بقایای رئیس قبیله عصر برنز در زیر زمین اسکیت در بریتانیا یافت شد!

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بقایای عجیب مردی مهم در زیر زمین اسکیت کشف شد! +تصاویر
18 خرداد 1399 07:00
0

یک پارک اسکیت، در حومه انگلستان که اسکیت‌بازان معمولاً در آنجا تمرین می‌کنند، حفاری و محل دفن رئیس قبیله عصر برنز در آنجا پیدا شد. در تاریخ 6 تا 29 سپتامبر سال 2017، لچلید آن تامس، که شهری در جنوب غربی ایالت گلوسترشایر در انگلستان است، پس از شروع حفاری توسط بنیادهای باستان‌شناسی در انگلستان و همچنین قبل از ساخت یک پارک اسکیت بورد جدید، به کانون توجه باستان‌شناسی تبدیل شد. باستان‌شناسی به نام اندی هود، گزارش می‌دهد که چندین قبر در آنجا پیدا شده است، اما یکی از جالب‌ترین آن‌ها بقایای یک مرد بسیار مهم و رئیس قبیله است که قبل از میلاد مسیح و بین سالهای 2287 تا 2061 زندگی می‌کرده است.

بقایای رئیس قبیله عصر برنز در زیر زمین اسکیت در بریتانیا یافت شد!

گزارش ارزیابی گودبرداری توسط بنیادهای باستان‌شناسی، که در دسامبر سال 2018 منتشر شد، اعلام کرد که یک مرد بالغ در حالت قوزکرده به همراه کالاهای گران‌قیمت آن زمان ازجمله یک خنجر مسی، یک دکمه کهربا، یک محافظ مچ دست سنگی ، یک کیت با سنگ چخماق و پیریت آهن برای شروع آتش‌سوزی ، پیداشده است . بیشترین آثار مصنوعی ، سر و سم احشام بود که استفاده از آن‌ها در خاک‌سپاری‌ها در اوایل عصر برنز معمول بود و معمولاً به ثروتمندان اختصاص می‌یافت.

غالباً یک فرد قابل‌توجه با جمجمه و یک سم گاو ، "سر و سم" دفن می‌شد ، اما این مرد با جمجمه‌ها و سم‌های چهار گاو مختلف دفن شده بود. این قبر در مرکز گودالی دایره‌ای پیدا شد؛ در آن زمان برای دفن، چاله‌های دایره‌ای ساخته می‌شد. در جنوب شرقی یک گودال نزدیک به اولین مجموعه بقایا، مرد دیگری قرار دارد که در دهه 50 یا 60 سالگی‌اش درگذشته است. این اسکلت در حالت نشسته بوده و پاهایش دراز بوده است - چیزی که قبلاً در اکتشافات عصر برنز در انگلیس دیده نشده بود.

بقایای رئیس قبیله عصر برنز در زیر زمین اسکیت در بریتانیا یافت شد!

برخی از بقایای "سر و سم" که در قبر رئیس قبیله یافت شد.

در قبر او هم سر و سم وجود داشت اما فقط یک سر و یک سم . نزدیکی این دو مرد باعث شد هود، درلایوساینس ( LiveScience ) خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد نوعی پیوند اجتماعی بین آن‌ها وجود داشته باشد، زیرابه روشی مشابه در کنار یکدیگر دفن شده‌اند. بااین‌حال مشخص نیست که جزئیات این پیوند، دقیقاً به چه شکل می‌تواند باشد. برخی تصور می‌کنند که بقایای مرد جوان مربوط به شمن ( Shaman ) یا یک راهب است، اما هیچ مدرکی مبنی بر تعیین ثروتمند بودن وی وجود ندارد.

بقایای رئیس قبیله عصر برنز در زیر زمین اسکیت در بریتانیا یافت شد!

دیگر بقایا

باستان شناسان معتقدند که این مردان بخشی از فرهنگ بیکر(Beaker) بودند که در حدود 4،700 تا 4،400 سال پیش و به دلیل سبک سفالگری‌شان که شکل ناقوس دارد، چنین نامیده شده‌اند. ظروف سفالی به شکل ناقوس در بیشتر خاک‌سپاری‌های آن زمان گنجانده ‌شده بود، اما چنین چیزی در قبر آن مرد ثروتمند وجود نداشت، که این موضوع دانشمندان را به این باور رساند که وی جایگاه خاصی مانند رئیس قبیله را در بین قوم خود داشته است.

بقایای رئیس قبیله عصر برنز در زیر زمین اسکیت در بریتانیا یافت شد!

در اینجا می‌توان هر دو خاک‌سپاری و همچنین خندق حلقه‌ای را که در اطراف آن‌ها قرار دارد مشاهده کرد.

طبق اطلاعات موجود در موزه تاریخ طبیعی، فرهنگ بیکر از ایبریا (Iberia) بدون مهاجرت گسترده به اروپای مرکزی گسترش یافت. احتمالاً در همان زمان، مبادله کالاها و مبادلات فرهنگی صورت گرفته است. بعدتر، مهاجرت‌های بیشتری به مکان‌هایی مانند بریتانیا منجر به تغییر 90 درصدی DNA شد؛ به این معنی که فرهنگ بیکر تنها ظرف چند صدسال باعث کاهش جمعیت دوران نوسنگی یا عصر حجر و حذف کامل آن‌ها از جمعیت شد.

بقایای رئیس قبیله عصر برنز در زیر زمین اسکیت در بریتانیا یافت شد!

پس از ترمیم مجدد، اشیای دفن شده با رئیس پیدا شد.

پروفسور مارک توماس از دانشگاه ژنتیک، تکامل و محیط ‌زیست لندن خاطرنشان کرد که باستان شناسان باید به این سؤال پاسخ دهند که چگونه چنین تغییر عظیمی در جمعیت رخ‌ داده است. او متذکر می‌شود که ممکن است تعداد جمعیت اصلی قبلاً کاهش‌ی افته باشد. همچنین ممکن است که فرهنگ بیکرها، توسعه‌یافته‌تری بوده که موفق شده‌اند با استراتژی‌های بهتر بقا داشته باشد.

لچلید آن تامس (Lechlade-on-Thames) ، شهری که این خاک‌سپاری در آنجا یافت شد، مرکز اصلی فعالیت و حضور انسان‌ها در روزهای نخستین بوده است. این منطقه تعداد قابل‌توجهی از اماکن باستان‌شناسی را در خود جای ‌داده است که محققان در حال یافتن لایه‌هایی از دوران ماقبل تاریخ ازجمله دوره‌های نوسنگی و عصر مس و عصر برنز و آهن و همچنین قرون رومی و ساکسون تا قرن 18 هستند.

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.