کشف میمون‌ های 2000 ساله که همانند نوزادان خوابیده دفن شده‌ اند!

4.6
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کشف عجیب اجساد 2000 ساله ای که مانند نوزادان دفن شده اند! +تصاویر
19 مهر 1399 07:00
0

امروزه بسیاری از مردم به حیوانات خانگی نادر تمایل دارند; برای برخی، مارها و برای برخی دیگری گربه‌های بزرگ مثل ببر یا یوزپلنگ‌ها از جذابیت بسیاری برخوردارند. به همین دلیل است که بازار سیاه حیوانات وحشی باوجود غیرقانونی بودن پر رونق است. برخی از خریداران مبالغ هنگفتی را برای داشتن یک گربه بزرگ یا میمون پرداخت می‌کنند.

کشف میمون‌ های 2000 ساله که همانند

آن‌ها اغلب با خرید چیزی که اکثر مردم نمی‌توانند آن را داشته باشند سعی در نشان دادن ثروت خود دارند، اگرچه این برای حیوانات هم بد است و خرید و نگهداری آن‌ها بسیار گران‌قیمت است.

این تمایلی است که قرن‌ها وجود داشته است، اگرچه زمانی غیرقانونی نبوده است. اغلب، هنگامی‌که حیوان خانگی عجیب‌وغریبی می‌میرد، با احترام زیادی دفن می‌شود. باستان شناسان لهستانی شواهدی از این عمل را اخیراً در یک قبرستان حیوانات اهلی در آفریقا پیدا کردند، یافته‌ای که در نوع خود اولین است.

صدها بقایای حیوانات در برنیس، که زمانی پایگاه مرزی امپراتوری روم بود، کشف شد. باستان شناسان می‌گویند قدمت این اسکلت‌ها به دو هزار سال قبل برمی‌گردد. اگرچه بیشتر بقایای این حیوانات متعلق به گربه‌ها، سگ‌ها و حتی یک شاهین است، اما در آنجا 16 مجموعه بقایای میمون، به‌ویژه میمون رزوس وجود دارد.

در اواخر ماه اوت طی بیانیه‌ای برای رسانه‌ها گفته شد که قبلاً در حین حفاری در آفریقا هرگز اسکلت میمون پیدا نشده است و تیم از حالت پراحساسی که میمون‌ها دفن شده‌اند، "مانند نوزادان خوابیده" متعجب شدند.

باستان شناسان، از مرکز باستان‌شناسی مدیترانه‌ای دانشگاه ورشو، در همکاری با تیمی از متخصصان از آمریکا در حال کاوش در این مکان هستند. آن‌ها از سال 2008 در برنیس حفاری می‌کنند.

کشف میمون‌ های 2000 ساله که همانند

نحوه دفن حیوانات تقریباً شبیه کتاب " قبرستان حیوانات خانگی" نوشته استیون کینگ، داستان‌نویس است، اما بدون پیچ‌وتاب‌های وحشتناک و پایان ترسناک.

در تمام آن سال‌ها، برنیس توسط بسیاری از شهروندان ثروتمند رومی آباد شده بود و آن‌ها اغلب حیوانات خانگی عجیب‌وغریبشان را از هند می‌آوردند، همان‌طور که بعضی از افراد ثروتمند امروز مایل به انجام آن هستند.

هند البته یک منبع تجاری غنی بود و ادویه، پارچه و سایر کالاها را در اختیار رومی‌ها قرار می‌داد. اما رساندن میمون‌های رزوس به سرزمین‌های دور آفریقا به‌سادگی حمل جعبه ادویه نبود و بسیاری از آن‌ها در مسیر می‌مردند.

بااین‌حال، عده‌ای سفر را با موفقیت بسر می‌رساندند و فقط اندکی پس از ورود از دنیا می‌رفتند. باستان شناسان این تیم حدس می‌زنند که هر چیزی از رژیم غذایی نادرست گرفته تا یک محیط غیر مهمان‌نواز ممکن است در نابودی زودهنگام حیوانات نقش داشته باشد. بسیاری از اسکلت‌ها به‌وضوح اسکلت میمون‌های بسیار جوان است.

کشف میمون‌ های 2000 ساله که همانند

این تیم همچنین پیشنهاد کرد که برخی از نمونه‌ها خیلی زود از مادران آن‌ها گرفته‌ شده و از این ‌رو از شیر گرفته نشده و بنابراین از مقاومت کافی برخوردار نبودند تا بتوانند سفر طولانی به برنیس را تحمل کنند.

به گفته مارتا اوسیپینسكا، یك متخصص باغ‌وحش در آكادمی علوم لهستان در پوزنان، این سفر هفته‌ها به طول می‌انجامید، در این مدت طولانی حیوانات به هنگام عبور از اقیانوس هند و دریای سرخ در قفس نگهداری می‌شدند. اما، او گفت: «این یک کشف بی‌نظیر است. تاکنون هیچ‌کس میمون هندی را در سایت‌های باستان‌شناسی در آفریقا پیدا نکرده است.»

اگرچه تیم‌ها بیش از یک دهه در این محل حفاری می‌کردند، اما کسی انتظار پیدا کردن چنین بقایای غیرمعمولی را نداشت. بیشتر تصور می‌شد که اسکلت‌های میمون متعلق به برخی از گونه‌های بومی آفریقا است.

اوسیپینسکا گفت، این ایده که رومی‌ها این حیوانات عجیب‌وغریب را به‌عنوان حیوانات خانگی می‌خواستند و مایل بودند آن‌ها را با هزینه زیادی از طریق دو اقیانوس حمل کنند، تعجب‌آور بود.

متأسفانه قرن‌هاست که انسان‌ها حیوانات را از زیستگاه‌های طبیعی خود گرفته و به‌عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند.

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.