درباره صبحانه های خوشمزه ی یونانی‌ ها چه می‌ دانید؟

4.2
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
صبحانه برای مردم این سرزمین مقدس است! +تصاویر
05 تیر 1399 08:00
2

یونان را به خاطر خوراکی‌ها و صبحانه‌های بی‌مانندش می‌شناسند که هم سیرکننده و هم سالم و خوشمزه هستند. در ادامه درباره این خوراکی‌ها صحبت خواهیم کرد. وقتی به یونان سفر می‌کنیم دوست داریم در ایوان یکی از رستوران‌های این کشور بنشینیم و از نمای آن لذت ببریم و اگر بتوانیم روزی سه بار هنگام صرف هر وعده غذایی این کار را بکنیم احساس شور و شعف دوچندانی به ما دست می‌دهد. می‌دانیم که میز بوفه‌های صبحانه در ایالات‌متحده معمولاً گوشت و سوسیس و گاه وافل (نوعی ویفر) دارند، ولی در یونان چه؟ در این کشور پیش از آغاز روز باید انتظار خوردن چه غذایی را داشته باشیم؟

انواع فراوانی صبحانه جالب و خوشمزه هست که مردم یونان هرروز می‌خورند. وقتی‌که سفرمان به یونان را برنامه‌ریزی می‌کنیم نمی‌توانیم مهم‌ترین وعده غذایی روز یعنی صبحانه را نادیده بگیریم. اگر می‌خواهید بدانید که هنگام بازدید از این کشور زیبا صبح‌ها چه غذایی روی میزتان خواهید دید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

 یونانی‌ها خیلی ماست می‌خورند

greek-yogurt-in-bowl.jpg

برای انتخاب بهتر خوراکی‌ها و خوشمزه‌تر کردن صبحانه‌تان در بوفه سلف‌سرویس هتل‌ها چندین گزینه دارید؛ ولی هنگامی‌که در هتل‌های یونان هستید بهتر است حتماً ماست بوفه‌های آن را امتحان کنید. ماست صبحانه روزمره مردم یونان به شمار می‌آید.  یک پنیرساز به نام پراکاپیس پِلومبیس که پیرامون شهر آتن زندگی می‌کند می‌گوید: «آنچه در کشورهای دیگر به آن «ماست یونانی» می‌گویند اینجا «استراجیستو» (ماست چکیده) نام دارد». در یونان نه‌تنها می‌توانید صبحانه ماست بخورید بلکه آن را در خوراکی‌هایی مانند ماست و خیار نیز می‌بینید.

 

کیک پای فتا بهترین صبحانه برای آغاز کردن یک روز یونانی است

Greek-feta-cheese-pie.jpg

بسیاری از آمریکایی‌ها پس از روز سپاسگزاری هرروز صبحانه یک‌تکه کیک پای کدوتنبل می‌خورند؛ ولی کیک پای، صبحانه روزمره یونانی‌ها به شمار می‌رود. البته کیک پای یونانی‌ها آن کیک شیرینی که در آمریکا با میوه و ادویه می‌پزند نیست؛ بلکه بسیار خوشگوارتر است و با پنیر درست می‌شود.

پای فتا یک صبحانه محبوب در یونان است. این پای را با پنیر فتا (پنیر بز) و لایه‌نازکی از خمیر درست می‌کنند. برای پخت آن می‌توانید، خمیری را با تخم‌مرغ، ماست یا شیر و آرد درست کنید و سپس آن را با استفاده از یک ماهی‌تابه مستطیلی یا دایروی بپزید. گاه چند چاشنی را نیز به آن می‌افزایند ولی پنیر فتا پراستفاده‌ترین افزودنی به این پای است. گرچه اِسپاناکوپیتا (پای اسفناج) نیز مصرف فراوانی دارد، ولی تیروپیتا (پای پنیر فتا) را برای تمام وعده‌ها و میان وعده‌ها و مخصوصاً صبحانه بیشتر ترجیح می‌دهند. در یونان کافه‌های بسیاری را می‌بینید که صبحانه‌ای متشکل از قهوه و تیروپیتا را برای مشتریانشان تبلیغ و سرو می‌کنند.»

 

مردم شهر تسالی یونان صبحانه‌ی خیلی خیلی متنوع و مفصلی دارند

greek-breakfast.jpg

در تسالی انواع بسیار گوناگونی از خوراکی‌ها را به‌عنوان صبحانه مصرف می‌کنند. این خوراکی‌ها شامل همه نوع غذایی می‌شوند ازجمله وعده‌های پرکربوهیدراتی مانند پودینگ برنج و نان تست فرانسوی تا کره یونانی، سوسیس بریان شده، نان زیتون، پنیر، کیک پای مرغ و عسل. تنوع گسترده این خوراکی‌ها برای ما بسیار جالب است و ایده‌های تازه‌ای درباره این‌که چه چیز را می‌توان به‌عنوان صبحانه خورد به ما می‌دهد.

هتل پوسیدون واقع در شهر آتِن در وب‌سایتش نوشته است که صبحانه را  با الهام از صبحانه‌های مشهور تسالی سرو می‌کند. مهمانان این هتل می‌توانند از نان شیرین‌های کنجدی و عسلی، بیسکوئیت‌های گردویی، پای شیر، تخم‌مرغ کوبیده با سوسیس و گوجه‌فرنگی و ماست بهره ببرند. خیلی‌ها از صبحانه مفصل خوششان می‌آید زیرا می‌خواهند همه‌چیز را امتحان کنند، بنابراین این سبک صبحانه برای آن‌ها مناسب است.

احتمالاً همه ما برای برنامه‌ریزی سفر بعدی‌مان به فکر یونان و صبحانه‌های خوشمزه آن می‌افتیم. ماست خامه‌ای، انواع غذاهای شیرین و خوشگوار و پای فتای این کشور همگی به نظر دل‌چسب می‌آیند. و اگر هنگام خوردن این غذاها به آب رود و دریاهای یونان نیز خیره شویم، همه‌چیز محشر می‌شود.

 به نظرتان چقدر مانده تا بتوان دوباره چنین لحظاتی را تجربه کرد؟

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.