امروزه غیر قابل بازدید است. دمای هوا در این منطقه تا 50 درجه سانتی‌گراد زیر صفر نیز می‌رسد.

 

  1. ایکیتوس، پرو

ایکیتوس، پرو

ایکیتوس (Iquitos) در اعماق جنگل آمازون قرار گرفته است و توسط مساحتی بسیار زیادی از جنگل‌های بارانی به صورتی غیر قابل‌ دسترس احاطه‌ شده است. برای رسیدن به این منطقه حدوداً باید 4 روز قایق‌سواری کنید و یا از جاده‌ای استفاده کنید که در 100 کیلومتری ایکیتوس به پایان می‌رسد. این شهر با 40000 نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر کره زمین است که به جاده دسترسی ندارد.

 

  1. ایتوکورتورمیت، گرینلند

ایتوکورتورمیت، گرینلند

با وجود اینکه گرینلند (Greenland) به‌خودی‌ خود کشوری دور از دسترس محسوب می‌شود ولی شهر ایتوکورتورمیت (Ittoqqortoormiit) در سواحل شرقی آن مطمئناً منزوی‌ترین قسمت گرینلند است. در ایتوکورتورمیت فقط 450 نفر سکونت دارند و فقط یک فروشگاه مواد غذایی در آنجا وجود دارد. شکار و ماهیگیری راه امرارمعاش مردم این منطقه است. اگر در این منطقه راه را گم کنید احتمالاً از بیابانی یخی سر در می‌آورید.

 

  1. تریستان دا کونا

تریستان دا کونا

جزیره تریستان دا کونا (Tristan Da Cunha) در اقیانوس اطلس جنوبی به‌ عنوان یکی از منزوی‌ترین نقاط جهان شناخته می‌شود. نزدیک‌ترین خشکی با این منطقه حدود 2000 کیلومتر فاصله دارد. در حال حاضر این جزیره حدود 300 نفر جمعیت دارد و سریع‌ترین راه برای رسیدن به تریستان دا کونا از طریق سفر دریایی 6 روزه از کیپ تاون در آفریقای جنوبی است. در تریستان دا کونا یک آتش‌فشان فعال نیز وجود دارد که در سال 1961 برای آخرین بار فوران کرده است.

 

  1. پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی، روسیه

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی، روسیه

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی (Petropavlovsk-Kamchatsky) شهری در روسیه است که هوایی بسیار سرد و همراه با بادهایی طوفانی دارد. واقعا جای تعجب است چطور مردم در این منطقه که توسط آتش‌فشان و کوه احاطه‌ شده است و آب و هوایی غیر قابل‌ تحمل دارد، زندگی می‌کنند. تنها راه برای رسیدن به این شهر استفاده از هواپیماهای کوچک است.

 

  1. اورومچی، چین

اورومچی، چین

شهر اورومچی (Ürümqi) چین بیشترین فاصله را با دریا در جهان دارد، فاصله این شهر با دریا حدود 2240 کیلومتر است. این شهر در شمال غربی چین و در منطقه‌ای کویری همراه با گذرگاه‌های کوهستانی قرار دارد. اورومچی علاوه بر اینکه از لحاظ جغرافیایی با سایر مناطق چین متفاوت است، از لحاظ فرهنگی نیز تفاوت‌های زیادی دارد. مردم این شهر اکثراً مسلمان هستند. اورومچی در جاده ابریشم قرار گرفته است و به‌ عنوان یک مرکز حمل‌ و نقل نقش ایفا می‌کند و این موضوع یکی از دورافتاده‌ترین نقاط جهان را خاص‌تر جلوه می‌دهد.

 

  1. مدوگ، تبت

مدوگ، تبت

این شهر در کوه‌های تبت پنهان‌ شده است، بنابراین برای دسترسی به آن باید کوه‌های بسیار بلندی را به همراه آب و هوایی نامناسب پشت سر بگذارید. جاده این شهر در سال 2013 افتتاح‌ شده است و فقط در 7 ماه از سال قابل‌ استفاده است. شهر مدوگ در یک دره قرار گرفته است و توسط کوه‌هایی بسیار بلند احاطه‌ شده است به همین دلیل می‌گویند مکان مدوگ به صورتی است که گویی در کوه‌ها پنهان گشته است.

 

  1. کوبر پدی، استرالیا

کوبر پدی، استرالیا

کوبر پدی (Coober Pedy) در اثر انقلاب صنعتی در استرالیا به وجود آمده است. حدود 100 سال قبل معدنی در این منطقه کشف شد که در اثر کشف این معدن منطقه‌ای مسکونی نیز در نزدیکی معدن ایجاد شد. قسمت زیادی از این شهر به دلیل گرمای هوا زیر زمین ساخته‌ شده است و حدود 2000 نفر جمعیت دارد. حتی مغازه‌ها و کلیسا هم در زیر زمین قرار دارند.

 

  1. لارینکونادا، پرو

لارینکونادا، پرو

این شهر در رشته‌کوه آند در کشور پرو قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 5200 متر است. لارینکونادا (La Rinconada) به‌عنوان مرتفع‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود و آب‌رسانی بزرگ‌ترین مشکل این شهر محسوب می‌شود، با این‌ حال لارینکوناد حدود 50000 نفر جمعیت دارد. با وجود موقعیت جغرافیایی که این شهر دارد ولی آب‌ و هوای آن به صورتی است که گویی در گرینلند واقع‌شده است؛ اما موضوعی که باعث شده است لارینکونادا همچنان به حیات خود ادامه دهد، معادن طلای این منطقه است که در نزدیکی شهر واقع ‌شده‌اند.

 

  1. لانگیربین، نروژ

لانگیربین، نروژ

شهر لانگیربین (Longyearbyen) نروژ در نزدیکی قطب شمال قرار گرفته است و به همین دلیل هوای آن در طول سال بسیار سرد است و زمستان‌هایی تاریک را پشت سر می‌گذارد. خانه‌های این شهر بر روی استیل ساخته ‌شده‌اند تا در صورت ذوب شدن یخ‌ها از فروپاشی جلوگیری به عمل آید. لانگیربین حدود 3000 نفر جمعیت دارد که نزدیک به یک‌ سوم از آن‌ها را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند. جالب اینجاست که به دلیل خطر حمله خرس قطبی پلیس این منطقه قانونی را وضع کرده است که هر شهروند که به خارج از شهر می‌رود باید برای محافظت از خود اسلحه حمل کند و طرز کار با آن را بلد باشد.

 

آیا حاضر هستید مهاجرت کرده و در یکی از این شهرهای دورافتاده زندگی کنید؟

 

منبع: passportsymphony.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی