سفر به زیباترین جزیره ایران (راهنمای سفر به کیش)

زیباترین جزیره در ایران! + تصاویر

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دنیای ارتباطات که نقش بزرگی در زندگی روزمره اکثر ما انسان ها داره لازمه پیش از هر سفری، نسبت به مکانی که قصد سفر داریم اطلاعات جامعی کسب کنیم. یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات، جستجو در اینترنت می باشد. مطالعه تجربیات و سفرنامه های دیگران میتونه دید خوبی برای مقصدی که در پیش داریم به ما بده که خود موجب بهره مندی و لذت بیشتر از زمان و سفرمون میشه. بیش از سفرم به کیش سعی کردم اطلاعات کافی از جاذبه های گردشگری، هتل ها، تور ها، رستوران ها، تفریحات و ... به دست بیارم تا حداکثر استفاده رو از این سفر ببرم. ازونجایکه خودم همیشه برای سفر کردن سعی می کنم اطلاعات مفیدی رو به دست بیارم تا در حین سفر وقتم برای تصمیم گیری از بین نره، به همین دلیل در این سفر نامه سعی کردم اطلاعات مفیدی از تجربیات خودم ارائه کنم تا بقیه دوستانی که تصمیم به دیدن این جزیره زیبا دارن بتونن با شناخت بیشتری سفر خودشون رو مدیریت کنن.

با توجه به اینکه سفر نامه های متعددی در مورد کیش نوشته شده، هدف من در این سفر نامه بعضا تشریح نکاتی هست که می تونه به دوستان جهت شناخت بیشتر در طول سفر به کیش کمک کنه. امیدوارم بتونم نکات ریز ولی قابل توجهی رو باتوجه به تجربیات خودم ارائه کنم تا در سفرتون کمکتون باشه. این نکته رو هم اشاره کنم که نوشته های بنده نظریات شخصی بنده بوده و صرفا دلیل بر قطعی بودن این نظرات نیست و شخصا بیش از هر چیزی به کلیه نظرات دوستان دیگر که می تونه کاملا با نظرات بنده متفاوت باشه احترام میگذارم.

هوای کیش از اواخر اردیبهشت تا اواخر مهر ماه بسیار گرم و شرجی میشه. به همین علت ما از قبل برای اواخر آبان تا اوایل آذر ماه(1396) برای سفر به کیش برنامه ریزی کرده بودیم. خودم تو سایت ها و وبلاگ های مختلف جستجو هایی رو از قبیل مکان های دیدنی، تفریحات، رستوران ها، فست فود ها، جاذبه های توریستی و.. انجام داده بودم. ما دونفر (پسر) بودیم که هدفمون از رفتن به کیش تفریح و گشت و گذار بود. به همین علت لوکس بودن هتل اولویت اولمون نبود. ولی میخاستیم از نظر امکانات، دسترسی و تمیزی در حد قابل قبولی باشه. چندین هتل رو کاندید کردیم که یکی از این هتل ها هتل آریان بود.

از اونجایکه ما دوتا پسر بودیم زمان زیادی رو برای آماده شدن پیش از سفر نیاز نداشتیم. پس میتونستیم از تور های لحظه آخری که قیمت بسیار مناسبتری رو بما پیشنهاد میدادن استفاده کنیم. به همین خاطر برای پیدا کردن تور مناسب در سایت لست سکند شروع به جستجو کردیم که بعد از چند روز یک تور بسیار خوبی رو خریداری کردیم.

تور ما در ابتدا 3شب اقامت در هتل 4ستاره آریان بود ولی با هماهنگی کانتر آژانس مسافرتی مربوطه، به 5 شب افزایش دادیم البته با پرداخت هزینه اضافه. شروع پرواز در ساعت 13 و برگشت در ساعت 16 بود. به شخصه پیشنهاد میکنم اگر بار اول هست که قصد سفر به کیش رو دارین حداقل 5شب رو در نظر بگیرین.

روز اول(پرواز به سمت کیش):

همانطور که گفتم پرواز ما ساعت 13 با شرکت هواپیمایی تابان بود. هواپیما بوئینگ MD با 30 دقیقه تاخیر، بالاخره پرواز کرد. با توجه به آرام بودن هوا و عدم وزش باد، پرواز خوب و آرامی داشتیم. بعد از 1:45 هواپیما با کمال آرامش به زمین نشست.

بعد از تحویل گرفتن ساک به سمت ترنسفر هتل رفتیم. ترنسفر هتل خیلی سریع حرکت کرد و در نهایت وارد هتل شدیم. همینجا لازم میدونم توضیحاتی رو در مورد هتل آریان بدم:

به طور کلی، هتل قدیمی بوده و سال ساخت بالایی داره ولی بازسازی هایی در آن انجام شده. فضای داخلی هتل قابل قبوله اما فضای اتاق ها کمی فرسوده شده که نیازمند بازسازی است. منظورم از فرسوده اینه که مثلا رو تختی ها، دیوار ها (گچ های یکی از دیوار ها ریخته بود) و موکت کف اتاق کهنه بودن. ولی سرویس بهداشتی و حمام واقعا تمیز بود. در ضمن اتاق ما فقط سرویس فرنگی داشت. با توجه به شرایط حال حاضر هتل اصلا در حد 4ستاره اظهار شده نبود و اگه با تور قیمت مناسب بتونید در این هتل اقامت داشته باشین قابل قبوله. مهمترین مزیت این هتل نزدیکی اون به پاساژ ها و مراکز خرید کیش می باشد که این نکته خودش خیلی مهمه و در ادامه سفرنامه این مزیت رو خودتون مشاهده می کنید. به همین دلیل سعی کردم عکس محل قرارگیری کلیه مکان ها و رستوران هایی که خودم شخصا تجربه کردم براساس فاصله هتل آریان تا اون محل رو، در قسمت های مختلف این سفرنامه قرار بدم تا دوستان دید خوبی نسبت مسافت ها بدست بیارن.

بعد از مستقر شدن در هتل و کمی استراحت کردن طبق برنامه ای که از قبل ریخته بودیم برای خرید بلیط تفریحاتی که میخاستیم تجربه کنیم به یکی از مراکز خدمات گردشگری که نزدیک هتل بود، رفتیم.

مرکز گردشگری 2.jpg(عکس محل قرارگیری شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری رنگارنگ سیر کیش بروی نقشه)

برای استفاده از تفریحات آبی در جزیزه کیش، اول باید بلیط رو از یکی از مراکز گردشگری که در جزیره هستن خریداری کنید. این تفریحات رو هم می تونید در کلوپ های غواضی و دریایی کیش که برای اینکار قرارداد دارند استفاده کنید. این نکته رو بگم بعد از وارد شدن به این مراکز اصلا برای خرید همه تفریحات مورد نظرتون عجله نکنید و تحت تاثیر حرفای فروشنده ها قرار نگیرین. برای اینکه میتونید هر وقت خاستین این تفریحات رو بخرین به جز جنگ های شادی و کشتی های تفریحی که ممکن ظرفیتشون برای روز های مورد نظر شما تکمیل بشه، بقیه موارد رو هر وقت خاستین میتونید بخرین. در هنگام خرید شما باید تاریخ و کلوپ خودتون رو انتخاب کنید.

من اینجا لازمه نکاتی رو در جهت تکمیل حرفام بگم. همه این بلیط ها براشون تاریخ زده میشه و شما قاعدتا باید طبق تاریخ مندرج در بلیطتون از اونها استفاده کنید. باید توجه کنید، تاریخی که شما تعیین می کنید امکان تغییرش در بلیط وجود نداره ولی شما میتونید در روزهای قبل و بعضا بعد از اون هم بروید(فقط برای تفریحات آبی مثل غواصی، چتر پاراسل، شاتل و ... ) ولی نمیتونید کلوپ انتخابیتون رو تغییر بدین و دقیقا باید همون کلوپی رو برین که در بلیطتتون درج شده. پس انتخاب روز و کلوپتون بسیار مهمه. چون واقعا برای شخص من، این مسائل بعد از چند روز مشخص شد. به همین دلیل میگم اصلا برای خرید همه تفریحات در روز اول عجله نکنید و بزارین براساس حوصلتون و با توجه به شناختی که از جزیره، محیط کلوپ ها و آب و هوا پیدا می کنید بلیط ها رو تهیه کنید. از طرفی شما نمیدونید در روند سفرتون چی پیش میاد و چه تغییری در برنامه روزاتون ایجاد میشه. البته من در روند این سفرنامه سعی میکنم کلوپ ایده آل خودم رو بهتون معرفی کنم. این موضوع رو هم باید بگم متاسفانه به دلیل اتفاقات خطرناکی که برای چندین نفر در استفاده از جت اسکی افتاده، خدمات جت اسکی در کل جزیره از چند ماه پیش ارائه نمیشد.

در نهایت ما با توجه به تفریحات مورد نظرمون بلیط هارو تهیه کرده و به سمت مجتمع تجاری کیش که باز هم به هتل نزدیک بود رفتی

مجتمع تجاری کیش.jpg

(محل قرارگیری مجتمع تجاری کیش بروی نقشه)

مجتمع تجاری کیش یکی از بهترین و بزرگترین پاساژ ها برای خرید و گشت و گذار است. هم تنوع فروشگاهی زیادی داره و هم قیمتاش به نسبت جاهای دیگه قابل قبول تر.

مجتمع تجاری کیش

(عکس نمای داخلی مجتمع تجاری کیش)

در هر صورت با گشتن در این پاساژ براحتی میتونید وسایل مورد نظر خودتون رو از پوشاک گرفته تا سوغاتی و ... خریداری کنید. اینم باید بگم براساس فصلی که سفر می کنید میتونید از حراجی های زیاد بهره مند بشین. توجه داشته باشین بعد از هر خرید کارت های قرعه کشی را از فروشنده دریافت کنید. بعد از گشت و گذار و خرید به سمت هایپر مارکت برای خرید وسایل مورد نیاز خودمون رفتیم.

عکس محل قرار گیری هایپر مارکت کیش بروی نقشه

(عکس محل قرار گیری هایپر مارکت کیش بروی نقشه)

هایپر مارکت نزدیک مجتمع تجاری کیش هستش و می تونید خرید های مورد نظر خودتون رو انجام بدین. بعد از خرید به هتل برگشته و خرید های خودمون رو در هتل قرار داده و سمت پاساژ مروارید رفتیم.

پاساژ مروارید کیش

(عکس محل قرارگیری پاساژ مروارید بروی نقشه)

در مورد پاساژ مروارید می تونم بگم پاساژ خوبی بود و برای خرید هم قیمت های مناسبی داشت. بعد از زدن چرخی در پاساژ طبق برنامه ای که ریخته بودیم برای شام به سمت فست فود بومرنگ رفتیم.

فست فود بومرنگ کیش

(عکس محل قرارگیری فست فود بومرنگ بروی نقشه)

انصافا هرچی ازش تعریف کرده بودن درست بود. غذای خوش مزه، با کمیت و کیفیت بسیار عالییییییی. سفارش های ما این بود: مرغ دو تیکه(20.000) انقد سیب زمینی داره که واقعا نیازی به سیب زمینی اضافه نیست. قارچ سوخاریش(10.000) عالی بود و از همه مهمتر پیتزا چهار فصلش (30.000) که دیگه واقعا بی نظیر بود. انتخاب این نوع پیتزا به این جهت بود که 4طعم پیتزا رو در یک پیتزا می تونستین تست کنید. اگه اهل فست فود هستین حتما حتما بومرنگ رو تجربه کنید.

(عکس غذای فست فود بومرنگ)

البته در خیابونی که فست فود بومرنگ قرار داره، رستوران ها و فست فود های زیادی قرار داشتن که انتخاب ما از قبل بومرنگ بود. بعد از خوردن شام جهت استفاده از هوای عالی کیش در آبان ماه، به سمت پارک و اسکله مرجان رفتیم.

پارک مرجان کیش

(عکس محل قرارگیری پارک مرجان بروی نقشه)

محیط بسیار آرامش بخشی داره و شما میتونید علاوه بر پیاده روی از امکانات دوچرخه سواری استفاده کنید و کنار ساحل آرومش لذت ببرین.

(عکس پارک مرجان)

اسکله مرجان کیش

(عکس اسکله مرجان)

بعد از اون به پاساژ بزرگ کوروش که در نزدیگی پارک مروارید بود، رفتیم.

پاساژ کوروش کیش

(عکس محل قرارگیری پاساژ کوروش بروی نقشه)

پاساژ بزرگ و شیکی هست که برند های لوکسی داخلش نمایندگی دارند. به دلیل خسته بودن، گشتی کوتاه در این پاساژ زدیم و به هتل برگشتیم.

روز دوم (آدرنالین):

سعی کردیم صبح زود از خواب پاشیم تا به برنامه هامون برسیم. صبحانه در هتل حدودا از ساعت 7-10 صبح سرو می شد. در مورد صبحانه این هتل باید بگم از نظر کیفیت و کمیت کاملا معمولی بود. کیفیت صبحانه قابل قبول بود. من خودم به شخصه فرنی زعفرونیشو خیلی دوس داشتم. صبحانه شامل: سوسیس، ژامبون، لوبیا یا عدسی، فرنی یا شیر برنج، تخم مرغ نیمرو، تخم مرغ قارچ یا تخم مرغ سوسیس، تخم مرغ آب پز، پوره سیب زمینی، شیر داغ، آب پرتقال یا آلبالو، انواع مربا، عسل، چایی و قهوه، پنیر باز و بسته بندی، کره، گوجه و خیار، خیارشور، هندوانه، کمپوت گیلاس، حلوا ارده، نان بربری و باگت...

بعد از صرف صبحانه سریعا برای تجربه یک روز هیجان انگیز آماده شدیم. وسایل مورد نیاز رو داخل یک کولی ریختیم و راهی تم پارک آبی اوشن شدیم. به نظر من یکی از لذت بخش ترین تفریحات، تفریحات آبی هستن. یکی از این تفریحات آبی مورد علاقه من پارک های آبی هستن. پارک های آبی فرصتی رو برای شما فراهم میکنه که بتونید در کنار آب تنی هیجاناتی رو تجربه کنید که کاملا آدرنالین خون شمارو بالا ببرن که باعث میشه احساس سبکی خاصی بعدش بهتون دست بده که به شخصه عاشق این حس سبکی بعد از تخلیه هیجانم!!!

در کشور ما پارک های آبی زیاد ساخته شدن اما تنها پارک آبی روباز ایران همین تم پارک آبی اوشن کیش هستش(تا جایکه من اطلاع دارم) که انصافا خیلی خوب و زیبا و با استاندارد های روز دنیا طراحی شده. من به شخصه چون عاشق تقریحات و هیجانات آبی هستم بی نهایت از این پارک آبی روزبار لذت بردم.

تم پارک آبی اوشن کیش

(محل قرارگیری تم پارک آبی اوشن بروی نقشه)

استفاده از راید(سرسره) های هیجان انگیزش به اندازه ای میتونه لذت بخش باشه که نتونید خیلی زود از این پارک آبی روباز دل بکنید. من لازم میدونم چند نکته رو برای کسانی که قصد استفاده از این پارک آبی رو دارن شرح بدم تا بتونن بیشتر از این پارک آبی لذت ببرن:

1. قیمت بلیط تم پارک آبی اوشن به دو صورت روز کامل و نیم روز فروخته میشه. ما بلیط تمام روز رو (105.000) تهیه کردیم. ولی شما بسته به وقت و علاقتون میتونید بلیط نیم روز که قیمت کمتری داره رو تهیه کنید.
  2. اگه در فصل های پاییز و زمستان قصد تجربه این پارک آبی رو دارین، به دلیل روباز بودن، قبل از رفتن حتما با این مجموعه تماس بگیرین و از گرم بودن آب مطمئن بشین. چون متاسفانه در زمان ما(96.08.29) گرم کن های مجموعه خاموش و همه افراد از سردی آب ناراحت بودن و به مدیریت مجموعه اعتراض کردن که هیچ فایده ای نداشت.
  3. هر گونه خوراکی یا وسایل اضافی رو به هیچ عنوان اجازه نمیدن وارد پارک آبی کنید. پس هیچ وسیله اضافی با خودتون نبرید. اونجا می تونید با شارژ دستبندتون از بوفه و رستوران خود مجموعه خرید کنید.
  4. قبل از ورود به خود پارک آبی، راه به صورتی هستش که حتما از فروشگاه وسایل شنا مجموعه عبور خواهید کرد. که اگه تمایلی به خرید وسیله ای داشتین خریداری کنید. البته اینو بگم باز هم تحت تاثیر حرفای فروشنده قرار نگیرین. شما عملا نیازی به وسیله خاصی ندارین و بیشتر وسایلی که به شما پیشنهاد میشه جنبه فانتزی دارن ولی خب تو فصلی که آفتاب مستقیم هست میتونید از اسپری های ضد آفتاب که در داخل آب قابل استفاده هستند تهیه کنید که اون هم واقعا واجب نیست.
  5. با ورود به پارک آبی روز هیجان انگیز شما شروع میشه. یه پارک آبی متفاوت از نظر جو و محیط در مقایسه با سایر پارک های آبی. دوستانی که پارک آبی زیاد رفتن که میدونن باید چیکار کنن. ولی اگه بار اولتون میخاین وارد یه پارک آبی بشین برای اینکه از سرسره ها(راید) نترسین سعی کنید از کم هیجان ترین راید ها شروع کنید و بسته به جسارتتون به سمت هیجان انگیزشون پیش برین. برای این کار میتونید از راهنماهای داخل مجموعه که انصافا بسیار خوش اخلاق، با حوصله و مسئولیت پذیر هستن کمک بگیرین. غول آخر راید سقوط آزاد هست. اونجاست که مشخص میشه چقد جسارت دارین. از پایین که به ارتفاع این سرسره نگاه می کنید ممکن بترسین ولی بدون توجه حتما از پله های زیاد این سرسره بالا برین و حتما امتحان کنید تا اوج آدرنالین رو تو این پارک آبی تجربه کنید. بی نظیییییییییییییییییییییر. به نظرم کسی که این پارک آبی رو بره ولی سقوط آزادشو امتحان نکنه انگار اصلا پارک آبی نرفته. من به شخصه هر کدوم از سرسره های سقوط آزادشو چندین بار رفتم. بازم دوس داشتم برم ولی انقد پله داشت که دیگه خسته شده بودم!!!
  6. محل قرار گیری این پارک به دلیل اینکه خانم ها هم با وجود رو باز بودن بتونن براحتی ازین مجموعه استفاده کنن از مرکز اصلی شهر دورتر. به همین علت شما مجبورید از تاکسی های کیش برای رفت و آمد به این پارک آبی استفاده کنید. هزینه تاکسی حدود 30 هزارتومن هست. ما خودمون از تاکسی استفاده کردیم ولی اگه تمایل دارین بابت رفت و برگشتتون هزینه ای پرداخت نکنید میتونید از سرویس های رایگان مجموعه پارک آبی که در ساعت های مقرری حرکت میکنن هم برای رفت و هم برای برگشتتون استفاده کنید.
  7. اگه قصد استفاده از تاکسی رو برای برگشت دارین، به علت اینکه نزدیک پارک آبی تاکسی زیاد رفت و آمد نداره سعی کنید حتما در زمان رفت شماره همون تاکسی رو بگیرین تا برای برگشت باهاش هماهنگ کنید که بیاد دنبالتون. در غیر این صورت می توانید زمان بیرون اومدن خودتون از مجموعه رو با زمان برگشت سرویس رایگان اونجا تنظیم کنید که بیرون معطل نشید.

(عکس ساعت حرکت سرویس رایگان تم پارک آبی اوشن جزیره کیش)

البته این برنامه در فواصل مختلف تغییر میکنه و بهتره شما حتما به سایت خود این مجموعه سر بزنید تا از آخرین برنامه حرکت ها و همچنین سانس آقایان و خانم ها و قیمت بلیط در روز کامل و نیم روز مطلع بشید: www.oceanwaterpark.com

بعد از تجربه کلی هیجان و خداحافظی با این پارک آبی زیبا، با تاکسی به سمت هتل برگشتیم. بعد از تجربه یک روز هیجان انگیز و کمی استراحت برای صرف شام به رستوران توتی فروتی رفتیم. موقعیت این رستوران روبروی اسکله تفریحی کیش یا همان اسکله نو می باشد.

رستوران توتی فروتی کیش

(عکس محل قرارگیری رستوران توتی فروتی بروی نقشه)

من نظرات متفاوتی رو در مورد این رستوران شنیده بودم که اغلب منفی بودن ولی خب ترجیح دادم خودم هم یکبار امتحان کنم. در مورد نظر خودم باید بگم یک رستوران الکی گرون که اصلا نسبتی با غذاش نداره. همه چیش گرون بود. من از غذاهایی که سفارش دادم خوشم نیومد. ما خرچنگ (45.000) و استیک ماهی (42.000) سفارش دادیم که تو ذوقمون خورد.

خرچنگ توتی فروتی کیش

( عکس غذا خرچنگ توتی فروتی)

ٰاستیک ماهی توتی فروتی

(عکس غذای استیک ماهی توتی فروتی)

غذا ها با کلی تاخیر و در نهایت خیلی سرد سرو شدن. خود غذا و دورچین ها فقط ظاهر جذابی داشتن ولی مزه جالبی نداشتن. در کل من پیشنهاد نمیکنم. محیط رستوران بهم ریخته و فضای کاملا بی نظمی داره. فقط ویوش یکم خوبه وگرنه مورد جذابی نداره.

رستوران توتی فروتی کیش

(عکس ویو رستوران توتی فروتی)

بعد از صرف شامی نه چندان دلپچسب، برای پیاده روی و لذت بردن از هوای جزیره به سمت اسکله تفریحی کیش که دقیقا در روربروی رستوران توتی فروتی قرار داشت رفتیم. خیلی مکان آرامش بخشیه مخصوصا در شب که واقعا یکی از بهترین اسکله های کیش برای نشستن و لذت بردن است.

اسکله تفریحی کیش

(عکس اسکله تفریحی کیش)

خب روز دوم ما هم با شرحی که دادم به اتمام رسید و ما به سمت هتل برای استراحت و خواب برگشتیم. (در ضمن اسم آدرنالین رو بخاطر این روی این روز گذاشتم که در زمانیکه شما سرسره سقوط آزاد پارک آبی اوشن رو تجربه میکنید، سطح آدرنالین خون شما به معنای واقعی بالا میره که بی نهایت لذت بخش)

روز سوم.(اوج گرفتن)

اولین برنامه روز سوممون تجربه کردن چتر پاراسل بود. طبق صحبتی که در اول این سفرنامه در مورد کانتر های گردشگری و کلوپ های غواصی کردم ما صرفا به پیشنهاد کانتر گردشگریمون همه تفریحاتمون(غواصی، چتر پاراسل و شاتل و ...) برای کلوپ غواصی کاپ انتخاب کردیم. بر همین اساس برای تفریح چتر پاراسل به سمت کلوپ کاپ رفتیم.

کلوپ کاپ کیش

(عکس محل قرارگیری کلوپ کاپ بروی نقشه)

کلوپ بدی نبود و در فضای معمولی قرار داشت. ولی از رفتار پرسنل و کادر چتر پارسل من اصلا راضی نبودم. بعد از کلی معطل شدن و اعتراض به این موضوع، سوار قایق موتوری شدیم.

(عکس نمای کلوپ کاپ)

در مورد چتر پاراسل باید بگم تفریح خوب و جالبی هست و به نظرم ارزش یکبار امتحان کردن رو حتما داره. البته از نظر قیمتی 65 هزار تومان هست که شاید از نظرتون نسبت به بقیه تفریحات آبی کیش کمی گران باشه چون کلا 6 دقیقه بیشتر نیست. ولی به هر صورت دوست داشتم تجربش کنم. شما می تونید تک نفره و یا دو نفره این تفریح رو انجام بدین که طبق صحبت هایی مسئول مربوطه، مجموع وزن دو نفره شما نباید از 150 کیلو بیشتر باشه.

اگه رفتین حواستون باشه که از مسئولش تقاضا کنید تا ابتدا شما رو کاملا راحت روی کمربند متصل به چتر بنشونه و سپس شروع به افزایش ارتفاع کنه چون اگه وضعیتتون بد باشه هیچ لذتی تو ارتفاع نمیبرین و دائما حس افتادن بهتون دست میده(در صورتیکه هرگز نمیفتین) که نمیزاره لذت ببرین. در ضمن اجازه فیلم برداری و عکس برداری به هیچ عنوان بهتون نمیدن. به علت اینکه خودشون این کارو میکنن و شما مجبور میشین اگه تمایل به عکس و فیلمتون دارین حتما از خودشون با قیمتی که تعیین میکنند خریداری کنید!!!

بعد از تجربه کردن چتر پاراسل، طبق برنامه به سمت پارک ساحلی سیمرغ رفتیم.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

(عکس محل قرارگیری پارک ساحلی سیمرغ بروی نقشه)

در مورد این پارک باید بگم بی نظیر ترین پارک ساحلی بود که من تو کیش رفتم. آرامش و زیبایی وصف نشدنی این پارک حس بسیار لذت بخشی به شما میده. محل قرار گیری این پارک به دلیل کمی دورتر بودن از مرکز جزیره باعث شده کمی خلوت تر و دنج تر باشه. به همین دلیل آرامش خیلی خاصی در این پارک حس میشه. خلاصه هرچه از زیبایی های این پارک بگم کمه. حتما اگه به کیش سفر کردین پیاده روی تو این پارک رو از دست ندین.

(عکس پارک ساحلی سیمرغ)

پارک ساحلی سیمرغ کیش

( عکس آلاچیق های چوبی پارک ساحلی سیمرغ)

همچنین در این پارک مسیر زیبایی برای دوچرخه سواری قرار داره که به نظرم یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری تو این جزیره هست. وقتی داشتیم در این پارک زیبا قدم میزدیم با خودمون گفتیم کاش برای تفریحاتمون کلوپی رو انتخاب میکردیم که در این پارک قرار داشته باشه. با کمی پرس و جو متوجه شدیم کلوپ غواصی سیشل دقیقا در پارک ساحلی سیمرغ قرار داره.

کلوپ غواصی سیشل کیش

(عکس محل قرارگیری کلوپ غواصی سیشل بروی نقشه)

من توصیه میکنم دوستان برای تمامی تفریحات آبیتون، کلوپ سیشل رو در زمان خرید بلیط انتخاب کنید چون هم کادر قوی و هم پرسنل مودبی داره. (این کلوپ همون کلوپ ایده آل من بود که اول سفرنامه قول معرفیش رو بهتون دادم). بعد از پیاده روی و لذت بردن از این پارک زیبا به هتل برای استراحت برگشتیم. بعد از استراحت در هتل، طبق برنامه به سمت پاساژ پانیذ رفتیم.

پاساژ پانیذ کیش

(عکس محل قرارگیری پاساژ پانیذ بروی نقشه)

این پاساژ هم جزو پاساژ های قدیمی کیش هست که این رو میشه از قدمت ساخت اون متوجه شد. به هر صورت گشتن در این پاساژ برای علاقه مندان به خرید با قیمت نسبتا پایین میتونه جالب توجه باشه. بعد از گشتی کوتاه در این پاساژ به سمت رویا مال رفتیم.

رویا مال.jpg

(عکس محل قرارگیری رویا مال بروی نقشه)

این پاساژ یکی از پاساژ های لوکس کیش هست که فروشگاه های نسبتا لوکسی هم داره. از نظر قیمتی هم بالاتر از پاساژ های اطراف خودش هست. اگر دنبال اجناس تقریبا خاص می گردین این پاساژ می تونه گزینه ای خوبی برای شما باشه. بعد از گشتی در رویا مال، برای صرف شام به رستوران عمو اکبر رفتیم.

رستوران عمو اکبر.jpg

(عکس محل قرارگیری رستوران عمو اکبر بروی نقشه)

رستوران عمو اکبر یک رستوران قدیمی و تقریبا معروف کیش هستش که بیشتر بخاطر ماهی خوشمزه ای که طبخ میکنه معروف شده. ولی من این نکته رو باید بگم این رستوران از نظر تمیزی و بهداشتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اگه می تونید این مسئله رو تحمل کنید، از ماهی مخصوص کیش به نام جاش که در این رستوران به خوبی طبخ میشه لذت ببرین. سرویس بهداشتی واقعا کثیف بود و با تذکر ما رفتن کمی تمیزش کردن. ما اونجا ماهی جاش(38.000) و کباب برگ (37.000) سفارش دادیم. ماهی جاش واقعا خوش مزه بود ولی کبابش کیفیت خیلی پایینی داشت ولی انصافا ماهیش که با برنج سفید سرو شده بود، عالی بود. با توجه به سطح رستوران قیمت ها گران بود. مثلا ماهی جاش سرخ کرده بیشتر جاها زیر 30.000 بود ولی اینجا باتوجه به شرایط رستوران قیمت بالاتری داشت.. اگه تمیزی خیلی براتون اهمیت نداره، یک بار تجربه این رستوران بد نیست.

رستوران عمو اکبر کیش

(عکس غذای سرو شده در رستوران عمو اکبر)

در کل تجربه ای بود برای خودش ولی من چون ماهی خیلی دوست دارم باید اعتراف کنم یکی از بهترین ماهی هایی بود که تا حالا خوردم. البته این بخاطر طعم لذیذ خود این ماهی بود نه صرفا رستوران!! به همین خاطر به خودم قول دادم یه وعده دیگه ماهی جاش رو در همین سفر بخورم اما در یک رستوران دیگه!!!

برنامه بعدی ما رفتن به جنگ پازل شو بود. بعد از صرف شام و قبل از شروع جنگ پازل شو با توجه به وقت و علاقه ای که به پاساژ گردی داشتیم، به سمت پاساژ های معروف کیش یعنی پردیس 1 و 2 رفتیم که به رستوران عمو اکبر هم خیلی نزدیک هستن.

پردیس یک و دو.jpg

(عکس محل قرار گیری پاساژ پردیس 1 و 2(چسبیده بهم) بروی نقشه)

قطعا خیلی از دوستانی که دارن این سفر نامه رو میخونن اسم این دو پاساژ به گوششون خورده. جزو پاساژ های بزرگ و معروف این جزیره زیباست که انگار هرکی میره کیش حتما باید به این پاساژ سر بزنه.. اصلا واجبه!! خب ماهم طبق این قانون به این دو پاساژ سر زدیم و کمی خرید کردیم. کلا دیدنشون خالی از لطف نیست و قطعا برای خرید هم مناسب هستن. مخصوصا پردیس 2.

خب دیگه بعد از کلی پاساژ گردی و گشت و گذار باید طبق برنامه به جنگ پاساژ پازل شو می رفتیم.

جنگ پازل شو از معروف ترین تئاتر های کمدی جزیره کیش هست. که تقریبا همه تمایل به رفتن این تئاتر رو دارن. ازونجایی که متاسفانه اهل تئاتر نبوده و با هر برنامه ای نمیخندم ولی بخاطر همراهی با همسفر خودم و تجربه کردن این تئاتر راهی این جنگ شدیم. مدت این تئاتر هم حدود 3-4 ساعت هست. از نظر من یکی از علت های معروفیت این جنگ، هنرنمایی شخص آقای اکبر اقبالی می باشد. خیلی ها با این جنگ حال کردن و خندیدن. ولی من راستش زیاد نخندیدم. اما اعتراف میکنم آقای اکبر اقبالی واقعا هنرمند همه چی تموم هستن. اگه مثل من با هرچیزی نمیخندین یا سرگرم نمیشین این جنگ 50 هزار تومنی رو نرین. ولی اگه راحت میخندین یا دوس دارین هنر واقعی یک هنرمند (از هر نظر) رو ببینید حتما به این جنگ با بازی اکبر اقبالی برین. امکان عکس برداری و فیلم برداری ندارین. ولی از شما در حین برنامه عکس برداری میشه که شما میتونید بعد از پایان برنامه با پرداخت هزینه جداگانه عکستون رو دریافت کنید. البته این نکته رو بگم که آقای اکبر اقبالی دیگه در جنگ پازل شو نیستن و به تازگی در کشتی ایرانی اجرا دارن. یعنی آخرین شبی بود که ایشون در جنگ پازل شو برنامه اجرا کردن. شما در زمان خرید بلیطتتون حتما راهنمایی لازم رو از مراکز گردشگریتون بگیرین.

جنگ ستارگان کیش.jpg

(محل قرارگیری کشتی ایرانی(جنگ ستارگان کیش) و اجرای آقای اکبر اقبالی بروی نقشه)

برنامه ساعت 9 شروع و حدود ساعت 1 شب تمام شد. بعد از اتمام برنامه به دلیل طی کردن یک روز شلوغ به سمت هتل رفتیم برای استراحت و خواب...

روزچهارم

من خودم به شخصه دوس دارم وقتی به سفری میرم تا جایکه زمان و شرایطم اجازه بده محل های مختلف و جاذبه های توریستی اون منطقه رو براساس علایق خودم ببینم و تجربه کنم. همیشه وقتی اسم کیش میاد کسانی هستند که در مورد بازار عرب ها حرف بزنن. ما هم تصمیم گرفته بودیم اولین برناممون در روز چهارم رو به بازار عرب ها اختصاص بدیم. از طرفی هم این بازار نزدیک پارک میر مهنا بود که جزو برنامه بعدیمون بود.

بازار عرب ها.jpg

(عکس محل قرار گیری بازار عرب ها بروی نقشه)

از نظر من واقعا چیز خاصی نداره. قیمت ها کاملا معمولی و مثل بقیه جاها هستن و شما اصلا نباید انتظار قیمت های پایینی رو داشته باشین. در کل من پیشنهاد نمیکنم ولی دیدنش می تونه براتون جالب باشه. بعد از گشتی در این بازار به سمت پارک میرمهنا رفتیم که دقیقا روبروی بازار عرب ها قرار داره. روزی که ما رفتیم پارک بسیار خلوت و هوا هم بارانی بود که منظره زیبایی رو ایجاد کرده بود. به نظرم یکی از پارک هایی هست که شما میتونید برای گرفتن آرامش و قدم زدن انتخاب کنید ولی باز هم میگم از نظر من اصلا به پای پارک ساحلی سیمرغ نمیرسه!!

پارک میرمهنا کیش

(عکس پارک میرمهنا)

بعد از پیاده روی در یک هوای خنک و لذت بخش پارک میرمهنا، برای صرف نهار به سمت رستوران کرال وی آی پی رفتیم.

رستوران کرال.jpg

(عکس محل قرارگیری رستوران کرال VIP بروی نقشه)

در مورد این رستوران می تونم بگم یک رستوران تقریبا شیک، گران و همراه با موسیقی زنده. قیمت غذا ها از 58000 شروع میشد به بالا. ما چلو جوجه سفارش دادیم(58.000) و چلو بختیاری (68.000).

کیفیت، کمیت و تزئین غذاها کاملا قابل قبول بود. اگه هر نفر سفارش غذا بده میتونه به صورت رایگان از سالاد بار و موسیقی زنده استفاده کنه. به نظرم ارزش یک بار رفتن رو میتونه داشته باشه. اگه تصمیم به رفتن گرفتین حتما شب برای شام برنامه ریزی کنید که از موسیقی زنده استفاده بهتری ببرید.

رستوران کرال وی آی پی کیش

(عکس غذای سرو شده در رستوران کرال وی آی پی)

بعد از صرف غذای کامل و پرحجم تصمیم به پیاده روی گرفتیم چون هم هوای بسیار خوبی بود و هم خیابان های زیبایی در اطراف رستوران وجود داشت.

خیابان اطراف رستوران رویال وی آی پی برای پیاده روی

(عکس خیابان اطراف رستوران رویال وی آی پی برای پیاده روی)

بعد از پیاده روی به هتل برگشتیم تا بعد از کمی استراحت بتونیم به برنامه شب خودمون که رفتن به کشتی تفریحی نوید بود، برسیم. به دلیل وقت خالی که قبل از رفتن به کشتی نوید داشتیم دوباره به سمت پاساژ پردیس 2 رفته و گشتی زدیم. همچنین در کافی شاپ طبقه همکف اونجا هم بستنی خوردیم. کیفیت بستنی های کافی شاپ کاملا معمولی بود ولی خب چسبید. در نهایت به سمت کشتی نوید رفتیم.

کشتی نوید.jpg

(محل سوار شدن کشتی نوید بروی نقشه)

کشتی های تفریحی زیادی هستن که شمارو روی دریا سرگرم میکنن. از جمله نوید، آرتمیس، اوستا و ... . من تعریف کشتی نوید رو خیلی شنیده بودم و خود کانتر گردشگری هم همینو پیشنهاد داد. باید بگم خیلی خوب بود و من خیلی خوشم اومد. تفریح متفاوت و شادی بود. هزینه این تفریح همراه با شام (57.000). البته نوید از بقیه ارزونتر بود. ولی من خوشم اومد و واقعا گروه موسیقیشون خوب بود و اجرای انرژی بخشی داشتن. تا اونجایی که من متوجه شدم مثلا کشتی آرتمیس شام بهتری داره و روی عرشه سرو میشه. ولی خب همه خواننده های کشتی نوید رو بیشتر تعریف میکردن. برای ما هم اولویت همین بود. برنامه کشتی نوید از زمان ترک اسکله تا برگشت حدود 3 ساعت هست. در طول این سه ساعت شما با گروه موسیقی سرگرم میشین و حدود نیم ساعتی روی عرشه میرین برای هوا خوری و دوباره به داخل کشتی برمیگردین که در انتها با اجرای گروه موسیقی، برنامه های کشتی نوید به اتمام میرسه. بعد از پیاده شدن از کشتی با تاکسی های که در بیرون از مجموعه هستن به هتل برگشتیم.

روز پنچم(حال گیری)

طبق برنامه و بلیطی که خریداری کرده بودیم باید برای تفریح هیجان انگیز غواصی و شاتل راهی کلوپ کاپ میشدیم. ولی متاسفانه به دلیل بارانی و طوفانی شدن دریا امکان این تفریح وجود نداشت. طبق مقررات در این هوا هیچ کلوپی اجازه ارائه خدمات رو نداره. گرچه با تماس با بعضی از کلوپ ها گفتن که با مسئولیت خودتون میتونید بیاید ولی خب هوا خیلی طوفانی بود و ماهم ریسک نکردیم. متاسفانه به دلیل اینکه فردا میخاستیم برگریدم و فردا هم هوا همین شرایط رو داشت نتونستیم غواصی رو تجربه کنیم که کلی حالمون گرفته شد.. با مراجعه به کانتر گردشگری مربوطه، بلیط های غواصی و شاتل خودمون رو پس دادیم و کل مبلغ رو دریافت کردیم. من اینجا لازم میدونم برای دوستانی که قصد تجربه کردن این تفریحات رو دارند، چند نکته خیلی مهم رو بگم:

1. اگر قصد تجربه تفریحات آبی رو تو برنامتون دارین حتما به سایت های هواشناسی مراجعه کرده و تو اولین روزی که دریا و هوا صاف هست این تفریحات رو انجام بدین و به روز آخر سفرتون موکول نکنید تا اتفاقی که برای ما افتاد برای شما نیفته.
  2. همونطور که اول این سفرنامه گفتم اصلا برای گرفتن بلیط هرگونه تفریح عجله نکنید. و سعی کنید همون روز یا یک روز زودتر از روزی که تفریح آبیتون رو قصد دارین انجام بدین بلیط تهیه کنید(به جز جنگ ها و کشتی های تفریحی و.. که ظرفیتشون زود تکمیل میشه و لازمه شما از چند روز قبل برای تاریخ مورد نظرتون بلیط تهیه کنید) که اگه به هر علتی منصرف شدین به مشکل برنخورین.
  3. اگه به دلیل بدی آب و هوا نتونستین از بلیط های تفریحات آبیتون استفاده کنید، میتونید به کانتر گردشگریتون برگردین و مبلغتون رو کامل پس بگیرین. اینجاست که تاریخ تعیین شده مهمه. اگر تاریخ گذشته باشه ممکن مقاومت کنن و یکم به مشکل بر بخورین. در صورتیکه در روز خرید به شما میگن شما فقط خرید کنید تاریخش اهمیتی نداره ولی همین تاریخ میتونه برای شما در زمان برگشت پولتون مشکل ایجاد کنه..

بعد از گرفته شدن حالمون و برای افزایش روحیه به سمت پارک شهر که نزدیک به هتل آریان بود، برای قدم زدن و بازی کردن در کلوپ بازی هایلند که در همین پارک قرار داشت، رفتیم.

پارک شهر.jpg

(محل قرار گیری پارک شهر بروی نقشه)

همونظور که گفتم، درون پارک شهر کلوپ بازی هایلند قرار داره. از طرفی پارک بسیار زیبایی هم هست. در اون روز به جز ما و چند نفر دیگه، هیچ کسی در پارک نبود که باعث شد، بی نهایت از خلوتی و قدم زدن در این پارک لذت ببریم و عکس های زیادی بگیریم. ولی متاسفانه کلوپ بازی هایلند تعطیل بود. طبق پرس و جو ما، کلوپ بازی هایلند عصر به بعد شروع به کار میکنه و صبح ها تعطیله. ولی اگه وقت پیدا کردین و گذرتون به این پارک زیبا افتاد، حتما تجربه قدم زدن و عکس گرفتن در این پارک رو از دست ندین.

نمای استخر پارک شهر کیش

عکس نمای استخر پارک شهر کیش

بعد از لذت بردن از این پارک به سمت مجتمع تجاری کیش جهت خرید سوغاتی رفتیم. یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی، همین مجتمع تجاری کیش هست.

(عکس یکی از فروشگاه های شکلات در مجتمع تجاری کیش)

بعد از خرید سوغاتی به سمت هتل برگشتیم برای استراحت. برنامه بعدی ما برای عصر، قلعه وحشت بود.

قلعه وحشت.jpg

(عکس محل قرارگیری قلعه وحشت بروی نقشه)

در مورد قلعه وحشت من باید بگم تجربه جالبی بود. مبلغ اون (30.000) بود. لذت این تفریح به دست جمعی رفتنشه. سعی کنید حداقل 4نفره برین. ولی اگه تعداد کمتری هستین و میخاین با چنتا غریبه برین باید بدونید که این اجازه رو بهتون نمیدن. پس حتما باید قبلش باهم هماهنگ کنید و خودتون رو فامیل معرفی کنید. تعداد افراد مجاز حداقل 2 الی 6 نفره می باشد. در طول زمانیکه داخل این قلعه هستین از شما عکس گرفته میشه که موقع بیرون رفتن میتوانید با پرداخت 20.000 تحویل بگیرین البته اختیاریه. کلا یه تجربه جالبه که هرچه تعداد بیشتر باشه لذت بیشتری داره. من جزئیات این قلعه رو به جهت از دست دادن جذابیتش نمیگم که خودتون تجربش کنید فقط اینو بدونید که تو تاریکی مطلق یهو یکی با اره برقی میفته دنبالتون و ... :)))

بعد از تجربه این تفریح جالب، برای صرف شام طبق برنامه به سمت رستوران فودلند رفتیم.

(عکس محل قرارگیری رستوران فودلند بروی نقشه)

فودلند یک مجوعه ای کامل از رستوران و فست فود هست که انواع غذاهای ایرانی، خارجی، فست فود و ... سرو میکنه. من خیلی تعریف از این رستوران شنیده بودم و حتما تصمیم داشتم که یک وعده غذا رو در این رستوران تجربه کنم.

باید بگم یک رستوران و فست فود خیلی خوبه با قیمت، کیفیت و کمیت عالیییی. طبق قولی که به خودم داده بودم همون ماهی جاش رو که در رستوران عمو اکبر خوردیم، اینجا با سبزی پلو و همراه با سیب زمینی که رو خود غذا بود با قیمت 25.000 سفارش دادیم. البته یه سالاد عربی هم به قیمت (16.000) سفارش دادیم که معمولی بود. رستورانی بسیار تمیز شیک و خیلی بزرگ. همه جور غذایی هم توش پیدا میشه: عربی، ایرانی، فست فود، انواع سالاد و.. به نظرم ارزش داره حداقل دو سری اونجا برید.

ماهی جایش در رستوران فودلند کیش

(عکس ماهی جایش در رستوران فودلند)

سالاد عربی در رستوارن فودلند کیش

(عکس سالاد عربی در رستوارن فودلند)

در کل پیشنهاد میکنم اگه اهل ماهی هستین. حتما یه وعده ماهی جاش سرخ کرده در جزیره کیش میل کنید. مطمئن باشین پشیمون نمیشین!

بعد از صرف شام و با توجه به هوای بارونی به سمت پاساژ مرجان که به رستوران فودلند خیلی نزدیک هست رفتیم. در مورد این پاساژ باید بگم برای گشت زدن و خرید بد نیست. ولی خیلی بزرگ و جذاب هم نیست. البته ما خرید نکردیم ولی میتونه برای دوستان جالب باشه.. ما از قبل برای شب آخر، بلیط کنسرت محمد علیزاده رو خریداری کرده بودیم. به همین خاطر بعد از پاساژ مرجان به سمت محل برگزاری کنسرت راهی شدیم.

سالن کنسرت.jpg

(عکس محل قرارگیری سال کنسرت های کیش بروی نقشه)

از نظر من سالن کنسرت، سالن مناسبی برای کنسرت نبود و این نکته رو میشه از کیفیت صدای پخش شده در این سالن متوجه شد. اجرا محمد علیزاده با توجه به تعریف هایی که شنیده بودم زیاد جالب نبود. هدفم در این سفر نامه نقد این کنسرت نیست ولی این کنسرت با یکساعت تاخیر شروع و بعد از حدود دو ساعت تمام شد.

(عکس استیج کنسرت محمد علیزاده در کیش)

در کل، رفتن به کنسرت در این سالن رو پیشنهاد نمیکنم چون استاندارهای یک سالن مناسب رو نداره.. بعد از اتمام کنسرت برای استراحت و خواب به هتل برگشتیم.

روز آخر (وداع در اوج...):

روز آخر بود و ما تقریبا برنامه خاصی نداشتیم. چون پرواز برگشت ما به سمت تهران برای ساعت 16 کیش ایر بود. از طرفی اتاق رو هم باید ساعت 12 تحویل میدادیم. خب با توجه به اختلاف 4ساعتی تحویل اتاق و پرواز تصمیم گرفتیم که با مسئول مربوطه صحبت کنیم تا در صورت امکان اجازه تحویل اتاق برای 2ساعت دیرتر رو بما بدهد که با توجه به اینکه هتل واقعا خلوت بود و ماهم در فصل شلوغی نبودیم، مخالفت کردن. از نظر من در این شرایط مشتری مداری حکم میکنه وقتی هتل خلوت، بیشتر با مهمانان کنار بیان.. البته این نظر منه!

در هر صورت وسایل خودمون رو به قسمت امانت هتل تحویل دادیم و برای سپری کردن ساعت های آخر راهی خیابان های اطراف هتل شدیم. چون واقعا قدم زدن در بلوار های خلوت و تمیز این جزیره اون هم در هوای عالی آذر ماه کیش تجربه ایه که در تهران نمیتونید بدست بیارین. بعد از یک ساعت قدم زدن به هتل برگشتیم وسایل خودمون رو تحویل گرفته وراهی فرودگاه شدیم.

حدود ساعت 14:30 بود که به فرودگاه رسیدیم و بعد از ورود با کمال تعجب متوجه شدیم پرواز ما به دلیل نقص فنی کنسل شده و به ساعت 23:00 همون روز منتقل شده. انگار آب یخ روی سر ما ریختن. وقتی از مسئولین کیش ایر درخواست توضیح رو داشتیم گفتن که ما به آژانس هواپیمایی شما اطلاع داده بودیم و کوتاهی از سمت اونا بوده. خلاصه دیگه کار از کار گذشته بود. به همین دلیل به دوستان توصیه میکنم قبل از هر پرواز، مستقیما با هواپیمایی مربوط به خودتون تماس گرفته و از ساعت پرواز و عدم تغییر اون شخصا مطلع بشین تا در صورت تاخیر بتونید از وقت خودتون استفاده بهتری بکنید.

ما نهار رو در فست فود فرودگاه خوردیم. کاملا معمولی بود. ما هم توقع کیفیت خاصی نداشتیم. در نهایت بعد از تحمل چندین ساعت و تاخیر های پی در پی در ساعت 12:45 همون شب پرواز به سمت تهران کردیم.

هواپیمای اختصاص یافته برای این پرواز ایرباس A321 بود. کیفیت پذیرایی نسبت به پرواز رفت خیلی بهتر بود. و هواپیما بدون هیچ مشکلی در ساعت 2 بعد از نصف شب به آرامی به زمین نشست.

خب سفر 5شب و 6روزه ما در جزیره زیبای کیش با همه خوشی ها و خاطراتش به اتمام رسید. من در این سفر نامه سعی کردم نکاتی که به نظرم میتونه برای بقیه دوستان مهم باشه رو بهش اشاره کنم. دلم میخواست تعداد عکس بیشتری بزارم که متاسفانه به دلیل وجود اشخاص در عکس یا موراد دیگر که قانون سفرنامه نویسی رو نقض میکرد، نتونستم. قطعا جزیره زیبای کیش جاذه های توریستی خیلی بیشتری داره که من یا وقت تجربه کردنشو نداشتم و یا با علایق من سازگاری نداشت.

علاوه بر مواردی که در روند این سفر نامه بهشون اشاره کردم، مواردی باقیمانده که تمایل دارم در اینجا عنوان کنم:

1. اگر مجرد هستین ویا میتونید خیلی سریع خودتون رو برای سفر به جزیره کیش آماده کنید، میتونید تورهای لحظه آخری رو خریداری کنید که در همین سایت لست سکند پیشنهادات خیلی خوبی میشه و قطعا قیمت های مناسب تری داره.
  2. قبل از سفر حتما در مورد هتل، مکان های دیدنی، جاذبه های توریستی، رستوران ها، تفریحات و... مورد نظر براساس علایق خودتون در سایت های اینترنتی جستجو کنید تا اطلاعات مناسبی رو بدست بیارین که باعث میشه در طول سفر از وقت و پولتون بهینه استفاده کنید.
  3. مدت زمان سفر به کیش چند روز بیشتر نیست و جاهای دیدنی و تفریحات زیاد.. پس سعی کنید برنامه ریزی مشخصی برای تک تک روزاتون داشته باشین. مثلا وقتی لیستی از مکان ها و تفریحات مورد نظرتون رو تهیه کردین حتما براساس آدرسشون دسته بندی کنید تا وقتی به محلی میرین، جاذبه های توریستی که در اون محل قرار دارن رو تجربه کنید و مجبور به جابه جا شدن های زیاد که موجب خستگیتون میشه نشین..
  4. برای تفریحات آبی حتما حواستون به آب و هوا کیش در اون زمان باشه و تا اونجایی که میتونید این تفریحات رو به روزهای آخر موکول نکنید تا در صورتیکه هوا در یک روز مناسب نبود، بتونید به روز بعدش موکول کنید.
  5. با توجه به تحویل اتاق هتل در ساعت های عموما 2 بعد از ظهر، سعی کنید پروازتون رو طوری تنظیم کنید که صبح زود نرسین چون تا زمان تحویل باید منتظر بمونید و این خودش در سفر اتلاف وقت محسوب میشه.
  6. اگر بار اول هست که به کیش تشریف میبرین و شخصیتی دارین که دوس دارین بیشتر جاهای دیدنی این جزیره رو تجربه کنید، من شخصا پیشنهاد میکنم که حداقل 5 شب رو برای این سفر در نظر بگیرین. چون جاذبه های توریستی و تفریحات زیادی داره و قطعا با تعداد روز کمتر، زمان کم خواهید آورد...

در آخر برای همه دوستانی که قصد سفر به این جزیره زیبا رو دارن آرزوی سفری خوب رو دارم. امیدوارم به بهترین شکل ممکن لذت کافی رو ببرید.