معرفی خاص‌ترین جزایر جهان به نقل از جهانگردان خارجی

4.2
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
آیا خاص‌ترین جزایر جهان را می‌شناسید ؟ + تصاویر
15 فروردین 1400 08:00
1

میان صدها هزار جزایر کوچک و بزرگ، انتخاب این که‌ کدام یک می‌توانند زیباتر و برتر باشند، بسیار دشوار است. در واقع معیار ثابتی برای مشخص کردن آن وجود ندارد. اما بدون شک، در این بین جزایری وجود دارند که به نحوی متمایز هستند. این ویژگی می‌تواند به سبب یک جاذبه خاص، وسعت بالا یا حتی تاریخچه جالب آن جزیره باشد. در این متن، به معرفی چهار جزیره‌ای می‌پردازیم که در جهان بی‌مانند هستند. این 4 جزیره توسط 4 جهانگرد و مستندساز مطرح دنیا گردآوردی شده است که هر کدام با تجربه بسیار، نام خاص‌ترین جزیره‌‎ای که در عمرشان به چشم دیده بودند را به اشتراک گذاشتند.

ماین، سیشل؛ کوچک‌ترین پارک ملی جهان

در آفریقای شرقی، کشوری کوچک و کم جمعیت به نام سیشل وجود دارد که از نظر گردشگری، مملو از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر است. جزیره مایِن (moyenne) نیز همانند 114 جزیره دیگر این کشور زیباست، اما با یک تفاوت جالب. در این جزیره تنها یک پیرمرد نود چند ساله زندگی می‌کند که بازنشسته نشریه ادیتور انگلیس است و در سال 1962 جزیره ماین را به قیمت 8000 دلار خریداری کرده. این فرد که برندن گریم‌شاو (Grimshaw Brendon) نام دارد پس این اقدام، جزیره ماین را به مرور زمان به یک بهشت تبدیل کرد.

او شروع به ساختن خانه‌های کوچک کرد، هزاران درخت کاشت و در جزیره ماین کوچک‌ترین پارک ملی جهان را احداث کرد. پس از گذشت زمان و اقدامات بی‌شماری که برندون برای توسعه جزیره ماین انجام داد، ارزش جزیره چند صد هزار برابر شده بود و افراد متعددی خواهان خرید جزیره شده‌ بودند که برندون هیچ کدام را نپذیرفت، از جمله پیشنهاد ثروت مادام العمر و بی‌نهایتی که یکی از شاهزاده‌های سعودی ارائه داده بود.

 جزیره ماین

جزیره ماین
تصویری از برندن گریم‌شاو

 

سنت کیلدا، اسکاتلند؛ بهشت ترد شده

سنت کیلدا، مجمع الجزایری در 64 کیلومتریِ جنوب اسکاتلند است که از خارج جزیره هبرید تا شمال اقیانوس اطلس واقع شده است. این جزایر به مدت 82 سال خالی از سکنه بوده و از زمانی که آخرین فرد سنت کیلدایی این مکان را ترک کرده است، دسترسی و رسیدن به آن، کار دشواری شده است، اما بدون شک ارزش امتحان کردن را دارد. زیرا در این جزیره هر چیزی که می‌توانید از یک بهشت گمشده متصور شوید را داراست. از طبیعت و حیات وحش گرفته تا روستایی خالی از سکنه که در جزیره هیرتای (Hirta Island) سنت کیلدا واقع شده که به دلیل سکوت و توسعه یافته بودن روستا، حس عجیب و خاصی را به افراد منتقل می‌کند.

 

سنت کیلدا

اسکاتلند

سنت کیلدا

 

جزیره آباکوی بزرگ، باهاما؛ 2 جهان در 1 جزیره

در ساحل آباکو بزرگ شما می‌توانید انتظار تجربه‌ای جدید در زندگی را کشف کنید. این تجربه در آب اقیانوس و سواحل زیبا خلاصه نمی‌شود. بلکه در آباکوی بزرگ می‌توانید به غارهایی بروید که نظیرش را جهان پیدا نخواهید کرد. در نواحی مرکزی این جزیره‌، جایی که با انبوه گیاهان محاصره شده است، دریچه غار آبی را می‌توانید ملاحظه کنید که به دلیل کوچک بودن ممکن است حس ناامنی را به شما بدهد اما با عبور از ورودیه کوچک غار به منظره اصلی که جزیره آبوکای بزرگ را خاص می‌کند، دست پیدا خواهید کرد. در غار آبی آباکوی بزرگ فضای دست نخورده‌ای را پیدا خواهید کرد که با رنگ و شکل‌های متفاوت نوید یک جهان متفاوت را به شما می‌دهد. البته تسهیلات گردشگری در این غار دیده نمی‌شود و سفر کردن به آن تنها برای گردشگران واقعی که چیزی فراتر از یک تعطیلات خوش را می‌خواهند، توصیه می‌شود.

 

باهاما

باهاما

 

جزیره فریزر، استرالیا؛ جزیره بی‌نهایت

چندین کیلومتر دورتر از کرانه شرقی استرالیا، جزیره‌ فریزر در میان اقیانوس اطلس واقع شده است. فریزر ملقب به بزرگترین جزیره شنی در جهان است و حتی بومیان این جزیره مدعی هستند وسعت شن‌های این ساحل از کویر ساهارا آفریقا نیز بیشتر است. اما ماجرای جزیره فریزر تنها با آب و شن‌های بی‌نهایت خلاصه نمی‌شود. زیرا تنوعی که درختان و گیاهان این جزیره دارند غیر باور نکردنی است.

همچنین به طبع از پوشش گیاه منحصر به فرد، گونه‌های جانوری متعددی در این جزیره زندگی می‌کنند که گفته می‌شود دست کم 50 پستاندار، 350 گونه پرنده و 80 گونه خزنده در این جزیره زندگی می‌کنند. بنابراین می‌توان فریزر را کامل‌ترین جزیره‌ای نامید که هر کسی می‌تواند به آن سفر کند. البته زمانی که از یک جزیره بی‌نهایت صحبت می‌کنیم، بهتر است اشاره‌ای کنیم به خطرات جزیره فریزر که در عبارت لینک شده توضیح داده شده است.

 

.جزیره فریزر

جزیره فریزر استرالیا

استرالیا

 

منبع: BBC

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.