موزه غذاهای نفرت‌انگیز در سوئد

4
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
موزه‌ای از مشمئزکننده‌ترین غذاهای دنیا + تصاویر
28 دی 1399 08:00
0

روزگاری در موزه‌ها فقط هنرهای زیبا و چهره‌هایی با ابروهای بلند به نمایش گذاشته می‌شد و ما هم وانمود می‌کردیم که آنها را درک کرده‌ایم. اما امروزه جهان پر است از موزه‌های عجیب و غریب که هر چیزی را از هر کجا نشان می‌دهند. حالا سوئد یکی از این موزه‌های عجیب دنیا را بازگشایی کرده است: بزرگترین موزه مواد غذایی جهان.

غذاهای عجیب

غذا فراتر از خوراک

غذا، چیزی بیشتر از یک وعده خوارکی شکم پُرکن است. غذاهای عجیب و غریب از فرهنگ‌های غریب و مرموز، چیزی است که همیشه ما را به خود جذب می‌کند. غذاهای ناآشنا می‌توانند خوشمزه باشند و نقش چیزی بیشتر از یک طعم را برای‌مان ایفا کنند.

درحالی که اختلافات فرهنگی، اغلب باعث جدایی ما از یکدیگر می‌شود و مرزهایی بین‌مان ایجاد می‌کند اما غذا و خوراک می‌تواند ما را به یکدیگر پیوند بدهد. به اشتراک گذاشتن سبک غذاهای‌مان، بهترین راه برای تبدیل کردن افراد غریبه به دوست است.

انزجار، یکی از 6 احساس اساسی انسان و یک فرآیند تکاملی است که به ما کمک می‌کند تا در برابر بیماری‌ها و غذاهای ناامن از خود محافظت کنیم. انزجار یک احساس جهانی است اما غذاهایی که به نظر ما نفرت‌انگیز هستند، جهانی نیستند. یعنی آنچه که به نظر یک نفر خوشمزه است، برای شخصی دیگر می‌تواند چندش‌آور باشد.

غذاهای عجیب

 

غذاهای نفرت‌انگیز

غذاهای نفرت‌انگیز

موزه غذاهای مشمئزکننده، بازدیدکنندگان را به کاوش در دنیای غذاها و به چالش کشیدن تصورشان از آنچه که قابل خوردن نیست، دعوت می‌کند. آیا تغییر ایده‌آل‌های غذایی ما می‌تواند به ما کمک بکند تا در آینده از غذاهایی که سازگار با محیط زیست هستند، استفاده کنیم؟

موزه غذا

این نمایشگاه 80 نوع از نفرت‌انگیزترین غذاهای جهان را داراست. بازدیدکنندگان از فرصتی که برای امتحان کردن بو و طعم بعضی غذاهای بدنام به دست می‌آورند، قدردان خواهند شد. آیا جرأت دارید بدبوترین پنیر دنیا را ببویید؟ یا دوست دارید طعم شیرینی‌های تهیه شده با مواد شیمیایی پاک کننده فلز را بچشید؟

غذاهای چندش آور

محصولات به نمایش گذاشته شده در موزه

  • سورسترومینگ: شاه ماهی تخمیر شده از سوئد.
  • کای: خوکچه هندی تفت داده شده از پرو.
  • کاسو مارزو: پنیر آغشته به کرم از ساردینیا.
  • توفوی بدبو: دلمه‌ی لوبیای تند از چین.
  • هاکارل: کوسه‌ پیر از ایسلند.
  • دورین: میوه‌ای بدنام و بدبو از تایلند.

غذاهای نفرت‌انگیز

این نمایشگاه بسیار گران است. آنها تقریباً هر دو روز، نیمی از ظرف‌ها را تعویض می‌کنند. هدف اصلی این نمایشگاه آن است که سرگرم‌کننده، جالب و با تعامل دوطرفه بین گردانندگان موزه و بازدیدکنندگان باشند. اینجا موزه‌ای است که تمامی غذاهای عجیب و غریب و وحشتناک که در دنیا مصرف می‌شود را بایگانی می‌کنند.

وقتی بدترین نوع بیماری همه‌گیر به نام کوید19 ما را تعقیب می‌کند، چرا به سوئد نرویم و روی مقداری کوسه تخمیر شده، پنیر آلوده به کرم، حشره بریزیم و بخوریم یا شهامت خود را با خوردن بدبوترین میوه‌های جهان امتحان کنیم؟

غذاهای عجیب

به اولین نمایشگاه جهان که به غذاهای شورانگیز اختصاص دارد خوش آمدید.

  • اسکامول: غذایی مکزیکی که از لاروی مورچه‌ها بر روی درخت درست می‌شود؛
  • شیراکو: اسپرم ماهی کاد که در ژاپن خورده می‌شود؛
  • سوپ لانه پرنده: لانه ساخته شده از بزاق پرنده؛
  • یک تکه گوشت کوسه فاسد؛
  • یک تکه پکورینو آغشته به کرم حشره

غذاهای عجیبی است که در این موزه، ذائقه شما را به چالش می‌کشد.

به این نکته توجه داشته باشید که: «نفرت‌انگیز بودن یک ساختار فرهنگی است».

غذاهای نفرت‌انگیز 

 

منبع: disgustingfoodmuseum

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.