عیسی امیدوار، نخستین جهانگرد ایرانی معاصر، پیام آور صلح جهانی!

4.8
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
داستانهای جالبی از قدیمی‌ترین جهانگرد ایرانی: از قطب تا آمازون! +ویدیو
28 دی 1398 20:30
7

همراهان همیشگی لست‌سکند، همانطور که بدون شک بیشتر شما به خاطر دارید، سال گذشته دومین همایش بزررگ لست سکند با حضور جمعی از شما برگزار شد. در این همایش، مهمان عزیز و بزرگواری حضور داشتند: جناب آقای عیسی امیدوار. همانطور که اکثر شما می‌دانید جناب آقای عیسی امیدوار، جهانگرد معروف ایرانی و نویسنده‌ی کتاب سفرنامه «برادران امیدوار» است. عیسی امیدوار و عبدالله امیدوار دو برادر جهانگرد، پژوهشگر و مستندساز ایرانی هستند. شعار برادران امیدوار در سفرهایشان «همه متفاوت، همه خویشاوند» بوده است. همچنین در اردیبهشت ۱۳۹۴ یانگهون کواک دبیرکل سازمان شهروندی جهانی، از عیسی امیدوار به عنوان نخستین جهانگرد معاصر ایرانی که پیام صلح جهانی را با ایجاد دهکده‌ای جهانی برای مردم دنیا به ارمغان آورده است، تقدیر و چهارمین مدال شهروندی جهان را به ایشان اهدا کرد. کواک همچنین عیسی امیدوار را به عنوان مشاور خود در ایران برگزید.

برادران امیدوار از اوایل پاییز ۱۳۳۳ (۱۹۵۴ میلادی) سفر پژوهشگرانه‌ی خود به دور دنیا را با دو دستگاه موتورسیکلت ماچلس ۵۰۰ سی‌سی از خانه‌ی پدری (واقع در خیابان سی‌متری نظامی، خیابان طوسی در تهران) به‌سوی مرز شرقیِ ایران با افغانستان آغاز کردند. استفاده از موتورسیکلت در این مرحله به منظور دستیابی به کوره راه‌ها و نقاط دور افتاده و جزایر صعب العبور بوده ‌است. مرحله‌ی نخست سفر برادران امیدوار هفت سال (تا سال ۱۳۴۰) به درازا انجامید. در این مرحله، آنان پس از گذر از کشورهای افغانستان، پاکستان و هند، به‌سوی تبت و سپس آسیای جنوب شرقی و استرالیا سفر کردند. در ادامه، آنان، با گذر از اقیانوس آرام، به آلاسکا، آمریکای شمالی، و آمریکای جنوبی سفر کردند. سرانجام، با گذر از اقیانوس اطلس، وارد اروپا شدند. 

امسال هم می‌خواهیم به رسم سال‌های گذشته، با همایشی دیگر، در کنار شما دوستان سفردوست باشیم با این تفاوت که قصد داریم در همایش امسال که قرار است در تاریخ 8 اسفند ماه 98 در هتل اسپیناس پالاس برگزار شود، میزبان چهره‌ای در حوزه سفر و گردشگری باشیم که شما او را به ما معرفی کرده‌اید! برای پیشنهاد چهره‌ای که مایل هستید در همایش امسال با او به گپ و گفت بنشینیم، کافی است به بخش نظرات همین مطلب مراجعه کرده و نام او را برای ما بنویسید تا شاید امسال میزبان چهره‌ای باشیم که شما دوستان عزیز خواهان حضورش بوده‌اید!

اگر مایل هستید گفتگوی کامل آقای ضابطیان با جناب آقای عیسی امیدوار را در همایش سال پیش تماشا کنید، شما را به دیدن این ویدیو دعوت می‌کنیم:

همراهمان بمانید چراکه خبرهای هیجان‌انگیز دیگری نیز در راه است!

نسیم اسلامپور
نسیم اسلامپور