کافه موزه‌ای برای عشق ماشین‌ها در فضای باز تپه‌های عباس آباد

4.6
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
خودروهای جنگ جهانی دوم در تپه‌های عباس آباد تهران + تصاویر
13 دی 1399 08:00
0

خودروهایی که روزگاری برای شرکت در جنگ‌های جهانی ساخته شده بودند، اکنون پس از سفرشان به ایران در گوشه‌ای از شهر تهران به مکانی برای سرو قهوه و ساندویچ تبدیل شده‌اند!

۲۵ خودرو و موتورسیکلت‌های منحصر به فردی که قدمت برخی از آنها به جنگ‌های جهانی برمی‌گردد و  خودروهایی که نمونه محدودی از آنها در جهان تولید شده را می‌توان در مجموعه فرهنگی هنری تپه‌های عباس آباد و پشت باغ کتاب تهران دید؛ جایی در موزه سرباز خودروهای تاریخی که غیر از کاربری موزه‌ای به رستوران خودرویی و اتول کافه نیز تبدیل شده‌اند.

 

موزه های تهران

 

اگر از بزرگراه حقانی بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی را به سمت باغ کتاب بروید همان گوشه و کنارها وقتی می‌خواهید پله‌ها را بالا بروید، دست چپ، درست پشت باغ کتاب، تعدادی خودرو پارک شده‌اند که شاید در نظر اول این طور به نظر برسند که نمایشگاه خودروهای کلاسیک هستند؛ چون تابلوی مشخصی وجود ندارد تا بازدیدکنندگان را راهنمایی کند اما کمی کنجکاوی کنید و از پشت بوته‌ها سرکی بکشید تا ببینید این خودروها چه میراثی هستند و اصلاً برای چه اینجا پارک شده‌اند.

پشت بوته‌ها خودروهای مهمی پارک شده‌اند اما هر کدام کاربری دیگری از آنچه که اول ساخته شده بودند، پیدا کرده‌اند یکی از آنها برای تهیه غذای گیاهی مورد استفاده قرار گرفته، آن یکی آب میوه طبیعی سرو می‌کند و دیگری فقط ساندویچ می‌دهد!

 

باغ کتاب

باغ کتاب

 

شرکت خودروی آمریکایی هامر، یک خودروی نظامی دارد که کمپرسواران آن را می‌پسندند. این خودرو گوشه‌ای از بوستان، آفتاب می‌خورد تا گاهی فردی هوس یک قهوه کند و به مسئولش سفارش دهد.

آن طرف‌تر موتور سیاه رنگی بدون حفاظ پارک شده و گاهی پسربچه‌ها از آن بالا می‌روند و اگر آقای امینی (صاحب موزه) بفهمد، حسابی شاکی می‌شود زیرا این موتور هم در روزگار جنگ جهانی اول ساخته شد. اولین خودروی الکتریکی سیتی کار تولید شده در آمریکا به همراه پورشه دیزل ۱۹۴۶ و وسپای تولید ۱۹۴۲ متعلق به یکی از بانک‌های خارجی، بخشی از این مجموعه بزرگ خودورهای خاص آقای امینی است که در جایی دیگر و در پارکینگ اختصاص‌اش آنها را جمع‌آوری کرده است.

موزه های تهران

موزه های تهران

نخستین مجموعه رستوران خودرویی تهران با تمرکز بر ۳ محور سلامت، گردشگری غذایی و رویکرد آموزشی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تیر ماه امسال به صورت رسمی افتتاح شد. این روزها می‌توانید هر زمان که سری به مجموعه عباس آباد زدید به این موزه سرباز هم بروید ولی در این روزهای کرونایی بهتر است از ساعت ۱۸ تا ۲۴ حضور داشته باشید؛ چون هم از آن ساعت دیگر تابش آفتاب اذیت نمی‌کند و می‌توانید به راحتی روی صندلی‌هایی که از لاستیک ماشین ساخته شده‌اند بنشینید. هر زمان به اینجا رفتید حتماً اول دستانتان را در روشویی بشورید که با اجزای ماشین مانند آئینه خودرو، پدال گاز و چرخ ماشین ساخته شده است، آن وقت از صاحب کافه خودرو ماده ضدعفونی کننده بگیرید و بعد سفارشتان را در بین خودروهای نظامی و جنگی و میل کنید.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.