آمانجیوو؛ هتلی روحانی در معابد بوروبودو اندونزی

3
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با خاص‎ ترین هتل در استثنایی‌ترین جزیره آسیا آشنا شوید + تصاویر
27 آذر 1399 09:00
0

برخی از  هتل‌ها چیزی بیشتر از یک مکان معمولی برای سپری کردن اوقات فراغت محسوب می‌شوند. در واقع هتل‌هایی نظیر آمانجیوو وجود دارند که علاوه بر یک محل سکونت، بخشی از تاریخ و تمدن کهن را نیز هدیه می‌دهند. در این مطلب به معرفی هتل آمانجیوو، مکانی آرامش‌بخش می‌پردازیم که شبیه آن را در جایی پیدا نخواهید کرد. همراه ما باشید.

حس حضور مایاها در هتل آمانجیوو

هتل آمانجیوو (به معنای روح آرامیده) یکی از هتل‌های نامی برند آمان است که در قلب جزیره جاوا اندونزی واقع شده. آمانجیوو یکی از منحصر به فرد ترین‌ هتل‌های جهان است که علاوه بر لوکس بودن و ارائه خدمات فوق‌العاده، به شما حال و هوای زندگی در یک مکان مقدس را می‌دهد. چرا که آمانجیوو در نزدیکی بوروبودور، منطقه‌ای که به عنوان میراث باستانی یونسکو به ثبت رسیده بنا گردیده.

در بوروبودور معبد بودایی را می‌توان مشاهده کرد که تمدن مایاها را در دل خود جای داده است. این معبد که در قرن 9 میلادی ساخته شده‌ است به شما این فرصت را خواهد داد تا علاوه بر استراحت در یک مکان دنج و لوکس، به قرن‌ها قبل سفر کنید و از کالبد انسان‌های امروزی خارج شوید و روح خود را جایی ببرید که روزگاری در آن‌ صدها و هزاران نفر به عبادت و رستگاری می‌پرداخته‌اند.

 

معبد بوروبودور
نمای بودایی در معبد بوروبودور

معبد بوروبودور

معبد بوروبودور

معبد بوروبودور
معبد بوروبودور هنگام غروب خورشید 

 

با آمانجیوو بییشتر آشنا شوید

از لوکیشن و  فضای خاص آمانجیوو که گذر کنیم به معرفی امکانات خود هتل می‌رسیم، جایی که تنها 36 سوئیت را در خود جای داده است. سوئیت‌های آمانجیوو در 1 هلال دو ردیفی جای گرفته و چینش آن‌ها از نظم مشخصی پیروی می‌کند. همچنین هر کدوم از سوئیت‌ها از یک استخر خصوصی، اسپا، استخر عمومی و ... بهره می‌برد که در کنار منظره بی‌نظیرش گذر زمان را گم خواهید کرد.

اما کدام منظره؟  همانطور که اشاره شد آمانجیوو در نزدیکی بوروبودور واقع شده و قرار گیری این هتل در ارتفاعی مناسب به شما یک نمای عالی از این منطقه باستانی را می‌دهد.

 علاوه بر این‌‌ها، فرصت تجربه غذاهای بومی اندونزی و همچنین منوی غربی برای افرادی که کمتر به دنبال چالش‌های جدید هستند فراهم شده. آمانجیوو در یک رستوران روباز شما را دعوت به یک وعده فراموش نشدنی می‌کند. از ممتاز ترین ویژگی غذاهای آمانجیوو به مواد اولیه تازه‌ای که در زمین‌های زراعتی همین هتل کشت می‌شوند و رقص محلی رامایانا می‌توان اشاره کرد که شبیه به هیچ هتل و رستوران دیگری نیست.

 

هتل اندونزی
نمایی کلی از هتل آمانجیوو
هتل آمانجیوو
استراحتگاه مرکزی هتل آمانجیوو
اندونزی
مسیر هتل به بوروبودور 
هتل آمانجیوو
ورودی هتل آمانجیوو
هتل های اندونزی
استخر شخصی در سوئیت dalem jiwo

اندونزی

هتل آمانجیوو اندونزی
استخر عمومی آمانجیوو

اندونزی

اندونزی
پیکنیک در هتل آمانجیوو 
اندونزی
رستوران اصلی آمانجیوو
هتل های اندونزی
نمایی از سوئیت delam jiwo
غذاهای اندونزی
این خوراکی‌ها به عنوان توشه مسیر شما تا معبد داده می‌شود
اندونزی دلام جیوو
نمای داخلی سوئیت دلام جیوو
هتل آمانجیوو
تراس آمانجیوو 
یوگا
تمرین یوگا در مزارع برنج آمانجیوو

اندونزی

 

آمانجیوو زاده‌ آمان

اکنون بد نیست تا کمی از آمان، والد و زاینده هتل آمانجیوو صحبت کنیم. آمان (Aman) یک برند لوکس و مطرح در عرصه هتلداری است که مجموعا در 20 کشور مختلف 33 هتل، استراحتگاه و اقامتگاه خصوصی دارد.

 طبیعتا این اعداد و ارقام نیست که سبب شهرت این برند شده است. در واقع زمانی که بحث از کیفیت می‌شود آمان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. مجموعه هتل‌های آمان در 33 تا از استثنایی ترین موقعیت‌های ممکن دارای اثر و سازه است. در واقع هر کدام از هتل یا اقامتگاه‌های آمان حداقل دارای یک ویژگی منحصر به فرد هستند. برای مثال در هتل آمانجیوو فضای روحانی معبد بوروبودور و فستیوال‌های محلی جزیره جاوا وجود دارند.

اما ویژگی دیگری که هتل‌‌های آمان را خاص‌تر می‌کند انعطاف پذیری بالایی است که این برند در روش ساخت سازه‌های خود در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‌دهد. به این معنا که اگر یک منطقه صحرایی برای ساخت هتل یا استراحتگاه انتخاب شده است. دیزاین و طراحی سوئیت‌ها نیز متناسب با همان ویژگی‌های منطقه‌ای هستند. یا اگر هتلی مانند آمانجیوو در نزدیکی بزرگ ترین معبد بودایی جهان واقع شده است نیاز دارد تا نوع غذا، دکوراسین، جَو و ... همگام با فضای روحانیت آن باشد. در آخر این طبیعت است که هتل درخور خود را انتخاب می‌کند و آمان صرفا مجری است که با ابزار خود گوش به فرمان آن می‌سپارد. 

آمان سحر شده از جادوی جاوا

متوجه شدیم که آمان از آن دست از برندهایی نیست که به خاطر پول بیشتر در هر جایی هتل یا استراحتگاه بزند. بنابراین یک منطقه باید آنقدر خاص و ممتاز باشد که آمان را مجاب کند که در آن ساخت و سازهایش صورت بگیرد. 

 جزیره جاوا واقع در اندونزی دقیقا یکی از همان مناطقی است که به‌خاطر زیبایی منحصر به فردش نیاز به بهترین سازه‌ها دارد. در سال 2018 جزیره جاوا از رسانه و مجله‌های معتبری از جمله T+L به عنوان زیباترین جزیره جهان انتخاب شد بنابراین عنوان کردن بهترین‌ صفات برای این جزیره اغراق شده نخواهد بود.

 

 اندونزی

 اندونزی

اندونزی 

 

در آخر پیشنهاد می‌شود اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که از هتل‌ها انتظار چیزی متفاوت تر از یک محل سکونت را دارید. نگاهی هم به هتل آزولیکِ مکزیک بیاندازید. این هتل همانند آمانجیوو دارای فضای کم‌نظیری است که سوئیت‌های آن در آسمان، جنگل، ساحل و دریا ساخته شده است. اگر آمانجیوو را آرامبخش ترین هتل جهان بنامیم، آزولیک را می‌توانیم رمانتیک و حتی زیباترین هتل جهان عنوان کنیم.

 

منبع: Aman 

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.