سفری هیجان انگیز و ماجراجویانه به کوالالامپور ( بدون لیدر )

سفری هیجان انگیز و ماجراجویانه به کوالالامپور+ تصاویر

با عرض سلام و احترام خدمت همه خوانندگان و دوستداران سفر. در این سفرنامه ( اطلاعات کاربردی ) قصد دارم اطلاعاتی، با توجه به تجربه هایی که در سفر به کشور مالزی ( شهر کوالالامپور ) کسب کرده ام، در اختیار شما عزیزان قرار دهم امیدوارم که مفید واقع شود.

ترجیح دادم در این سفرنامه از نوشتن جزییات ریز پرهیز کنم و اطلاعات و نکات کلی و مفید سفر را در اختیار خواننده قرار دهم .

آشنایی با کشور مالزی:

مالزی دارای آب وهوای حاره ای و دارای بارندگی موسمی میباشد و دمای هوا در تمام طول سال تقریبا بین 22تا 30 درجه است و جمعیت آن حدود 24 میلیون نفر میباشد واحد پول آن رینگیت است ( Ringet )  مالزی از نظرترکیب جمعیت دارای 4 نژاد مالی 65% چینی 26% هندی 8% و خارجی %1 است.

نمودار آب و هوا کوالالامپور:

برای رفتن به کشور مالزی و سنگاپور 3 نوع پرواز وجود دارد:

پرواز ایرانی- پرواز مالزیایی- پرواز های عربی

پروازهای ایرانی و مالزیایی:

مانند ماهان و ایر آسیا که بصورت مستقیم به کوالالامپور و به مدت 8 ساعت زمان پرواز است

مزیت:کوتاه بودن زمان پرواز- قیمت پایین آن نسبت به پروازهای عربی

معایب: در صورت سفر به سنگاپور، برای بازگشت به ایران باید از سنگاپور به کوالالامپور برگشت و پرواز مستقیم از سنگاپور به تهران وجود ندارد.

پروازهای عربی:

مانند(قطر-عمان- الاتحاد- امارات) که بصورت غیر مستقیم و ترانزیتی میباشد

مزیت:دیدن فرودگاههای جدید کشورهای عربی- در این پرواز برگشت به ایران از سنگاپور میباشد- روز آخر تور شما سوخت نمي گردد ( به علت جابه جايي از سنگاپور به مالزي ).

معایب:طولانی تر شدن زمان پرواز و افزایش پروازها و همچنین وجود زمان ترانزیت( معمولا بين 3 تا 4 ساعت ) - معمولا هزینه این نوع پروازها گرانتر است.

شروع سفر ما در تاریخ 16 خرداد 96 با پرواز قطری بود بعد از 2 ساعت پرواز وارد فرودگاه دوحه شدیم و حدودا 2 ساعتی را در فرودگاه گشتیم (فرودگاهی بسیار بزرگ و با امکانات عالی)، بعد از آن پرواز دوم به سمت کوالالامپور به مدت 7 ساعت طول کشید.

عکسهایی از فرودگاه دوحه قطر:

اقامت یا هتل:

در هتل کاسمو اقامت داشتم هتل 4 ستاره و نوساز با موقعیت مکانی خوب (نزدیک به مترو مسجد جامع – نزدیک به ایستگاه مرکزی مترو)- نزدیک به دو رستوران مکدونالدز و KFC- نزدیک به بازار چینیها-نزدیکی به مرکز خرید بوکیت تینگ و نزدیک به برجهای دوقلوی پتروناس- داشتن وای فای رایگان- صبحانه در حد انتظار اطلاعات کاملتر در مورد هتل رو می توانيد در نقد و بررسی هتلها (مربوط به کوالالامپور) که توسط آقای مهدی. م نوشته شده مطالعه کنید.

عکس از هتل:

نقشه متروي مالزي:

sEaQT62WOulEuEyPAlziPYbsQh5JfOmsr0LVVF6t.jpeg1JMrvz6eAA6WrAyDXbHkG6TiyG5BNCdVbJRDQVmZ.jpeg

برنامه روز اول: رفتن به غار باتوکیو- مسجد جامع و میدان مردکا- معبد چینیها و هندوها و بازار چینیها

غار باتو کیو یا غار میمونها:

از مکانهای مقدس هندوهاست که در ورودی آن یک مجسمه بزرگ از الهه هندو به ارتفاع ۴۲ مترقرار دارد که بلندترین مجسمه پروردگار ( murugan ) در جهان است تعدادی معبد کوچک هم در این مکان هست. برای دیدن غار مقدس و باستانی batu باید 272 پله را بالا بروید که ما از ان قسمت صرف نظر کردیم. هزینه رفتن به غارباتو با مترو نفری 2.5رینگت بود در انتهای سفرنامه راجع به چگونگی خرید کارت مترو و طريقه شارژ آن توضیح خواهم داد.

عکس غار باتو:

GQxYegycfE5qlmApi2POguRuRGo2HMF0aoDSIuOi.jpegsda3kvJsykVxbdn9Te2Gz2zKBFWgVvyegx3kOkr6.jpegSys4Xi5K7GRx28QyX2NROpmTyBpPX06xArQPBoiq.jpeg42ts3ctfCD7t4xR9sFbwWIpNVEern0k8bRMLGXDM.jpeglUoBQMTdiQraaf0Wl74paISBLAqsHf2mHr0EDz98.jpegGi8AWe9MJXDtpClSXW4GaayADK23fBvY5qdN6BZT.jpegdt9OFxHie54D3awDMROaIKd9YqtwrkidlGRsk4hs.jpeg

X3hnyZbCFoSYOB5wa0rKWhnlc9sfXH4uMF7fJYKW.jpegwY6QT1aaqPNx2C1FTvTSuozJJSOoNoAf3c9QZjA7.jpeg

• مسیر رفتن به غار باتوکیو: استفاده از متروي خط 1 - ایستگاه batu caves

مسجد جامع:

قدیمی‌ترین مسجد کوالالامپور است که سبک معماری این مسجد دارای ویژگی های مغولی و مراکشی است و نشانه هایی ازطرح اسپانیایی در آن دیده میشود. متاسفانه ما نتونستیم از مسجد دیدن کنیم به علت اینکه بسته بود.

عکس از مسجد:

qBHxrHY5dHbT7uUHitudcKxSw2CDIdvkmAPkYTN3.jpeg5mCK8caKOUufgFQGgbGTnEBKy62yFLkOPKKgL3DN.jpeg

میدان مردکا:

به معنی میدان استقلال است که در جلوی ساختمان عبدالصمد قرار دارد. استقلال مالزی در این میدان اعلام شد.

عکس میدان مردکا:

7bELkufW8Mkd0BFI7zexHmMzFZ9ij0hTc7FVHk0p.jpegFwip2GRZSQI25aF7ZjRDIWZb9MMzj8dSBrZPqMhz.jpegRA5lACsAhcCp6jYmRmZUZfdGWc1CtMhZIWeYrDuV.jpeg

• مسیر رفتن به مسجد جامع و میدان مردکا: استفاده از متروي خط 5 -- ایستگاه masjid jamek

معبد چینیها و هندوها:

داخل معبد چینیها بسار زیبا بود زمانی که ما وارد معبد شدیم در حال دعا خواندن بودن که برای ما جالب بود.

عکس از معبد چینیها:

XQelKfmJMOnogBB1AhgRoPQDrFqhK7gxG3yHn4iE.jpegtQxv872KLbTizgsH9osxfWvlG0RlyYEMvmCzuOm5.jpeg

زمانی هم که به معبد هندوها رفتیم در حال شستن بوداها بودن ما هم مشغول تماشا بودیم.

عکس از معبد هندو:

بازار چينيها:

خیابانی بسیار بزرگ بود که در دو طرف آن اجناس چینی فروخته میشد هرچیزی که لازم داشته باشید میتونید با قيمت ارزان پیدا کنید. رستورانهای چینی زیادی هم در اون اطراف بودن که بوي پخت و پز خاصي داشتند.

مسیر رفتن به معبد چینیها و هندوها وبازار چنیها: استفاده از خط 5 مترو -- ایستگاه pasar seni

برنامه روز دوم: برنامه امروز دیدن ارتفاعات گنتینگ – معبد بهشت و جهنم- برجهای دوقلوی پتروناس و پارک KLCC پشت برجهاي دوقلو.

ارتفاعات گنتینگ و معبد بهشت وجهنم:

مکانی زیباو سرسبز با آب و هوای بسیار عالی بود این مکان در قسمت شمالی شهر کوالالامپور قرار دارد و تا کوالالامپور 56 کیلومتر فاصله است. دارای 6 هتل مراکزخرید- فست فودهای زنجیره ای مانند مکدونالدز و KFC - شهربازی رو باز و سرپوشیده – کازینو - کافی شاپ میباشد.

برای رفتن به ارتفاعات باید سوار تله کابین شوید که در حدود 3/8 کیلومتر است و این مسیر را در حدود 11 دقیقه طی میکند. بلیط رفت و برگشت تله کابین 15 رینگت است و شما میتوانید برای دیدن معبد بهشت و جهنم در ایستگاه میانی پیاده شوید بدون خرید مجدد بلیط.

عکس معبد بهشت و ارتفاعات کنتینگ:

ejYtZM48CGFq3xLVIBeHIGrfN24M56hJA9I8HhTh.jpeg0J7W8VRG7d30elPttJp2urbu4HJkmmgzEXdmimXu.jpeg0K97AJV3Sq49yIZgkcvlpWfYfH3ljvUNoxHtYf7L.jpeg3M7oqMWSb9ZjZqom0I5uKgXA1ROltWs5AlW8WVxd.jpegvp4APus4kPJJX1vGrc71UIYPc1qHcqoDlF8GZmPs.jpeg7PIFDgc8FQeydxI9R81aeEJsLAn2XxT7ECSxujfa.jpegWG0Fq2lhGlz1ACfRzHhAFSfYm8MVrxRgrIhXgHBh.jpeg7UehtabvN0dsd0nM4jD9tYdQEjVXCt7NB0DqYvQC.jpegANrJA99fkrOqtWGZ40nGlMYsw16mhRpOMUOwNo5B.jpegMUAm1K879xrmjMx3q9LZAj0wW7P9rlg7UgzmdGCA.jpegDLooYzGbMllG49eFhJd6NF41n3rTTxCHK5u89IlF.jpegMA5BuSClr2VK64w9iorqhEBuiLc2VKZoYeffeIq4.jpeg

برجهای دوقلوی پتروناس:

ارتفاع برجها 452 متر است که بلندترین برجهای دوقلوی جهان میباشد و تعداد طبقات هر برج 88 طبقه است این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل هستند.

عکس برجهای دوقلو:

X7xDgDXINd3PFW9v0rJGgkEofXygzepsqMqjrvES.jpegjDkSlRA4uTUoLsRww71KcYKkyqZOlsSTOXcNU3b5.jpeg1m1ke3o4G6e1QtrJDsOABkn6fyffz2ZoOtMpIWah.jpegkV0PZVGDIBb3YtHwIn7JYsqkO9YvyoeesRPCj8Wg.jpeg

klcc پارک:

در پشت ساختمان برجهاي دوقلو، پارک KLCC قرار دارد و بهترین جا برای کسانی هست که قصد پیاده روی دارن و یک آب نمای بزرگ در پارک هست که هرشب برنامه رقص فواره ها در آن اجرا میشود. این پارک دارای 23 نوع گونه گیاهی است و شامل 1900 نوع درخت بومی و 66 گونه درخت خرما هست کلا در کشور مالزی و سنگاپور به علت آب و هوای استوایی تنوع گیاهان و درختان بسیار زیاد است. پارک شامل زمین بازی کودکان و پیست دوچرخه سواری و غیره میباشد.

عکس پارک KLCC و فروشگاه زيرين برج دوقلو:

C14XBm37LY41mKp815P8tMa9Rn6c7DUJcV2Q8yob.jpegANuxxzEgR6eVN8fxZiGIzBP2VYf3ExM4zJi39TG2.jpegVQvwuiPkjs0mmx741WQj20JMKsaVHrNEveKYv9oV.jpegSBM3zr4HddkxfFghCudPon9EsOtMEwEF04AR2zSX.jpegHjZTqdQvchPNT7pbelHnXappMfTIMyZmjxFD4Wmz.jpegESgmAVuzXjUtZW6ZEsu8jJ9WWwUZEgrm18DX7wBT.jpeg7XEd4GxblcqyZDzkb1sT1zMfpN3bTNpBJ7wVEEPC.jpegkJFuTJOG5VBGoRfu9fkEXl7HNPGdxwIi2w5aqrAn.jpeg

مسیر رفتن به گنتینگ و معبد بهشت و جهنم: ایستگاه مرکزی مترو ( KLC ) و سپس به طبقه زیرزمین که ایستگاه اتوبوسهاست میروید در آنجا بلیط اتوبوس گنتینگ ( برای همان روز ) توسط بادجه ( دكه ) فرخته میشود. فروش بلیط از ساعت 9 صبح شروع میشود و قیمت آن نفری 5 رینگت جهت رفت مي باشد. توجه داشته باشيد كه بليط برگشت را بايد از همان ترمينالي كه در آن پياده ميشويد تهيه فرماييد ( بليط برگشت نيز نفري 5 رينگت است ). مدت زمان رسيدن 1 ساعت است. اتوبوسها تا ترمینال گنتینگ میروند و از همانجا میتونید بلیط برگشت رو تهيه فرماييد. ضمناً زمان تهيه بليط برگشت حتماً به فروشنده بليط بگوييد كه قصد برگشت به ايستگاه مركزي مترو يعني KLC را داريد. چون در این باجه ها بلیط برای حدودا 30 نقطه مالزی فروخته میشود.

عكس از زمان حركت اتوبوسها به سمت كنتينگ:

مسیر رفتن به برجهای دوقلو و پارک KLCC : متروي خط 5 ایستگاه KLCC

برنامه روز سوم: برنامه امروز رفتن به دهکده فرانسویها (کولمار) و باغ ژاپنیها و مرکز خرید بوکیت بینتانگ بود.

دهکده فرانسویها(کولمار):

این مکان با کوالالامپور 1 ساعت فاصله داره و شامل هتل و ساختمانهایی به سبک معماری و اروپایی با سقفهای شیبدارو رنگارنگ بود و در اطراف اون رستورانها و کافی شاپ های کوچکی قرار داشت و قیمتها هم نسبتا بالا بود مثلا یک پیتزای مرغی که ما گرفتیم 35 هزار تومان و قیمت یک ران مرغ سوخاری 30 هزار تومان بود.به نظرم بهترین جا برای گرفتن عکسه.

عکس دهکده کولمار:

5KDndhdcydmXpDKhVCPG0gxNf32wwTLsysf9z6Kc.jpeghmJHDFykBC1mANGp349FCjVMb3dPLWSjkKxdwESQ.jpegVCioNV2uI0Ll3WEQHxYMsxtmT8nS3L4d8eiYppNl.jpegadWLAzoux44ItluRUh62QhqLIzlczF7eE2eeXuL4.jpegO0ogQqXGcc9IgmOjYGrADQlnmda6OhNbRrF3xPIP.jpegl14XN4XrOSltN494GvZlLCdUxdmArjTuKl7S2q4T.jpegcNqW5AfDSxkK5xqLHEcpylw0ha6zPDzI7p92IND2.jpegn3afMCbYaA6qc4tshGqZQH6zsKt4aaAD09iNSNhl.jpegQk6HcW4unykSIxTTijzzcpRHubnPinj4710xMeQZ.jpeg

باغ ژاپنی ها:

باغ ژاپنی ها و دهکده فرانسویها به هم نزدیک هستند . در میدان ورودی دهکده فرانسویها شاتل هایی هستند که شما رو به صورت رایگان به باغ ژاپنی ها میبرند. دهکده ژاپنی ها دارای درختان و گیاهان جنگلهای گرمسیری هست و در آن خانه های سنتی ژاپنی و برکه های آب ساخته شده و منظره بسیار سبزی هست. به نظر بنده اگر ابتدا به باغ ژاپنی ها برید بهتره و دیگه وقت کافی برای گشتن در دهکده فرانسویها رو دارید و بدون استرس تمام قسمتهای آن را میتونید بگردید ما هم همین کارو کردیم. کل زمانی که ما در این دو مکان گشتیم 4 ساعت بود در صورتی که تورها زمان 1 ساعت رو اختصاص میدهند ( جهت باغ و كولمار ) که به نظرم خیلی کم هست.

عکس باغ ژاپنی ها:

GSiPxYfifEGTsfvmRs8dRJbhhuJs6Bs4BzfosSQH.jpegrlXBzoUg4Q0BEY2TMuP6dA53hrRYc99SrZerb3CD.jpegVpgC2kE0Lgdq80qnRYrcjfPCjAiCqInob5i9URS6.jpegE5NgbyS1tpd0Dqz92bYcblPmwyz6g4qcLR7Nohtp.jpegHg4KrQku9nm76WRfnRcEMqiqTZRkTrDqQwiXeoNC.jpegVT7rURTPNwXC4tzGz2jcE0TmWeQ2RTkkWPFd2fDi.jpegG9fUDdhHsPEseTRgFjwXt1TaWAbzarZVjI6G1P3u.jpeg

مسیر رفتن به دهکده فرانسویها و باغ ژاپنی: شما در ابتدا بايد يك روز قبل به مجتمع تجاري اسكوئر تايمز برجايا بروید (Times square berjaya) و سپس به طبقه هشتم رفته و از مغازه ( THE TAARAS ) بليطي به قیمت نفری 60 رینگت خریداری کنید. عکسهایی از دهکده کولمار بر روی درب مغازه مربوطه نصب شده است.

مسیر رفتن به مجتمع تجاری اسکوئر تایمز: استفاده از خط 8 مونوريل  --  ايستگاه Imbi

نکته: شما با تاکسی هم میتوانید به دهکده فرانسویها بروید که کرایه آن حدود 200 تا 250 رینگت جهت رفت و برگشت است.

مسير رفتن به مرکز خرید بوکیت بینتانگ: ايستگاه Air asia یا Bukit Bintang در خط 8 مونوریل

در سفرمون به کشور مالزی ترجیح دادیم برای صرف ناهار و شام از مکدونالدز و KFC استفاده كنيم. بنابراین نمیتوانم اطلاعاتی در مورد غذاهای مالزی در اختیارتون قرار بدم. درضمن رستورانهای حلال هم بسیار وجود دارند. در فست فودهای MC  و  KFC هم علامت حلال وجود دارد.

چند نکته:

قيمت فست فود در مالزي ( مكدونالدز و KFC ):

ساندويچ با نوشابه و سیب زمینی ( SMALL ) قيمت 11 رينگت

ساندویچ با نوشابه و سيب زميني ( Medium ) قيمت 15 رينگت

ساندویچ با نوشابه و سيب زميني ( Large ) قيمت 20 رينگت

بستنی در 3 مدل:

قیمت 1 رینگت (وانیلی)

2 رینگت (وانیلی – کاکائویی)

3 رینگت ( وانیل و توت فرنگی )

قیمت آب معدنی کوچک 1 رینگت و آب معدنی بزرگ 2 رینگت

نوشیدنی plas 100 رو هم پیشنهاد میکنم رفتید حتما امتحانش کنید عالیه و قیمت 2,5 رینگت هست.

قیمت کارت مترو بدون شارژ 16 رینگت بود که میتوانید در سوپرمارکتها خریداری و شارژ کنید. برای هر نفر یک کارت نیاز است و ضمنا از این کارت مترو در اتوبوس و مونوریل هم میتونید استفاده کنید.هر بار استفاده از کارت حداقل 1.5 و حداکثر 2,5 رینگت میباشد.

برای دیدن ارتفاعات گنتینگ و دهکده فرانسویها هر کدام یک روز کامل نیاز است ( از صبح تا بعدازظهر ).

قیمت غذا و تفریح در کل برای هر نفر 130  دلار  برای ۳ روز و نیم.

در خرداد ۹۶ هر ۱۰۰ دلار ۴۳۰ رینگت تبدیل میکردند.

فاصله هوایی تهران تا کوالالامپور حدود ۸ ساعت پرواز است همراه با چاله های هوایی بسیار.

سعی کنید برنامه های تفریحی را طوری تنظیم کنید که در ساعت ۲۱:۰۰ شب تا ۲۲:۰۰ در هتل باشید.

در کشور مالزی جهت گرفتن هتل در صورتی که با خانواده هستید، از هتلهای ۴ و ۵ ستاره استفاده کنید. کیفیت هتلهای ۳ ستاره اکثرا پایین است.

ایستگاه مرکزی مترو، KL sentral نام دارد

از ایستگاه مرکزی مترو تقریبا به تمام نقاط کوالا مترو ، مونوریل، قطار به سمت فرودگاه و اتوبوس وجود دارد

در پایان، تشکر ویژه ای دارم از سایت لست سکند و شما دوستداران سفر.