معرفی کامل لوکیشن فیلم محبوب «رستگاری در شاوشنگ»!

4.3
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با لوکیشن یکی از محبوب‌ ترین فیلم های سینمایی دنیا آشنا شوید! ​+تصاویر
14 شهریور 1399 09:00
5

نزدیک به صدسال زندان ایالتی اوهایو در منسفیلد (Mansfield) به عنوان مکانی برای اصلاح زندانیان و نگهداری از آنها استفاده می‌شد. این مکان البته در سال ۱۹۹۰ بسته شد و زندانی‌ها به مکانی دیگر منتقل شدند. اما زندان خالی لوکیشن یکی از برترین فیلم‌های جهان گردید که بعدها بیشترین درآمد را در طول عمر خود از طریق این فیلم دریافت کرد.

 

لوکیشن فیلم محبوب رستگاری در شاوشنگ کجا بود؟ ​

 

فیلم رستگاری در شاوشنگ

فیلم «رستگاری در شاوشنگ» که در سال ۱۹۹۴ به تهیه‌کنندگی نیکی ماروین (Niki Marvin) به عنوان یک فیلم بدون زمان ساخته شد. این فیلم که در سال‌های اولیه اکران موفقیت چندانی نداشت اما بعد از اکران خانگی به سرعت مورد توجه منتقدان و کاربران قرار گرفت، به طور که این فیلم در میان ۲۵۰ فیلم برتر سایت تخصصی IMDB با رای بیش از دو میلیون نفر و دریافت ۹.۳ از ده در رده اول لیست قرار گرفت.

لوکیشن فیلم محبوب رستگاری در شاوشنگ کجا بود؟ ​

این فیلم براساس داستان کوتاهی به نام ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنگ که نوشته‌ی استفن کینگ بود ساخته شد. حالا علاقه‌مندان به این فیلم می‌توانند از لوکشن‌های فیلم بازدید کنند.

 

تورهای گردشگری در زندان

بازدیدکنندگانی که به فیلم علاقمند بودند می‌توانند به زندان ایالتی اوهایو رفته و در توری گردشگری که ۱۵ نقطه مهم فیلم را نشان می‌دهند شرکت کنند. ۱۵ نقطه شامل نقاط آشنا برای مخاطب هست از جمله دفتر واردن نورتونز (ریئس زندان)، اتاق هیات‌مدیره پارول، اتاق هتل بروکس و تونل فرار اندی.

لوکیشن فیلم محبوب رستگاری در شاوشنگ کجا بود؟ ​

در حیاط زندان چراغ‌ها و بلندگویی که زمان فیلم‌برداری ایجاد شده بود (در چندین سکانس از فیلم چراغ‌هال و بلندگویی در حیاط به تصویر کشیده می‌شود که دیدن این چراغ‌ها  و بلندگو برای مخاطب علاقمند به فیلم بسیار جذاب است) هنوز وجود دارند.

لوکیشن فیلم محبوب رستگاری در شاوشنگ کجا بود؟ ​

همچنین علاوه بر این تور، تورهای شخصی با راهنماهای خصوصی نیز در زندان برگزار می‌شود که علاوه بر ۱۵ نقطه مشخص، از دیگر نقاط مشهور فیلم بازدید می‌شود که در این تور همچنین می‌توان از لوازم و گزینه‌های اضافی مانند کتابخانه، کتاب‌ها، انجیل اندی و غیره نیز بازدید کرد.

لوکیشن فیلم محبوب رستگاری در شاوشنگ کجا بود؟ ​

خود منسفیلد جاذبه‌ی زیادی برای گردشگران ندارد، اما در فاصله ۶۰ مایلی دو شهر بزرگ اوهایو یعنی کلمبوس و کلیولند قرار دارد که هر دو از جاذبه‌های بسیاری برای بازدید برخوردارند و باید عنوان کرد که بعد از دیده شدن این فیلم، این دو شهر بسیار در میان گردشگران محبوب شد و درآمد سرشاری برای آنها به ارمغان آورد.

لوکیشن فیلم محبوب رستگاری در شاوشنگ کجا بود؟ ​

 

تور اصلاح شده شاوشنگ

علاوه بر تورهای گفته شده، در طی یک عملیات ساده، نحوه فیلم‌برداری فیلم «رستگاری در شاوشنگ» به صورت اصلاح شده در تورهای گردشگری وجود دارد که حس حضور در زمان فیلم را به بازدیدکننده منتقل می‌کند.

لوکیشن فیلم محبوب رستگاری در شاوشنگ کجا بود؟ ​

شعار فیلم این بود:  ترس می‌تواند شما را تا ابد زندانی نگه دارد و امید می‌تواند شما را آزاد کند. "رستگاری در شاوشنگ" توسط فرانک دارابونت کارگردانی شد و به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین فیلم‌های قرن حاضر تبدیل گردید.

​​​​​​​​متاسفانه فعلا به دلیل بحران ویروس کرونا این تورها لغو شده است!

 

منبع: farandwide

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی