معاینه نامناسب از زنان در فرودگاه دوحه و ابراز تأسف قطر!

3.5
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
معاینه نامناسب از زنان در فرودگاه دوحه!
08 آبان 1399 07:02
1

مقامات استرالیا: حداقل 18 زن استرالیایی و چند زن از کشورهای دیگر معاینه نامناسب شده اند...
در پی حادثه ای عجیب در فرودگاه بین المللی دوحه، یک نوزاد در سطل زباله یافت شد و این اتفاق موجب شد تا فرودگاه دستور پیاده شدن مسافران زن از هواپیماها را صادر کند و تمامی آنها معاینه شوند.این اتفاق موجب خشم دولت استرالیا و واکنش دولت قطر شد.

پس از دیده شدن نوزاد در سطل زباله زنان به شکل نامناسب و حالت دستوری از هواپیماها پیاده شده و مورد معاینه قرار گرفتند. در پی این اتفاق ماموران فرودگاه حمد به دنبال شناسایی موردی بود که ارتباطی بین نوزاد و مادر داشته باشد. گزارش ها نشان داده که نوزاد در کیسه ای پلاستیکی در حجم زیادی زباله قرار گرفته بود. و این موضوع موجب جست و جوی فوری مادر و معاینه زنان شد.

11.jpg

مقامات قطر اعلام کردند : فرودگاه حمد در تصمیمی فوری برای جلوگیری از فرار جنایتکار و به صورت هولناک اقدام به چنین کاری کرده است. قطر برای هرگونه ناراحتی یا نقض آزادی‌های شخصی مسافران در این اقدام ابراز تاسف کرده است. دولت قطر اعلام کرد تمامی تحقیقات خود را به صورت شفاف درباره این حادثه انجام داده و نتیجه را به صورت کامل با کشورها به اشتراک میگذارد.
به گزارش بی بی سی ، بررسی بدنی زنان نامناسب بوده و پس از صحبت مسافران با مقامات استرالیایی آنها از این موضوع مطلع شدند.

"ماریس پین" وزیر امور خارجه استرالیا در روز چهارشنبه اعلام کرد: عضو خصوصی 18 زن استرالیایی به شکل ناخوشایندی مورد معاینه قرار گرفته است.آمار زنان معاینه شده براساس گزارش وزیر خارجه 5 نفر بیشتر از گزارش‌های اولیه است. استرالیا در رسانه های خود گزارش داده که به تمام زنان بزرگسالی که برای پرواز از دوحه به سیدنی سوار هواپیما بودند دستور داده شده تا از هواپیما پیاده شوند. آنها قبل از معاینه به یک آمبولانس روی بخش آسفالته باندهای فرودگاه منتقل شده‌اند و به آنها گفتند برای معاینه لباس زیر خود را درآورند. بسیاری از شاهدان گفته‌اند که بسیاری مضطرب بوده و خواستار حمایت بهداشتی از دولت استرالیا شده‌اند.

در روز دوشنبه وزارت خارجه استرالیا گفت که گزارش‌ها حکایت از این دارد که معاینه "در شرایطی فراتر از رضایت آزادانه و آگاهانه زنان" صورت گرفته است. دولت استرالیا در انتظار جزئیات بیشتر این اقدامات از سوی مقامات قطری مانده و از برچسب "تجاوز یا آزار جنسی" روی این اقدام خودداری کردند. سیاستمداران مخالف در استرالیا نیز این موضوع را یک آزار جنسی خوانده‌اند. استرالیا موضوع را به پلیس فدرال خود ارجاع داد.

قطر در بیانیه خود گفت متعهد به امنیت، ایمنی و آسایش مسافران ترانزیت از کشور خود است. فرودگاه بین‌المللی "حمد" دوحه به عنوان قطب اصلی ترانزیت در سفرهای بین‌المللی در میان شیوع بیماری کرونا (کویید 19) باز مانده است.

منبع: عصر ایران

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.