کارکنان ساده ای که در قلعه ای 800 ساله زندگی می کنند!

4.7
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این کارکنان ساده در قلعه‌ای مجلل زندگی می‌کنند! +تصاویر
10 مرداد 1399 08:00
2

لورا جیمیسون و مایکل اسمیت در حین کار در یک قلعه 800 ساله عاشق محل کار خود شدند. اما آن‌ها هرگز انتظار نداشتند که در محل کار خود زندگی کنند. اما این دقیقاً همان اتفاقی است که در ۲۵ مارس رخ داد، هنگامی‌که، به خاطر ویروس کرونا، آن‌ها وسایل خود را برداشته و به قلعه اشفورد (Ashford Castle)، هتلی با پنج ستاره در ساحل شمالی دریاچه لانگ کوریب (Lough Corrib) در منطقه مایو، ایرلند نقل‌مکان کردند.

اسمیت ۲۸ ساله، مدیر فعالیت‌های ملک می‌گوید: "چه کس دیگری می‌تواند بگوید که دوران قرنطینه را در قلعه گذرانده است؟"

 

محل زندگی موقت

در دنیای واقعی، این زوج که به مدت یک سال و نیم است که با یکدیگر آشنا شده‌اند، در یک آپارتمان در کراس، روستایی کوچک در حدود پنج کیلومتری قلعه زندگی می‌کنند.

http-__cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200624083732-ashford-castle-couple-1.jpg

لورا جیمیسون و مایکل اسمیت، کارمندان قلعه اشفورد (و همچنین زن و شوهر)، هرگز انتظار نداشتند که در چنین جای باشکوهی زندگی کنند.

 

آن‌ها حتی فکرش را هم نمی‌کردند که روزی در ملکی که جز خانواده گینس است و دارای یک سینما ۳۲ نفره، دو اتاق تست غذا، یک چشمه آب‌معدنی و۸۳ اتاق مهمان می‌باشد زندگی کنند. این قلعه در سال ۱۹۳۹ به یک هتل لوکس تبدیل شد. میهمانان گذشته آن روسای جمهور و افراد مشهور آمریکایی مانند باربارا استرایسند و برد پیت بوده‌اند. پیرس براسنان که یک قسمت از سریال تلویزیونی "رمینگتون استیل" را در اشفورد فیلم‌برداری کرده، در سال ۲۰۰۱جشن ازدواجش با کلی شای اسمیت را در این مکان برگزار کرد.

اسمیت و جیمیسون، که مسئولیت خدمات مهمانان را بر عهده‌ دارند، هنگامی‌که مدیرکل نیل روچفورد از آن‌ها سؤال کرد که آیا ممکن است به آنجا نقل‌مکان کنند؟ بسیار شگفت‌زده و هیجان‌زده شدند. آن‌ها گمان می‌کنند دلیل این درخواست این است که آن‌ها یکدیگر را به‌عنوان تیم تکمیل می‌کنند.

اسمیت می‌گوید: "جیمیسون در داخل خانه همه‌ چیز را به‌خوبی انجام می‌دهد و من تجربه زیادی در بیرون و در محوطه دارم، بنابراین مانند " یین و یانگ " یکدیگر را کامل می‌کنیم. این‌یکی از دلایلی است که آن‌ها از ما درخواست کردند تا به قلعه نقل‌مکان کنیم."

هنوز هم سرگرم‌کننده است؟

آیا در ابتدا اینکه تنها ساکنان آن خانه بزرگ بودید ترسناک نبود؟

برای شروع، افتضاح بود.

http-__cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200622132058-14-ashford-castle-photos.jpg

آیا قلعه اشفورد درگذشته شبحی داشته یا اینکه الان شما خیال کنید که شبحی وجود دارد.

جیمیسون که مدت پنج سال در اشفورد بوده‌ است، می‌گوید: “قلعه به سال ۱۲۲۸ بازمی‌گردد و ما در جناح ویکتوریایی ساکن هستیم.  نقاشی تمام صاحبان این خانه طی این سال‌ها در اینجا قرار دارند و شما تقریباً احساس می‌کنید که در خانه کسی هستید و آن‌ها شما را تماشا می‌کنند."

اسمیت می‌گوید: "این احساس خیلی زود از بین رفت."

 

یک روز زندگی در قلعه

در یک روز معمولی، آن‌ها ساعت ۸ صبح بیدار می‌شوند، در اطراف 350 هکتار از باغ‌ها و جنگل‌های خصوصی قدم می‌زنند و سپس برای خوردن قهوه می‌روند. یک روز کاری معمولی هشت‌ ساعته است، که با ویدئو کنفرانس زوم و خوشامدگویی به همکارانی که برای کار چندساعته به قلعه آمده‌اند، پر می‌شود. آن‌ها گاهی در کنار اصطبل‌ها یا محل پرورش شاهین‌ها می‌ایستند تا شاهین‌ها و جغدها را تماشا کنند.

http-__cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200619145001-02-ashford-castle-photos.jpg

 

سپس به سراغ سرگرمی‌ها می‌روند

به‌عنوان بخشی از مسئولیت‌های مراقبتی، آن‌ها باید طبقات را جارو کنند، لوسترهای کریستالی واترفورد را گردگیری کنند و هر یک از اتاق‌های مهمان را تمیز کنند.اسمیت می‌گوید: "این ورزش خوبی برای ما بوده است." او تخمین می‌زند که آن‌ها به‌طور متوسط بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ قدم در روز راه می‌روند که می‌تواند تا ۷ یا ۸ بعدازظهر ادامه داشته باشد.

http-__cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200619145106-05-ashford-castle-photos.jpg

 

http-__cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200619145159-07-ashford-castle-photos.jpg

این زوج به یک اتاق مجلل در قسمت اصلی قلعه ( حدود ۱۲۲۸ )، با عتیقه‌جات، پرده‌های نقش‌دار، مرمر سبز ایرلندی، لوسترهای شیشه‌ای مورانو، یک ساعت قدی قدیمی، سقف ۱۵ فوتی و نمای باشکوه از دریاچه، نقل‌مکان کرده‌اند.

آن‌ها قبل از جابجایی یک دوربین پولاروید را خریداری کردند تا تجربه خود را ثبت کنند. جیمیسون می‌گوید: "ما برای خودمان یک کتاب خاطره درست کرده‌ایم." وی گفت: "این زندگی واقعی نیست و باعث می‌شود که خیالی‌تر ازآنچه هستیم باشیم."

آن‌ها می‌گویند که سخت‌ترین بخش زندگی در قلعه آن است که قادر به دیدن دوستان و افراد خانواده خود نیستند. بااین‌حال، آن‌ها معمولاً توسط برنامه فیس تایم (Facetime) از قسمت‌های مختلف ملک برای یک تور مجازی با خانواده و دوستان استفاده می‌کنند.

http-__cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200619145043-04-ashford-castle-photos.jpg

 

"اخراج" حتمی

قلعه قرار است در تاریخ ۲ ژوئیه بازگشایی شود. در حال حاضر، مطمئن نیستند که چه زمانی آن‌ها را بیرون می‌کنند. جیمیسون می‌گوید: "ما از پرسیدن این سوال خودداری می‌کنیم."

در این دوران آن‌ها چیزهای زیادی در مورد خودشان به‌عنوان یک فرد و یک زوج آموخته‌اند. اسمیت می‌گوید: "ما یک زن و شوهر نسبتاً جوان هستیم و این شگفت‌انگیزترین تجربه ما بوده است." 

 

منبع: cnn.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.