شرایط سفر به مالدیو در دوران کرونا

3.6
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
آیا ایرانیان می‌توانند به مالدیو سفر کنند؟
13 اسفند 1399 07:00
0

maldiv-norouz-1400-780.png

مالدیو یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است که حدود 1.5 میلیون توریست، سالانه از آن بازدید می‌کنند اما شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری مالدیو را همانند تمامی کشورهای درگیر، تحت تاثیر خود قرار داده و به سبب آن، تعداد گردشگران بین المللی مالدیو به طور چشم‌گیری کاهش یافته است. هرچند با گذشت زمان، توزیع و تزریق واکسن، پیاده‌سازی تدابیر مختلف, وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور کمی متفاوت‌تر شد که در ادامه این مطلب قرار است درباره همین موضوع، یعنی وضعیت کنونی مالدیو در این روزهای کرونایی، قوانین و محدودیت‌هایی که در مالدیو ایجاد شده است و امکان سفر به این کشور را بررسی کنیم. 

آیا شهروندان ایرانی می‌توانند بدون ویزا به مالدیو سفر کنند؟

باتوجه به پایین آمدن ارزش پاسپورت ایران در سال‌های اخیر، سفر به کشورهای شناخته شده در حوزه گردشگری برای ایرانیان، مستلزم دریافت ویزای توریستی شده است. با این وجود، یکی از معدود کشورهایی که شهروندان ایرانی برای سفر به آن نیازی به ویزا ندارند، کشور مالدیو است. در واقع با توجه به سیاست‌های این کشور، ایرانیانی که خواهان سفر و بازدید از مالدیو هستند، نیازی به پروسه درخواست ویزا نخواهند داشت و فقط به وسیله ویزای فرودگاهی (Visa On Arrival) می‌توانند به مالدیو سفر کنند و در بدو ورود خود، ویزا توریستی را در فرودگاه مالدیو دریافت کنند.

 

مالدیو

 

قوانین و محدودیت‌های سفر به مالدیو در دوران کرونا

  • به غیر از شهروندان مالدیو، تمامی اشخاصی که خواهان سفر به این کشور هستند موظف به ارائه مدرکی دال بر منفی بودن تست PCR خواهند بود. این گواهی حداکثر تا 96 ساعت پیش از سفر متقاضی به مالدیو اعتبار دارد و نام فرد، آدرس آزمایشگاه و همچنین تاریخی که تست PCR در آن گرفته شده است، باید مشخص باشد. این گواهی باید در فرم سلامت پزشکی مسافران که به صورت آنلاین تکمیل می‌شود تا 24 ساعت قبل از پرواز ضمیمه شود.
  • الزامی برای گواهی واکسینه شدن وجود ندارد.
  • مسافران حق ورود به این کشور را از راه‌های دریایی مانند کشتی‌های کروز نخواهند داشت.
  • در این میان، تنها کشوری که وضعیت متفاوت‌‎تری را تجربه می‌کند، بریتانیاست. به دلیل شیوع سویه جهش یافته کرونا (کرونای انگلیسی)، مسافرانی که از این کشور عازم مالدیو هستند، علاوه بر موارد ذکر شده، باید 10 روز را در قرنطینه اجباری بگذرانند.

مدارک مورد نیاز برای سفر به مالدیو

علاوه بر مواردی که در تیتر قبلی ذکر شد، موارد دیگری نیز وجود دارد که به صورت عمومی برای سفر به مالدیو مورد نیاز است که آن‌ها عبارتند از:

  1. داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 30 روز اعتبار (پیش از 1 جولای 2020 متقاضیان مستلزم به ارائه پاسپورتی با 6 ماه اعتبار بودند، اما به دلیل شرایط خاص کنونی، این قانون موقتاً تغییر کرده است)
  2. ارائه پیش پرداخت هتل یا اقامتگاه
  3. داشتن تمکّن مالی کافی در مدت زمان اقامت
  4. داشتن بلیط برگشت از مالدیو
  5. ارائه گواهی واکسن تب زرد (در صورت لزوم)

 

مالدیو

 

عملکرد مالدیو در دوران شیوع کرونا

در 1 فروردین 1399، نخستین مورد کرونایی در این کشور دیده شد و 3 روز بعد دولت، وضعیت سلامتی در مالدیو را اورژانسی عنوان کرد. اما طولی نکشید که با پیاده سازی تدابیر مختلف، مالدیو نه تنها توانست شیوع این ویروس را مهار کند، بلکه از نخستین کشورهایی باشد که مرزهای هوایی خود را به روی گردشگران خارجی باز می‌کند. این بازگشایی مرزها که در 25 تیر سال جاری اتفاق افتاد، شاید اقدامی ریسکی برای وضعیت سلامتی مالدیو محسوب می‌شد، اما بهتر است بدانید که شرایط گردشگران در این کشور از الگوی متفاوت‌تری پیروی می‌کند.

چرا که اگر توریستی وارد این کشور می‌شد یا بهتر بگوییم وارد یکی از 156 جزایر توریستی مالدیو می‌شد، به محض نشان دادن علائم ویروس کرونا، آن جزیره تا مدت مشخصی به قرنطینه می‌رفت. در نتیجه، علاوه بر شناسایی راحت محل سکونت فرد کرونایی، جلوگیری از شیوع ویروس نیز بسیار آسان می‌شد.

آیا سفر به مالدیو امن است؟

اکنون که این مطلب را می‌خوانید، مجموع مبتلایان و جانباختگان کرونایی در مالدیو به ترتیب حدود 19.600 و 61 نفر گزارش شده است. از تاریخ 4 اسفند 99 نیز مالدیو با بیش از 140 ریزورت و 330 اقامتگاه، میزبان گردشگران از سراسر جهان است؛ مشروط به اینکه گردشگران پیش از ورود به خاک مالدیو تست منفی کرونا را ارائه دهند. ضمن اینکه پروسه واکسیناسوین (با واکسن آسترازنکا) در کشور مالدیو از تاریخ 4 اسفند آغاز شده است و هرگونه دورهمی‌، تجمعات و رویداد‌های عمومی در ماله، پایتخت مالدیو نیز ممنوع است.

در مالدیو گردشگران با چه وضعیتی مواجه خواهند شد؟

به نقل از خبرگزاری CNN، گردشگران در مالدیو با یک تعطیلات عادی (از نظر ویروس کرونا) مواجه خواهند بود. همانطور که اشاره شد به دلیل ایزوله بودن اکثریت هتل‌ها یا ریزورت‌هایی که مقصد احتمالی اکثر مسافران هستند، شانس ابتلای توریست‌ها بسیار کم است و این موضوع یعنی توریست‌ها مشمول محدودیت‌هایی که ساکنین بومی مالدیو با آن مواجه هستند نیز نخواهند بود.

 

مالدیو

 

پس از ورود به مالدیو چه شرایطی را باید رعایت کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که دولت مالدیو در آن تاکید داشته است، مدت زمان اقامت متقاضیان ویزای گردشگری است. به این نحو که هیچ ‌گردشگری (مگر در شرایط خاص یا هماهنگی‌های قبلی)، اجازه اقامت بیش‌ از 30 روز را نخواهد داشت. طبعاً اگر شهروندان ایرانی بدون تورهای مالدیو خواهان سفر به این کشور هستند، باید توجه داشته باشند که مدت زمان اقامت آن‌ها هنگام اخذ ویزای فرودگاهی مالدیو روی پاسپورت‌شان مهر می‌شود و باید پیش از اتمام مهلت، آن کشور را ترک کنند. 

چرا باید به مالدیو سفر کنیم ؟

  • جزایر و ریزورت‌های مالدیو، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته می‌شوند و از سراسر جهان بازدید کننده دارند.
  • در دوران شیوع کرونا، مالدیو یکی از بهترین عملکردها را از خود نشان داد و در حال حاضر نیز از مقاصد بسیار امن به حساب می‌آید.
  • مالدیو، یکی از ترندهای گردشگری در سال 2021 شناخته شده است.
  • دولت مالدیو، برنامه‌های توریستی متنوعی را تدارک دیده است و از این جهت گردشگران حق انتخاب بالایی برای نوع اقامت خود دارند (مانند برنامه اقامت نامحدود).
  • مالدیو از معدود مقاصد توریستی مطرحی است که ایرانیان بدون نیاز به درخواست ویزا می‌توانند به آن سفر کنند.
  • مالدیو یکی از مناطقی است که به دلیل تغییرات اقلیمی و بالا آمدن سطح آب، تا کمتر از 100 سال دیگر از بین می‌رود و پیش از آن که دیر شود، باید آن را دید.

هزینه و تورهای مالدیو

 در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره هزینه و تور مالدیو به دست آورید می‌توانید روی عبارت لینک شده کلیک کنید.

MALDIVES.jpg

 

منابع: CNN و immigration.gov.mv

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.