ماجراجویی های من و همسرم، مالزی

ماجراجویی های من و همسرم، مالزی
30 اردیبهشت 1396 21:05

با سلام خدمت دوستان عزیزم

من و همسرم در نزدیکی تعطیلات ژانویه تصمیم به مسافرت به مالزی گرفتیم.

با توجه به اینکه این سفر اولین سفر خارجی من و همسرم محسوب میشد و ما تمام اطلاعات سفر به این کشور رو از طریق خوندن سفرنامه های شما دوستان عزیز پیدا کردیم، هدفم از نوشتن سفرنامه مسافرتمون به صورت کامل برای کمک به دوستانی است که میخواهند برای اولین بار به مالزی مسافرت کنند.

حرکت ما (2 ژانویه) ساعت 21:30 و برگشت (10 ژانویه) ساعت 23:30 با پرواز ماهان بود.

روز حرکت : (پنجشنبه-2 ژانویه)

سه ساعت قبل از حرکت، فرودگاه امام خمینی بودیم، و به راحتی ارز مسافرتیمون رو گرفتیم(نفری 300 دلار) و با هیجان منتظر شدیم.

در طول مسافرت به همه پتو و بالش داده شد، و دو بار(شام و صبحانه) از ما پذیرایی شد.

اختلاف ساعت مالزی با تهران در زمستان که ما رفتیم 4 و نیم ساعته و ما 9:30 صبح به مالزی رسیدیم. (یک ساعت زودتر از موعد!) چون زوتر از موعد رسیده بودیم هنوز دنبالمون نیومده بودن، از فرصت استفاده کردیم و کمی گشت زدیم و از یکی از مامورین اونجا نقشه مالزی رو گرفتیم و کمی پول چنج کردیم.

با اومدن تورلیدرمون حرکت کردیم. در بین راه بهمون برنامه تورها و قیمتهاشون رو داد، اما راستش ما میخواستیم همه جا رو خودمون بریم، به همین دلیل فقط پارک آبی رو ثبت نام کردیم.

و بعداز ثبت نام تورلیدرمون مارو برد یه جا پول چنج کنیم! اینجا بود که فهمیدیم نباید همون 50 دلار رو هم توی فرودگاه چنج میکردیم! (واسه چنج 50 دلار در فرودگاه 8 رینگت ضرر کردیم!)

بهترین محل که میتونین به بهترین قیمت پولتون رو چنج کنید "بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang ) " هست. پس مقدار کمی پول در جایی که تورلیدتون میبرتتون چنج کنید و بقیه پولتون رو در محله بوکیت بینتانگ چنج کنید.

جدول قیمت تورهای ارائه شده توسط لیدر

پارک آبی و دیدار از مرکز خرید آن

50 دلار

30 دلار
برجایا هیلز و شهرک فرانسویها و باغ ژاپنیها، آکواریوم، دیدار از مراکز خرید برج دوقولو

45 دلار

30 دلار
گشت روی عمیقترین دریاچه مالزی و اتوبوس دریایی با شام ایرانی و دیدار از مناطق حومه کوالامپور
16 تا 22:30

70 دلار

35 دلار

جمعا میشه 330$ که اگه همه تورها رو انتخاب میکردیم تخفیف میدادن و میشد 270$

گشت نیمروزی رایگان روی پکیج ما بود که این برنامه رو بجای روز اول که رسیدیم روز دوم گذاشته بودن که کمی برنامههای ما رو بهم ریخت.

خیلی از دوستان در این هفت روز تور مالزی و سنگاپور رو انتخاب کرده بودن، که با توجه به تجربه ای که ما به دست آوردیم بهتره هفت روز رو فقط بزارید واسه دیدن مالزی و یا تور مالزی و جزیره رو بگیرید، که با یک برنامه ریزی خوب هم کل دیدنیهای مالزی و هم جزایر اطرافش رو که میگن فوق العاده زیباست رو میبینید (تور جزیره رو خود تورلیدر بهتون پیشنهاد میکنه، که البته ما نرفتیم).

بعد تورلیدمون به ما سیم کارت داد. که سیم کارتش به موبایل ما نمیخورد و یه جا وایسادیم تا سیم کارت رو پانچ و شارژ کنیم. برای پانچ کردن 5 رینگت میگرفتن، که همسرم کمی با مغازه داره صحبت کرد و در آخر فروشنده بلند گفت برای این خانم 3 رینگت و بقیه باید 5 رینگت بدن!

درآخر به هتلمون رسیدیم " Grand season "

پاسپورت هامون رو دادیم و ازشون خواهش کردیم اتاق با دید برجهای دوقولو بهمون بدن.

کلید رو گرفتیم. اتاقمون طبقه12 بود.

راستی از هتلتون، نقشه مالزی، جاهای دیدنیشون و خطوط متروها و ... رو حتما بگیرید.

دقت کنید که هتلی که انتخاب میکنید حتما گاوصندوق (Safe Box) داشته باشه تا مدارک و پولتون رو اونجا نگه دارید و فقط مقدار لازم پول و کپی مدارک همراهتون باشه.

تصاویری از نمای بیرونی اتاقمون

دلیلی که ما این هتل رو ما انتخاب کردیم این بود که هم قیمت مناسبی داشت و هم نزدیک ایستگاه مونوریل Chow Kit بود (3 دقیقه پیاده)، به همین دلیل تمام جاهای دیدنی رو تونستیم با مونوریل بریم (لینک نقشه ی خطوط ریلی رو براتون گذاشتیم) بعد از جا به جا کردن وسایلمون با مونوریل به سمت بوکیت بینتانگ که سه ایستگاه بیشتر با هتل فاصله نداشت حرکت کردیم. شبهای بوکیت بینتانگ واقعا زیباست. رستورانهای زنجیرهای مثل KFC، مک دونالدو و پاساژهای BBPlaza ، Lot10 وTime Square اونجا هستن که برای خرید قیمتهای مناسبی دارن. تا شب توی پاساژها گشتیم و بعد از خوردن یه شام خوشمزه در KFC که حدود18 رینگت شد با مونوریل به هتل برگشتیم.

وقتی داشتیم میگشتیم یه دفعه بارونهای معروف مالزی که بسیار شدید و البته کوتاهه گرفت. پس بهتره مثل ما همیشه دو تا چتر کوچیک همراه خودتون داشته باشید. درضمن توی متروها و پاساژهاشون هم خیلی سرده! پس علاوه بر چتر و کپی پاسپورتهاتون، اگه یه لباس گرم هم همراهتون باشه، عالی میشه.

نقشه خطوط ریلی

شنبه-4 ژانویه

صبح ساعت هفت و نیم رفتیم صبحانه.

نکته مهم در مورد هتل گرندسیزن اینه که آسانسورها خیلی شلوغ میشه و ممکنه کمی برای سوار شدن معطل بشید. ولی چون ما صبح زود بیدار میشدیم و میرفتیم بیرون اصلا به این مشکل بر نخوردیم.

صبحانه هتل شامل:

1. شیر، قهوه، چای، سه نوع آبمیوه
2. چند جور سالاد و 3 نوع میوه و 3 نوع مربا و چند نوع نون
3. هر روز 3-4 نوع دونات و شیرینی
4. تخم مرغ رو به دلخواه شما سرآشپز سرو میکنه
5. هر روز 10-15 نوع غذای مالایی و هندی هم سرو میشه

ما از صبحانه ها راضی بودیم و سعی کردیم همه ی غذاهاشون رو امتحان کنیم. مخصوصا سوسیسهای عجیبشون و سمبوسه های متنوعشون خیلی خوشمزه بودن.

فقط باید بدونید که گارسونها موقع سرو صبحانه همش دورتون میچرخن! و ظرفهاتون رو که خالی میشه با سرعت جمع میکنن!

بعد ازخوردن صبحانه، تور لیدرمون اومد دنبالمون و گشت نیم روزی رو آغاز کردیم.

صبحانه هتل

اول رفتیم به دیدن معبد چینیها و مراسم دعا رو تماشا کردیم.

معبد بودایی

بعد رفتیم به یک فروشگاه شکلات که واقعا شکلاتهاش عجیب و خوشمزه بودن. شکلاتها رو میتونید تست کنید و جالبترین تجربه ای که میتونید داشته باشید خوردن شکلات فلفلیشونه! که واقعا تند و تیز بود، خداییش واسه سوغات شکلاتهاشون با اون طعمهای عجیبشون خیلی جالب بودن ( هربسته حدودا 50000 تومن میشد).

بعدش رفتیم از کاخ پادشاهشون دیدن کردیم. جالبه که بدونید که هر 5 سال که پادشاهشون عوض میشه براشون یه کاخ جدید میسازن. درضمن هنگام عید فطر اجازه میدن از داخل قصرهم دیدن کنید.

قصر پادشاه

نزدیک ظهر ما رو برای ناهار به رستوران ایرانی بردند. بعد ناهار همه با تور میخواستن به باتو کیو(Batu Caves) برن به جز ماکه میخواستیم خودمون همه جا رو بگیردیم، به همین دلیل مارو گذاشتن هتل و ما بدون معطلی تصمیم گرفتیم از هتل به سمت Chinatown بریم.

برای رفتن به Chinatown باید برید ایستگاه Pessar Seni پیاده بشید، البته ما وقتی پیاده میرفتیم که سوار مونوریل بشیم، دم ایستگاه مونوریل اتوبوسهای Pessar Seni رو دیدیم و سوار شدیم و حدود نفری 3 رینگت پرداخت کردیم و از راننده خواستیم که مارو China Town پیاده کنه.

اجناس و غذاهای متنوعی رو میتونید اونجا پیدا کنید. از همه شنیده بودیم که قبل از خرید در China Town باید حسابی چونه بزنید، چون چند برابر قیمت میدن! ولی ماکه زورمون بهشون نرسید!!

غذاهایی که در China Town فروخته میشد

بعد از دیدن China Town میخواستیم بریم مرکز خرید Mid Valley. از چند نفر پرسیدیم تا همون نزدیکی اتوبوسی پیدا کردیم که مارو برد Mid Valley.

مرکز خرید (Mid Valley) رو به راحتی با مونوریل میتونید برید. باید برید KL Sentral و بعد از اونجا با خط KTM KOMUTER (خط آبی رنگ) برید ایستگاه Mid Valley پیاده بشید که در واقع به درون خود مرکز خرید باز میشه.

Mid Valley مرکز خرید بسیار بزرگیه که دیدن کل این مرکز خرید یه روز کامل وقتتون رو میگیره، طبقه ی پایین آن فقط مختص فروش انواع غذاها و شیرینیجات و ... است و هر نوع غذا و رستورانی رو که بخواین میتونید پیدا کنید. حدود ساعت 9 که واقعا خیلی خسته شده بودیم سوار مونوریل شدیم به هتل برگشتیم.

یکشنبه-5 ژانویه (SUNWAY Lagoon)

امروز قرار بود بریم با تور پارک آبی (Sunway Lagoon) این پارک آبی شامل پارک آبی، شهربازی و باغ وحشه. فقط اگه قصد استفاده از شهربازی رو دارید همون اول باید برید چون اگه بارون بگیره شهربازی تا روز بعدش تعطیل میشه. یه پیشنهاد! از هیچ بازی ای نگذرید و به هیچ وجه این پارک آبی رو از دست ندید.

در ضمن درست روبروی این پارک آبی مرکز خرید Pyramid Mega Mall هست. البته چون ساعت 6 تورلیدرمون میامد دنبالمون، ما ترجیح دادیم تمام وقتمون رو تو پارک آبی بگذرونیم.

پارک آبی (Sunway Lagoon) تجربه ای بینظیر بود و به هیچ وجه از دست ندیدش.

یکشنبه-5 ژانویهدوشنبه-6 ژانویه (BATU CAVES)

صبح ساعت 7:30 صبحانه خوردیم و اول با مونوریل رفتیم KL SENTRAL، و بلیط گنتینگ (Genting Highlands) رو که نفری 8 رینگت بود برای ساعت 11 صبح فردا خریدیم.

بعد از همون KL SENTERAL سوار خط KTM KOMOTER شدیم و آخرین ایستگاه یعنی BATU CAVE پیاده شدیم. غارهای باتو کیو Batu Caves محل مهمی برای عبادت و پرستش هندوهاست.

یادتون باشه که قبل از رفتن به باتو کیو حتما خوراکی (نون، پفک، بیسکوییت....) برای میمونها و کبوترها! ببرید، که کلی بهتون خوش بگذره.

ابتدا که از ایستگاه که خارج شدیم، به دیدن غاری رفتیم که مجموعه ای از مجسمه های زیبا بود.

مجسمه های غار باتو کیو

بعد از خروج از این غار کمی که جلوتر رفتیم، مجسمه طلایی رنگ بزرگی از بودا و 272 پله ی اون که برای رسیدن به غار باید بالا میرفتیم نظرمون رو جلب کرد!!!

مسیر ورودی معبد Batu Cave

منظره ی بالای پله های Batu Cave

من کیسه خوراکیها رو که واسه میمونها توش غذا آوردن بودیم و حالا فقط توش خورده نون مونده بود رو توی جیب کناری کوله پشتیم گذاشته بودم که یه دفعه متوجه جیغ همسرم شدم!!! بله همانطور که در عکس مشاهده میکنید! میمونه در حال جستجو توی کوله پشتی ما بود!!!

بازی با میمونهای بازیگوش

حالا تنها مشکل توی اون لحظه این بود که دوربین خاموش بود! و باید همینطور بی حرکت میموندم تا همسرجان بتونه دوربین رو روشن کنه!

در همین حین یه توریست که یه آبمیوه شبیه رانی خریده بود و هنوز بازش نکرده بود، تا اومد از کنار ما رد بشه یه میمون دیگه به سرعت آبمیوه ی طرف رو کش رفت! و مشغول کوبیدن آبمیوه روی زمین شد تا باز بشه! یه بنده خدایی که آب نارگیل خریده بود وایساده بود میخندید درعرض یه ثانیه دید که دستش خالیه!! دیگه مرده بودیم از خنده، پس یادتون باشه که موقع رفتن بالا از پله ها مراقب وسایتلون مثل عینک آفتابی و .... باشید.

بعد از پایین اومدن از پله ها آب نارگیل تگری خوردیم (5 رینگت) که محشره و حتما باید امتحان کنید.

درکل خیلی خیلی خوش گذشت.

دوباره سوار مترو شدیم و برگشتیم KL SENTERAL و KFC غذا خوردیم، این دفعه مرغ برگرشو امتحان کردیم که عالی بود. بعداز غذا خوردن و کمی استراحت با مونوریل رفتیم بوکیت بینتانگ و تا آخر شب مشغول تماشای پاساژهای بی بی پلازا، Lot10 ... شدیم.

سه شنبه-7 ژانویه (گنتینگ و معبد بهشت و جهنم)

Genting Highlands درفاصله 51 کیلومتری کوالالامپور و در بالای کوه قرار داره و پر از جنگل های انبوه و زیباست (یه جورایی شبیه نمک آبرود خودمون). درضمن پارک بازی در فضای باز و پارک بازی در فضای بسته هم داره. برای رسیدن به ارتفاعات گنتینگ میشه از تله کابین استفاده میشه.

صبح با توجه به اینکه بلیط اتوبوس برای گنتینگ رو رزرو کرده بودیم، راه افتادیم به سمتKL SENTERAL، با نشون دادن بلیط تونستیم محلی رو که اتوبوسهای گنتینگ از اونجا حرکت میکنن رو پیدا کنیم. اتوبوس سرساعت حرکت کرد. (برای رفتن به گنتینگ حتما لباس گرم با خودتون ببرید و نکته دیگه اینه که اتوبوسهاشون سر ساعت حرکت میکنه، پس تاخیر نکنید).

حدود یک ساعت راه بود و بالاخره رسیدیم. چون تلکابین درحال تعمیر بود، اتوبوسهای (شاتل) رایگانی گذاشته بودن که همه رو بالا ببره ، همه مسافرها رفتن سوار اتوبوس شدن و منتظره حرکتش شدن ولی ما اول میخواستیم بریم معبد بهشت و جهنم، ولی هرچی از تاکسیهاشون پرسیدیم که HELL & HEAVEN TEMPLE کجاست منظورمون رو نمیفهمیدن، بعد از نیم ساعت دیگه ناامید شدیم گفتیم اول با اتوبوسها بریم بالا و بعدا یه فکری درمورد دیدن معبد بهشت و جهنم میکنیم! رفتیم سوار شدیم در طول راه معبد رو دیدیم و فهمیدیم اسمش Chin Swee Caves Temple هست! (البته CHINESE TEMPLE هم بگید کارتون راه میافته) بالا که رسیدیم، تا پیاده شدیم بعد از پرسیدن از یکی از مامورها فهمیدیم که از هر یه ساعت اتوبوسی از همانجا که پیاده شدیم اتوبوسی به صورت مجانی میره معبد بهشت و جهنم و دوباره مسافرها رو به گنتینگ برمیگردونه.

داخل مرکز تفریحی Genting

بعد از دیدن فروشگاها وشهربازی که در محوطه ای سرپوشیده بود، سوار اتوبوسی شدیم که به معبد بهشت و جهنم میرفت.

چینیها معتقد به هفت طبقه جهنم هستند که هر طبقه برای عذاب یکی از گناهان کبیره میباشد. در معبد Chin Swee Caves Temple (معبد بهشت و جهنم) این طبقات جهنم و مجازات آنها بصورت مجموعه ای از انواع مجسمه به تصویر کشیده و فوقالعاده زیباست و به هیچوجه از دستش ندید. برای دیدن این مجموعه و طبیعت زیبای آن حدود 2 ساعت وقت لازم است.

خواندن نامه ی اعمال فرد توسط مامور جهنم

عذابهایی که در جهنم گناهکاران باید تحمل کنند

جالب اینکه هرچی نگاه کردیم فقط مجسمه های جهنم بود! و نتونستیم بهشتشون رو ببینیم! که شانس آوردیم و یه گروه ایرانی و تور لیدرشون رو دیدیم و طبق توضیحات ایشون فهمیدیم که بودایی ها به تناسخ معتقدن به این صورت که جهنمیان بعد از گذروندن دوره مجازاتشون دوباره برحسب اینکه چه جور آدمی بودن روحشون به درون حیوانات مختلف و انسانها با مقامهای مختلف برمیگرده و مثلا بهترین انسانها روحشون به صورت پادشاهان و بدترین اونها روحشون به درون لاکپشت که خیلی زیاد عمر میکنه برمیگرده! (که در عکس میتونید مشاهده کنید)

بازگشت به جسم موجودات زنده

بعد از دو ساعت با اتوبوسها برگشتیم گنتینگ و پرسون پرسون محل برگشت به طرف اتوبوسهایی که قرار بود با اونها برگردیم KL SENTERAL رو پیدا کردیم. بعداز رسیدن، با وجود خستگی، کم نیاوردیم! و بامونوریل رفتیم بوکیت بینتانگ و تا آخر شب مرکز خریدBerjaya Time Square بودیم.

چهارشنبه-8 ژانویه (Zoo Negara و برجهای پتروناس)

Zoo Negara: تنها جایی که تو کل مسافرتمون ما با تاکسی رفتیم! راستش راه رسیدن با منوریل یا اتوبوس به اونجا رو نتونستیم پیدا کنیم، به همین دلیل یه تاکسی گرفتیم و با قیمت 25 رینگت به توافق رسیدیم.

(یادتون باشه که تاکسیهای قرمز از همه تاکسیها ارزونترن و قبل از سوار شدن حتما مقصد رو بهشون بگید و سرقیمت به توافق برسید)

قیمت ورودی 50 رینگت بود. ما حدود ساعت 10:30 رسیدیم و خوشبختانه متوجه شدیم که نمایش فوکهای آبی ساعت 11 شروع میشد، پس یادتون باشه دیر وقت نرید Zoo Negara و تا رسیدید ازشون بپرسید که زمان نمایشهاشون چه ساعت هایی هست و نقشه باغ وحش رو هم ازشون بخواین تا از روی نقشه مطمئن بشید که تمام حیوانات رو دیدید. کلا فوقالعاده بود به ویژه نمایشش.

نمایش Zoo Negara

بعد کلی گشت و گذار و خوردن چندتا بستنی خوشمزه اومدیم بیرون. درست توی محوطه که خارج میشید کلی تاکسی وایساده بودن. تاکسیها چون یه جورایی خارج از شهر بودیم خیلی گرون میگفتن یه جورایی میدونستن که چاره ای نداریم! ما هم قبول نکردیم و اومدیم بیرون و تازه فهمیدیم که وسط ناکجا آبادیم! کمی پیاده رفتیم و به اتوبان رسیدیم، اونجا یه ایستگاه اتوبوس دیدیم. از یه نفر راهنمایی خواستیم و به ما گفت که اتوبوسی رو سوار بشید که میره ایستگاه Dato Keramat (توی نقشه خط قرمز) و ما با نفری 1/8 رینگت ما رو به ایستگاه Dato Keramat برد و از اونجا رفتیم KLCC . (پس واسه برگشتن از Zoo Negara فقط کافیه از محوطه خارج بشید و توی ایستگاه اتوبوس از راننده اتوبوس راهنمایی بخواهید) وقتی رسیدیم KLCC سریع رفتیم برج‌های دوقلو (Petronas Towers) .

برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمان خراشهای جهان به ارتفاع ۴۵۲ متر. تعداد طبقات هر برج ۸۸ طبقه است، این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند .

- نکته اینکه تا قبل از اینکه ما بریم مالزی میشد اگه صبح زود (بین ساعت 8-9) برید لابی برجهای دوقولو ، بهتون وقت میدادن که به صورت مجانی از پلی که طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند بازدید کنید، ولی توی ژانویه پولی شده بود (نفری 80 رینگت!!!) و از یکی شنیدم که بعد از ژانویه هم پولی مونده. (البته مطمئن نیستم)

برای دیدن برجها، هتلتون هرجا هست از روی نقشه مونوریل که براتون گذاشتم خودتون رو برسونید ایستگاه KLCC

ناهار رو همون جا در Pizza Hut ناهار خوردیم. و شروع به گشتن کردیم. ساعت شش راه افتادیم به سمت بوکیت بینتانگ رفتیم و پاساژ Time Square تا بلیط Berjaya Hills رو بخریم، ولی توی پاساژ از هرکی پرسیدیم نتونستن راهنماییمون کنن! و ما موندیم و 15 طبقه این پاساژ!!! بعد از دیدن تابلوی راهنمای این پاساژ تونستیم توی طبقه هشتم محل خرید بلیط رو پیدا کنیم (یه واحد اداری خیلی بزرگه که عکس هایی از دهکده فرانسوی ها رو گذاشته و به راحتی میتونید پیداش کنید) ولی متاسفانه فهمیدیم تا حدود ساعت 3 باز هستند وقتی ما پیداش کردیم بسته بود!!

پنجشنبه-9 ژانویه (Berjaya Hills یا دهکده فرانسوی ها و دهکده ژاپنی ها)

Berjaya Hills: برجایا هیلز مجموعه ای است با وسعت بیش از 8 هکتار که 1 ساعت با مرکز شهر کوالالامپور فاصله دارد. این منطقه به دهکده فرانسوی نیز معروف است. کمی بالاتر باغ ژاپنی واقع شده.

صبح چون از قبل بلیط رفتن به Berjaya Hills رو رزرو نکرده بودیم و میدونستیم ساعت حرکت به اونجا 10 صبحه! ساعت نه صبح با مونوریل به بوکیت بینتانگ و مرکز خرید Time Square رفتیم ولی تا ده صبح گفتن کسی نمیتونه به جز فروشنده ها وارد بشه! نزدیک ساعت ده با آسانسور و با عجله خودمون رو رسوندیم طبقه 8 و دو تا بلیط به قیمت نفری 50 رینگت خریدیم، (ساعت برگشت برای ساعت 3 و 6 بعد ازظهر داشت که ما 3 بعد ازظهر رو انتخاب کردیم) خانم فروشنده به راحتی گفت که حرکت 10 صبح از لابی هتل Time Square (این هتل درست چسبیده به مرکز خرید Time Square هست)!!!! حالا ما خودمون رو چه جوری و با چه سرعت و استرسی رسوندیم دم لابی هتل بماند!!! و حدود ساعت 10:30 با چهار تا مسافر دیگه با یه ون راه افتادیم، حدود یه ساعت توی راه بودیم و از مناظر لذت بردیم (البته توی ماشین خیلی سرد بود که خوشبختانه ما سوییشرت همراهمون بود) راننده ما رو دم دهکده فرانسوی پیاده کرد و گفت ماشین هایی به صورت مجانی میره باغ ژاپنی ها و بعد از یک ساعت به دهکده فرانسوی برمون میگردونه.

ما تصمیم گرفتیم که اول دهکده فرانسوی رو ببینیم.

نمایی از دهکده ی فرانسوی

حدود ساعت 11 داشتیم میرفتیم به سمت باغ ژاپنی که دیدیم صدای آهنگ و آواز میاد و صدای آهنگ رو دنبال کردیم و دیدیم دارن نمایش اجرا میکنن، حدود یک ساعت نمایش اجرا شد و ما واقعا از دیدن نمایششون لذت بردیم. بعد از نمایش و گشتن کل دهکده فرانسوی تصمیم گرفتیم بریم باغ ژاپنی ولی متوجه شدیم که هر یک ساعت (ساعت 10، 11، 12 و ....) ماشین ها به اون سمت حرکت میکنن و (برگشت هم ساعت 11.15، 12.15 و ....) پس تا ساعت 1 دوباره توی دهکده فرانسوی گشتیم و ساعت یک رفتیم به سمت باغ ژاپنی (5 دقیقه راهه!)

در یه کلام باغ ژاپنی بسیار زیباست (در ضمن میتونید اونجا لباس سنتی ژاپنیها رو بپوشید و عکس بندازید).

یه تجربه خیلی مهم:

توی دهکده فرانسوی در ساعتهای متفاوتی نمایش اجرا میکنن، که حتما باید ببینید و از دست به هیچ وجه ندید! پس تا رسیدید اونجا قبل از اینکه تصمیم بگیرید اول دهکده فرانسوی رو ببینید یا ژاپنی رو، اول از ساعت نمایش مطلع بشید و بعد با توجه به ساعت نمایش و ساعت حرکت ماشین ها به سمت باغ ژاپنی و ساعت برگشتتون برنامه ریزی کنید.

باغ ژاپنی

کلا یه ساعت برای دیدن باغ ژاپنی کافی بود و ما ساعت 2:15 برگشتیم دهکده فرانسوی تا ناهار رو در دهکده فرانسوی بخوریم. از بین رستورانهای فراوانی که اونجا بود یکی رو انتخاب کردیم و یه پیتزای ایتالیایی دو نفره (پیتزا دو نفره و نوشابه حدود 45 رینگت شد) انتخاب کردیم. باید بگم واقعا لذیذ بود ولی به پیتزاهای خودمون نمیرسه!

ما از اینکه بین ساعت برگشت 3 و یا 6 بعدازظهر، ساعت 3 رو برای برگشتن انتخاب کردیم راضی بودیم و این زمان برای دیدن هر دو مکان کافی بود. ساعت 4 رسیدیم به Time Square و چون خسته بودیم ماساژ ماهی رو در پاساژ Time Square (طبقه 5) که خیلی قیمت مناسب داشت (15دقیقه، نفری 10 رینگت) امتحان کردیم!

جمعه-10 ژانویه (روز آخر)

باید بدونید که استفاده از استخر هتل Grand Season رایگان هست و استخر روباز زیبایی در طبقه 11 دارد. ولی ساعت کارش از 8 صبح تا 8 شب بود که کلا توی این هفت روز ما تا ساعت 10 شب بیرون بودیم و نتونسته بودیم استفاده کنیم!

استخر هتل

تا ساعت 12 وسایلمون رو جمع و جور کردیم و اتاق رو تحویل دادیم و وسایل رو به هتل سپردیم و تا ساعت 6 که ترانسفر برگشت به فرودگاه دنبالمون میامد به بوکیت بینتانگ رفتیم و سوغاتیهامون رو خریدیم. در ضمن نزدیک هتلمون یه بازار روز میوه هم بود که کلی هم میوه های مالایی رو خریدیم و با خودمون سوغات آوردیم.

دوستان ما از هتلمون با توجه به قیمتش، و نزدیکیش به مونوریل و استخرش و تمیزی اتاقهاش راضی بودیم و تنها عیبش این بود که اینترنتش حتی توی لابی هم پولی بود! شبی 20 رینگت!

ساعت 6 خودمون رو رسوندیم و به سمت فرودگاه حرکت کردیم. حدود 1:30 به علت ترافیک توی راه بودیم. باز هم بدون تاخیر سوار هواپیما شدیم و مسافرت ما به پایان رسید.