معروفترین و بهترین جزایر مالدیو برای انواع سفر + عکس

4.5
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کدام جزیره مالدیو را برای سفر انتخاب کنیم؟
29 آبان 1401 08:00
0

در جنوب شرقی آسیا، دنیایی از عجایب در جزایر مالدیو منتظر شماست. داستان جغرافیایی به وجود آمدن جزایر مالدیو در رشته‌کوه‌هایی ریشه دارد که 4 درصد از سطحشان، آب‌های اقیانوس هند را شکافته و سرزمینی زیبا را پدید آورده‌اند. به دلیل نزدیکی نسبی با خط استوا، آب‌وهوای جزایر مالدیو گرم است و به طور میانگین در دمای 28 درجه قرار دارد؛ به همین جهت زندگی آبزیان گرمسیری بسیاری در آن جریان دارد. خلاصه بگوییم، مالدیو بهشت کسانی است که عاشق شنا در جزایر گرم و مرجانی هستند.

قبل از شروع این مطلب از لست سکند، باید بدانید که مالدیو بیش از 1000 جزیره دارد که مجموع مساحتشان از 90 هزار کیلومتر بیشتر است. حدود 200 مورد از این‌ جزایر محل سکونت هستند و تقریبا 100 تا از آن‌ها به مراکز لوکس توریستی تبدیل شده‌اند. اگر قصد خرید تور مالدیو را داشته باشید، احتمالاً مهم‌ترین سوال شما این‌جاست که در بین این‌ همه جزیره، بهترین جزایر مالدیو کدامند؟ یا اینکه کدام یک از جزایر مالدیو، برای چه دسته از مسافران مناسب است. در این متن قرار است در چند دقیقه پاسخ این سوال‌ها برای شما روشن شود.

01.jpg

بهترین جزایر مالدیو برای سفر مقرون به صرفه

اگرچه در ذهن عموم مردم جزایر مالدیو فقط برای تفریح افراد ثروتمند است، اما باید توجه داشت که با کمی جست‌وجو می‌توان تا حد قابل توجهی از هزینه‌های سفر کاست. برای انجام این کار شما باید اول به دنبال مقرون‌به‌صرفه‌ترین جزایر مالدیو بگردید. توجه داشته باشید که معروفترین جزایر مالدیو معمولا تنوع خوبی در قیمت محل اقامت دارند. برخی از بهترین جزایر مالدیو که در آن‌ها می‌توانید سفری ارزان‌قیمت را تجربه کنید، به شرح زیر است:

  • بیادو (Biyadhoo): درست در جنوب ماله، جزیره‌ای به نام بیادو وجود دارد که در آن انواع تفریحات و خدمات رفاهی به قیمت مقرون به صرفه‌ای ارائه می‌شود. بیادو یکی از معروفترین جزایر مالدیو در زمینه غواصی است و حتی مراکز آموز غواصی بنامی نیز در آن وجود دارد.
  • مافوشی (Maafushi): مافوشی نیز از معروفترین جزایر مالدیو است که با قایق‌های سرعتی، حدوداً نیم ساعت با ماله فاصله دارد. این جزیره دامنه وسیعی از هتل و مراکز خدماتی را به گردشگران ارائه می‌دهد. مافوشی بیشترین تعداد هتل‌ و مراکز اقامتی در بین جزایر مالدیو را دارد که حدود 50 تای آن‌ها در دسته هتل‌های ارزان‌قیمت قرار دارند.
  • تودو (Thoddoo): علاوه بر مافوشی، جزیره تودو نیز حدود 20 هتل اقتصادی دارد. فاصله این جزیره تا فرودگاه ماله حدود 68 کیلومتر است که تقریباً برای سفرهای زوج‌ها، خانواده‌های پرجمعیت و حتی سفر تک نفره مناسب است. اگر به دنبال یک غواصی ارزان در مالدیو هستید، تودو را از دست ندهید.
  • جزیره ها الیف آتول (Haa Alifu Atoll): این جزیره در سال 2015 با هدف ارائه خدمات ارزان توریستی، پذیرایی از گردشگران را آغاز کرد. فرقی نمی‌کند که سفر شما تک‌نفره است یا با خانواده به مالدیو می‌روید، در هر صورت هتل متناسب با بودجه‌تان را در این جزیره خواهید یافت.
GettyRF_185109771.jpg
جزیره مافوشی مالدیو

بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل

جزایر مالدیو علاوه بر علاقه‌مندان تفریح و طبیعت، یک دسته طرفدار مهم دیگر هم دارد که زوج‌ها هستند. موقعیت این جزیره، بهترین فرصت برای دوری از شلوغی‌ها و یک سفر بی‌نهایت آرام‌بخش را فراهم کرده است که با قایق سواری، پیاده‌روی در کنار ساحل، ماهی‌گیری و ... خاطراتی به یاد ماندنی را رقم می‌زند. اگر از معایب تجربه ماه عسل در مالدیو بگوییم، اغلب جزایر مالدیو برای یک سفر ماه عسل ماجراجویانه مناسب نیستند و از این‌جهت، نمی‌توان مالدیو را با دبی مقایسه کرد. برخی از بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل به شرح زیر است:

  • کندولو (Kandolhu): جزیره کندولو مساحت چندانی ندارد و بسیار آرام است. سواحل مرجانی و شن‌های سفید از همه‌ جای این جزیره پیداست. در کندلو بیش از 30 ویلا طراحی شده است که محیطی کاملا امن و خصوصی دارند. این ویلاها از بیرون شبیه خانه‌های سنتی هستند، اما فضای درونی‌شان از مدرن‌ترین امکانات برخوردارند.
  • جزیره میلادو (Milaidhoo): عموم گردشگران جزیره میلادو را بزرگسالان تشکیل می‌دهند. در این جزیره بدون اینکه مزاحمتی برای شما ایجاد شود، می‌توانید تفریحات آرام‌بخشی مثل ورزش یوگا انجام دهید. هر یک از اقامتگاه‌های این جزیره چشم اندازی 180 درجه‌ای به آب‌های اقیانوس دارند.
  • جزیره ماله (Male): همانطور که احتمالاً می‌دانید، ماله یکی از معروفترین جزایر مالدیو و پایتخت این کشور است که به دلیل قرارگیری چندین فرودگاه بین‌المللی مهم در آن، دسترسی آسانی دارد. بسیاری از کسانی که به مالدیو سفر کرده‌اند، ماله را بهترین جزیره برای تجربه ماه عسل می‌دانند.
  • جزیره هول‌هوله (Hulhumale): هول هوله به جزیره مصنوعی مالدیو شهرت دارد، زیرا وسعت آن به دست انسان گسترش یافته است. اگر چه این جزیره در مقایسه با بسیاری از جزیره‌های مالدیو زیبایی چندانی ندارد، با این‌حال، وسعت خط ساحلی و خلوت بودن این جزیره، آن‌را به یکی از معروفترین جزایر مالدیو برای ماه عسل تبدیل کرده است.

قیمت جدیدترین تورهای مالدیو

romantic-beach-valentine-s-day-love-sea-sunset_20200120165528.jpg
ماه عسل در جزایر مالدیو

بهترین جزیره مالدیو برای سفر خانوادگی

برخلاف تصور بسیاری از افراد که مالدیو را فقط یک مقصد رمانتیک برای زوج‌های جوان می‌دانند؛ لیست جزیره‌های مالدیو جاهای بسیاری دارد که باب میل تمام سلیقه‌هاست و تمام افراد خانواده از رفتن به آن لذت می‌برند. علاوه بر هتل و اتاق‌های مخصوص خانواده، مراکز تفریحی بسیاری نیز برای کودکان و حتی افراد مسن در مالدیو طراحی شده‌اند که تجربیات نابی را برای گردشگران رقم می‌زنند. به همین دلیل حتی خانواده‌هایی که کودک یا حتی افراد مسن دارند نیز با خاطری آسوده به مالدیو سفر می‌کنند. 

  • جزیره سونوا فوشی (Soneva Fushi): این جزیره از انواع امکانات رفاهی و تفریحی برای تمام سنین برخوردار است. کودکان خانواده می‌توانند در آب‌های کم‌عمق استخرها و سواحل این جزیره غواصی یاد بگیرند یا اگر به تفریحات آبی علاقه نداشته باشند هم سونوا فوشی برایشان چندین زمین بازی فراهم کرده است. 
  • جزیره کانوهورا (Kanuhura Maldives): این جزیره یک تم پارک دزدان دریایی دارد که مختص تفریحات کودکان است ضمن اینکه مراکز آموزشی گوناگونی در کانوهورا تأسیس شده‌اند که در مورد زندگی دریایی را به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند. 
jmh-kids-club-1.jpg
امکانات تفریحی کودکان خانواده در مالدیو

بهترین جزیره مالدیو برای تفریح

همانطور که اشاره کردیم، غواصی، شنا، ماهیگیری و صد البته موج‌سواری، جت اسکی و هر فعالیتی که به ساحل و آب مربوط می‌شود، از تفریحات مهم مالدیو هستند. اگرچه تمرکز ما در این متن بر معرفی معروفترین جزایر مالدیو از جنبه‌های مختلف است، اما فراموش نکنید که وقتی بحث از تفریح در مالدیو می‌شود «زمان» از «مکان» اهمیت بیشتری دارد، زیرا بیشتر جزایر مالدیو از حداقل امکاناتی که برای تجربه تفریحات آبی بدان نیازمندید، برخوردار هستند و برای تفریح بیش از هر چیز، باید برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید. مثلا برای تجربه شنا در بسیاری از جزایر مالدیو بهترین زمان ماه‌های سپتامبر تا آوریل است. برخی از بهترین جزایر مالدیو برای تفریح به شرح زیر است:

  • جزیره آلیماتا (Alimatha): در 50 کیلومتری جنوب ماله، آب‌هوای شفاف جزیره آلیماتا یکی از بهترین نقاط تفریحات آبی در مالدیو است. علاوه بر تفریحات هیجان انگیز، غواصی این جزیره نیز زبانزد گردشگران مالدیو است.
  • ماله (Male): جزیره ماله به دلیل فضای بزرگ شهری‌اش، در زمینه تفریحات شهری و طبیعی وضعیتی مطلوب دارد. همچنین ماساژهای سنتی، اسپا و تفریحات دریایی از بهترین‌های مالدیو هستند.
  • جزیره خصوصی نیاما (Niyama): این جزیره ضمن حفظ حریم خصوصی و فضای آرامی‌ که دارد، بهترین تفریحات خانوادگی در مالدیو را فراهم کرده است. برای مثال محوطه‌های سرپوشیده‌ای در نیاما ساخته شده است که امکانات تفریحی مختلفی برای کودکان در آن وجود دارد.

بهترین جاهای دیدنی مالدیو کجاست؟

ltdc5jfdwywrd8nltre0gka2nfblyydq.jpg

تفریحات آبی مالدیو

VeliganduWaterSports-WaterSki-800x450-1.jpg
تفریحات مالدیو

بهترین جزیره مالدیو برای آشنایی با فرهنگ بومی

به دلیل موقعیت منحصربه‌فرد مالدیو، سبک زندگی جزیره‌ای تا حد زیادی بر فرهنگ بومی مردم آن حاکم است. اما کشورهای آفریقایی، عربی، هند و سریلانکا، تا حد زیادی بر شکل‌گیری فرهنگ امروزی این کشور تأثیر داشته‌اند. اگر می‌خواهید در مورد فرهنگ و تاریخ مالدیو حداکثر اطلاعات را کسب کنید، بهترین گزینه‌ پیش‌روی شما، جزیره ماله است. چراکه در آن بناهای قدیمی، مساجد مهم، حال‌وهوای زندگی محلی و بازارهای سنتی بسیاری وجود دارد. همچنین اگر زمان کافی داشته باشید، می‌توانید به موزه‌های ماله نیز سر بزنید و هر آن‌چه که درباره تاریخ این کشور می‌خواهید بدانید را از دل اشیاء موزه‌های این شهر بیرون بکشید.

بازار صنایع دستی در ماله - Copy (2).jpg
بازار صنایع دستی در ماله

سخن آخر

سالانه حدود 1.5 میلیون گردشگر از معروفترین جزایر مالدیو دیدن می‌کنند. اولین چیزی که در هر یک از جزایر مالدیو پیدا می‌کنید، آب‌های زلال، شن‌های سفیدرنگ، تفریحات آبی و زندگی سنتی در این سرزمین است. اما اگر بخواهید کمی جزئی‌تر به مسئله نگاه کنید، هر جزیره یک سری ویژگی‌های خاص دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها کمی به هدف سفر خود نزدیک‌تر خواهید شد.

در این مطلب سعی کردیم انواع هدف گردشگران به جزایر مالدیو را دسته‌بندی کنیم و در هر یک از آن‌ها چند جزیره را معرفی کنیم. اگر تجربه سفر به هر یک از جزایری را که در این متن نام بردیم داشته‌اید، می‌توانید دانسته‌های خود را از طریق قسمت نظرات با سایر کاربران لست سکند به اشتراک بگذارید، اما اگر برای انتخاب یکی از جزایر مالدیو مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم از سفرنامه‌های مالدیو هم غافل نشوید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.