فصل 2 قسمت 2 ؛ سفر به سرزمین چنگیز خان، مغولستان با مسلم ایران نژاد

3.8
از 20 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
داستان جالب مرد ایرانی با نوادگان چنگیزخان در مغولستان
12 اسفند 1399 07:00
11

cover.png 

شما به سیبری و مغولستان نخواهید رفت مگر اینکه دعوت شوید

بهتر است رو راست باشیم. خیلی از ما، حتی اگر شرایط لازم را هم داشته باشیم، سیبری و مغولستان را برای سفر و گردشگری‌ در اولویت‌مان قرار نمی‌دهیم. طبیعی است؛ تا زمانی که مقاصد جذاب‌تر و خوش‌ آب‌و‌هواتری در اطرافمان وجود دارد، چرا باید اوقات فراغت‌مان را در سرمای طاقت فرسای سیبری سپری کنیم؟ برای اینکه مطمئن شوید تمام دنیا همین طرز فکر را دارند، کافی‌ست نگاهی به تعداد گردشگرانی که در سال‌های اخیر از سیبری و مغولستان بازدید کرد‌‌ه‌اند بیاندازید و با سایر کشورها مقایسه‌ کنید.

حقیقت این است که برای سفر به این دست از مقاصد، شما نیاز به یک دعوتنامه دارید. این دعوت‌نامه زمانی برای شما فرستاده می‌شود که ذهنیت لازم را به دست آورده باشید. زمانی که هدف شما از سفر و بازدید، به نقطه‌ای رسیده باشد که آماده پذیرش چالش‌های جدی‌تری در زندگی باشید. دیدگاه‌تان به سفر باید متفاوت شده باشد، باید بپذیرید که در مناطقی مانند تبت و سیبری قرار است آن چیزی را تجربه و با آن اتفاقی دست و پنجه نرم کنید که انتظارش را ندارید. آن موقع است که بذر بازدید از این مقاصد خاص‌تر در ذهنتان کاشته می‌شود و جایی مانند سیبری، خود شما را به بازدید دعوت می‌کند. 

با مسلم ایران نژاد، راوی این قسمت آشنا شوید

پیش‌از آن که به سراغ پادکست برویم، بد نیست کمی هم از راوی این قسمت، مسلم ایران نژاد بدانیم. آقای ایران‌نژاد متولد یکی از روستاهای مرزی شهرستان نمینِ اردبیل است و 42 سال سن دارد. علاقه او به جهانگردی و کوهنوردی در همان سنین پایین، با تماشای کوه سهند شکوفا شد، در آغاز دوره جوانی‌‌اش با ایرانگردی و فتح کوه‌های مختلف از سراسر ایران پرورش یافت و سرانجام با جهانگردی و وسعت بخشیدن به طیف تجارب خود، آن علاقه را به حد اعلا رساند.

 

 

برای دانلود این پادکست و سایر قسمت‌ها، می‌توانید به تگرام رادیو ماجرا بپیوندید  

 

پادکست چیست ؟

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.