سفرنامه بانکوک – پوکت

4.1
سفرنامه بانکوک – پوکت

به نام خدا
اردیبهشت سال 90 من و همسرم تصمیم گرفتیم با دوتا از دوستامون به تایلند سفر کنیم البته ما یه دختر کوچولو شیطون هم داریم که اون موقع دوسال و نیمه بود و با توجه به چیزایی که در مورد غذاهای تایلند و نوع تفریحات اونجا شنیده بودیم با خودمون نبردیمش . سفر 7شب و 8روزه ما با پرواز ساعت 11 شب تهران - بانگکوک روز چهارشنبه 28 اردیبهشت شروع شد قرار بود 3 شب اول رو بانگکوک و 4شب بعد رو تو یکی از جزایر زیبای تایلند بنام پوکت بگذرانیم. پرواز حدودا 7 ساعت طول کشید و چون شب بود ما بیشتر طول پرواز رو خواب بودیم .فرودگاه بانگکوک خیلی بزرگ و پر از نمادهای ملی تایلنده و اکثر برندهای معتبر اروپایی اونجا شعبه دارن.

سفرنامه بانگکوک – پوکت

حواستون باشه که توریستهای بعضی کشورا مثل هند ویزا رو میان همونجا میگیرن و صفهای خیلی طولانی ایجاد می کنن ولی ماها که ویزا داریم ورودیهامون جدا ست و فقط باید پاسپورتمون چک بشه . وقتی رسیدیم یه گروه لیدر تایلندی که قرار بود در طول این سفر راهنمای ما باشند به گرمی ازمون استقبال کردن لیدرها با اینکه تایلندی بودن تسلط خیلی خوبی به زبان فارسی داشتن که باعث تعجب هممون شده بود.علاوه بر اون بسیار ادمهای مهربان و خونگرمی بودن .اسم لیدر ما حسن بود اون جزو 5درصد مسلمان تایلند بود اونجا 95 درصد جمعیت بودایی هستند درست برعکس مالزی. اتوبوسمون کاملا راحت و مجهز بود تمام صندلیها ماساژور داشت که خستگی یه پرواز طولانی را از تنمون در می کرد لیدرها با لهجه شیرین تایلندی و به زبان فارسی در مورد بانگکوک توضیح میدادن و مسافرها رو برای ثبت نام تورهای یکروزه تشویق می کردن تورها اکثرا 44 دلاری بودند که مبلغ آنها همونجا به لیدرها پرداخت میشد. بهتره همین جا یه پرانتز باز کنم وچندتا از جاذبه های توریستی بانگکوک رو بگم : دریم ورلد یا همون شهربازی ، سافاری ورلد یا همون باغ وحش معروف بانگکوک ، اکواریوم زیر مجتمع تجاری سیام پاراگون ، معبد (که معمولا جزو خدمات تورو رایگانه)، بازار روی آب که از شهر فاصله داره و باید یک روز براش وقت بذارید ، تور کشتی کروز و باغ رز. ما برای شب اول تور کشتی و برای روز بعد سافاری یا همون تور باغ وحش معروف بانگکوک رو ثبت نام کردیم. طبق تعهد تور باید به هر اتاق یک سیم کارت اعتباری می دادن که لیدرها اونها رو بین ما تقسیم کردن اونا شماره های خودشون رو روی سیمکارتهای ما و شماره های ما رو هم روی سیمکارت های خودشون ذخیره کرده بودن. تاکیدی که از همون روز اول به ما شد این بود که سیگار کشیدن تو خیابانها و مکانهای عمومی و همینطور انداختن ته سیگار روی زمین جرم سنگینی محسوب میشه و فقط در مکانهایی که با تابلو مشخص شده میشه سیگار کشید ، حتی یکبار یکی از مسافرا تلفنی به لیدرخبر داد که پلیس به خاطر رعایت نکردن این موضوع اونو دستگیرکرده و خواست که وساطتت کنه لیدر هم انصافا تمام سعیش رو کرد ولی در نهایت موفق نشد و طرف جریمه شد ، جریمه هم یا نقدی هست یا اینکه اون شخص رو مجبور می کنن تعداد زیادی ته سیگار رو از خیابون جمع کنه و به پلیس تحویل بده و با توجه به اینکه ته سیگار تو خیابون پیدا نمیشه مجبور میشن همون جریمه سنگین نقدی رو پرداخت کنن. هتل ما هتل 4 ستاره بنام بانگکوک پالاس تو مرکز شهر بود هتل جدید و نو سازی نبود ولی امکانات خوبی داشت از جمله یک استخر تقریبا بزرگ سر باز و همینطور یک سالن بدنسازی با دستگاههای مختلف

صبحانه هتل خیلی مفصل و متنوع و شامل انواع غذاهای سرد و گرم تایلندی ، سوسیس ، کالباس ، سالاد صدف، انواع نودل،انواع میوه های تایلندی، هندوانه و برشهای اناناس بود که از قرار معلوم این دوتا میوه آخر طرفداران زیادی بین توریستهای اروپایی داشت نکته جالب اینکه صبحانه به صورت یک روز درمیان فرق می کرد و صبحانه ای که روزهای زوج سرو میشد با روزهای فرد فرق داشت. لیدر کارهای اقامتمون تو هتل رو انجام داد و قرار شد شب ساعت 7 برای تور کشتی بیاد دنبالمون با توجه به اینکه هتل ما تو مرکز شهربود دسترسی به مراکز خرید راحت بود و در بعضی موارد حتی پیاده هم میشد رفت . تصمیم گرفتیم از فرصت استفاده کنیم و بریم مرکز خرید Patonam که تو همون نزدیکی بود یک مجموعه چند طبقه از اجناس تایلندی انواع لباس بچه ، صندل و بدلیجات با قیمت مناسب .کلا مرکز خرید تو بانگکوک زیاد هست ولی معروفترین هاش patonam، platinium(fashion mall)، MBK، BIG C و سیام پاراگون هستند البته سیام پاراگون خیلی شیک و گرونه. سوپرمارکتهای زنجیره ای 711 ( سون الون) تو سرتاسر شهر شعبه دارن و براحتی میشه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو اونجا پیدا کرد.البته ما با توجه به چیزهایی که از غذاهای تایلندی شنیده بودیم یک ساک پر از انواع کنسرو و برنج و خورشت آماده و بسته بندی با خودمون برده بودیم که خدای نکرده گشنه نمونیم که همون روز اول برای ناهار افتتاحشون کردیم . تو تمام شهر چرخدستی هایی هستن که غذا میفروشن ولی خب همشون هم تمییز نیستن بعضیهاشون قورباغه هم دارن.

تنوع میوه هم تو تایلند زیاده که توصیه می کنم حتما امتحان کنید. من شخصا رامبوتان و دراگون رو پسندیدم.

سفرنامه بانگکوک – پوکت

لیدر راس ساعت 7 اومد دنبالمون تا بریم برای گشت کشتی درست جلوی اسکله یه مرکز خرید بود که بیشتر صنایع دستی ، پارچه و از این جور چیزا داشت نیم ساعت وقت داشتین اونجا بگردیم و با خانمهایی که برای خیرمقدم گفتن به مسافرا لباس سنتی پوشیده بودن عکس بگیریم . گشت کشتی رو به تمام دوستانی که به تایلند سفر می کنن توصیه می کنم و تاکید می کنم که با تمام گشتهای کشتی کشورهای دیگه فرق داره و واقعا به دیدنش میارزه، یک تور بسیار شادهمراه با موسیقی زنده ، دیدن مناظرزیبای شهر و معبدهای چراغانی شده آن در شب و البته یک شام بسیار بسیار مفصل .

جمعه صبح زود طبق برنامه ای که بصورت یادداشت داخل اتاقهامون انداخته بودند برای سافاری آماده شدیم به هرکدوم از ما یک برچسب شماره و یک مچ بند رنگی داده بودن تا با گروههای دیگه قاطی نشیم تایلندیها کلا آدمهای آرام ، ساده ، مهربون و مهمان نوازی هستن وتمام سعیشون رو می کنن تا بهت بعنوان یک مهمون حسابی خوش بگذره ولی حسابی از دست بدقولی ایرانیها شاکی بودن که سروقت در محل قرار حاضر نمیشن. باغ وحش بانگکوک خیلی دیدنیه مسیرهای ورودی و راهروها به سبک کاملا هنرمندانه ای طراحی شده بودوانفدر سرسبزه که ادم احساس نشاط می کنه در طول مسیرهای غیر سرپوشیده اسپری کننده های بخار سرد وجود داشت که گرما رو تا حدی قابل تحمل می کرد..

درطول مسیر و در جایگاههای مختلف نمایشهای دیدنی از میمونها و دلفین ها و فوکها سر ساعتهای مشخصی اجرا می شد هوای این جایگاهای سرباز با استفاده از چندین پنکه گردان بزرگ خنک میشدو پس از نمایش هم میشد با پرداخت حدود 350 بات با دلفین ها عکس گرفت البته قبل از اون باید کفشهامون رو درمیاوردیم و دستهامونو با مایعی که بهمون می دادن ضدعفونی میکردیم. جای دخترم واقعا خالی بود.

همینطور می تونستیم با میمونهای بامزه که بطرز مسخره ای لباس پوشیده بودن و کاملا بلد بودن برای عکس گرفتن فیگور بگیرن و یا بچه پلنگهای گرسنه ای که بهوای یک شیشه شیر از قفس می پریدن تو بغلت عکس بگیری. نمونه کاملی از حیات وحش!!!!!!!!!!! از جایگاههای نمایش که بیرون میومدیم لیدرها با بطری های آب معدنی خنک ازما استقبال می کردن. یکی از نوشیدنی های پرطرفدار تایلند که خیلی هم برای رفع عطش مفیده آب نارگیل نرسیده است که حتی پوست بیرونیش هنوز سبزه ، قسمت بالایی میوه رو می برن و آب اون رو با نی میخورن قیمت این نوشیدنی که معمولا به شیوه کاملا سنتی بین تکه های یخ خنک میشه بسته به اندازه میوه بین 100 تا 150 بات هست. نهارمون هم زرشک پلو با مرغ بود که تو همون محیط ودر کنار یک برکه زیبا خوردیم .خیلی جالبه طبق اماری که لیدرها میدادن هرساله دویست هزار توریست ایرانی از تایلند دیدن می کنن ولی باز هم میدیدیم که لیدرها فارسی بلدن، اشپزهاشون غذاهای ایرانی درست می کنن و حتی تو کشتی به افتخار ایرانی ها کلی اهنگ ایرانی خوندن در حالیکه ترکیه هر سال بیشتر از دو میلیون توریست ایرانی داره و هیچ امکانات خاصی براشون فراهم نمی کنه.بگذریم. بین راه باغ پرنده ها بود همشون ازاد پرواز می کردن و میومدن از دستمون دونه میخوردن یا روی شونه هامون می نشستن اونقدر رنگ داشتن که به وجد میومدی.

سفرنامه بانگکوک – پوکت

بعد از اون سوار اتوبوسها شدیم و از قسمتهای اصلی باغ وحش دیدن کردیم یک حیات وحش بی نظیر در محیطی وسیع و کاملا طبیعی با انواع موجدات زیبا و بعضا نادر که آزادانه برای خودشون می چرخیدن. اونطور که لیدر می گفت بدلیل فراهم بودن شرایط مناسب و غذا، پرنده های مهاجر زیادی اومدن و اینجا موندگار شدن.

بعد از ظهر اونروز با وجود اینکه خیلی خسته بودیم در مسیر برگشت به هتل از اتوبوس پیاده شدیم و رفتیم مرکز خرید صیام پاراگون این مرکز خرید بسیار بزرگ و مجلل ، مجموعه ای از برترین برندهای روز دنیاست البته خرداد ماه فصل حراج نبود و قیمتها بالا بود. طبقه بالاش مخصوص بچه ها بود و چیزای خاص و خوبی داشت این مرکز خرید کافی شاپها و رستورانهای لوکس زیادی داشت .

ما شام را هم در یکی از شعبه های مکدونالد خوردیم کلا هر وقت گشنه باشی میتونی رو شعبه های مکدونالد و KFC حساب کنی چون قدم به قدم در دسترس هستند. راستش رو بخواین بانگکوک شهر خیلی شلوغ و پر ترافیکیه حتی با اینکه بیشتر مسیرها بصورت دوطبقه ساخته شدن ولی بازهم ترافیکش معضله علاوه بر آن چندان هم تمیز نیست ، کافیه سرت رو بلند کنی یک دنیا سیم برق درهم و برهم می ببینی اونقدر زیاد و وحشتناکن که سرت گیج میره. ولی اونقدر جاذبه های دیدنی داره که اینا اصلا به نظرت نمیاد

سفرنامه بانگکوک – پوکت

مراکز ماساژ یا spa اگر شبانه روزی نباشن حداقل تا 2و 3 صبح باز هستند که میشه از خدماتشون استفاده کرد. قیمت ها هم بسته به نوع ماشاژ بین 200-400 بات هست ماشاژ پا ، ماساژ تمام بدن و همین طور foot spa که پاها رو تا بالای قوزک می ذارن داخل یه ظرف پر از ماهی قرمزکوچولو. تو هتل هم هر وقت تماس بگیری برای ماساژ میان تو اتاق. شنبه صبح گشت روی تور بود قرار بود به دیدن یکی از معبدهای قدیمی شهر بریم ، ا ز اونجا هم به جواهر فروشیGem's که یکی از بزرگترین و معتبرترین ها در عرضه سنگهای قیمتی و جواهرالات بود بریم و غذای ایرانی هم مهمان تور باشیم. من شخصا توقع دیگه ای از معابد تایلند که اینقدر در موردشون شنیده بودم داشتم فکر می کردم باید خیلی جالب باشن ولی در واقع اینطور نبود شاید هم اون معبدی که ما رو برده بودن اینطور بود. راستی تا یادم نرفته بگم همه جاهای توریستی تو تایلند برید یه سری عکاس بدون اینکه متوجه بشی ازت عکس می گیرن و بلافاصله اونا رو روی کاغذ، گل سینه و یا به شکلهای دیگه چاپ می کنن و وقتی داری میای بیرون 150-200 بات بهت میفروشن .

جواهر فروشی Gem's واقعا بزرگ بود سالنهای وسیعی برای عرضه سنگ و جواهر داشت و خب قیمتها هم بالا بود کلی فروشنده خانم و آقا با لباسهای فرم که وقتی وارد شدیم با نوشیدنی خنک از ما پذیرایی کردن و اه رو بما نشون دادند در انتهایی ترین سالن هم یک مجموعه بزرگ از سوغات تایلند شامل مجسمه های چوبی ، برنزی ، استیل ، تابلوهای چوبی کنده کاری شده و... وجود داشت . این جواهر فروشی چندین شعبه در سرتاسر تایلند داره .بعد از اون هم برای ناها ربه یک رستوران ایرانی رفتیم که البته غذاش چنگی به دل نمیزد و صاحب ایرانی اون طوری باهامون رفتار کرد که همگی آرزو کردیم کاش صاحبش یک تایلندی مهربون بود!!! بقیه روز رو به مرکز خرید پلاتینیوم یا همون fashion mall رفتیم من بازدید از این مرکز خرید رو به همه توصیه می کنم قیمتها خیلی مناسب و معقول و جنسها بسیار متنوع بود البته باید بگم خرید عمده در تایلند بسیار بسیا ر به صرفه است و اصلا قابل مقایسه با خرید تکی نیست.درست جلوی در این مرکز خرید تعداد زیادی دستفروش هستند که جنسهاشون رو به قیمت بسیار مناسب تر از مغازه ها عرضه می کنند معمولا از ساعت 4و 5 بعد از ظهر کارشون شروع میشه و اگر حوصله به خرج بدی چیزای خوبی میشه ازشون خرید. همین طور درست روبروی مرکز خرید پلاتینیوم ، تعداد بسیار زیادی مغازه در کوچه هایی که بصورت شبکه بهم وصل میشن واقع شدند که تا حدی شباهت به کوچه مهران ( کوچه برلن ) خودمون داره تمام افرادی که برای خرید جنس اومده بودن تایلند اونجا رو بما معرفی کردن که اگر میگشتی میتونستی کلی خرید خوب داشته باشی. نظر شخصی من در مورد خرید تو بانگکوک اینه که اگر فصل حراج نبود خیلی خودتون رو درگیر خرید نکنین چون برای پیدا کردن یه جنس خوب و ارزون اگه قرار باشه عمده خرید نکنین باید وقت زیادی صرف کنید. تو بانککوک یک وسیله نقیله موتوری کوچولو و مسقف به اسم دوگ دوگ هست که استفاده ازش بسیار رایجه، هم ارزونه هم دورتا دورش بازه. البته حتما قبل از سوار شدن بابت قیمت باهاشون چونه بزنید .

نکته جالب در مورد بانگکوک اینه که چیزی به اسم کلاس و قشر مرفه و خونه مجلل در اونجا تعریف نشده هست یادمه وقتی از لیدر در مورد منطقه اعیان نشین شهر سوال کردم جواب داد چنین منطقه ای اینجا وجود نداره و شما ممکنه یک خونه بزرگ و نوساز رو در کنا ر یک خونه کهنه و فرسوده ببینی . یکشنبه صبح بعد از سه شب اقامت در بانگکوک ماشین میومد دنبالمون که بریم فرودگاه برای یک پرواز حدود یک ونیم ساعته به مقصد پوکت . از تمام کسانیکه با هم و توی یک پرواز اومده بودیم تایلند فقط گروه 4 نفره ما عازم پوکت شد و بقیه با اتوبوس به سمت پاتایا رفتن. اینطور که می گفتن مزرعه تمساحها تو مسیر پاتایا خیلی دیدنیه که قرار بود مسافرای پاتایا سر راه اونجا هم برن. برای این پرواز از یکی از بهترین خطوط هوایی بلیط تهیه شده بود که مجهز به یک اتاق پذیرایی از مسافرانش در فرودگاه بود لیدر تا گرفتن کارت پرواز ما رو همراهی کرد و از ما جدا شد . بر خلاف بانگکوک که غالب توریستهاش از کشورهای هند، کره و روسیه بودند توریستهای پوکت غالبا اروپایی ، استرالیایی و روسی بودند. اینهم جزیره پوکت از بالا.

سفرنامه بانگکوک – پوکت

. از جاذبه های گردشگری پوکت معبدچالونگ،مجسمه بودای بزرگ،view point که از اون نقطه کل جزیره معلومه و غروبهای قشنگی داره ، اوت لت ادیداس و نایک که قیمتهای مناسبی دارن، شو معروPHuket fantasea و همین طور خود شهر پوکت . من یکی از نقشه های جزیره رو که به نظرم از همه کاملتر بود اینجا براتون میذارم امیدوارم مفید باشه با کمک راهنمای نقشه موقعیت تمام مرکز خریدها ، مراکز تفریحی ، هتلها و ... رو میتونید پیدا کنید.

در فرودگاه پوکت تور لیدر ما که یک خانم تایلندی و مسلط به زبان انگلیسی و نه فارسی بود با یک ون مجهز به استقبالمون اومد در راه هتل مشغول توضیح در مورد جاهای دیدنی پوکت و تورهایی که برای روزهای مختلف داشتند شد و به محض اینکه اشتیاق ما رو برای بانجی جامپینگ دید با روی باز به سمت اونجا تغییر مسیر داد وقتی به محل رسیدیم دهنمون از زیبایی طبیعی اونجا باز مونده بود طبیعت سرسبز و یک دریاچه زیبا که باید با سر و از ارتفاع زیاد توش فرود میومدی دقیقا مثل بانجی جامپینگ تهران که باید با کله به سمت آسفالت بپری!!!! اول روی زمین پاها رو محکم با طناب می بندن ، بعد با یک کابین تا ارتفاع موردنظر بالا برده میشی و از اون بالا به سمت پایین شیرجه می زنی اندازه طنابها بدلخواه شخص میتونه طوری تنظیم بشه که اصلا با آب تماس نداشته باشی یا مثلا فقط کمی از سر وارد آب باشه یا... بهر حال آدمهای زیادی که اونجا بودن نشان میداد که علاقه مندان به این ورزش کم نیستند.

بعد ازآن به سمت هتل 4ستاره Andakira رفتیم که به نظرم باید 6-7 تا ستاره بهش میدادن بخاطر تمیزی ، نظم ، ویوی زیبا و دکوراسیون عالیش از همه مهمتر یک استخر فوق العاده زیبا به شکل یک قطره اب بزرگ و کشیده دریک فضای سرسبز در طبقه سوم هتل. بی نظیر بود خصوصا برای ساکنین اتاقهای طبقه سوم که براحتی به استخر دسترسی داشتن. اونطور که لیدر به زبان انگلیسی برامون توضیح داد پوکت 4 ساحل اصلی داره. پاتونگ بزرگترین و مجهزترین ساحل منطقه است که امکان همه جور ورزشهای آبی مثل پاراسیلینگ ( para sailing ) و جت اسکی در اون مهیا بود و معمولا اکثرا از سایر نقاط به این ساحل میومدن. هتل ما 7-8 دقیقه پیاده تا ساحل راه بود و از این نظر که لازم نبود تاکسی سوار شیم به صرفمون بود البته تو ساعتهای مشخصی از هتل بسمت دریا سرویس رفت و برگشت وجود داشت. اونروز ناهار از غذاهای کنسروی که اورده بودیم خوردیم راستش همه ما غذاهای تایلندی رو حسابی پسندیده بودیم و از اینکه مجبوربودیم این ساک بزرگ پر از کنسرو وغذای آماده رو دنبال خودمون بکشیم حسابی پشیمون بودیم. ظهر استراحت کردیم و غروب به سمت مرکز خرید جانگ سیلان که در نزدیکی هتلمون بود و لیدر بهمون معرفی کرده بود رفتیم مرکز خرید خوبی بود برخلاف ظاهرش اونقدر توش بزرگ بود که حد نداشت در کنار ورودی این مرکز خرید ، یک خیابون سنگفرش شده به نام SINO PHUKETبود که پر بود از رستورانها و کافی شاپهای فوق العاده که همگی صندلیهاشون رو بیرون چیده بودن و یک نمونه از منوشون رو هم برای جلب مشتری بیرون گذاشته بودند.اول خیابون هم یه مکدونالد بود که ما شام رو اونجا خوردیم.

سفرنامه بانگکوک – پوکت

پوکت کافی شاپهای خیلی قشنگی داره که بعضی از ساعات روز که مشتری کمتره 50 درصد تخفیف میدن

پوکت و جزایر اطراف اون جاذبه های توریستی زیادی دارن که میشه از طریق لیدرها و یا کیوسکهایی که در سطح منطقه زیادن اونا رو ثبت نام کرد این تورها یکروزه ، نیم روزه و بعضا دوسه ساعته هستن. از تورهای یکروزه که من شدیدا توصیه می کنم تور جزیره جیمز بانده همون جزیره ای که در سال 1974 فیلم جیمزباند در اون فیلمبرداری شده. معمولا اپشن های مختلفی رو تو یه پکیج قرار میدن که بسته به اون قیمت تورها فرق می کنه . ازتورهای یکروزه دیگه تور جزیزه phi phi بود که غواصی هم توش بود تور دیگه rafting بود که شامل قایق سواری تو رودخانه خروشان و فیل سواری و نمایش فیلها بود .قیمت تورهای یکروزه حدود 2200 بات برای هر نفر بوداز ساعت 8 صبح تا 5 بعداز ظهر. راستی از پوکت میشه یکروزه با کشتی رفت جزیره سامویی و برگشت این جزیره هم مثل پاتایا وپوکت از جزایر دیدنی تایلنده اینهم یک نمونه از این تبلیغات که من نگه داشتم .

ما تور جیمز باند رو رفتیم چون تعریفش رو خیلی شنیده بودیم این تور شامل بازدید از 4 جزیره James bond، Hong، Panak و Nakaمیشد صبح با اتوبوس رفتیم به یک اسکله فوق العاده زیبا که کلی صندلی چوبی برای نشستن داشت و همینطور چند تا مغازه کوچک که کلاه ، مایو ، خوراکی و کلا هر چی که ممکن بود توی راه لازممون بشه داشت .

سفرنامه بانگکوک – پوکت

از اونجا با کشتی رفتیم تا نزدیک جزیرهPanak . با کشتی تعداد زیادی کانویی یا همون قایقهای بادی نوک تیز با پارو زنهاشون همراه ما میامدن نزدیک جزیره کانویی ها رو تو آب می انداختن از اونجا سوار کانویی میشدیم و اطراف جزیره رو می گشتیم تو مسیر غارهایی بود که باید از اون رد میشدیم و اونطرفش واقعا بهشت رو میدیدیم ارتفاع غارها بعضی قسمتها خیلی کم بود و مجبور میشدیم تو کانویی دراز بکشیم

. بعد از اون دوباره سوارکشتی شدیم تو کشتی همه جورمیوه و نوشیدنی گرم و سرد اماده بود .دو تا پسرتایلندی جوان هم بودن که این برنامه رو هدایت می کردن هر جا لازم بود برامون توضیح می دادن و تو مسیربرامون به زبان انگلیسی برنامه های سرگرم کننده اجرا می کردن. رفتیم جزیره Hong تا نزدیک جزیره با کشتی رفتیم و از اونجا با کانویی رفتیم داخل جزیره. این جزیره هم مثل جزیره قبلی بود کلا جزیره های کوچک پوکت مثل هم هستن . ناهار رو تو کشتی خوردیم سلف سرویس و بسیار عالی و متنوع بودو همونجا طبقه پایین کشتی درست کرده بودن. بعد از ناهار رفتیم جزیره جیمزباند. این جزیره فوق العاده است یه صخره سرسبزعمودی نماد این جزیره است. یکساعت وقت داشتیم که اونجا بگردیم و عکس بگیریم و بعد برگردیم و با کانویی اطراف جزیره رو ببینیم.

بعد از جزیره جیمزباند و تو مسیر برگشت رفتیم ساحل Naka برای شنا . اونجا هرکی میخواست می تونست به جای اینکه با کانویی بره ساحل از قایق بپره تو آب و تا ساحل شنا کنه همینطور می تونستیم بدون پارو زن با کانویی بریم و خودمون پارو بزنیم البته کلا ساحلهل برای شنا خیلی تمیز نیستن بعد هم دوباره برگشتیم اسکله و از اونجا مستقیم رفتیم هتل چون حسابی خسته بودیم راستی تا یادم نرفته بگم تو این تورها اصلا پول زیاد و وسایل ارزشمند با خودتون نبرید.حتما لباس اضافه و سبک با خودتون بردارید کرم ضدافتاب و عینک اقتابی رو فراموش نکنید. سه شنبه و چهارشنبه رو از صبج تا ظهر تو ساحل پاتونگ به قدم زدن ،جت اسکی سواری، پاراسیلینگ و تفریحات دیگه گذروندیم . پاراسیلینگ خیلی تفریح هیجان انگیزیه . با چتری که یک قایق موتوری اونو می کشه می تونی پرواز کنی و ازبالا زیباییهای اطراف رو ببینی و لذت ببری البته یک نفر که بهش میگن monkey man باهات میاد و چتر رو هدایت می کنه.راستی یادتون باشه که حتما سرقیمتهای تفریحهای آبی چونه بزنید.

سفرنامه بانگکوک – پوکت

عصرها می رفتیم مراکز خرید . لوتوس و BIG C قیمتهاشون تقریبا مناسب بود. موقعیتشون روی نقشه ای که گذاشتم کاملا مشخصه .شبهای پوکت بی نظیره اونقدر زنده و روشنه که حد نداره تاصبح هم که بیرون باشی حوصلت سر نمیره . یکی از تفریحات ما شده بود شام خوردن تو یکی از رستورانهای خیابونی نزدیک هتل انواع موجودات دریایی تازه رو داشت کافی بود انتخاب کنی همونجا برامون درست می کرد ماهی ، میگو ، هشت پا ، خرچنگ و خیلی چیزای دیگه که اسمشون رو نمیدونم انصافا خیلی تمیز بود و کلی مشتری اروپایی داشت غذایی که خیلی مورد توجه اروپاییها بود برنچ سرخ شده بود . ما که عاشق غذاهای دریایی هستیم بخصوص وقتی به شیوه تایلندی درست بشه شما رو نمیدونم.

صاحبای رستوران خیلی صمیمی بودن و زود باهات دوست میشدن بعد از غذا هم یه ظرف اب برات میاوردن با یه برش لیمو که دستت رو بشوری و لیمو بوی بد دستت رو بگیره. خلاصه مثل پادشاها باهات برخورد می کنن. پنجشنبه صبح باید برمی گشتیم بانگکوک چون پروازمون به تهران از اون فرودگاه بود البته الان پرواز مستقیم از بانگکوک به تهران برقرار شده که هم کار رو راحت می کنه هم وقت مسافرا زیاد تلف نمیشه علنا ما روز پنجشنبه رو از دست دادیم چون پرواز از پوکت ساعت یازده و نیم صبح و از بانگکوک به تهران 8شب بود و مجبور بودیم تو فرودگاه خودمون رو سرگرم کنیم البته همونطور که گفتم فرودگاه بانگکوک بسیار بزرگه و پر از فروشگاههای دیدنی و جنسای مارکداره. اینم از سفرنامه من به کشوری که واقعا از دیدنش لذت بردم به جرات می تونم بگم هیچ جا اینقدر احساس راحتی و ارامش نداشتم و تنها دغدغه من تو این سفر دخترم بود که همراهمون نبود به هر حال یکی از ارزوهای من اینه که یکبار دیگه بریم تایلند البته با دخترم چون واقعا دلم میخواد باغ وحش بانگکوک رو ببینه این بار اگه خدا بخواد و برم دوست دارم حتما شهربازی هم برم چون عکسای خیلی جالبی ازش دیدم . امیدوارم سفر به همگی خوش بگذره.