هواکاچینا، روستایی سرسبز در دل صحرای پرو

3.5
از 11 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
روستایی وسط کویر که می‌گویند با اشک دختری متولد شد + تصویر
16 آذر 1399 07:00
1

‌ هواکاچینا نام روستایی در پرو است که به دلیل دریاچه و طبیعت سرسبز خود از شهرت و محبوبیت بسیاری برخوردار شده است. به طور دقیق تر آنچه سبب محبوبیت بسیار هواکاچینا شده، موقعیت استثنایی آن هست که درست در دل کویری خشک و بی‌آب و علف قرار گرفته است.

انقدر این موقعیت برای روستای هواکاچینا عجیب است که اگر فردی بی‌خبر از وجود چنین روستایی، در حال گذر از این بیابان باشد، فکر میکند سراب دیده است.

در واقع روستای هواکاچینا واحه‌ای بزرگ است که در 190 کیلومتری لیما، پایتخت پرو واقع شده است و به دلیل زیبایی منحصر به فرد خود به یک جاذبه گردشگری پرطرفدار تبدیل شده است.

 

huacachina.jpg

huachinca.jpg

هواکاچینا زاده اشک دختری داغ دیده 

تاریخ و افسانه‌های که میان افراد بومی و محلی این منطقه نیز رد و بدل می‌شودجذابیتش کم از خود روستا نیست. در افسانه‌ها آمده است که این روستا به دلیل اشک و اندوه دختری به نام (هواکاچینکا) Huacachina آفریده شده است.

هواکاچینا دختری جوان بود که پس از مرگ معشوقه‌اش، برای سوگواری به صحرایی دور دست پناه ‌برد. اشک‌هایی که از چشمان سبز دختر جاری شد به دریاچه‌ای تبدیل شد که هم‌اکنون با نام هواکاچینا شناخته می‌شود. همچنین گفته می‌شود هواکاچینا به یک پری دریایی تبدیل شده و هنگامی که ماه کامل شود طنین آواز او از بیرون دریاچه شنیده می‌شود.

داستان دیگر حاکی از این است که آب‌های زیر زمینی جاری در جنوب پرو، در سال‌های 1940 تا 1950 موجب ایجاد این واحه و دریاچه‌ زیبایش گشت. انتخاب اینکه کدام از این دو داستان حقیقت دارد را به عهده سلیقه شما می‌گذاریم

 

huachinca cuba.jpg

Huacachina Lake.jpg

huachinca road.jpg

 

چه کارهایی در هواکاچینا می‌توان انجام داد ؟

از داستان و روایت ها که گذر کنیم می‌رسیم به سراغ اینکه در این جاذبه چشم نواز چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ در وهله نخست بدانید که این روستای کوچک بیشتر از این که محل اسکان بومیان اهل پرو باشد، محل اقامت گردشگرانی است که از سراسر دنیا به این مکان سفر می‌کنند. بنابراین در صورت تمایل می‌توانید از هتل‌های لوکسی که در اطراف این واحه ساخته شده اند اتاقی کرایه کنید و به مدت دلخواه از تماشای این منطقه پارادوکسیکال  لذت ببرید.

البته در حین اقامت یکی از کارهای جذابی که می‌توانید انجام دهید سوار شدن بر ماشین‌های باگی و کویرگردیست. باگی، نوعی ماشین‌ آفرود و پر سرعت است که با سوار شدن بر آن و طی کردن پستی و بلندی‌های تپه‌های ایکا تجربه‌ای به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد خورد. علاقمندان می‌توانند این وسایل نقلیه را به مدت 2 ساعت کرایه کنند و با گشت و گذار در این صحرا عکس‌های به یادماندی بگیرند و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرند. علاوه بر باگی، فراموش نکنید که هواکاچینا به دریاچه خود نیز شهرت دارد و یکی از جاذبه هایی که در این دریاچه تعبیه شده، قایق‌ها پدالی یا پارویی است که به وسیله آن می‌توانید در سراسر دریاچه سیر کنید.

 در آخر روستای هواکاچینا را می‌توان یکی از عجیب ترین روستاهای جهان نامید که به صورت واحه‌ای اعجاب انگیز در جنوب کویر ایکا خلق شده است. اگر هدف شما از ماجراجویی چیزی فراتر از یک طبیعت، ساحل یا کویرگردی است، این واحه انتخاب درستی برای شما خواهد بود.

 

buggy-over-sand-dunes.jpg

lake of huachinca.jpg

 

 

منبع: huacachina

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.