یک روز معمولی در کشورهایی که ناسالم ‌ترین رژیم‌ غذایی را دارند!

4.3
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کشورهایی با خوشمزه‌ ترین روش های قتل خاموش! + تصاویر
20 خرداد 1399 07:00
2

در حالی که غذایی که در این کشورها می‌خورید ممکن است به نظر خوشمزه برسد اما قطعا جزو ناسالم‌ترین غذاهایی هستند که می‌توان آنها را انتخاب کرد. ایالات متحده به خاطر غذاهایی که به نسبت ناسالم هستند در جهان مشهور است اما ایالات متحده از لیست این کشورهایی که در ادامه می‌آوریم به لحاظ رژیم غذایی در زمینه ناسالم‌ بودن، فاصله زیادی دارد. یکی از رایج‌ترین افسانه‌های مردم در مورد غذاهای خارجی این است که همه آنها تازه و سالم هستند، اما با نگاه کردن به لیست زیر می‌توانید ببینید که بسیاری از غذاهای بین‌المللی واقعا برای مردم محلی مشکل‌ساز بوده است.

این کشورها ناسالم‌ترین رژیم‌های غذایی را دارند: یک روز معمولی از غذا خوردن آنها

 

پاکستان: کمبود سبزیجات در رژیم غذایی

این کشورها ناسالم‌ترین رژیم‌های غذایی را دارند: یک روز معمولی از غذا خوردن آنها

به گفته یکی از مصرف کنندگان کورا (Quora)، فقدان سبزیجات در میانگین رژیم غذایی پاکستان، آن را به یکی از ناسالم‌ترین رژیم‌های غذایی جهان تبدیل کرده‌ است. در این کشور معمولا، نان برای صبحانه با نخود خورده می‌شود. وعده‌های غذایی محبوبی که برای ناهار و شام سرو می‌شوند، اغلب بر روی گوشت، گوشت گاو و یا گوشت بز متمرکز هستند. هم چنین در وعده‌های غذایی پاکستانی‌ها سطح بالایی از کربوهیدرات‌ها وجود دارد زیرا تمام وعده‌های غذایی با برنج یا نان همراه هستند.

سالادها به عنوان غذاهای جانبی برای ناهار و شام خورده می‌شوند که گاهی اوقات با خامه سرو می‌گردند که این امر باعث می‌شود به رژیم غذایی آنها کالری نیز اضافه شود. با وجود این واقعیت که غذای پاکستانی قطعا یکی از غذاهایی دوست‌داشتنی برای گیاه‌خواران و وگان‌ها نیست، اما هنوز در مقایسه با سایر کشورها از جمله ایالات ‌متحده، سطح چاقی بالایی ندارد.

 

ازبکستان: جایی که دسر قبل از غذا سرو می‌شود!

این کشورها ناسالم‌ترین رژیم‌های غذایی را دارند: یک روز معمولی از غذا خوردن آنها

مجله The week تایید کرد که کشور آسیای میانه ازبکستان یکی از خوش‌مزه‌ترین و ناسالم‌ترین رژیم‌های غذایی در جهان را دارد. میانگین رژیم غذایی تحت تأثیر سنت‌های آشپزی است که در طول تاریخ کشور به تصویب رسیده و بسیاری از وعده‌های غذایی هنوز هم بر پایه شیر، گوشت و سایر چربی‌های حیوانی طبخ می‌گردند. همچنین در ازبکستان معمول است که پیش از شام، شیرینی سرو شود. علاوه بر خربزه، دسرهای پخته شده نیز سرو می‌شوند.

صبحانه، ناهار و شام مانند بسیاری دیگر از غذاهای آسیایی همراه با برنج یا نان هستند. گوشتی که به صورت روزانه مصرف می‌شود معمولا مرغ، گوشت گاو و یا اسب است.

 

مصر: علاقه به نان و نوشیدنی مالت

این کشورها ناسالم‌ترین رژیم‌های غذایی را دارند: یک روز معمولی از غذا خوردن آنها

میانگین رژیم غذایی مصر سرشار از کربوهیدرات است که احتمالا همین امر باعث شد نیمی از جمعیت این کشور جزو طبقه اضافه‌وزن‌داران یا افراد چاق دسته‌بندی شوند. مصریان برای صبحانه، ناهار و شام از حبوبات سالم استفاده می‌کنند که همراه با برنج و نان می‌باشد.

غذای معمول نهار و شام شامل کوفته، کباب بره، مرغ کباب شده و مرغ پخته است که نشان می‌دهد که رژیم غذایی این کشور غنی از گوشت می‌باشد.

مصریان هنگام خوردن ناهار غذاهای خیابانی مانند فلافل را انتخاب می‌کنند و هیچ غذایی بدون دسر برایشان کامل نمی‌شود. نوشیدنی مالت یک ماده اصلی است که اغلب با شام سرو می‌شود و ممکن است یک عامل موثر در افزایش درصد جمعیت مبتلا به دیابت نیز باشد.

 

مجارستان: جایی که گوشت و لبنیات حاکمان اصلی هستند.

این کشورها ناسالم‌ترین رژیم‌های غذایی را دارند: یک روز معمولی از غذا خوردن آنها

میانگین رژیم غذایی روزانه مجارستان مشابه سایر کشورهای اروپایی است که در آن صبحانه و ناهار مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌باشد، در حالی که شام سبک است. بعضی از مجارستانی‌ها شیرینی صبحانه‌ای سریع را در دست گرفته و در حین رفتن به سرکار میل می‌کنند اما برخی دیگر از پنیر، گوشت سرد، شیرینی‌های بدون ادویه و ساندویچ برای صبحانه لذت می‌برند.

براساس گزارش "سفر فرهنگی"، ناهار یک وعده غذایی پر زرق و برق برای مجارستانی‌ها می‌باشد که معمولا چند بخش داد که عبارتند از: دسر و غذای اصلی که بر پایه گوشت می‌باشد.

شام معمولا سبک‌تر است و جتی گاهی پس‌مانده‌های ناهار و یا بیشتر پنیر و گوشت سرد را شامل می‌شود. همچنین مجارستانی‌ها در میان وعده غذایی، ساندویچ و شیرینی می‌خورند. این عادات غذایی به مجارستان کمک کرده‌اند که یکی از چاق‌ترین کشورهای اروپا باشد.

 

تونگا: نرخ چاقی ۹۰ %

این کشورها ناسالم‌ترین رژیم‌های غذایی را دارند: یک روز معمولی از غذا خوردن آنها

تونگا با نرخ چاقی ۹۰ % یکی از ناسالم‌ترین کشورهای جهان است و یک رژیم غذایی دارد که سرشار از چربی می‌باشد. بیشتر گوشت‌ها در یک قوطی قرار می‌گیرند و با سدیم پر می‌شوند.

یک صبحانه معمول تونگا شامل نان سفید با کره یا مربا و یا پیراشکی شیرین است. ناهار و شام اغلب شامل کنسرو گوشت گاو یا ماهی یا گوشت گوسفند یا گوشت گوساله یا مرغ است. سایر غذاهای رایج شامل برنج سرخ‌شده و محصولات پخته هستند که سبزیجات اصلی موجود در رژیم غذایی، برگ‌های تارو (taro) و یک گیاه سبز به نام پل (pele) هست.

آیا به نظرتان رژیم غذایی ایرانیان هم ناسالم است و باید نگران آن بود؟ 

منبع: thetravel

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی