مالدیو، برترین مقصد گردشگری 2021، همراه با بازدید مجازی

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
از تور مجازی تا اقامت نامحدود در برترین مقصد گردشگری
29 دی 1399 07:00
1

2020 را می‌توان دشوارترین سال صنعت گردشگری در قرن اخیر نامید. تمامی کشورهای جهان آسیب‌هایی از شیوع کرونا متحمل شدند که کماکان نیز ادامه دارد. در این میان مالدیو که کشور توریستی محسوب می‌شود از این قاعده مستثنی نبود و ضرر بی‌سابقه‌ای را متحمل شد.

اما مالدیو برنامه‌های متفاوتی را در 2021 تدارک دیده است که به واسطه آن تمامی افراد جهان به نوبه خود می‌توانند از سواحل رمانتیکش بازدید کنند. همراه لست‌سکند باشید تا علاوه بر آشنایی با برنامه‌های توریستی جدید مالدیو با برخی از دلایلی که این کشور را به یک ترند در صنعت گردشگری تبدیل کرده است، آشنا شویم.

سفری آسان با تور مجازی مالدیو

مالدیو یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری است که بسیاری از افراد آرزوی بازدید و اقامت در یکی از جزایر رویایی آن را دارند. اما شیوع ویروس کرونا در صدر تمامی مشکلات، گردشگران را از دیدن این کشور محروم کرده است و موجب متوقف شدن تورهای مالدیو شده است. به همین جهت، دولت مالدیو اقدام به ساخت وب‌سایتی کرده که به طور مجازی امکان بازدید از جزایر و زیبایی‌های این کشور را فراهم می‌کند.

تور مجازی مالدیو، وب‌سایتی است که توسط وزارت گردشگری مالدیو با همکاری گروه رسانه‌ای اورکا (Orca Media Group)، کمپانی قطری Ooredoo و شرکت‌ هواپیمایی Trans Maldivian Airways ایجاد شده است.

در حال حاضر، تور مجازی مالدیو امکان بازدید مجازی از 30 جزیره و اقامتگاه که خود دارای ده‌ها تصاویر 360 درجه هستند را میسر کرده است. پیش‌بینی می‌شود این وب‌سایت نوپا که در اواخر 2020 راه‌اندازی شده است، بیش از دو هزار تور مجازی را به محتوای سایت خود اضافه کند تا بازدیدکنندگان از سفر مجازی غنی‌تری بهره‌مند شوند. یکی از اهداف مهم این وب‌سایت آشنا کردن گردشگران با جاذبه‌های مالدیو و افزایش تقاضای سفر به این کشور می‌شود.

برای مشاهده تور‌ مجازی مالدیو می‌توانید به آدرس https://maldivesvirtualtour.com مراجعه کنید.

تور مجازی مادیو.jpg

تصویری از تور مجاز مالدیو

مالدیو در لیست برترین‌ مقاصد 2021

مالدیو در ترندهای گوگل در سال 2020 رکورددار شد و این که این مقصد در لیست بهترین مقاصد سال گردشگری سال 2021 هم هست را تنها ما نمی‌گوییم. سایت معتبر لونلی پلنت (Lonely planet) نیز نام این کشور را در فهرست برترین مقاصد توریستی خود (bucket list) آورده است و از آن به عنوان یک مقصد رویایی یاد کرده است.

حضور نام یک جاذبه گردشگری یا کشور در این لیست، سبب می‌شود تا  علاوه بر کابران بسیاری که مقاصد گردشگری خود را از این فهرست جمع‌آوری می‌کنند، سرمایه گذاران نیز پا پیش گذاشته و در بخش‌های مختلف گردشگری آن سرمایه‌گذاری کنند. اما اینکه چرا مالدیو به یکی از برترین مقاصد سال 2021 تبدیل شده است، تنها به زیبایی‌ها و بدیهیات باز نمی‌گردد. طبیعتا همه ما می‌دانیم که مالدیو سواحل قشنگی دارد، اقامتگاه‌هایش بسیار رومانتیک است و حتی سفرنامه‌های مالدیو هم از جذاب‌ترین‌هاست. اما چیزی که سبب شده تا مالدیو خاص‌تر شود، اقداماتی است که دولت برای گردشگران در نظر گرفته است. اولین مورد آن مهار شیوع کرونا و ارائه دادن یک سفر امن برای گردشگران است که در تیتر بعدی به آن پرداخته خواهد شد و دومین مورد هم می‌تواند اقامت توریستی نامحدودی باشد که برای گردشگران در سال 2021 درنظر گرفته شده است و امکاناتی چون صبحانه رایگان، اقامت‌گاه خصوصی از نوع بانگالو (Bungalow)، حمل و نقل رایگان و ... را در اختیار مسافران قرار بدهد. البته این طرح اقامتی ویژه هزینه بسیار بالایی دارد.

 

Inside a Grand Overwater Bungalow with Jacuzzi at Stella Island Resort.jpg
نمای داخلی بانگالویی در جزیره استلا
Overwater Bungalows at Stella Island Resort.jpg
نمای خارجی از بانگالوهای جزیره استلا

 

کرونا در مالدیو جایی ندارد!

در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، مالدیو یکی از معدود کشورهایی بود که با اقدامات فوق‌العاده خود، موفق به مهار ویروس کرونا شد. اکنون که در حال خواندن این متن هستید بد نیست بدانید طبق آمار رسمی، مجموع جان‌باختگان کشور مالدیو کمتر از 50 نفر گزارش شده است و در کل حدود 14.200 نفر به این ویروس مبتلا شدند. 

مهار ویروس کرونا سبب شد تا بر خلاف بسیاری از کشورهای خارجی که برای جبران ضررهای گردشگری خود طرح‌هایی مانند مسافرت‌های حبابی را روی کار بیاورند. کشور مالدیو با اقتدار کامل در اوایل تابستان 2020 مرزهای خود را به روی تمامی گردشگران جهان باز کند، آن هم بدون هیچگونه قرنطینه‌ و محدویتی!

این اقدام دولت مالدیو در وهله اول شاید بی‌پروا و شجاعانه به نظر بیاید، اما به لطف موقعیت جغرافیایی خاص این کشور، کنترل مبتلایان راحت‌تر از آن چیزی بود که تصوّر میشد. زیرا اگر توریستی کرونا مثبت وارد این کشور می‌شد یا بهتر بگوییم وارد یکی از 156 جزایر توریستی مالدیو می‌شد، به محض نشان دادن علائم، آن جزیره تا مدت مشخصی به قرنطینه می‌رفت. در نتیجه، علاوه بر شناسایی راحت محل سکونت فرد کرونایی، جلوگیری از شیوع ویروس نیز بسیار آسان می‌شد.

 

Maldives.jpg

 

پیش از آن که دیر شود از مالدیو دیدن کنید ...

یک پیشنهاد به شما: اگر شرایط لازم برای بازدید از مالدیو را دارید، درنگ نکنید. چرا که جزایر مالدیو در آینده‌ای نه چندان دور  به دلیل بالا آمدن سطح آب در اقیانوس هند به مرور زمان غرق می‌شوند. متاسفانه این اتفاق حتما می‌افتد و بالا آمدن آب نه تنها مالدیو، بلکه جزایر دیگری را هم به نابودی خواهند کشاند؛ اطلاعات آن‌ها را می‌توانید در مطلب «7 جزیره که باید پیش از نابود شدنشان ببینید» مطالعه کنید.

 

منبع: لست‌سکند

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.