دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری که در سال 2019 تکمیل شدند!

4.3
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سازه های دیوانه کننده مدرنی که به دست بشر ساخته شده اند! +تصاویر
19 دی 1398 11:00
2

سازه‌های جدید چه در قالب استفاده کاربردی مانند ساختمان‌ها و فرودگاه‌ها و چه در قلب خانه‌های هنری و فرهنگی مانند موزه‌ها، پتانسیل لازم برای تغییر چهره یک شهر و تبدیل‌شدن به سمبل خلاقیت و نوآوری را در خود دارند. در سال 2019 معماران سراسر جهان با خلق سازه‌های مسحورکننده این تغییر را به‌گونه‌ای ایجاد کرده‌اند که می‌توان در همه‌جا شاهد آن بود. برخی از آن‌ها بروی پایداری ساختمان تمرکز کرده‌اند، برخی بروی استفاده مفید از فضا و همگی آن‌ها بروی زیبایی پروژه. در اینجا نگاهی به دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری می‌اندازیم که در سال 2019 افتتاح‌شده‌اند.

  1. زیر-بالی، نروژ

این رستوران بانام شایسته‌ای که دارد در منطقه ایندسنس در جنوب نروژ واقع‌شده و بااینکه در ورودی آن روی زمین قرار دارد، اما برای شام خوردن باید به 16 فوت پایین‌تر از سطح اقیانوس آتلانتیک شمالی بروید. رستوران "زیر" که اولین رستوران زیرآب اروپاست توسط شرکت معماری اسنوتا طراحی‌شده است، این رستوران دارای دیواره‌های بتنی است تا مانند یک تپه مصنوعی بتواند در برابر فشار آب و گذر زمان مقاومت کند. این رستوران با ظرفیت 40نفری و چشم‌انداز بستر آب، با داشتن دوربین و ابزار اندازه‌گیری که بروی دیواره‌های خارجی نصب‌شده، مرکزی برای تحقیقات دریایی نیز هست که به دانشمندان امکان مشاهده اکوسیستم زیرآب را می‌دهد.

دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری که در سال 2019 تکمیل شدند

  1. کلایمب، ابوظبی، امارات متحده عربی

امارات متحده عربی ازنظر همگان کشوری است با ثبت معماری‌های نفس‌گیر و رکوردشکن، بنابراین جای تعجبی ندارد که این کشور بلندترین دیوار صخره‌نوردی سرپوشیده جهان را در نوامبر گذشته ثبت کرده باشد. این دیوار 141 فوتی که سامیت نام دارد، بخشی از مکان ماجراجویی سرپوشیده کلایمب ابوظبی است که دارای بزرگ‌ترین اتاقک پرش سرپوشیده نیز می‌باشد. کلایمب که در جزیره یاس واقع‌شده را نمی‌توان نادیده گرفت. این ساختمان زاویه‌دار و چندوجهی است که گویی از وسط فیلم‌های فضای- تخیلی سر برآورده است.

دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری که در سال 2019 تکمیل شدند

  1. موج، وجل، دانمارک

زندگی کردن در چنین ساختمانی واقعاً خوب است، البته اگر مشکلی با این مسئله نداشته باشید که وقتی از خواب بیدار می‌شوید می‌بینید که دیگران در حال عکس گرفتن از پنجره‌های شما هستند. هرچند وقتی تصمیم به زندگی در "موج" بگیرید که یک آپارتمان روبه آب در وجل دانمارک است، از دست گردشگران در امان نخواهید بود. این ساختمان که توسط معماران هنیک لارسن طراحی‌شده است، دارای 5 برج موجی شکل است که دارای مساحت 3.5 هکتاری و اسکله عمومی است. گرچه به نظر می‌رسد که هر موج جداست، اما توسط یک تک طبقه به همه متصل شده‌اند. این سازه که ساخت آن در سال 2006 شروع شد، سرانجام در سال 2019 تکمیل گردید ونشان دهنده میراث دریانوردی وجل است.

دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری که در سال 2019 تکمیل شدند

  1. موزه ملی قطر، دوحه، قطر

نمای بیرونی این موزه از یک گل رز صحرایی الهام گرفته‌شده است.  این موزه با داشتن صفحات منحنی و تیز که از هر سو باهم تلاقی کرده‌اند، توسط معمار ژان نوول طراحی‌شده است و نمایی خیره‌کننده به منظره دوحه افزوده است. موزه که در مارس 2019 افتتاح شد، شامل یک سالن اجتماعات با ظرفیت 220 نفر، یک مرکز تحقیقی، آزمایشگاه، یک رستوران در آخرین طبقه و حتی یک پارک است که با گیاهان بومی قطر پوشیده شده است. داخل این موزه نیز بسیار حیرت‌انگیز است: این موزه دارای فضایی یک مایلی است که دارای سه بخش سرآغاز، زندگی در قطر و تاریخ مدرن قطر می‌شود که در قالب راهروهای منحنی طراحی‌شده است.

دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری که در سال 2019 تکمیل شدند

  1. برج جنگلی، دانمارک

استودیوی معماری افکت، در ظریف‌ترین تقابل فناوری و طبیعت، این سازه چشم‌نواز را طراحی نموده که بازدیدکنندگان بتوانند از چشم‌انداز 360درجه‌ای بالای درختان دیدن کنند. این سازه مارپیچی که یک ساعت با کپنهاگ فاصله دارد به یک برج مراقبت 180 فوتی متصل شده و به دو مسیر تقسیم می‌شود، مسیر اول که از میان بخش قدیمی‌تر جنگل عبور می‌کند شما را به بالای برج می‌برد و مسیر پایینی از بخش جدید جنگل می‌گذرد. بهترین بخش بازدید از این برج پهن بودن مسیرهاست که والدین می‌توانند همراه با کودکان داخل کالسکه قدم بزنند. برج جنگلی بخشی از کمپ ماجراجویی است که این کمپ شامل سرخوردن روی طناب‌های هوایی است. بازدیدکنندگان از بهار سال 2019 شروع به بازدید از این برج کرده‌اند.

دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری که در سال 2019 تکمیل شدند

  1. رگ، نیویورک، ایالات‌متحده

"رگ" که آذین مرکزی شهر هادسون یارد نیویورک است، نمادی برجسته است که باعث خم شدن گردن بازدیدکنندگان به سمت آسمان می‌شود. این سازه پله‌ای 150 فوتی توسط توماس هترویک طراحی‌شده که هم اهالی نیویورک و هم بازدیدکنندگان بتوانند از دیدن آن لذت ببرند. این ساختمان دارای 154 رشته پلکان به هم متصل است که حدود 2500 پله و 80 پاگرد دارد. بازدید از این ساختمان هرروز از ساعت 10 صبح تا 9 شب ادامه دارد، گرچه تا انتهای فوریه تا ساعت 7 بعدازظهر باز است.

دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری که در سال 2019 تکمیل شدند

  1. برج درخت سفید، مونت پلیه، فرانسه

این ساختمان سفید باعث افزایش جذابیت چهره شهر مونت پلیه در جنوب فرانسه شده است. درخت سفید توسط سو فوجیموتو با همکاری معماران OXO و نیکولاس لایزن طراحی‌شده و یک ساختمان مسکونی با 113 آپارتمان و بالکن‌های کناف شده است که مانند شاخه‌های درخت از ساختمان بیرون زده‌اند. در طبقه اول ساختمان یک گالری هنری قرار دارد و روی سقف نیز یک کلوپ با باغی چشم‌نواز تعبیه‌شده که بازدید از هردوی آن‌ها برای عموم امکان‌پذیر است. شکل ساختمان به گونه ایست که ساکنین را ترغیب به مراوده باهم می‌کند.

دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری که در سال 2019 تکمیل شدند

  1. فرودگاه بین‌المللی داکسینگ، پکن، چین

در سپتامبر فرودگاه بین‌المللی داکسینگ جدید خود را در پکن افتتاح کرد، این فرودگاه بزرگ‌ترین ترمینال تک ساختمانی جهان است و توسط زاها حدید طراحی‌شده و تا سال 2025 پذیرای 72 میلیون و تا سال 2040 صد میلیون مسافر خواهد بود. نام مستعار این فرودگاه به خاطر طراحی عجیبی که دارد ستاره دریایی نام‌گرفته است. از ویژگی‌های این فرودگاه 7.5 میلیون فوت مربعی روبات‌های خدمات رسان است که در سراسر فرودگاه به مسافران جهت خدمات‌رسانی گشت زنی می‌کنند، همچنین فرودگاه دارای قطارهای تندرو به مرکز شهر و یک فضای داخلی روشن و زیباست.

دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری که در سال 2019 تکمیل شدند

  1. هتل TWA، نیویورک، امریکا

تبدیل کردن یک ساختمان قدیمی به نوع جدید، بهترین استفاده ایست که می‌توان از یک ساختمان داشت. مرکز پرواز TWA که در فرودگاه جان اف کندی نیویورک واقع‌شده، توسط معمار معروف ارو سارینن طراحی و در سال 1962 ساخته شد. در سال 2001 تخلیه شد و تا سال 2016 خالی بود، تا اینکه ساخت هتل TWA شروع شد. دو بال آن با 512 اتاق و یک سالن ورزشی پر شد و فضاهای دیگر به مرکز اصلی اضافه شدند. هتل TWA دارای رستوران، استخر و فضایی در بالای ساختمان است که می‌توان مناظر اطراف را مشاهده کرد. استخر 63 در 20 فوتی این هتل امکان استراحت در کنار استخر و تماشای فرود و برخاستن هواپیماها را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد.

دیوانه کننده ترین پروژه‌های معماری که در سال 2019 تکمیل شدند

 

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.