با 5 جزیره بکر و ناشناخته در جهان آشنا شوید

3.9
از 15 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بکرترین و ناشناخته‌ترین جزایر در جهان + تصاویر
07 دی 1399 07:00
3

​​​​​​مسافرانی که به دنبال ماجراجویی و رهایی از یکنواختی هستند، ممکن است متناسب با بودجه خود به دنبال جزایر کم‌تر شناخته‌شده با چشم‌اندازی زیبا در سراسر جهان باشند. جزایر ناشناخته و بکر،‌ اغلب دور افتاده و به ندرت مسکونی هستند و همین موضوع برای بسیاری از گردشگران جذّاب به نظر می‌رسد.

این  گردشگران، اغلب به دنبال جزایری با تپه‌های زیبا، پر از روستا و خیابان‌های مملو از کافه‌ و رستوران‌ هستند. جزایر در سراسر دنیا دارای ساحل‌های زیبا و بکر، مناظر آتشفشانی، مسیرهای کوه‌نوردی و کوهپیمایی، غواصی و تجربه‌های ماجراجویی بسیاری هستند. در این مطلب از لست‌سکند، پنج جزیره که در واقع گنجینه پنهان جهان هستند را معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید. ​

جزیره

 

کالابرا (Culebra)، پورتوریکو

​​​​​​​​کالابرا یک بهشت استوایی است که به نظر می‌رسد از سرزمین اصلی پورتوریکو دورتر ‌باشد و در ۳۷ کیلومتری (‏۲۳ مایلی) ‏آبی است که این دو را از هم جدا می‌کند. این جزیره مملو از مناظر بی‌نظیر و نفس‌گیر است. جزیره کالابرا ، ۱۰ ساحل سفید دارد که با شن‌ و ماسه‌های سفید رنگ پوشیده شده است و در امتداد خط ساحلی جزیره، یک جنگل باشکوه و متراکم دیده می‌شود.

این جزیره یکی از بکرترین جزایر جهان به حساب می‌آید که در گشت‌و‌گذارها و تفرجگاه‌های ساحلی، با جمعیت عظیمی از گردشگران مواجه نخواهید شد. در جزیره کالابرا، تنها دو هزار نفر زندگی می‌کنند و جزیره توسط آب‌های شفاف و آبی‌رنگ احاطه شده است.

پناه‌گاه سابق دزدان دریایی و تجهیزات نظامی رها شده را می‌توان در اطراف کولوبرا دید. همچنین در سواحل با حیات‌وحش عجیب و البته جزیره (از جمله لاک‌پشت‌های سبز و غازهای قهوه‌ای) رو به رو گردید. ​

جزیره کالابرا

پورتوریکو

جزیره

جزیره

جزیره

 

ایل-‌دِ-سَنت (Îles des Saintes)، گوادلوپ (Guadeloupe)

​​​​​نام دیگر جزیره ایل-د-سنت، له-سنت (Les Saintes) است. این جزیره در واقع یک مجمع‌الجزایر آتش فشانی کوچک است که از ۹ جزیره متفاوت تشکیل شده است. از میان این ۹ جزیره، تنها دو جزیره مسکونی هستند. در ایل-د-سنت، ترکیبی از سبک زندگی و فرهنگ فرانسوی و کاراییب را خواهید دید.

ایل-د-سنت دارای سواحل شنی سفید، سواحل مناسب برای قایق‌رانی و غواصی  و همچنین بهترین مکان‌‌ها برای دیدن مناظر پانوراما است. به معنی واقعی کلمه، این جزایر، قطعه‌ای از بهشت را برای گردشگران معنا می‌کند. جزیره در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی گوادلوپ قرار گرفته و انواع غذاهای محلی و نوشیدنی‌های دلپذیر را به گردشگران و مردم بومی ارائه می‌دهد.  

جزیره

جزیره ایل-‌دِ-سَنت

جزیره گوادلوپ

جزیره

جزیره گوادلوپ

 

صبا (Saba)، آنتیل کوچک‌ (Lesser Antilles)

​​​​​​​جزیره صبا، بخشی از پادشاهی هلند به حساب می‌آید. این جزیره تجربه فعال‌تری نسبت به دیگر جزایر تعطیلاتی با توپوگرافی ناهموار و یک آتشفشان ۲.۹۱۰ فوتی (نام کوه Mt. Scenery است که حدودا ۸۸۷ متر ارتفاع دارد) را ارائه می‌دهد. در این جزیره می‌توان جنگل‌های بارانی و مسیرهای پیاده‌روی بی‌نظیری را دید.

برخلاف بسیاری از جزایر، در جزیره صبا، ساحلی خاص و مورد بحث وجود ندارد که در جزایر دیگر ندیده باشید، اما استخرهای جزر و مد در امتداد مسیرهای پیاده‌روی منتظر گردشگران هستند. همچنین در تجربه غواضی می‌توانید زندگی جانوران دریایی را مشاهده کنید و تصاویری را ببینید که در معدود جزایر جهان با آن‌ها مواجه خواهید شد. علی‌رغم اینکه جزایر و مناطق کارائیب تسلیم فراخوان‌های مدرنیته شده‌اند، جزیره صبا عملاً دست‌نخورده و بکر باقی مانده و زیبایی طبیعی خود را حفظ کرده است.

جزیره صبا

جزیره

جزایر کوچک شناخته‌شده

جزایر کوچک شناخته‌شده

جزایر کوچک شناخته‌شده

 

جزایر سورین (Surin Islands)، تایلند

​​​​​​​​جزایر سورین برخی از مشهورترین و البته بهترین مکان‌های غواصی در سراسر جهان را در خود جای داده است. بهترین زمان برای غواصی در این جزایر، ماه‌های دسامبر و آوریل است.

این جزایر در پارک ملی «مو کو سورین» (Mu Ko Surin National Park) قرار گرفته که در ۵۵ کیلومتری ساحل غربی استان پنگ – نگا (Phang-Nga) در تایلند است. جزایر سورین در واقع مجمع‌الجزایری است که دارای باغ‌های مرجانی و سواحل سفید گسترده و البته یکی از معدود مکان‌های دست‌نخورده در تایلند به شمار می‌رود. روستای کوچک موکن (Moken) و تعدادی سازه و بنای موجود در پارک، تنها نشانه‌های توسعه جزایر سورین هستند.

جزایر کوچک شناخته‌شده

جزایر کوچک شناخته‌شده

جزایر کوچک شناخته‌شده

جزایر کوچک شناخته‌شده

جزایر کوچک شناخته‌شده

 

فاکاراو (Fakarava)، پلی‌نزی فرانسه (French Polynesia)

در حالی که تاهیتی (Tahiti)، بورا بورا (Bora Bora) و موریا (Moorea) توجه همه را به خود جلب کرده‌اند، همسایه آن‌ها فاکاروا یک جزیره زیبا است که توسط صخره‌های مرجانی حفاظت‌شده و دریاچه‌های آبی، احاطه شده ‌است.  این جزیره که یک ذخیره‌گاه طبیعی اعلام شده، به قدری دور است که سواحل صورتی و شنی آن به ندرت روی نقشه‌ها دیده می‌شوند. این جزیره، مسکونی است و بیش از ۸۰۰ نفر در روستاهای کوچک اطراف جزیره زندگی می‌کنند.

فاکاروا به خاطر زندگی غیر معمول دریایی خود مشهور است. در این جزیره می‌توان انواع ماهیان شکارچی از جمله کوسه‌های سرچکشی، کوترماهیان (Barracuda) (این ماهیان در جنوب ایران به دوولمی مشهور هستند) و کوسه ببری را دید.

جزایر کوچک شناخته‌شده

جزایر کوچک شناخته‌شده

جزایر کوچک شناخته‌شده

جزایر کوچک شناخته‌شده

جزایر کوچک شناخته‌شده

 

منبع: worldatlas

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی