کوچک‌ ترین زندان جهان هنوز در این جزیره انگلیسی فعالیت می ‌کند!

3.5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با کوچک ترین زندان بدون پنجره جهان که هنوز زندانی دارد آشنا شوید! +تصاویر
29 تیر 1399 07:00
1

آیا زندان سارک کوچک‌ترین زندان در جهان است؟ سارک یکی از جزایر دریای مانش است که به خاطر مناظر دیدنی آن معروف است. در حقیقت زندان سارک فوق‌العاده کوچک است و به‌عنوان کوچک‌ترین زندان جهان شناخته‌ شده است.

ساختمان زندان از بیرون شبیه نوعی بنای روستایی به نظر می‌رسد، اما در واقعیت بسیار متفاوت‌تر است! این سازه سنگی مسقف در سال 1856 با 2 سلول و یک راهرو ساخته ‌شده است. یکی از سلول‌ها  6*6  فوت و دیگری اندازه بزرگ‌تری با ابعاد 8 * 8 فوت دارد. این زندان مکان نگهداری بلندمدت زندانیان نیست و به‌عنوان یک سلول نگهداری موقت طراحی ‌شده است. زندانیان فقط چند روز را پشت میله‌های این زندان می‌گذرانند – این زندان بدون هیچ پنجره‌ای ساخته ‌شده است!

کوچک‌ترین زندان جهان هنوز در این جزیره کوچک انگلیسی فعالیت می‌کند

چه کسانی در طول سال‌ها در این زندان زندانی‌شده‌اند؟ اطلس ابسکرا به " یکی از دختران جوانی که به جرم سرقت یک دستمال جیبی از معشوقه خود به حبس محکوم ‌شده‌ بود." اشاره می‌کند. او به خاطر ترسش از تاریکی اجازه داشت در سلول را باز بگذارد. به‌جای نگهبان زندان " بانوان محلی او را با بافتنی و صحبت کردن سرگرم می‌کردند تا زمان حبسش را سپری کند."

 زندان سارک

از نظر امنیت جزیره، سارک دارای دو افسر پلیس است که در حالت آماده‌باش هستند و  باید از ۲.۱ مترمربع ساختمان محافظت کنند. زندان دارای یک پاسبان و دستیار به نام وینگتنیر است. این زندان مطمئناً هنوز هم مورداستفاده قرار می‌گیرد اما امروزه افراد بازداشت ‌شده در آن معمولاً کارگران فصلی و گردشگران مست هستند که شب را در یکی از دو سلول می‌گذرانند تا هوشیار شوند.

کوچک‌ترین زندان جهان هنوز در این جزیره کوچک انگلیسی فعالیت می‌کند

سارک علیرغم ظاهر کوچکش پیشینه‌ای چشمگیر دارد. اشغال این جزیره توسط آلمان در طول جنگ جهانی دوم کاملاً مستند است، اگرچه قبل از آن دوره بارها تغییر کرده بود. نخستین بار در تاریخ و در سال 1040 هنگامی‌که ویلیام نورماندی (بعداً ویلیام فاتح) آن را به‌عنوان هدیه‌ای به مونت سن میشل ابی ارائه داد مطرح ‌شده است. در سال 1549 توسط فرانسوی‌ها به غارت گرفته شد، اما به‌زودی توسط انگلیسی‌ها بازپس گرفته و به‌طور پیوسته مورداستفاده قاچاقچیان و دزدان دریایی قرار گرفت.

حوادث قبلی رخ ‌داده نشان داد که به خط دفاعی در این جزیره کوچک نیاز است. یک نامه در سال ۱۹۹۰ زمانی که یک فیزیکدان هسته‌ای به نام  آندره گاردس با قایق‌ پارویی به‌سوی جزیره ما آمد و یک سلاح نیمه اتوماتیک با خود حمل می‌کرد اشاره می‌کند. مردی فرانسوی که پوسترهایی را در جزیره پخش کرد که خود را لرد سارک اعلام می‌کرد. البته سلطنت او به طرز غیرمنتظره‌ای کوتاه بود و او یک روز پس ‌از اینکه وارد خشکی شد، توسط یکی از مأموران پلیس محلی دستگیر شد.

Tiny-English-Island4.jpg

یکی دیگر از جرائم مربوط به سارک، رانندگی تراکتورها است. ممنوعیت گسترده راندن اتومبیل در جزیره مانع از رفت و آمد نامنظم خودروها می‌شود.اگر جنایتی در سارک رخ دهد، این کار در روز روشن انجام می‌شود. در حقیقت، این مکان به دلیل دارا بودن کیفیت خارق‌العاده‌ای که در آنجا وجود دارد و به دلیل محدود بودن نور مصنوعی در جزیره به "جزیره تاریکی " معروف شده است (کمبود ماشین نیز به این تاریکی کمک می‌کند)، پس مجرمان عملا در طول شب نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

کوچک‌ترین زندان جهان هنوز در این جزیره کوچک انگلیسی فعالیت می‌کند

به نظر می‌رسد که در هر حال جزیره به حفاظت از نیروهای پلید نیاز دارد، اگرچه با جمعیت حدود ۵۰۰ نفر بی‌خطر به نظر می‌رسد، اما هر جا که مجرمین می‌روند، احتمالاً در محدوده زندان سارک قرار خواهند گرفت و البته اگر قد آن‌ها از ۶ فوت بلندتر باشد، یک ‌شب واقعاً ناراحت‌کننده در این زندان را سپری خواهند کرد!

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.