شهری در دانمارک که در آن مردم با هم در باغ‌ های مدور زندگی می‌ کنند!

4.1
از 23 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با یکی از عجیب ترین شهرهای مدور جهان آشنا شوید! +تصاویر
19 مرداد 1399 07:00
1

ما در دنیایی بسیار شگفت‌انگیز زندگی می‌کنیم. گاهی اوقات دیدگاه محدود ما می‌تواند درک دنیای شگفت‌انگیز را برایمان دشوار کند. با این حال ماهواره‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین، ساکنان خشکی را نه تنها فراتر از آنچه که هست، بلکه شگفتی‌های روی زمین در کنار ساکنان خشکی را نیز به ما نشان می‌دهند. اخیرا یک سری عکس‌های هوایی بسیار خیره‌کننده از شهر بروندبای گاردن (Brøndby Garden) در سایت‌های خبری جهان منتشر شده که همه را به شگفتی وا داشته است. این شهر عجیب و مدور مردم سراسر جهان را مجذوب خود نموده است.

باغ شهری در دانمارک  که در آن جوامع با هم در باغ‌های مدور زندگی می‌کنند.

اولین چیزی که بعد از دیدن این شهر به ذهن می‌رسد، کلمه بهشت بود. زیرا به طور معمول این‌چنین مکان‌هایی را تنها در فیلم‌های علمی-تخیلی دیده‌ایم. اما اینجا واقعا مکانی برای زندگی بر روی زمین است. در این مکان دو مجموعه کامل مدور 12 تایی از این باغ‌ها وجود دارد که تقریبا محیط مسکونی رویایی هر انسانی به حساب می‌آید.

 

مردم در واقع در شهر بروندبای گاردن زندگی نمی‌کنند.

​​​​​​​​باغ شهری در دانمارک  که در آن جوامع با هم در باغ‌های مدور زندگی می‌کنند.

این شهر باشکوه، در واقع یک باغ شهر در خارج از کپنهاگ، دانمارک است. هر بخش دارای ویژگی‌های اختصاصی می‌باشد، درست مانند اینکه هر قسمت یک پیتزا با طعم متفاوت است که فقط از چشم پرندگان از بالا قابل مشاهده می‌باشد. اینجا در واقع جایی نیست که مردم بتوانند برای همیشه در آن اقامت داشته باشند. زراک تول(Zerak Tul)، توضیح می‌دهد که:

اینجا در واقع جایی نیست که مردم در آن زندگی کنند. این‌ها خانه باغ‌هایی هستند که مردمی که در آپارتمان‌های شهری زندگی می‌کنند، در فصل بهار و تابستان به اینجا پناه می‌آورند. عموما در اینجا قوانینی وجود دارد که مردم نمی‌توانند در این خانه باغ‌ها زندگی تمام وقت داشته باشند. خانه‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند. در برخی از آنها چند خانه دیده می‌شود که بخشی برای انبار کردن ابزارهای باغبانی و قسمتی نیز برای نشستن و نوشیدن فنجان قهوه در هوای بارانی مناسب است.

باغ شهری در دانمارک  که در آن جوامع با هم در باغ‌های مدور زندگی می‌کنند.

به طور کلی مساحت یک خانه در این شهرباغ رویایی نهایتا 50 مترمربع است. مردم ممکن است فقط بین دوم آوریل تا دوم اکتبر و نهایتا آخر هفته‌ها در طول سال به اینجا بیایند.

 

معماری شهر بروندبای گاردن

بروندبای گاردن در سال 1964 موافقت کرد که فضایی اختصاص دهد تا راه را برای پروژه باغ شهر باز کند. در مورد معمار شهر بروندبای گاردن بسیار فکر شده تا نحوه ساخت و مفهوم پشت آن درست و دقیق باشد. معمار به عمد این باغ شهر را مدور ساخته تا تعامل اجتماعی بین کسانی که باغ‌ها را اجاره می‌کنند، افزایش یابد.

بله درست خواندید. خانه باغ‌ها اجاره داده می‌شوند. حتی در اینجا زمین نیز اجاره داده می‌شود و البته امکان اینکه بتوانید صاحب خانه شوید نیز وجود دارد. اما برای اقامت دايم باید واجد شرایط باشید. برای اقامت دایم خانه‌‌تان باید در فاصله 20 کیلومتری زمین اجاره‌ای شما باشد. خانه‌های بروندبای گاردن دارای سیستم‌های فاضلاب، آب و برق هستند. ساکنان برای کاهش اتکای خود به گرمایش الکترونیکی می‌توانند بر روی سیستم‌های گرمایش خورشیدی سرمایه‌گذاری کنند.

باغ شهری در دانمارک  که در آن جوامع با هم در باغ‌های مدور زندگی می‌کنند.

لنی مدسن (Lenni Madsen)، مهندس نرم‌افزار امنیتی که والدینش صاحب خانه‌ای در این شهر باغ هستند می‌گوید:

​​​​​​​​تصور کنید در یک جامعه کوچک و متوسط زندگی می‌کنید، جایی که همه افراد یکدیگر را می‌شناسند و شما می‌توانید با همسایگانتان در آن طرف پرچین حرف بزنید و حتی در خانه‌های یکدیگر قهوه بخورید.  حالا این را با یک زندگی آپارتمان‌نشینی مقایسه کنید. اغلب افرادی که در راه‌پله‌ها می‌بینیم نمی‌شناسیم، افراد سخت مشغول کار خود هستند و خیلی سخت می‌توان وارد آپارتمان کسی شد. هیچ دلیلی برای تعامل با همسایگان خود به جز شکایت از سر و صدا وجود ندارد.

 

عکاسی هنری دو (Henry Do) از این منطقه باعث شد این باغ شهر در جهان مشهور گردد.

 

منبع:  awesomeinventions

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی