تجربه سفر به مروارید شرق آسیا، فیلیپین

3.8
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
تجربه سفر به مروارید شرق آسیا، فیلیپین

سفر مرا به زمین‌های استوایی برد.

و زیر سایه آن «بانیان» سبز تنومند

چه خوب یادم هست

عبارتی که به ییلاق ذهن وارد شد:

وسیع باش، و تنها، و سر به زیر، و سخت.

سهراب سپهری

undefined

نزدیک به عید همیشه این سوال را می پرسیم که کجا برویم؟ سفر نوروز برای من ارزشمند است چون تعطیلاتش فرصت بسیار خوبی است برای سفرهای طولانی و کشف مقاصد جدید. ما بقی ایام سال شاید یک آخر هفته بشود سفر رفت و باز به اجبار باید برگشت سر درس و کار و زندگی.

سال قبل چون یک سفر دور اروپا مفصل رفته بودیم به نظر انتخاب سفر در مقاصد اروپایی تکراری می شد. در مقاصد آسیایی بین ویتنام و هند و فیلیپین شروع به تحقیق و برآورد هزینه کردیم، چون مجددا برای سفر آژانس رز آبی را انتخاب کرده بودیم، سفر ویتنام در تورهای آژانس همراه با تایلند بود که برای ما تکراری بود، هند هم به حد نصاب نرسید و بچه ها هم خیلی موافق رفتن به هند نبودند و در نهایت تور فیلیپین را برای سفر امسال انتخاب کردیم.

برای رفتن به فیلیپین حضور در سفارت و ارائه مدارک زیر لازم بود:

مدارک مورد نیاز سفارت فیلیپین

در برفی ترین روز سال وقت سفارت ما تنظیم شد، پنجشنبه 9 اسفند ماه به سفارت فیلیپین واقع در خیابان الف تهران مراجعه کردیم، نماینده آژانس همراه با مدارک ما در سفارت همراه ما بودند، بعضی از فرم ها به اشتباه پر شده بود که قبول کردند ما مجددا مراجعه نکنیم و فرم دریافت مدارک را امضا کردیم و آژانس از طرف ما پس از تکمیل فرم ها مجددا برای دریافت مدارک و ویزا مراجعه کند. اواخر اسفند نزدیک به سفر ویزا صادر شد.

روز اول : 28 اسفند ماه 1402 – 18 مارچ 2024 : حرکت از فرودگاه امام:

تاریخ پرواز 28 اسفند ماه ساعت 4.30 صبح با ایرلاین امارات بود. آژانس سالن CIP فرودگاه امام را برای پذیرش مسافران رزرو کرده بودند که با توجه به جمعیت زیاد مسافران نوروزی تقریبا از حالت CIP خارج شده بود و به شدت شلوغ بود.

پرواز به موقع انجام شده. مقصد ما دبی بود و بعد از 2 ساعت توقف در فرودگاه دبی برای پرواز بعدی به سمت مانیل مجددا ساعت 9.25 دقیقه سوار هواپیما شدیم. طول مدت پرواز 8.10 دقیقه بود که به وقت محلی حدود ساعت 9 شب به فرودگاه مانیل رسیدیم.

پذیرایی ایرلاین امارات

نماینده آژانس در مانیل آقای جوکار به استقبال ما آمدند برای بردن ما به هتل .

در مانیل هتل Dusit Thani بودیم. هتل مرتب و تر و تمییزی بود با اینکه کمی اتاق ها قدیمی بود ولی بسیار تمییز بود. صبحانه بسیار عالی و مرتب از ساعت 6.30 الی 10 سرو میشد. استخر و سالن ورزشی خوبی هم داشت.

هتل دوسیت تامی - مانیل

هتل دوسیت تانی - مانیل

با توجه به خستگی زیاد و ساعت طولانی پرواز واقعا به تنها چیزی که احتیاج داشتیم تختخوابی برای استراحت و خواب بود.

روز دوم: 29 اسفند ماه 1402 . گشت شهری در مانیل

صبح روز بعد ساعت 9 صبح برای گشت شهری مانیل در لابی آماده بودیم. هوا حدود 33 درجه بود با رطوبت 68 درصد. خیلی شرجی نبود و بیرون باد خوبی می آمد و شدت رطوبت هوا مناسب بود.

گشت شهری مانیل

فیلیپین از حدود 7000 جزیره تشکیل شده که نزدیک به 330 تا از آنها قابل سکونت هستند. ما برای بازدید از سه تا از معروف ترین و توریستی ترین جزایر فیلیپین به یک سفر تفریحی رفتیم .  مانیل ( پایتخت فیلیپین) ، پورتو پرینسسا ( پالاوان) و بوراکاری

اکثرا زبان انگلیسی را بلدند و به خوبی صحبت می کنند. واحد پول کشور فیلیپین پزو بود که در زمان سفر ما هر 100 دلار حدودا معادل 5800 پزو بود. رئیس جمهور سابق کشور آقای رودریگو دوترته که برای به کار بردن الفاظ رکیک در ملآ عام مشهور است چنان در بحث قاچاق مواد مخدر و ممنوعیت سیگار با خشونت با خلافکارها برخورد کرده است که شما کمتر کشی را می بینید که سیگار بکشد. یا ته سیگار در خیابان ها دیده شود.

از زمان آغاز ریاست جمهوری وی، هفت هزار نفر فروشنده و مصرف‌کننده مواد مخدر (گاه به شکلی مرموز) کشته شده‌اند. نزدیک به هفتصد هزار نفر هم خود را به مأموران دولتی تسلیم کرده‌اند. او گفته، شخصاً مجرمان مواد مخدر را در شهر داوائو، کشته‌است. در میانه این جنگ خونبار، بی‌گناهان بسیاری کشته شده‌اند. شیوه برخورد دولت دوترته با معتادان و تبهکاران با استقبال بسیاری از مردم فیلیپین مواجه شده که از گسترش اعتیاد و رواج جرم و جنایت در کشورشان گله دارند. اما همزمان، انتقادات شدیدی را در داخل و خارج از کشور به همراه داشته‌است.

منتقدان می‌گویند که این شیوه برخورد، باعث نهادینه شدن خشونت در جامعه و تضعیف امنیت اجتماعی می‌شود و مفاسد بیشتری را در پی خواهد آورد. رودریگو دوترته، این منتقدان را «گروهی بیشعور از ناب‌ترین نوع آن» توصیف کرده‌است. در هر صورت با همین روش جلو بسیاری از جرائم اجتماعی را گرفته است.

گشت شهری مانیل

برای گشت شهری به مقر سربازان کشته شده امریکایی رفتیم که به صورت نمادین برای سربازان کشته شده در جنگ امریکا و فیلیپن بر عیله ژاپن ساخته شده بود . فیلیپین با حضور ماژلان برای اولین بار کشف شد و مستعمره اسپانیا شد، بعدها در جنگ اسپانیا و امریکا و با شکست اسپانیا توسط ایالات متحده اشغال شد و به قلمرو امریکا تبدیل شد. در طول جنگ جهانی دوم ژاپن به فیلیپین حمله کرد و پس از شکست از امریکا در جنگ مغلوب شد. محوطه بسیار زیبا با چمن کاری و درختان تنومند و پر از صلیب که به صورت نمادین اسامی سربازان امریکایی روی آن حک شده بود.

مقر سربازان امریکایی کشته شده در جنگ

undefined

بعد از بازدید از محوطه از موزه هم بازدید کردیم که بقایا و تصاویر جنگ فیلیپین را به نمایش گذاشته بودند.

موزه جنگ

نهار مهمان تور بودیم در یک رستوران اسپانیایی قدیمی به نام بارباراس که به صورت بوفه بود و تقریبا کیفیت خوبی داشت. این رستوران باقیمانده از زمان قدیم بود از زمانی که فیلیپین مستعمره اسپانیا بود.

رستوران قدیمی اسپانیایی

در یک قسمت از رستوران که اتاق وی آی پی داشت، در دکور اتاق سماورهای ایرانی نیز مشاهده می شد.

سماورهای <span class=
سماورهای ایرانی، رستوران باراراس

بعد از نهار به تماشای کلیسای سن آگوستین رفتیم که در نزدیکی رستوران بود. کلیسای سن‌ آگوستین ، قدیمی‌ترین کلیسای فیلیپین و اولین کلیسای ساخته‌ شده در جزیره‌ی لوزون، بین سال‌های ۱۵۸۷ تا ۱۶۰۶، است. پس از اینکه اینتراموروس در خلال جنگ جهانی دوم ویران شد، کلیسای سن‌ آگوستین جان سالم به در برد.

کلیسای سنت آگوستین

کلیسای سن آگوستین

سازه‌ی کنونی کلیسا سومین نسل از سازه‌ای است که در این محوطه بنا شده است. ساختار کلیسا که اساساً از چوب و درخت نخل ساخته شده بود، بعدها با سنگ جایگزین شد. سن‌ آگوستین در سال ۱۹۹۳ به‌عنوان یک اثر ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو شناخته شد و حالا در میان معدود کلیساهای سبک باروک در فیلیپین است.

سپس برای بازدید از پارک ریزال مجددا سوار اتوبوس شدیم. پارک ریزال (Rizal)  به احترام دکتر خوزه ریزال، قهرمان ملی فیلیپین، که در سن 35 سالگی توسط نیروهای اسپانیا تیرباران شد، بنا شده است. این پارک در میان خانواده‌ها تبدیل به مرکز محبوبی برای تفریح شده و نقش مکانی برای برگزاری رویدادها در فضای باز را نیز ایفا می‌کند.

ریزال پارک

در این پارک حیرت‌انگیز به مساحت ۶۰ هکتار، چمنزارهای وسیع و باغ‌های زیبایی به چشم می‌خورد. به‌علاوه بازدیدکنندگان می‌توانند جاذبه‌های دیگری نظیر آثار هنری، میدان شطرنج، فواره‌های آب و مجسمه‌هایی از قهرمانان فیلیپین را در این پارک پیدا کنند. پارک ریزال همچنین مکان جذابی برای قدم زدن محلی‌ها در اواخر بعدازظهر و اوایل شب، به خاطر فضای آرامش‌بخش آن، محسوب می‌شود.

undefined

بعد از بازدید از پارک به هتل برگشتیم و در مجموعه پاساژها و مجتمع های خرید اطراف هتل مثل : اس ام مارکت، و گرین بلت و ... قدم زدیم. ناگفته نماند که مانیل دارای بزرگترین مراکز خرید دنیاست که شاید روزها زمان لازم باشد برای گشتن در آنها. فردا صبح پرواز داشتیم برای شهر بعدی و به همین جهت برای جمع و جور کردن وسایل زودتر به هتل برگشتیم.

ماشینی به نام جیپ نی وسیله نقلیه عمومی در فیلیپین است که بسته به مسیرهای مختلف بین 10 تا 20 پزو هزینه دارد. در واقع جز اختراعات فیلیپین هست و برگرفته از جیپ های امریکایی در زمان جنگ است که با سر هم کردن آن خط تولید این ماشین جدید را راه انداخته اند!

جیپ نی، وسیله نقیله عمومی در فیلیپین

روز سوم : 1 فروردین ماه 1403 : حرکت به سمت پورتو پرینسسا

پس از صرف صبحانه در هتل ساعت 9 به سمت فرودگاه مانیل حرکت کردیم. پورتو پرینسسا یکی از مشهورترین جزایری است است که در استان پالاوان قرار دارد و یکی از تمییز ترین و سر سبز ترین شهرهای ساحلی فیلیپین محسوب می شود.

صبحانه هتل دوسیت تانی

پرواز ساعت 11.50 دقیقه صبح بود با فیلیپین ایرلاین و طول مدت پرواز 1 ساعت بود. موقع سال تحویل هم در صف سوار شدن به پرواز بودیم.

لحظه تحویل سال 1403- فرودگاه مانیل

حدود یک ساعت بعد به پالاوان رسیدیم. پالاوان جزیره‌ای در جنوب غربی فیلیپین است. همه‌ی گردشگران پالاوان را با سواحل بکر، آب‌های نیلگون و جاذبه‌های طبیعی آن می‌شناسند. پالاوان بدون شک یکی از برترین مقاصد گردشگری در بهشت گرمسیری فیلیپین است.  پالاوان یکی از استان‌های کشور فیلیپین و استانی در غرب این کشور است و یک جزیره-استان به حساب می‌آید. مرکز این استان شهر پورتو پرینسسا است.

فرودگاه پورتو پرینسسا

به فرودگاه که رسیدیم فاصله کوتاه پیاده شدن از هواپیما تا سالن اصلی تعدادی چتر در اختیار همه مسافران قرار دادند که از تابش شدید نور آفتاب در امان باشیم. نهار مهمان تور بودیم در یکی از سنتی ترین رستوران های منطقه که با غذای دریایی از ما پذیرایی کردند. ابتدا کفشهامون رو درآوردیم و داخل سبد های مخصوص گذاشتیم و به سمت میزی رفتیم که برای ما چیده شده بود. چند مدل غذای دریایی با ماهی و میگو سرو شد و بعد هم دسر میوه ای.

نهار در رستوران سنتی پالاوان

سپس برای گشت شهری مجددا سوار اتوبوس شدیم برای بازدید مزرعه پرورش کوروکودیل ها ... گوشت کروکودیل در فیلیپین بسیار مورد توجه است و گویا زمانی در رستوران ها سرو هم می کردند، اما الان بیشتر به دلیل سود و منافع تجاری کوروکودیل را پرورش می دهند.

مزرعه پرورش کروکودیل

یک قسمت از پارک هم برای عکاسی با کروکودیل حدود 150 پزو می گرفتند و بچه کروکودیل بی آزاری که دهانش را با چسب پوشانده بودند در دستانت قرار می دادند. بازدید از پارک پروانه ها برنامه بعدی گشت بود که منطقه زیبا و جالبی بود بعد هم به یک نمایش سنتی از بومیان منطقه دعوت شدیم که نحوه درست کردن آتش و پخت غذا و ساخت اولین ابزار موسیقی را نشان می دادند.

پارک پروانه ها پالاوان

با توجه به اینکه هتل در منطقه توریستی خارج از مرکز شهر اصلی قرار داشت، برای خرید سوپر و خوراکی و میوه چند جایی توقف کردیم و مقداری خرید کردیم. میوه های استوایی و گرمسیری تازه و با قیمت خیلی مناسب تر از ایران...

بازار سنتی میوه و تره بار

حدود 1 ساعت بعد به هتل Astoria Palawan در کنار دریا رسیدیم، بسیار بسیار محوطه زیبایی داشت. بین تمام درختان چراغ هایی نصب بود و صحنه رویایی ایجاد کرده بود.

هتل آستوریا پالاوان

تحویل اتاق ها که انجام شد هر کدام ار اتاقها با یک رنگ و یک دکور خاص تزئئین شده بود. هتل امکانات تفریحی خوبی داشت از جمله سالن ورزشی مجهز، پارک آبی و استخرهای متنوع و متعدد.

روز چهارم : 2 فروردین ماه 1403 ، 21 مارچ 2024 :  استراحت در هتل و روز آزاد

بعد از صرف صبحانه در محوطه هتل گشتی زدیم و از ساحل زیبا و آفتاب لذت بردیم  دریا، استخرهای زیبا و تمییز و آفتاب ابدی. برای دیدن یکی از عجایب هفت گانه که به تازگی در لیست یونسکو ثبت شده و در پورتو پرینسسا هست به نام Underground river لیدر تور ماشین هماهنگ کردن برای بازدید از این جاذبه گردشگری.

رودخانه زیرزمینی

یکی از جذابیت های این پارک، دارا بودن طولانی ترین رودخانه سرپوشیده جهان می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر برای بازدید از آن به فیلیپین سفر می کنند. این رود با 8.2 کیلومتر طول، شهر پورتو پرنسس را به استان پالاوان وصل می کند. جالب است بدانید که پارک ملی پورتو پرنسس در سال 1992  میلادی بازگشایی شد و همان زمان نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در ۱۱ ماه نوامبر سال 2011  میلادی رودخانه زیرزمینی پی پی نامش به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعت دنیا دهان به دهان پیچید تا این که نهایتا در 21  ژانویه سال 2012 رسما یکی از عجایب هفتگانه دنیا شد.

اگر می خواهید که حداقل نیمی از شگفتی رودخانه  را لمس کنید باید سوار بر قایق شده و به میان آب ها بروید، شما با سوار شدن بر قایق می توانید صخره های غار را به وضوح ببینید و همچنین می توانید با گوش کردن به داستان هایی که قایق رانان از حقایق منطقه برایتان تعریف می کنند، لحظات خوشی را سپری کنید.

غارهای اطراف رودخانه، اندازه های متفاوتی دارند، گاه ارتفاعشان  به اندازه قد انسان های درون قایق است درحالیکه ارتفاع برخی غارها به 60 متر هم می رسد. پارک ملی پورتو پرنس زیستگاه حیوانات گوناگونی است، شما با رفتن به سمت رودخانه می توانید انواع و اقسام این حیوانات را مشاهده کنید. مطمئنا خفاش های آویزان شده در غارها، لاکپشت، قورباغه و پرندگان گوناگون را در طول سفرتان خواهید دید.  شام در رستوران هتل بودیم کنار دریا با موزیک زنده که اصلا خواننده خوش صدایی نداشت ولی فضای جالبی بود.

undefined

روز پنجم : 3 فروردین ماه 1403 : روز آزاد.

امروز از امکانات تفریحی هتل استفاده کردیم، سالن ورزشی و پارک آبی زیبا

پارک آبی هتل آستوریا

undefined

مردم فیلیپین با توجه به اینکه از حداقل امکانات رفاهی برخوردار هستند و فقر در چند قدمی مناطق توریستی به شدن به چشم میخورد، بسیار انسان های خوش رو و خوش اخلاق و خوش برخوردی هستند.

خانه های روستایی کنار هتل

عصر برای تماشای اطراف هتل محل اقامت حاشیه جاده را قدم زدیم.

undefined

در کنار خیابان تعداد زیادی دستفروش غذاهای محلی می فروختن که برای شام یک مدل مرغ کبابی را امتحان کردیم.

روز ششم : 4 فروردین ماه 1403 ، 23 مارچ 2024 : مجددا مانیل!!

ساعت 7 صبح پس از صرف صبحانه از هتل چک اوت کردیم برای حرکت به سمت مانیل و برای رفتن به شهر بعدی پرواز ساعت 10.55 دقیقه بود. و حدود 45 دقیقه بعد به مانیل رسیدیم برای حرکت به سمت بوراکای پرواز بعدی از مانیل ساعت 14.20 دقیقه بود که کمی با تأخیر انجام شد.

صبحانه هتل آستوریا

undefined

بعد از رسیدن به بوراکای اتوبوس ما را از فرودگاه به سمت پورت برد برای سوار شدن به قایق های تندور و رفتن به جزیره. حمل و نقل چمدان ها به سختی انجام می شد. بوراکای شهری زیبا و ساحلی که به ساحل فیروزه ای معروف است 4 شب در این شهر اقامت داشتیم .

در انتظار سوار شدن به قایق برای رفتن به بوراکای

قبل از رفتن به هتل به رستوران Jollibee رفتیم برای صرف نهار و شام. چون فرصتی برای نهار نداشتیم و در مسیر بودیم. خرید سوپری و میوه انجام دادیم و سپس به هتل رفتیم.در بوراکای هتل و ریزورت Möven Pick بودیم ساعت حدود 7 عصر به هتل رسیدیم و اتاق ها را تحویل گرفتیم. با یک حوله گرم و یک نوشیدنی خنک به استقبال مسافران آمدند. اتاق ها در وضعیت خوبی بود و از امکانات خوبی برخوردار بود. استخر و سالن ورزشی و ... هتل بسیار بزرگ بود و ساحل اختصاصی زیبایی داشت.

هتل موون پیک

روز هفتم: 5 فروردین ماه 1403 – 24 مارچ 2024 : گشت شهری بوراکای.

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در فیلیپین شهر زیبای بوراکای است. این شهر در 350 کیلومتری مانیل قرار دارد. به لحاظ جغرافیایی بسیار کوچک ولی دارای 13 ساحل دیدنی و جذاب است. بوراکای، یکی از برترین جزایر فیلیپین، به خاطر سواحلش محبوب است و دارای شن و ماسه سفید پودری طولانی، آب های شفاف و نیلگون کریستالی و غروب خیره کننده است. بوراکای نمادین ترین جزیره فیلیپین است.

ساحل فیروزه ای بوراکای زیبا

بعد از صبحانه ماشین دنبال ما آمد و اولین نقطه ای که برای بازدید رفتیم منطقه ای زیبا کنار دریا بود که از صخره ای زیبا و جذابی تشکیل شده بود و دیدنی ترین جاذبه این منطقه صخره ای بود به نام Keyhole که برای دیدن و عکس گرفتن از آن باید در صف می ایستادیم. هوای عالی همراه با نسیم لذت بخش، آفتاب و دریای فیروزه ای و ساحلی با شن های سفید منظره ای رویایی رو تشکیل داده بود.

KeyHole

بعد از بازدید از صخره رفتیم برای بازدید از یکی از زیباترین و معروف ترین ساحل های بوراکای به نام "پوکا بیچ"  در کنار ساحا اکثر تفریحات آبی با شور و هیجان خاصی انجام می شود. راه رفتن به ساحل پر است از مغازه هایی که صنایع دستی و سوغات می فروشند، آبمیوه فروشی ها و بستنی فروشی ها و ... بافت مو و نقش حنا و ...

Puka Beach

همه چیز برای جلب توجه توریست ها مهیاست. پیشنهاد می کنم حتما آب نارگیل تازه را در کشورهای شرق آسیا امتحان کنید چون سرشار از ویتامین های مختلف و پتاسیم و مواد معدنی است و به راحتی انرژی از دست رفته به جهت تعریق زیاد در رطوبت 70-80 درصد را جبران می کند.

آبمیوه فروشی کنار ساحل

آبمیوه فروشی کنار ساحلدر استیشن 1 صخره زیبایی وجود دارد که مجسمه مریم مقدس در بالای پلکانی سنگی دیده می شود. یک سازه باقیمانده از آتشفشان که محلی ها اعتقاد دارند قدمت آن 1000 سال است. صخره ویلی که به نام صاحب هتل ساحلی ویلی، آقای تای ویلی ام. گلیتو، نامگذاری شده است، یکی از شناخته شده ترین مکان های دیدنی در بوراکای است.

Willy

استین 1 صخره ویلی

پس از اتمام گشت شهری به هتل برگشتیم از تفریحات آبی و استخر استفاده کردیم و به تماشای غروب زیبای آفتاب نشستیم.

غروب زیبا از ساحل اختصاصی هتل موون پیک

روز هشتم: 6 فروردین ماه 1403 – 25 مارچ 2024 : هیجان استفاده از تفریحات آبی کنار ساحل!

در بوراکای فعالیت های آبی حرف اول را می زند.

undefined

انواع و اقسام قایق های تفریحی، پاراسیلینگ، جت اسکی و ... ما Helmet Diving را انتخاب کردیم که با تخفیف حدود 1800 پزو برای هر نفر قیمت داشت. با یک قایق به سمت پایگاه وسط آب رفتیم و آنجا به نوبت یک کلاهک روی سر قرار میگرفت و با کمک یک غواص زیر آب میرفتیم. و از تماشای دنیای زیر آب لذت می بردیم. عکس و فیلم که زیر آّ توسط دوربین های مخصوص گرفته می شد رایگان روی گوشی انتقال دادند.

Helmet Diving

دنیای زیبای زیر آب

پس از استفاده از تفریحات آبی به سمت ساحل برگشتیم و خط ساحلی را قدم زنان طی کردیم. در بوراکای جایی که مرکز شهر محسوب می شود و اکثر مراکز خرید، رستوران های رنگ و وارنگ و ... وجود دارد ... ساحل سفید از یک طرف با درختان نارگیل زیبا و از طرف دیگر دریای آبی درخشان ... این ساحل زیبا به سه بخش تقسیم می‌شود : اسستیشن 1، استیشن 2 و استیشن 3.

استیشن 2 منطقه تجاری و شلوغ بوراکای است که همه خرید، غذا خوردن و تفریحات در آن انجام می شود. شلوغ ترین و پر سر و صداترین استیشن است. به قدری شلوغ و زنده است و پر رفت و آمد که تا ساعتها می توانید سرگرم باشید.

مسیر اصلی ساحل پر از مغازه‌ها و غرفه‌های مختلف است که همه چیز از لباس‌های ساحلی، سارافون، صنایع دستی، جواهرات، لوازم موج‌سواری، عینک‌های آفتابی و سوغاتی‌های معمولی را می‌فروشند. یادتان باشد که چانه زنی در بوراکای یک روش معمول است و اینکه آیا هنگام خرید قیمت خوبی دریافت می کنید تا حد زیادی به مهارت های چانه زنی فرد بستگی دارد. اکثر فروشندگان و مغازه داران سعی می کنند از شما هزینه اضافی بگیرند، به خصوص اگر شما یک توریست باشید.

ساحل زیبا پر از درختان نخل

به هتل برگشتیم و بقیه روز را در هتل گذراندیم برای استفاده از ساحل زیبا و استخر هتل.

روز نهم: 7 فروردین ماه 1403 – 26 مارچ 2024 : روز آزاد.

امروز روز آزاد تور بود و با توجه به اینکه هتل از امکانات خوبی برخوردار بود همگی در هتل ماندیم و به استراحت و استخر گذشت. شب برای رفتن به استیشن 2 توک توک سوار شدیم و به کنار ساحل رفتیم.

undefined

با توجه به طبیعت گرمسیری این منطقه میوه هایی مثل انبه خیلی محبوب هستند و انواع و اقسام خوراکی های خوشمزه مثل بستنی و چیز کیک از آنها به وفور در سطح شهر یافت می شود.

undefined undefined

پس از خوردن این بستنی جذاب و خوشمزه به هتل برگشتیم برای جمع و جور و حرکت مجددا به سمت مانیل.

روز دهم: 8 فروردین 1403 – 27 مارچ 2024 : و باز هم مانیل!!

فرودگاه بوراکای

ویو پنجره فرودگاه بوراکای

ویو پنجره فرودگاه بوراکایصبح پس از صرف صبحانه ساعت 8 چک اوت بود و حرکت به سمت فرودگاه برای رفتن دوباره به مانیل. پرواز ساعت 11 به وقت محلی با ایرلاین سبو پسیفیک انجام شد ساعت 12.15 به مانیل رسیدیم و به هتل دوسیت تانی.

undefined

در شهر های ساحلی خرید خیلی قوی و یا برندهای خاصی وجود ندارد و با توجه به اینکه مانیل تعدادی از بزرگترین مراکز خرید دنیا را در خود جای داده است، پس از رسیدن به مانیل برای خرید و گشت وگذار و دیدن مراکز خرید به سطح شهر رفتیم.

هتل دوسیت تانی

در یکی از مراکز خرید برای نهار پیتزا و مرغ سوخاری سفارش دادیم که از کیفیت خوبی برخوردار بود. حدود ساعت 9 شب اکثر فروشگاه ها تعطیل می کنند . تعطیلات مذهبی هم در فیلیپین از اهمیت زیادی برخوردار است که به صلیب کشیدن حضرت مسیح مربوط است و مشابه مراسم عاشورا در آن آیین مذهبی اجرا می شود و به مدت یک هفته همه جا تعطیل می شود . یادتان باشد سفر خود را به گونه ای تنظیم کنید که به این تعطیلات برخورد نکنید چون امکان استفاده از هیچ مکان تفریحی، مرکز خرید و ... نیست. ( حول و حوش 27-28 مارچ به مدت یک هفته)

نهار در مرکز خرید اس ام مارکت

روز یازدهم: 9 فروردین 1403 – 28 مارچ 2024 : حرکت به سمت دبی.

undefined

امروز اولین روز از تعطیلات مذهبی در فیلیپین بود. شهر خلوت و همه جا تعطیل بود. کمی از سوپر کنار هتل میوه خریدیم گویابانو و دراگون و ... ساعت 1 ظهر به سمت فرودگاه حرکت کردیم .

پرواز ساعت 5.30 عصر به وقت محلی از مانیل به دبی بود با هواپیمایی امارات. چک این و دریافت کارت پرواز خیلی خیلی طول کشید چون اصولا در فیلیپین همه با خیال راحت کار انجام می دهند و هیچ کس هیچ عجله و استرسی ندارد. طول مدت پرواز 9.30 بود تا دبی که واقعا سخت و طولانی بود. به دبی که رسیدیم 2 شب در هتل الغریر مهمان آژانس بودیم و یک شب ضیافت شام مهمان آژانس بودیم. پس از پرواز طولانی و خسته کننده مانیل به دبی انصافا گزینه خوبی بود و حسابی خستگی در کردیم.

روز دوازدهم: 10 فروردین 1403 – 29 مارچ 2024 : حرکت به سمت وطن.

ساعت 3 به وقت دبی پرواز به تهران بود. حدود ساعت 12 از هتل حرکت کردیم . پرواز به موقع انجام شد و حدود ساعت 5 عصر به فرودگاه امام رسیدیم. با توجه به ماهیت این سفر و اینکه در واقع فیلیپین به مجمع الجزایر فیلیپین معروف است و راه ارتباطی جز کشتی و پرواز نیست حدود 10-11 پرواز در این سفر داشتیم.

undefined

فیلیپین جاذبه های گردشگری زیادی دارد که در این سفر کوتاه شاید گوشه ای از جذابیت های آن را دیده باشیم. مردمان بسیار خونگرم و مهمان پذیر و پذیرای توریست، تقریبا کشوری ارزان برای سفر، و پر از شگفتی های طبیعی رویایی. خوشحال میشم نظرتون را کامنت بذارید.