سفری اقتصادی اما عالی به دبی

سفری اقتصادی اما عالی به دبی + تصاویر

سفرنامه دبی

دبی یکی از مدرن ترین وپیشرفته ترین کشورهای دنیا، که شامل بزرگترین پارک آبی  و شگفت انگیزترین  آکواریوم صفحه ای، بلندترین آسمان خراش ها و بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه است. کشوری که در آن ساحل مزین شده به صحرا اتصال پیدا کرده است.

مدت ها بود که برای یک سفر خارج از کشور برنامه ریزی می کردم اما چون اولین سفر خارجی ما بود خیلی استرس داشتم. با تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدم که برای اولین سفر خارجی دبی و ترکیه مناسب تر است، از آنجایی که ترکیه ناامن بود پس دبی را انتخاب کردم. شروع به تحقیق کردم. همه می گفتند دبی جز کشورهای گران است، به خصوص حمل و نقل در آن، پس به یک تحقیق کامل احتیاج داشتم چون  یک سفر بسیار خوب و اقتصادی می خواستم که تا جای امکان برامون کم هزینه تر تموم شه اما در عین حال از تفریحات هم ذره ای کم نشود. این سفرنامه مناسب کسانی هست که بدون لیدر می خواهند برای سفرشان برنامه ریزی کنند.  من تمام اطلاعاتی که طی تحقیقاتم به دست آوردم را ارائه می دهم چون شاید برخی جاها را خودم به علت کمبود وقت و یا اولویت جاهای دیگر، نرفتم.

شروع سفر: از آژانس مدارک را که شامل بلیط هواپیما به همراه مهر آژانس، ویزای کشور امارات که به صورت برگه ای جداگانه می باشد، پاسپورت و واچر هتل، دریافت کردم. سپس  به بانک ملی مراجعه کرده و نفری 75 هزار تومان عوارض خروج از کشور را پرداخت کردم. از آنجایی که متاسفانه ارز دولتی لغو شده پس در این مورد صحبتی نمی کنم. برنامه  GIS2را دانلود و نقشه دبی را انتخاب کردم . (این برنامه به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، موقعیت مکانی شما ، فاصله شما تا مقصد و تمام راه های موجود تا مقصد را به شما نشان می دهد. همچنین اطلاعات توریستی کامل از مکان های دیدنی، فروشگاه ها، رستوران ها و ساعت کاری آنها را در قسمت سرچ این برنامه می توانید ببینید.) از سایت entertainer.irواچر هایی  که می خواستم رو خریدم، که سه روز بعد با پیک ، واچرها به دستم رسید. (واچر، کپن های تخفیفی است که در دبی به صورت کتاب به فروش می رسد و قیمت آن حدود 500 هزار تومان می باشد اما این سایت، کتاب ها را تهیه کرده و کپن ها را به صورت تکی و انتخابی به هموطنان می فروشد. نحوه استفاده از کپن ها هم به این صورت می باشد که شما با داشتن یک عدد واچر برای یک مرکز تفریحی، فقط با پرداخت یک ورودی برای آن مرکز، 2 عدد بلیط ورودی آنجا را دریافت خواهید کرد. یعنی متصدی فروش بلیط از شما پول یک بلیط را دریافت می کند اما به شما 2 بلیط  می دهد. بنابراین 2 نفر می تواند از آن مرکز استفاده کند. مثلا کپن تخفیف آکواریوم دبی مال را شما به قیمت 28 هزار تومان از این سایت خریداری می کنید و قیمت بلیط آکواریوم نفری 100 درهم می باشد، شما این واچر را همراه 100 درهم به متصدی فروش بلیط آکواریوم داده و 2 عدد بلیط دریافت می کنید. در این صورت هزینه شما 100 درهم + 28 هزار تومان برای 2 بلیط شده، یعنی نفری تقریبا 69 هزار تومان به جای نفری 110 هزار تومان . برای رستوران هم، یک واچر به همراه هزینه یک پرس را داده و 2 پرس غدا دریافت می کنید. با استفاده از این واچر ها تقریبا هزینه شما نصف می شود.) از آنجا که شنیده بودم آب در دبی بسیار گران می باشد، دو تا جعبه آب معدنی کوچک خریدم و داخل ساک گذاشتم، که برای 4 روز ما کافی بود. هزینه پارکینگ در فرودگاه برای 4 روز 52 هزار تومان می شد، که از آژانس  به صرفه تر است، اما ما رفت و برگشت از فرودگاه را با تپسی رفتیم که برامون کلا 70 هزار تومان در آمد. از تمامی مدارکتان کپی و عکس داخل گوشی داشته باشید. سفر ما در بهمن 95، حدود یک هفته مانده به ولنتاین، یک سفر 3 شب و 4 روز با هواپیمایی ایران ایرو هتل آواری بود.هتل آواری، یک هتل 4 ستاره در منطقه دیره، در نزدیکی ایستگاه مترو الرقه است. هتلی تمیز با پرسنل مؤدب و موقعیت بسیار مناسب، در مورد آن در بخش هتل ها، توضیحات بیشتر داده شده است. همچنین هواپیمایی های ماهان و ایران ایر پرواز صبح به شب داشتند.

عکس شماره 01 (فاصله هتل آواری تا ایستگاه مترو الرقه)pnZ0pvxwOlIekwvdshYjSkQW24pYwAMS2Bw4msrW.png

فرودگاه: پرواز رفت ما ساعت 7 صبح و پرواز برگشت ساعت 21:10 بود. ما 3 ساعت پیش از پرواز در فرودگاه بودیم .  پس از تحویل چمدان ها، از گیت گذرنامه عبور کردیم. طبقه پایین فری شاپ بزرگ فرودگاه است. سپس از گیت سپاه عبور کردیم. پرواز ما بدون هیچ تاخیری انجام شد.  مدت پرواز 1 ساعت و 50 دقیقه می باشد. در دبی از هواپیما تا گیت گذرنامه مترو سوار شدیم و وارد قسمت گذرنامه شدیم. پس از تحویل بارها به دفتر راهنمای توریست مراجعه کرده و نقشه شهر و مترو را گرفتیم. در فرودگاه صرافی هست اما تبدیل ارز در آنجا به صرفه نیست. در فرودگاه دبی به  DXB Free wifi  یا quot;DWC Free & wifi & quot وصل شوید و از یک ساعت اینترنت رایگان استفاده کنید.

چند نکته در فرورگاه: 1- وزن چمدان 30 کیلوگرم و ساک دستی که داخل هواپیما می برید 7 کیلوگرم می تواند باشد.

2- به هبچ وجه دارو با خودتون به دبی نبرید مگر با نسخه ترجمه شده پزشک، یک ماه حبس و جریمه دارد.

3- بار هیچکس را قبول نکنید.

3- هنگام برگشت چیز مایع یا نوک تیز در کیف دستی هواپیما نگذارید (ناخن گیر – قیچی – موچین – فرموژه – عطر – ادکلن – اسپری – شامپو) می گیرند و در سطل زباله می اندازند.

4- شکلات و ... را یکم زودتر از فریشاپ فرودگاه با قیمت مناسب می توان خرید.

اطلاعات کلی درباره دبی: اختلاف ساعت دبی با تهران 30 + دقیقه است. پول رایج دبی درهم امارات (AED) است ، که در فروشگاه ها با علامت DHS مشخص شده است. زبان رسمی آنها عربی است اما انگلیسی هم استفاده می شود.

ارز دبی: 5 درهمی - قهوه ای ، 10 درهمی – سبز ، 20 درهمی – آبی روشن ، 50 درهمی – بنفش ، 100 درهمی – صورتی ، 1000 درهمی – قهوه ای ارغوانی ، سکه های نقره ای – 1 درهمی و 50 فلیس و 25 فلیس است.

بهترین زمان سفر: از ماه آبان تا فرودین  بهترین آب و هوا را دارد به علاوه میراکل گاردن و گلوبال ویلیج، دو جای دیدنی دبی که رفتن آن را به همه پیشنهاد می کنم در این بازه زمانی دایر بوده و دائمی نیستند. هیچ وقت در دبی باران نمی بارد. از نوامبر تا آوریل در شب و روز گرم و خوشایند و از شروع ماه می تا 6 ماه، گرمای طاقت فرسا، رطوبت هوا هم  نسبتا کم است. هتل ها در کریسمس و تعطیلات سال نو و از سپتامبر تا می گران، از ژوئن تا آگوست قیمت ها خوب است.

غذا: در دبی بیشتر رستوران ها گران هستند،  رستوران های قیمت مناسب عبارتند از: 1- رستوران های زنجیره ای  Shawarma = درهمه جای دبی ارزان، 8-5 درهم است.-  کباب شاورما، همان کباب ترکی 8 درهم است- مناقیش، همان مینی پیتزای لبنانی خوشمزه 20-5 درهم می باشد.

2- رستوران هندی = قیمت مناسب بین 40-25 درهم دارد.

3- KFC = مرغ 9 تیکه با نوشابه و سیب زمینی 59 درهم می شود.

وسایل نقلیه : تمام سیستم حمل و نقل دبی زیر نظر  RTAهست که با شماره 8009090 بدون کد می توانید با آن تماس بگیرید، هر جا که باشید و هر جا بخواهید بروید راهنماییتون می کند. حتی اگر آخر شب به هتل بخواهید برگردید، زمان آخرین قطار یا اتوبوس و یا حتی هزینه بلیط را هم به شما می گوید، فقط باید کمی انگلیسی بلد باشید. شماره مورد نظر را گرفته،عدد 2 را می زنید تا انگلیسی شود، بعد عدد 1 را می زنید تا به اپراتور وصل شوید، سپس عدد 2 را می زنید تا اطلاعات راه را بپرسید. همچنین اطلاعات خطوط اتوبوس و مترو و ساعت حرکت آنها در سایت rta.ae  موجود می باشد.                                                                                                                           1- Abra = کشتی های کوچک با ظرفیت 20 نفر که هزینه بلیط هر نفر 2 درهم است. ورژن جدید آن راحت تر، اما بی روح تر و بلیط آن، 4 درهم می باشد. حتما یکبار امتحان کنید.

2- اتوبوس = از یک سمت شهر به سمت دیگر 4-1 درهم می شود که با کارت های مترو هم قابل پرداخت هستند، هم هنگام سوار و هم پیاده شدن کارت بزنید. - جلوی اتوبوس بانوان سوار می شوند.

3- تاکسی= ورودی آن 5 درهم و هر 3 کیلومتر 12-8 درهم می شود. از یک طرف به طرف دیگر شهر 100-80 درهم می شود.

4- مترو=  ساعت23:30 -5:30 در روزهای هفته و آخر هفته ها، پنج شنبه و جمعه ، تا 1 بامداد باز است.صبح جمعه تعطیل و بعد از ساعت 13:30 شروع به کار می کنند. هزینه جا به جایی  با توجه به مسافت 5.60-1.80 درهم می شود. هم موقع سوار و هم پیاده شدن از مترو کارت بزنید. اگر هنگام خروج از مترو کارت خود را نزنید در باز نمی شود. مبلغ نمایش داده شده در هنگام خروج، هزینه مترو در بالا و مبلغ پایین الباقی موجودی کارت شما است. به شارژ کارت مترو خود حواستان باشد زیرا اگر شارژ کارتتان کمتر از هزینه سفرتان  باشد، جریمه می شوید. در ضمن روز آخر می توانید هر چه شارژ در کارتتان مانده را از باجه های بلیط مترو پس بگیرید.

انواع بلیط مترو : گلد = صندلی های بهتر، اما باز هم جا نیست، فقط خلوت تر است.( واگن اول) – هزینه سفر دوبرابر هزینه سفر معمولی است. قیمت این نوع بلیط 25 درهم و دارای 19 درهم شارژ اولیه می باشد. این بلیط قابل شارژ می باشد.

خاکستری (نقره ای) = قیمت این نوع بلیط نیز25 درهم و دارای 19 درهم شارژ اولیه می باشد. این بلیط نیز قابل شارژ می باشد.

قرمز = یکبار مصرف و یک طرفه یا دو طرفه است.

روزانه = کل روز به صورت نامحدود می توان از مترو استفاده کرد و قیمت آن 22 درهم می باشد.

چند نکته در مورد مترو: 1 – واگن دوم و سوم به خانم ها تعلق دارد و به رنگ فیروزه ای و سبز کم رنگ می باشد.ورود اشتباه به واگن بانوان ممنوع می باشد.

2- به هیچ وجه پا روی صندلی مترو نگذارید، 500 درهم جریمه دارد.

3- خوردن و آشامیدن در مترو، 100 درهم جریمه دارد.

4- کشیدن ترمز مترو، 1000 درهم جریمه دارد.

5- جویدن آدامس در مترو جریمه دارد.

6- چرت زدن و خوابیدن در مترو جریمه دارد.

ایستگاه های مترو:

عکس شماره 02 (نقشه مترو دبی)ADgHEwNP31RzbRAxrdp9wRCGSBeYQxhEUskaCUR4.jpeg

ایستگاه مترو دیره سیتی سنتر Deira City Center = مرکز خرید سیتی سنتر ( از خود این ایستگاه مترو به درون مرکزخرید راه دارد. خرید در آنجا، به خصوص فروشگاه Max بسیار به صرفه است. رستوران Fridays در این مرکزهم بسیار خوب است. در طبقه پایین این مرکز خرید، کارفور وجود دارد که شبیه هایپر خودمان، با قیمت های بسیار مناسب است.) - شعبه بین المللی دی تو دی ( در شرق این ایستگاه مترو می باشد که ساعت کار آن 24-9 و جمعه ها نیز باز است)- مرکز تجاری دبی (نزدیک دی تو دی می باشد و فروشگاهی از برند ها است) – فروشگاه گرین هاووس (در سمت چپ این ایستگاه مترو می باشد.)

ایستگاه مترو الرقهAl Rigga = این ایستگاه در خیابان الرقه دیره، که شب های شلوغ همراه با برنامه های شبانه دارد می باشد. همچنین این خیابان، پر از مغازه با اجناس چینی  با قیمت های بسیار خوب می باشد. – فروشگاه بالیوود (در کنار این ایستگاه مترو قرار دارد. در این فروشگاه، همه اجناس 10-1 درهم است و شکلات ها و سوغاتی های خوب می توان از آن خرید.) – مراکز خرید الغریر و انصار گالری (با کمی پیاده روی از این ایستگاه مترو به این مراکز خرید می رسید.) – reefmall (با کمی پیاده روی در خیابان الرقه و روبروی انصار گالری به آن می رسید.)- آبمیوه ) Juice world در خیابان الرقه است و دارای آبمیوه های خوب که لیوان متوسط 8 درهم و لیوان بزرگ 12 درهم می باشد.)

ایستگاه مترو الاتحاد Union= شعبه جدید دی تو دی  (روبروی این ایستگاه مترو، که ساعت کار آن 24-9 می باشد و نسبت به شعبه اصلی دارای تنوع کمتر اما قیمت پایین تر است.)- پیتزا هات و رستوران مک دونالد (روبروی این ایستگاه مترو قرار دارند. مک دونالد خیلی خوبه ، حتما بستنی اش را بگیرید.) - مراکز خرید الغریر و انصار گالری (با کمی پیاده روی از این ایستگاه هم به این مراکز خرید می توانید برسید.) – بازار مرشد، بازار طلا و ادویه جات (این ایستگاه مترو به مرکز شهر و میدان جمال یا نبی یاس خیلی نزدیک است، از سمت میدان جمال که به طرف غرب حرکت کنیم، به خیابان سبخه می رسیم که در آن بازار مرشد قرار داره و بازار طلا و ادویه جات نیز به آن نزدیک است.) - گلوبال ویلیج (درست در پشت این ایستگاه مترو، اتوبوس های 103 قرار دارد که می توان با آنها به گلوبال ویلیج رفت. این اتوبوس ها  از ساعت 23:15-15:15 سرویس دارند، فاصله زمانی از ایستگاه تا گلوبال ویلیج 30 دقیقه و هزینه این اتوبوس ها 10 درهم می باشد. دیدن گلوبال ویلیج را به همه پیشنهاد می کنم، در آن 75 کشور حضور دارند که هر کدام نماد کشورشان را ساخته ، لباس های  کشورشان را پوشیده و همراه با آهنگ های محلی خود، رقص های محلی کشورشان را می کنند. همچنین سوغاتی ها و خوراکی های کشورشان را می فروشند. ورودی گلوبال ویلیج 15 درهم می باشد. ساعت کار آن نیز 24-16 است.)

عکس شماره 03 (گلوبال ویلیج)40hUImNikoXGtNlZ2viAYnulwflHD1vMxDw5kyE4.jpeg

عکس شماره 04 (گلوبال ویلیج)lFhb3HGauD19eZUjNRlLeOIaicPsmsDjzniSFdIO.jpeg

ایستگاه مترو خالد بن ولیدBurjuman= در این ایستگاه بانک ها ، مغازه های لوازم کامپیوتر و لوازم صوتی و پارچه فروشی وجود دارد.

ایستگاه مترو کرامه Al Karama= پر از فروشگاه های لباس و کیف و کفش با انواع تنوع و قیمت می باشد.

ایستگاه مترو الجافلیهAl Jafiliya= اگر از این ایستگاه کمی پیاده روی کنید به پارک زعبیل که داخلش عمارت زعبیل قرار دارد می رسید.

ایستگاه مترو مرکز تجارت جهانی World Trad Center=  شامل برج های زیادی است که به تازگی هم تو سالن هایش کنسرت های ایرانی برگزار می شود.

ایستگاه مترو مرکز مالی Financial Center= این ایستگاه بیشتر به درد تاجر ها می خورد. همچنین هتل رزریحان و روتاناتاورز از جمله هتل های نزدیک به این ایستگاه هستند.

ایستگاه مترو دبی مال Dubai Mall= مرکز تجاری دبی مال (در این ایستگاه مترو می باشد. این مرکز دارای ماشین های برقی برای عدم پیاده روی است. همچنین همه راهروها دارای صفحه نمایش که محل شما را نشان و با انتخاب مکان مورد نظر، مسیر را نشان می دهد، می باشد. شما می توانید خرید های خود را در راهروها به مسئول مورد نظر تحویل و به راحتی ادامه دهید. این مرکز خرید گران ، اما گاهی تخفیف های خوب داردو همچنین دارای خیابان مد پر از چتر در سقف است .) - آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی (در زیر طبقه همکف دبی مال قرار دارد. این آکواریوم دارای بزرگترین رکورد پنل آکریلیک جهان در گینس می باشد. ساعت کار این آکواریوم در روز های یک شنبه تا چهارشنبه از 23-10 و بقیه روزها 24-10 است. قیمت بلیط هم با توجه به پکیج 120-100 درهم می باشد. در باغ وحش زیر آبی آن پنگوئن نیز وجود دارد.)- فوت کورت و برگر کینگ (در طبقه دوم دبی مال قرار دارد.) - برج الخلیفه ( از داخل دبی مال می توانید به آنجا برسید. این برج بلند ترین بنای جهان با 828 متر ارتفاع است. خرید بلیط تور برج خلیفه در طبقه همکف دبی مال، از دفتر at the top، با قیمت نفری 125 درهم انجام می شود . ساعت کاری این دفتر24-8:30 می باشد. این تور در طبقه 124 برج الخلیفه انجام می شود ، که شما در آن همزمان کویر و خلیج فارس و شهر دبی را می بینید. این برج 163 طبقه دارد.)  – فواره های دبی (دقیقا به مرکز دبی مال چسبیده و از داخل دبی مال باید به آنجا بروید. این فواره ها بزگترین فواره های رقصنده جهان هستند.  نمایش این فواره ها از 23-18، هر 30 دقیقه یکبار و مدت اجرا 5 دقیقه می باشد. بهترین جا برای دیدن این فواره ها دقیقا روبروی برج خلیفه است.) – رستوران دانیال ایرانی (روبروی دبی مال،  ورودی آن  نفری 65 درهم است و می توانید از بوفه کامل استفاده کنید. قیمت نوشابه 3 درهم و آب بزرگ 2 درهم است.) – سوق البهار (نزدیک دبی مال، بازار روی آب که برای خرید سوغاتی خوب است.) – برج العرب (تاکسی از دبی مال تا برج العرب 45 درهم می شود.)

عکس شماره 05 (آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی)JFZdYFs6OFQ292W0yWHsaJUV9y02OJgEWoHnd0hW.jpeg

عکس شماره 06 (آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی)F5GiCSrVd1TYFSuvqVAa544xMkKlYXz7PKRNSJoR.jpeg

عکس شماره 07 (آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی)CmKqoZck4ax2tpVouLSsch28Gzw4hiySQa0sIul6.jpeg

عکس شماره 08 (آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی)ykzDd1WFDXTgPViPkDGBsYRLECl4vqQrbVGTQIkG.jpeg

عکس شماره 09 (آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی)KjjwWTDgetFIhL6H8fdvsczUETgwy34PKjkFJpgp.jpeg

عکس شماره 10 ( برج الخلیفه)HqlHrbjhWj70xWg4jZFZwjgoY8XCV18DXi1Czkvp.jpeg

عکس شماره 12 (برج العرب)En7GOtVHxEx3I95QMsXxxYNpMBCBBNYKDIvcLDuz.jpeg

ایستگاه مترو الخلیج التجاریBusiness Buy= پارک صفا (در این ایستگاه اگر پیاده شوید و از روی پل بالای اتوبان عبور و به اون سمت اتوبان بروید، پارک بسیار زیبای صفا است. ورودی این پارک 3 درهم می باشد. این پارک دارای باربیکیو ، بازارهای هفتگی ، کافی شاپ archive با انواع غذاهای مدیترانه ای و اجاره دوچرخه و چهارچرخه می باشد.) - جمیرا پیچ پارک (پشت پارک صفا، خیابان الوصله است که از دم پارک در این خیابان تا جمیرا پیچ پارک خیلی نزدیکه که باید این تیکه را با تاکسی بروید، البته بهتر از اینه که از مرکز شهر با تاکسی بروید تا جمیرا چون هزینه تاکسی بالا می رود!!!! ......)

ایستگاه متروFirst Gulf Bank = کافی شاپ یخی (از این ایستگاه مترو پیاده یا با تاکسی و یا با اتوبوس شماره 12 به ایستگاه  Nabooda cars Quoz1می رویم. در آن طرف پل در کناره اتوبان شیخ زاید، پاساژ Time square قرار دارد که در این پاساژ کافی شاپ یخی وجود دارد. این کافی شاپ همه اش از یخ ساخته شده است. ورودی آن نفری 60 درهم است و یک لیوان شیر کاکائو هم رایگان می دهند.)

ایستگاه مترو امارات مالMall of the Emirates = مرکز تجاری امارات مال ( در این ایستگاه مترو می باشد. در این مرکز تجاری رستورانی با ویوی پیست اسکی، کارفور و اپل استور با گوشی های سفارش امارات که اپلیکیشن face time را ندارند وجود دارد) – پیست اسکی (داخل این مرکز تجاری سالن اسکی سرپوشیده هست. در آن پنگوئن نیز وجود دارد که می توان از پشت شیشه پیست اسکی آنها را دید.) - پارک آبی وایلد وادی ( از این ایستگاه مترو با تاکسی تا پارک آبی وایلدوادی 15-10 درهم است.به علت تعطیلی پارک آبی وایلد وادی در زمان سفر ما برای تعمیرات در رابطه با آن هیچ اطلاعاتی ندارم) – باغ معجزه یا میراکل گاردن (از امارات مال خارج شده به سمت ایستگاه اتوبوس های امارات مال رفته و سوار اتوبوس شماره 105شده و آخرین ایستگاه میراکل گاردن می باشد.  با کمی پیاده روی به ورودی باغ می رسید.ساعت حرکت این اتوبوس ها در روزهای شنبه و جمعه 22-12 و بقیه روزها 20-14 وهزینه بلیط آنها 5 درهم می باشد. ورودی میراکل گاردن 40 درهم و ساعت کاری آن در روزهای جمعه و شنبه 23-9 و بقیه روز ها 21-9 است. قسمت چتری باغ بسیار زیباست.)-  مدینه الجمیرا ( از سمت شمالی این ایستگاه مترو، در کنار اتوبان شیخ زاید با تاکسی تا مدینه الجمیرا با 12 درهم می توان رفت.مدینه الجمیرا شبیه ونیز ایتالیا است و در روز زیباتر می باشد. خیابان جمیرا ، هتل مینا سلام و هتل جمیرا پیچ همجوار مدینه الجمیرا هستند. ) – برج العرب ( از مدینه الجمیرا تا برج العرب پیاده 5 دقیقه فاصله دارد. در ساحل برج العرب می توان شنا کرد.) -  از ابن بطوطه تا امارات مال با مترو 8 درهم می شود.

عکس شماره 13  (پیست اسکی)iHSpBObpzmgGBciIrq0iDcjEK4cfdfO4ICQ8Ckz7.jpeg

عکس شماره 14  (پیست اسکی)5CnEnBnSGxpN6qRGOZk487Ne4W2dygFsxHv3ck3U.jpeg

عکس شماره 15 (میراکل گاردن)hgowhx5pWHzXJhdhfgJGWw1pXjSHK9j6wzoA8WIi.jpeg

ایستگاه های مترو شرف دی جی و اینترنت سیتی= فضاهای دانشگاهی و ... در این ایستگاه وجود دارد.

ایستگاه مترو نخیلNakheel= نخل دبی یا دبی پالم (این ایستگاه مترو به نخل دبی یا دبی پالم راه دارد. در این منطقه بیشتر خانه های اعیان نشین اعراب و اروپایی ها است. )- هتل آتلانتیس (در انتهای نخل، روبروی دریا است. از این ایستگاه مترو با تاکسی تا ایستگاه مونوریلgate way  با هزینه 20-15 درهم رفته، سپس سوار مونوریل شده و آخرین ایستگاه مونوریل هتل آتلانتیس است.البته از ایستگاه های متروی اینترنت سیتی و امارات مال ودبی مارینا هم می توان با تاکسی به ایستگاه مونوریل رفت اما ایستگاه نخیل نزدیک تر است. قیمت بلیط مونوریل  یک طرفه 15 درهم است.)-  پارک آبی و آکواریوم آتلانتیس (در کنار ورودی هتل آتلانتیس می باشد. ورودی پارک 250 درهم می باشد. ساعت کاری پارک آبی  در تعطیلات و جمعه و یک شنبه 19-13 و در سایر روزها از 8 صبح تا غروب می باشد. وسایل لازم برای پارک شامل مایو و دمپایی، ضد آفتاب و کیف ضد آب می باشد. دستبندها رو باید 100 درهم شارژ اولیه کرد که در صورت باقی ماندن شارژ در آخر می توان آن را پس گرفت. در آنجا قیمت یک سیب زمینی و پپسی روی هم 60 درهم شد.)

عکس شماره 16 (هتل آتلانتیس)7o91rBpcfg0R5Zyhw1JboSBPWOafZPSgWbx4GWIC.jpeg

عکس شماره 17 (ساحل هتل آتلانتیس)aC4ZJSYdwtV9NfQUowlQqnMo0Lr0F44OD9Q4WArw.jpeg

ایستگاه مترو دبی ماریناDubai Marina= JBR (اگر در این ایستگاه پیاده شوید و به  اون دست اتوبان بروید، پیاده 15 دقیقه و با تاکسی 10 درهم بدهید به  یک ساحل عمومی به نام JBR می رسید که ساحلش برای شنا خیلی خوب هست، غروب های باصفایی دارد. این منطقه پراز برج های بلند، ماشین های مدل بالا، رستوران و کافه ها می باشد.)-  تفرجگاه دبی مارینا (در این ایستگاه پیاده شده و سپس با تراموا به نزیکتزین ایستگاه ساحل بروید. دوچرخه در آدرس بلوار شیخ زاید و تفرجگاه دبی مارینا و با قیمت هر نیم ساعت 15 درهم کرایه داده می شود.)

ایستگاه مترو Jumeirah Lakes Towers = پارک ساحلی جمیرا (اگر در این ایستگاه پیاده شوید تا پارک جمیرا، با تاکسی ۲۰ درهم می شود. یک پارک خانوادگی که ساحلش همراه با نجات غریق و تخت آفتاب و ورودی 5 درهم است. همه روزه از 22:30-8 ، فقط شنبه ها مخصوص خانم ها می باشد. این ساحل زیبا تر از ساحل الممرز است.همچنین خطوط اتوبوس شماره ۸ (از بازار طلا) و ۸۸ (از ترمینال ۳ فرودگاه) در پارک ساحلی جمیرا توقف دارند.) – باغ وحش دبی و بازار مرکاتو (خیابان ساحلی جمیرا نزدیک باغ وحش دبی و مرکاتو می باشد.)

ایستگاه مترو ابن بطوطهIbn Battuta= بازار سنتی ابن بطوطه (در روبروی این ایستگاه مترو قرار دارد. در این مرکز خرید فروشگاه Max قیمت خوب، ال سی وایکیکی هم قیمت ایران و بقیه قیمت ها در آن بالا است. در داخل این بازار وسیله ای مانند قطارهای شهربازی وجود دارد که 3 درهم داده و با آن داخل بازار را می گردید. این مرکز خرید بسیار زیبا و دیدنی و با نماهای مختلف است، قسمت مصر آن برای قسمت ورزشی، قسمت هند برای برند روز لباس، قسمت چین برای رستوران و سینما و سرگرمی ، قسمت توس برای فست فود و مایحتاج و سرگرمی بچه ها، قسمت ایران دارای همه نوع چیز می باشد. ساعت کاری 22-10 می باشد. )- مرکز خرید جبل علی (ورودی 6 مرکز خرید جبل علی نزدیک ابن بطوطه است. این مرکز خرید بی کیفیت و ارزان است.) - الرقه تا ابن بطوطه هزینه با مترو 14 درهم است.- پارک آبی یاس ( از این ایستگاه می توانید با اتوبوس های 101 با قیمت 50 درهم، که تقریبا هر یک ساعت اتوبوس  به سمت ترمینال ابوظبی دارند، حرکت کرده و پس از 1 ساعت و 30 دقبقه به ترمینال رسیده و از آنجا هم یا با تاکسی یا با خرید تیکت اتوبوس پس از 45 دقیقه به جزیره یاس می رسید و پس از پیاده شدن از اتوبوس و 10 دقیقه پیاده روی به پارک آبی یاس می رسید. از ایستگاه ابن بطوطه تا دم جزیره یاس با تاکسی 150 درهم می شود.پارک آبی دارای انواع بلیط هاست که شامل، بلیط برنز با قیمت 250 درهم و یک روز نامحدود استفاده از پارک در صف معمولی، بلیط نقره ای با قیمت 325 درهم و یک روز نامحدود استفاده از پارک با 3 صف با انتظار کمتر و بقیه با صف معمولی، بلیط طلایی با قیمت 485 درهم و یک روز نامحدود استفاده از پارک و همه وسایل بدون صف می باشد. در پارک آبی، برای کمد به میزان وسیله هزینه دریافت می کنند. ) – شهربازی فراری لند ( این شهربازی در کنار پارک آبی یاس قرار دارد. ورودی شهربازی 350 درهم می باشد و از همه امکانات می توانید استفاده کنید. برای کارتینگ باید همان اول صبح ثبت نام کنید. تنها هزینه جدا در این شهربازی ، هزینه 100 درهم برای سیمولیتور یا پیست اتوموبیلرانی است.)

عکس شماره 18 (شهربازی فراری لند)Y478fd7CHIRkNHAYGW0jfhR8QrfZWJuaXbrdRqOe.jpeg

عکس شماره 19 (شهربازی فراری لند)QPG0plnrdP6ABoxkJA7ugHUXAFRDuvKxWHj3FE8e.jpeg

عکس شماره 20 (شهربازی فراری لند)9uA12lxiST59OZzRT7cDAYESEBhNkkHB5xPHCpz8.jpeg

عکس شماره 21 (شهربازی فراری لند)hv1epdOCYOGoaadfLtKWdpUeMgi60WffSmuOXScW.jpeg

عکس شماره 22 (شهربازی فراری لند)6fAmoza5q7z3huQwsWdVwBX7OseEXLqNNrjNBqCa.jpeg

عکس شماره 23 (شهربازی فراری لند)zFWptXye8bvhbMKDdKgGY8CE5bYn2GMsS1L0fHLf.jpeg

عکس شماره 24 (شهربازی فراری لند)iALMAGX1SOeBnNTiKyRHktjLBQuCPtYPV3PLtoV8.jpeg

عکس شماره 25 (شهربازی فراری لند)8Ho0HB2DNjNKNYh4tZ92gI3tjm2vmAv9CcEO9yPv.jpeg

ایستگاه متروDubai Healthcare City= در خط سبز مترو می باشد– وافی مال ( در این ایستگاه مترو می باشد که دارای معماری مصر باستان است.) – بازار عربی سنتی خان مرجان ( هم از داخل و هم از خارج وافی مال به این بازار راه دارد.) – دایموند لند ( در این ایستگاه مترو می باشد و قیمت های آن نیز خوب است.)

جهت آشنایی بیشتر با ایستگاه های مترو دبی می توانید به مراجعه کنید: dubaimetro.eu/dubai-metro-map              dubaimetro,eu/stations

تورهای دبی:

سیاحت بر روی کشتی : در رود دبی و همه روزه 2 تا 6 ساعت اجرای تور آن زمان می برد.

ساعت کار آن نیز از 11 شب تا 3 صبح می باشد.

سافاری: در صحرای عربی اجرا می شود. بهتر است با تور بروید. از قبل باید تماس گرفته و تور را هماهنگ کنید. این تور3 تا 4 ساعت زمان می برد و از بعد از ظهر تا  22 است. این تور شامل صحرانوردی با ماشین 20 دقیقه ، بازدید از اردوگاه های عشایری ، تماشای جشن سنتی بادیه نشینی ، رقص شکم ، شتر سواری و خالکوبی با حنا می باشد. وسایل مورد نیاز شامل کرم ضد آفتاب ، کلاه حصیری ، عینک و قمقمه می باشد.

آی فلای : پرواز در محیط بسته

سایر اطلاعات:

سه جزیره نخل در دبی وجود دارد شامل : 1- پالم آتلانتیس 2- پالم دیره  3- پالم جبل علی-

- خور شامل دو بخش : دیره = دارای طلا و ادوبه جات مانند زعفران ، بردبی = دارای بازار سنتی و ارزان. برای عبور از میان خور، سوار ابرا ( قایق عربی کوچک) با کرایه 2 درهم شوید.

- ساعت کاری فروشگاه های دبی 22-9:30 می باشد. از هتل حتما سرویس های رایگانش را بپرسید. شکلات و قهوه و نسکافه قیمت و کیفیت بهتز از ایران دارد.

- پس از اقامت درهتل های دبی به ازای هر شب برای هتل 2 و 3 ستاره 10 درهم، هتل 4 ستاره 15 درهم، هتل 5 ستاره 20 درهم مالیات از شما دریافت می شود.

- هزینه مترو و اتوبوس برای 2 نفر در 4 روز250 درهم و هزینه تاکسی 56 درهم  شد.

- هزینه این سفر برای 2 نفر شامل  تفریحات، خوراک، حمل و نقل و خرید، حدود 3 میلیون شد.