موزه ها در چالشی رعب آور، اشیاء عجیبی را در معرض دید عموم قرار دادند!

4.1
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ویروسی که موزه ها را به چالشی رعب آور و عجیب کشاند! +تصاویر
20 اردیبهشت 1399 10:00
1

موزه ها درحال نمایش عجیب ترین اشیاء موجود در جهانند. با اینکه هشتگ جنگ موزه داران اولین هشتگی نیست که با اندیشیدن به آن هیجان زده می شویم، این کشمکش اینترنتی براستی توجه همگان را بسوی خود جلب کرده است.

وقتی موزه یورک شایر طرح هشتگ اشیاء عجیب غریب را در توئیتر آغاز کرد، هر هفته شاهد اشیاء عجیبی هستیم که از سوی موزه های مختلف به نمایش گذاشته می شوند.

موزه ها در چالشی آنلاین و رعب آور، اشیاء عجیبی را در معرض دید عموم قرار داده اند

  • اشیایی عجیب و ترسناک از موزه ها

این موسسه با پست گذاشتن جمله "گردهمایی موزه ها" بدنبال بهانه ای برای نشان دادن جنبه احضار ارواح در تاریخ بود.

تصویر سنجاق سر رومی که در نگاه اول مانند لانه یک پرنده می ماند، توسط تنطیم کنندگان این چالش در توئیتر به نمایش درآمد. این اثر که تارخچه آن به قرن سوم یا چهارم باز می گردد، ترسی مبهم در دل بینندگان ایجاد می کند.

موزه ها در چالشی آنلاین و رعب آور، اشیاء عجیبی را در معرض دید عموم قرار داده اند

  • عکس های ارسال شده شامل یک ماسک طاعون، یک پری دریایی فیجی و یک جاسنجاقی با طرح طاووس است.

احتمالا موزه با این پست شرط بندی کرده است. زیرا پاسخی از سوی تیم کلکسیون SMT در شهر ساحلی اسکاربرو دریافت نمود. در طول تاریخ انسان ها همیشه از افسون برای پیشبرد کارهایشان استفاده می کردند. مانند عدد قمارباز. بنا به گفته ها این شیء در سال 1911 در بریتیش کلمبیا کشف شده است.

برای کسانی که بدنبال نشان دادن اشیاء عجیب خود هستند، موزه بلیز در بریستول دارای غرفه هایی واقعی و ترسناک از سوانح سریال های تلویزیونی انگلیسی است. این نمایش تا مدت ها ادامه دارد، نمایش اشیاء برای غیرعضوها مسلما به ضرر موزه خواهد بود.

عتیقه جات دوره ویکتوریایی شامل اشیاء ساخته دست بشری است که از قسمت های مختلف خرچنگ ساخته شده اند. ماسک ها همیشه عضو جدانشدنی فیلم های ترسناک بوده اند و در تاریخ نیز نقش موثری داشته اند. ماسک طاعونی که در بالا می بینید در موزه ای در برلین قرار دارد و قدمت آن به سال 1650-1750 باز می گردد.

موضوع بعدی یک مکان معتبر است اما تنها نکنه ای که باید تاثیرگذار بودن این شی شده نیز همان مکان معتبری است. اسلحه خانه سلطنتی مشهور حالا اهالی توئیتر را دعوت کرده تا نمایش عجیب ترین اشیاء جهان را به عدد 100 برساند، آنهم با نمایش ماسکی که در گذشته در برج لندن بوده است. گفته می شود این ماسک ساخته شده از آهن متعلق به جلاد است. هرچند مقامات اسلحه خانه معتقدند که این ماسک وسیله ای برای پوشاندن چهره نبوده بلکه دهن بندی برای انسان های بددهن بوده است، بگونه ای که روی سر قرار می گرفته و از حرکت زبان جلوگیری می کرده است.

برخورد خشونت آمیز با انسان ها مانند حیواناتی وحشی دارای ریشه ای تاریخی است. این شی مورد توجه رئیس موزه یعنی کلارا مولینا سانچز است که از آن بعنوان یکی از اشیاء مورد علاقه اش نام می برد.

زندگی دریایی وحشتناک ترین گونه موجود را می توان با "ماهی دریایی آدم خوار" نشان داد که تحت تملک کلکسیونر آنی بریسی بوده است. این شیء هم اکنون در موزه بکسهیل است، بخشی از این ماهی به شکل انسان است و به طرز ترسناکی سالم باقی مانده است.

موزه ها در چالشی آنلاین و رعب آور، اشیاء عجیبی را در معرض دید عموم قرار داده اند

  • پری دریایی از مجموعه کلکسیون پری دریایی فیجی

بریسلی این عکس را در پاسخ به یک " ماهی دریایی میمون شکل" در توئیتر پست کرده بود. به لطف موزه ملی اسکاتلند که از این شیء مراقبت می کند، حالا دیگر این شی جایی در طبیعت ندارد. به نوشته مجله اسمیتسون" این اشیاء بجای آنکه نشان دهنده اشیایی طبیعی باشند، عمدا بصورت عجیبی ساخته شده اند".

در مجموعه کلارک چارمز برخی اشیاء مزاحم به چشم می خورند. مثلا استخوان انگشت یک انسان که توسط قماربازان برای خوش شانسی استفاده می شده است.

گفته می شود که قلبی که تصویر آن در بالا قرار دارد نیز در مجموعه موزه یورک شایر است. اما هیچ یک به اندازه سنجاق سری که مانند غلاف نخود می ماند ترس در دل بیننده ایجاد نمی کند، زیرا بجای نخود سر کودکان در آن قرار دارد. این شی بیشتر شبیه اره برقی تگزاسی هاست تا سنجاق سر.

مورد بعدی به حیوان 4پایی مربوط می شود که گویی روی چند چرخ نشسته و گفته می شود که نفرین شده است. چرا؟ هرچه باشد این شی در داخل یک صومعه پیدا شده بود. مساله وقتی جالب می شود که بدانید اگر کسی به آن نگاه نکند، حیوان شروع به چرخیدن کرده  وبه رعب و وحشت ظاهر خود می افزاید.

مجله اسمیتسون تور گردشی خود به سایر قسمت های موزه یورک شایر را که هرگز درباره آن صحبتی نشده متوقف می نماید. آنها می نویسند که یکی از موزه داران عکس قلب گوسفندی را فرستاده که در گذشته بعنوان طلسم شکن از آن استفاده می شده است. موزه اشمولین نیز عکس جسدی را فرستاده که روی صورت روی زمین افتاده بود که روی قسمت دیگر جممه او کرم ها درحال تکان خوردن بودند.

جنگ موزه داران هر جمعه برگزار می شود. امیدواریم که اشیاء بعدی که آنها به نمایش می گذارند کمی ترسناک تر از موارد یاد شده باشد.

موزه ها در چالشی آنلاین و رعب آور، اشیاء عجیبی را در معرض دید عموم قرار داده اند

موزه ها در چالشی آنلاین و رعب آور، اشیاء عجیبی را در معرض دید عموم قرار داده اند

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.