سفر به کشوری که هرگز شما را خسته نخواهد کرد.

این نگین زمردی سبزترین جزیره‌ها و آبی‌ترین آب‌های آسیا را دارد! +‌تصاویر
27 بهمن 1397 09:00

مقدمه : سفر های خارجی برای عمده مردم ایران که درآمدهای پایینی نسبت به هزینه های زندگی دارند شاید کمی سخت و به اصطلاح ولخرجی محسوب بشه، که البته تا حدودی درست هم هست.اما با کمی برنامه ریزی و تحقیق میشه هم هزینه های سفر رو کاهش داد و هم از سفر لذت کافی رو برد .

پس حتما بعد از اینکه مقصد رو مشخص کردید درست و کامل اطلاعاتی در مورد هزینه های سفر از قبیل حمل و نقل ، خوراک و محل اقامت و حتی فرهنگ و آداب و رسوم و پول رسمی کشور مقصد داشته باشید، همینطور دانستن زبان انگلیسی یا کمی زبان بومی اون کشور بسیار با اهمیت هست.رعایت کردن این قبیل نکات میتونه نوید یک سفر خوب و ارزان و امنی رو به شما بده....

مقدمات قبل از سفر: کشور تایلند اولین سفر خارجی من بوده که تنها سفر میکردم .قطعا تنها سفر کردن مزیتها و معایب خاص خودش رو داره که با توجه به روحیه و شخصیت خودتون میتونید انتخاب کنید .ترجیح من برای سفرهای خارجی تنها سفر کردنه و برای سفرهای داخلی دسته جمعی و با دوستان( حتما در انتخاب همسفر دقت لازم رو داشته باشید).اینکه چرا تایلند رو برای سفر انتخاب کردم ابتدا به پیشنهاد یکی از دوستانم که به عنوان تورلیدر سفرهای متعددی به کشور تایلند داشته و همچنین مطالب و عکسهایی که در مورد تایلند بدست آورده بودم منو برای سفر به این کشور دوست داشتنی ترغیب کرد.

(عکس از اینترنت)

خوشبختانه امروزه با وجود اینترنت و اپلیکیشن هایی که تو حوزه سفر اومده شما خیلی راحت میتونید به دنیایی از مطالب و اطلاعات کاملی از قبیل قیمت بلیط ها ،هتلها و مراکز فرهنگی و تفریحی و....  کشور مورد نظرتون دست پیدا کنید.که بنده هم به شما سایتهایی مثل لست سکند که داخلی هست یا سایت بوکینگ که خارجی هست رو پیشنهاد میکنم که به شما بسیار در امر انتخاب موارد ذکر شده کمک میکنه .

P28cUBGRqISjFSgyHhv3Jg24ukHmc2yiIOfXeIk5.jpeg4LkltEXohZ6ZwwUSFe7aWFqJ1Bog8rYB8En3pROc.png

گوگل مپ و سایت بوکینگ

خلاصه بعد ازبالا و پایین کردن آژانسها و قیمتهاشون با چندتا که هم قیمت و هم بازه زمانیه مناسبی داشتن تماس گرفتم .که با توجه به قیمت و زمان ، سه شهر تایلند به ترتیب: سه شب پاتایا ،سه شب پوکت و دو شب بانکوک که مجموعا هشت شب و نه روز رو با مجموع هزینه 3.200.000 که شامل اخذ ویزا، بلیط هواپیما ،رزرو هتلها به همراه ترانسفر فرودگاهی و لیدر فارسی زبان میشد رو تایید و انتخاب کردم.

IUVqQvYSl8JSPFArio6pAW1gh6n553PpRlMFxKQE.jpeg5RoB51ysrgxIUu1kl2c0NUIto1fr5HgiXsEFP07z.jpeg

میانگین بارش و دمای شهرهای پوکت و بانکوک

زمان سفر : کشور تایلند به دلیل آب وهوای استوایی، فصلها محدود به زمستان و تابستان و فصلی به نام باران تقسیم بندی میشه که بر اساس میزان بارش و دمای هوا هست. البته رفتن به تایلند در هر فصل سال به دلیل فستیوال ها و جشنواره هایی که برگزار میشه  حال و هوای خواص خودشو داره .بنابراین هر زمان که فرصت کردید میتونید به این گوشه دنج دنیا سفر کنید و مطمئن باشید که بهتون خوش میگذره.تو اون بازه زمانی که من رفتم یعنی 25 شهریور تا 3 مهر هوا خنک و مطبوع بود.

دلار آمریکا

هزینه های سفر: شهریور ماه سال 1396 که اقدام به سفر کردم قیمت دلار 3.300 تومان بود که من هشصد دلار رو از صرافی تهیه کردم که 2.640.000 تومان شد. به علاوه قیمت تور که حدود شش میلیون تومان شده بود.

هواپیمای تای ایرویز

هواپیمایی و طول پرواز: یکی از موضوعات مهمی که خیلی از هموطنان دقت لازم رو ندارند انتخاب صحیح شرکت هواپیمایی ، و هواپیمایی هست که میخوایم باهاش پرواز کنیم .یک هواپیما یا مهماندار بد میتونه تاثیر به سزایی رو روی روحیه شما برای ادامه سفرتون داشته باشه.چون مسیر سفر به تایلند تقریبا در مجموع رفت و برگشت نزدیک به 19 ساعت طول خواهد کشید. بنابراین راحتی و ایمنی پرواز نکته بسیار مهمی هست .در طول پرواز برگه ای به شما داده میشه که مشخصات خودتون رو حتما باید داخلش یادداشت کنید و اون رو باید هنگام ورود به گیت فرودگاه و خروج از کشور مقصد تحویل بدید .بعضی از هتلها هم ممکنه اون برگه رو از شما بخوان.

بلیط پروازهای تای ایرویز

پروازی که من با اون پرواز داشتم هواپیمایی تای ایرویز که یه شرکت هواپیمایی تایلندی بود و پروازهای مستقیمی به بانکوک داشت با هواپیماهای بزرگ،راحت و نو به همراه خدمه ای که بسیار برخورد محترمانه ای داشتند. تمام خدماتی که برای کلاس اکونومی تعبیه شده ،خوب و مناسب بود و واقعا خدمه خیلی به مسافران رسیدگی میکردند.پیشنهاد میکنم در صورت موجود بودن این پرواز حتما انتخابش کنید.

60WBa1rY90NBcGm9K62n0ZqedIgFXKw11IIP7wwO.jpeg82WdztkZYJijSlEGlHgExznGZv92wCDMzTdXJgKV.jpeg

شام و صبحانه پرواز تایلند در هواپیما

هتل:

هتل های انتخابی بنده برای سه شهر پاتایا ، پوکت و بانکوک به ترتیب : هتل ولکام پلازا ،هتل نچرال ریزورت و هتل هووارد اسکوئر در بانکوک بود.

در انتخاب هتل حتما به موقعیت مکانی هتل نسبت به مرکز شهر یا مراکز تفریحی و خرید در نظر گرفته بشه چون هر چه فاصله از این مراکز کمتر باشه هزینه های حمل و نقل پایین خواهند اومد.

واحد پول: واحد پول تایلند بات هست که هر 100 دلار چیزی بین 3.300 تا 3.400 بات تو صرافی ها براتون چنج میشه.

بیشتر صرافی ها رنگ های آبی ،زرد  و سبز دارند .البته بانکها هم این کار رو میتونن براتون انجام بدن ولی پیشنهاد میکنم به صرافی های با رنگ زرد برید که دلار رو با نرخ مناسبتری تعویض میکنند.ضمنا در برخی از فروشگاه های بزرگ هم این امکان فراهم هست.

(عکس از اینترنت)

حمل و نقل در تایلند : در تایلند راه های زیادی برای جابجایی وجود داره .از اجاره خودرو و موتورسیکلت بگیرید تا وسایل حمل و نقل عمومی مثل سانتیگو ، ون و توک توک و..... که نرخ هاشون با هم فرق میکنه.

توک توک یه موتور هست که بهش یه چند تا صندلی وصله تو فیلمای هندی زیاد میشه دید .که بیشتر دربست میبرن و هزینش هم زیاد در نمیاد ولی باید اول باهاشون طی کنید که دچار مشکل نشید.واسه یه مسیر یک ربعه شاید 50 بات هم نگیرن ازتون .سانگتیو که شبیه وانت خودمونه و البته کوچک تر دو ردیف داره که شبیه ایران پشت وانتی میشینی و برای مسافت کوتاه 10 بات برای مسیر های طولانی 20 بات میگیرن .مسیراشونم مشخصه ولی اگه جمعیتتون زیاده میتونین دربست هم بگیرین.یه زنگم پشتش داره که هرجا خواستین میتونین زنگشو بزنین و پیاده شین کلا باحاله.

موتور و اتوبوس و ون هم دارن البته میتونین موتور یا ماشین هم اجاره کنید که هزینه ای براتون شاید نداشته باشه (مثلا موتور برای مدت زمان کوتاه بین 150 تا 250 هست ) ولی پیشنهاد میکنم این کار رو نکنید .اولا قوانین فرق داره و کمی سفت وسخت تره  در ضمن جهت رانندگی در تایلند انگلیسی هست یعنی فرمونها در سمت چپ خودرو هست بنابراین جاده ها هم رفت و برگشتشون برعکس ایرانه .پس در تایلند برای گذر از خیابون اول به راست بعد به چپ نگاه کنید تا افقی نشید .در ضمن برنامه ای شبیه اسنپ خودمون دارن به نام grab که خیلی کمکتون میکنه. تو پلی استور میتونین دانلود کنید.

uv2zwzFhDZ7LI6WxNutw66HRl0kPJsmB2jjja9Gm.jpeg6noQ6znMkrNcnqK1nHoSwahCvKB0kMtR0vUJpGpZ.jpeg

توک توک و سانتیگو دو تا از پر ترددترین وسایل حمل و نقل در تایلند (منبع اینترنت)

روزاول: هنگامی که هواپیما ارتفاعش رو کم کرد به مقصد بانکوک ،قشنگ معلوم بود که شب گذشته بارون درست و حسابی باریده بود.بعد از گیت ورودی افرادی هستند که با پلاکارد هایی منتظر مسافرانشون هستند اگر اسم آژانستون رو پیدا کردید که هیچ ولی اگر بین اونها نبود از هرکدوم که سوال کنید حتما راهنماییتون میکنند.پس در صورت عدم مشاهده دچار استرس نشید و به خودتون مسلط باشید.

آسمان بانکوک

وسایل ارتباطی:اکثر آژانسها یک سیمکارت به مشتریاشون تو فرودگاه مقصد تحویل میدن ،پیشنهاد بنده به شما اینه که در هر صورت شما به یکی از نمایندگیهای فروش سیمکارت توریستی که تو همون فرودگاه هست مراجعه کنید و یه سیمکارت توریستی که حجم اینترنت و مکالمه متناسب با احتیاجتون رو داره تهیه کنید. چون خیلی به کار میاد.

وقتی تورلیدرتون رو پیدا کردید دیگه بقیه کارها رو غلطک مییوفته .ممکنه قبلش یه کم استرس بهتون دست بده که کاملا طبیعی هست .چون به هر حال شما الان تو یه کشور بیگانه هستی و به عنوان یک توریست شناخته میشی.

یکی از مزایای سفر های تنهایی اینه که دیگه یه ون واسه ترانسفر فرودگاهی دنبالت نمیاد ،برای من همه ترانسفرهای فرودگاهییم به هتل که البته مسافت طولانی هم داشتند اتومبیل های سواری بودن که هم راحتتر و هم سریعتر بودند  .

چون فرودگاهی که شما وارد تایلند میشید در بانکوک هست و بسته به نوع تورهاتون ممکنه احتیاج باشه که از بانکوک به شهرهای دیگه ترانسفر بشید.(البته شنیدم که پروازهای مستقیمی برای پاتایا هم وجود داره.)

شهر زیبای پاتایا (منبع اینترنت)

برای من که انتخاب شهر اولم پاتایا بود . باید یه مسیر یک ساعت و نیمی از بانکوک به پاتایا رو طی میکردم.تا به هتلم برسم .

هتل من هتلی سه ستاره و بازسازی شده در خیابان سکند رود بود که فاصله اش با دریا و خیابان وایکینگ تقریبا پیاده پنج دقیقه میشد.که شاید مهمترین ویژگی این هتل بود ،هتل اتاقهای بزرگ و خوبی داشت نظافت هم مناسب بود ، با توجه به قرارگیری در نزدیکی خیابان اصلی ،هتل آرومی بود موقعیت خوبی نسبت به مراکز خرید و رستورانها داشت، اما در نظر داشته باشید که هتل محوطه بزرگی نداره و محدود میشه به پارکینک جلوی هتل و محوطه پشتی که در اونجا یه استخر سر باز مستقر هست .صبحانه روی هتل بود ولی غذاهاش چنگی به دل نمیزد .در ضمن بیشتر مهمانان هتل چینی و هندی و ایرانی هستند .اگه مجردی سفر میکنید یا یه زوج آسانگیر هستید حتما این هتل رو به شما پیشنهاد میکنم .اما اگر کمی پا سن گذاشته اید یا خیلی از نکات ریز و درشت برایتان مهم هستند .هتل های بهتر از این هم در پاتایا برایتان وجود خواهد داشت .

هتل ولاکام پلازا3q8aUt7RHBV1FNDCkKGNYypcUe7qgWshXhJXuzuW.jpeg

محوطه بیرونی هتل ولکام پلازا

Ld7FlAFzSZXcpGBVQt5Pp9rbh8S1SLVN2ltrnVZ0.jpegYaO38A502BV0jUCF4ZvbKEJ9KvRK503Cdw9jnCJ6.jpeg

لابی هتل و اتاق ولکام پلازا

به محض ورود به پاتایا با تور لیدرم تماس گرفتم و قرار شد در لابی با هم ملاقات داشته باشیم.

ایشان بسیار خوب در مورد شرایط و امکانات شهر همچنین تورهایی که میتوانستم بگیرم و با توجه به محدودیت زمانی سه روزه ام استفاده مناسبی از تفریحات پاتایا داشته باشم را توضیح داد .بنده دو تور به همراه بلیط شو آکازار را انتخاب کردم و هزینه ها را به تور لیدرم پرداخت کردم. اول این رو بگم که اگر محدودیت زمانی ندارید یا فقط میخواید به پاتایا سفر کنی حتما یک هفته ای رو تو این شهر بمونید چون اینقدر تفریحات زیادی داره شما زمان کم میارید و دوم اینکه سعی کنید تورها رو از تورلیدر معرفی شده از آژانستون تهیه کنید چون افرادی در سطح شهر میبینید که ممکنه قیمتهای ارزانتری نسبت به تورلیدرتون بدن اما ریسک اینکه کلاهبرداری باشه زیاد هست.

تغذیه: شهرهای تایلند اینقدر تنوع رستورانهاش بالاست که شما اصلا دغدغه ای بابت خورد و خوراک ندارید ، از مک دونالد و کی اف سی بگیرید که قیمتهاشون زیر 10 دلاره تا رستوران ها و کافه های لوکس و شیک تایلندی، اروپایی ، چینی و حتی ایرانی و ترکی چند صد دلاری .دیگه بستگی به سلیقه و جیبتون داره.

من بیشتر وقتها به مکدونالد و کی اف سی میرفتم یا کباب ترکی میخوردم چون اولا اصلا نتونستم با غذاها و ادویه هاشون ارتباط برقرار کنم هم اینکه باید هزینه هام رو مدیریت میکردم.

همبرگر مک دونالد

اگر هم خواستید چیزهایی مثل آب معدنی و تنقلات و از این دست مواد خوراکی برای خودتون تهیه کنید .تو پاتایا تا دلتون بخواد فروشگاه های سون ایلون و فامیلی مارت هست .که هم قیمتهایی مناسبی دارن هم تنوع اقلامشون زیاده..

kdWgzJM03uiT2Qp7JMjlPExxoR4CaunczvwwGNZx.jpegrNco8OjS6Q3aXHbOL5jYFBJsVQDeko9sgYskxUql.jpeg

فروشگاه های سون ایلون و فامیلی مارت

شب اول که بلیط نمایش آلکازار رو داشتم رفتم به محل نمایش. یک سالن متوسط از نظر لوکس بودن و بزرگی اما اجراشون عالی بود.آلکازار شو یه نمایش موزیکال و دنسه یک ساعته هست که پیشنهاد میکنم از دستش ندید .چون شبها اجرا دارند لطمه ای به سایر تورهای روزتون نمیزنه و بلیطش هم ارزونه و ارزش دیدن رو هم داره...

بعدش هم بازدید از خیابان معروف وایکینگ و بازگشت به هتل و استراحت و آماده برای فردا...

خیابان وایکینگ معروف ترین خیابان این شهر هست و  فقط پیاده میشه داخلش تردد کرد و اطرافش پر شده از مراکز سرگرمی و تفریحات شبانه. فعالیتش هم تنها شبها و تا صبح ادامه داره.

تفاوت واکینگ استریت در روز و شب

روز دوم: توری که برای این روز انتخاب کردم تور کشتی روسها و سفر به جزیره مرجان بود.که روی تور تفریحات آبی مانند پاراسل و بنانا و سرسره به همراه نهار و بار رایگان به همراه خواننده روسی و ایرانی بود.خب همونطور که از اسمش پیداست این کشتی بیشتر مسافرای روسی داره .هزینه این تور مجموعا 70 دلار در اومد .بسیار خوب و مفرح هست حتما تو انتخابهاتون این تور باشه.

تور جزیره مرجان که پاراسل هم داشت

در ضمن تو اکثر تورهایی که میرین یه سری افراد بومی هستند که ازتون عکس میگیرن.و چاپ هم میکنند هزینه این عکسها زیاد در نمیاد ،اجباری هم در خرید عکسها وجود نداره.اما پیشنهاد میکنم ازشون خرید کنید.با اینکار هم یه کمکی به کسب و کارشون میکنید هم اینکه عکسها بسیار جالب در میان.

روز سوم :تور معبد حقیقت ،باغ نانگ نوچ ،سالن اجرای لیدی بوی ها ،نمایش موزیکال تاریخ و تمدن تایلند و اجرای فیلها و ... بود.

هزینه تور به همراه ترانسفر و لیدر فارسی زبان چیزی حدود 1500 بات در اومد . این هم یکی از تورهای پیشنهادی من به شماست که اصلا نباید از دستش بدید.

jmx3IBOcKFh7F4EmuYTNVXiPuWc4PL17hGJpJcTt.jpegR8pyMGbdC6tNVTHRGLi2POwc0SfhLpjXSjqUhXCz.jpeg

معبد چوبی حقیقت و باغ نانگ نوچ

Thnk5h5sggidAvRaVOk3j709agL7w4G8iMlhK4CW.jpegPVf5MzQJbJBJcAjosquMUjoBj7c2ruTR2BE5nw6H.jpeg

سرو غذاهای اروپایی و تایلندی در سالن نمایش لیدی بوی ها

تو پاتایا دیدن مکانهایی که پایین آوردم رو هم فراموش نکنید:

•  بازار شناور پاتایا
  • معبد وات فرا یایی
  • موزه‌ی هنر در بهشت
  • کوه بودا
  • وجزیره هایی که پاتایا داره در ضمن پارکهای آبی پاتایا همشون عالین .هر کدوم که بهتون نزدیکتر بود رو انتخاب کنید و برید

خرید: پاتایا مراکز خرید زیادی داره قیمتاش هم زیاد تفاوتی با بانکوک نداره چند تاشو که رفتم انصافا جنس های خوب و ارزونی داشت مثل رویال گاردن که نزدیکی هتل محل اقامتم بود یا فستیوال پاتایا .اوتلت و سنترال هم خوب بود .یه بازار شناور روی آب هم که داره که همراه بعضی از تورها هست و اگه تورش رو خریدید لازم نیست خودتون به اونجا برید.لباسهای مارک مثل نایکی و آدیداس که در کل تایلند یه قیمت دارند. ولی مارکهایی که برند نیستند هم قیمت پایینتری دارند هم میشه باهاشون رو قیمت چونه زد.

روز چهارم :برای رفتن از پاتایا به پوکت دوباره باید برگردین بانکوک و از اونجا به پوکت پرواز کنید که تقریبا سه ساعتی طول میکشه البته زمینی هم میشه رفت ولی یک روزی طول میکشه.پرواز بین این دو شهر با یه هواپیمای کوچکتر ولی نو انجام شد.که البته بدلیل بدی شرایط جوی تکونهای شدیدی داشت .که همه واقعا ترسیده بودند.من که خودم چند بار اشهدم رو خوندم.

جزیره زیبای پوکت از معبد بودای بزرگ (عکس از اینترنت)

بلاخره اواخر شب بود که به جزیره پوکت رسیدم.اولین چیزی که شما به محض ورود به پوکت لمس میکنید آرامش اون هست بر خلاف پاتایا که پر از هیاهو و سرزندگی هست و مردم تا صبح بیدارن پوکت آروم آرومه ، ما ساعت 10 شب رسیدیم اما قشنگ معلوم بود که بیشترمردم خوابند وچراغ خونه ها خاموش و اکثر فروشگاه ها بسته بودند .دومین چیزی که شما پی خواهید برد اینه که پوکت خانوادگی تره و زیاد آدم مجرد نمیبینی همچنین بیشتر اروپایی ها از این شهر تایلند به خاطر آرامش و مناظر بکرش دیدن میکنند.برای همین شما بیشتر چهره و سبک زندگی اروپایی رو خواهید دید.

0umLJ4F2eOouFKq8BFLuUkFy7XbwExuN7HND2LBR.jpegviHaYWUYPryo1qPbFX8umZCWeFoewLpX2wJSg2Xt.jpeg

محوطه بیرونی هتل

بدلیل اینکه فرودگاه در قسمت شرقی و هتل من در قسمت غربی جزیره بود برای همین حدود نیم ساعت طول کشید تا به هتل برسم .هتلی که در پوکت برام رزرو شده بود هتل نچرال ریزورت بوده .این هتل رو من بخاطر عکسهایی که تو اینترنت ازش دیده بودم انتخاب کردم.سبک هتل بیشتر به یک شهرک که دارای مجموعه ای از ویلاهای یک و دوطبقه بود شباهت داشت. لابی هتل تا ویلایی که من اقامت داشتم مسیر زیبایی با درختان نارگیل و گیاهان استوایی داشت .این هتل نسبت به سایر هتلهای لوکسی که در جاهای مختلف پوکت هست کیفیت پایین تری داره اما برای من بسیار دلنشین بود .مهمانان این هتل اکثرا اروپایی و روس بودند و چندتایی هم چینی اقامت داشتند. هتل دارای چند استخر روباز کوچک هست و همچنین صبحانه در فضای باز سرو میشه. پرسنل محترمی داره همچنین اتاقای خوب و دلبازی داره که جلو همه اتاقها در شیشه ای هست که به حیاط کوچکی که تعبیه شده باز میشن . پیشنهاد میکنم این هتل تو لیست اقامتگاهاتون باشه.

8WxgytBmwSs7ZPOiGly3pDk5RrOSccrCnFaMwlTD.jpegqfs8UozbEbMVCZ4MtA7fZxMUcvppNFMPN6YAQAVN.jpeg

اتاق و صبحانه هتل

بعد از اینکه کارهای اقامتم انجام شد و وسایلم رو داخل اتاق گذاشتم، فرصت خوبی بود که یه گشتی در اطراف هتل بزنم تا اگه جایی بود برای دیدن تو شب از دستشون ندم .همینطور که گفته بودم اکثر مغازه ها بسته شده بودند به غیر از یه بازارچه محلی که دو خیابون اونطرف تر وجود داشت و بیشتر خوراکی داشتند و شبیه بازار روزهایی بود که توی شمال هست .من هم یه چند تا میوه استوایی که تا حالا امتحانشون نکرده بوم خریدم و بردم هتل .بعد هم به تورلیدر پوکتم که شمارشو تورلیدر قبلی بهم داده بود زنگ زدم و منتظر موندم تا بیاد و در مورد برنامه ها و تورهایی که وجود داره توضیح بده البته چون من قبلا از تمام تورهای موجود در شهرها تو اینترنت مطالب خونده بودم، تنها مساله بحث مالیش بود و تنظیم کردن تورها .که انصافا ،هم تور لیدر پاتایام پسر خوبی بود هم تور لیدر پوکتم برعکس تور لیدر بانکوک که اصلا به خودش زحمت اومدن به هتل هم نداد.به هر حال من دو تا تور ازش گرفتم .که هر دوی اونها تور بازدید از دو جزیره معروف بود که واقعا ارزش دیدن رو داشتند.

روز پنجم: سفر به جزیره جیمز باند و جزیره میمونها به همراه نهار رایگان.

یکی از خوبیهای سفر علاوه بر آشنا شدن با مردم اون کشور پیدا کردن دوست های خوبی ازشهرهای مختلف کشور خودت هست که بنده هم از این فرصت بی نصیب نبودم.که حتما تجربه خوبی خواهد بود.اصولا اونهایی که به تایلند اومدند پوکت رو برای جوونها پیشنهاد نمیکنن بدلیل اینکه شاید برای خیلیهاشون حوصله سربر باشه این شهر و جزایری که داره بیشتر مخصوص افراد ماجراجو و عاشق طبیعت هست که دوست دارن از آرامش اون مناطق لذت ببرن مناسب هست .

3oPPtVfB8afcP8jq8mMCFj62dywjMJmM6ZrBy9My.jpeg3MR8mOFvb8HrFOI0pBPLN2Zrvd2VteXdHZbYd18d.jpeg

کشتی و کانو رانی در اطراف جزایر پوکت

TatZnRXY33KsBgKkzTQAL2glUMH3dALQp4uBY6cK.jpegyp88glNkWWwOUfwpDM6ZjX20r9vj7uBnqNGGD5Um.jpeg

جزیره میمون ها و غار بستنی

aX92eIYS7MHlnrmoFqBZ9E6AnWZNHmfdpvvLllqn.jpegpiRXTQ6ZgfAuEm5en153etCkTMi7WhwQxMToEZpw.jpeg

جزیره جیمز باند و بازاچه ساحلی

اکثر شهرهای تایلند که پوکت هم جز اونهاست خیابون یا مناطقی دارند که برای تفریحات شبونه تعبیه شدن.خیابونی که تو پوکت هست و شبیه وایکینگ استریت پاتایاست خیابان پاتونگ بیچ هست و شما میتونید تا آخر شب اونجا تفریحات شبانه داشته باشید.شام بخوری و گشت و گذاری تو شب از تنها نقطه بیدار پوکت داشته باشی.

روز هم میتونید برید و کنار ساحل از آفتاب و نسیم دلنواز استوایی لذت ببرید.

خیابان پاتونگ بیچ و تفریحات شبانه

روز ششم:سفری بسیار هیجان انگیز با قایقی تند رو در دل دریا به سمت جزیره افسانه ای فی فی

بدلیل اینکه مسافت این جزیره با پوکت زیاده به ناچار از کشتیهای تند رو استفاده میشه پس اگه دریا زده میشید یا از بالا و پایین پریدن زیاد این کشتی ها واهمه دارید قید دیدن این جزیره رویایی رو بزنید.البته من که خودم از ترس داشتم سکته میکردم چون هم دریا بسیار موج داشت و هوا نیمه طوفانی بود که گاهی کشتی کلا از آب جدا میشد دوباره می افتاد تو آب یا حداقل صندلیهای ردیف جلو نشینید.

هنگامی به مقصد رسیدم واقعا ارزشش رو داشت.و بسیار زیبا بود.نهار رو هم که روی تور بود و رایگان، تو یکی از رستورانهای جزیره فیفی خوردیم.هنگام برگشت هم از چند تا جزیره کوچک دیگر هم بازدید کردیم. البته بنده بعد از این تور یه خودرو کرایه کردم و یه دوری هم تو خود پوکت زدم که معروفترینش معبد بودای بزرگ بود  که روی یکی از تپه های بلند اون شهر واقع شده که چشم انداز بسیار زیبایی هم داره.

جزیره زیبای فیفی (عکس از اینترنت)

کشتی وایکینگها

جزیره کوچکی در مسیر بازگشت به پوکت

در ضمن اگه به پوکت میخواین سفر کنید این اماکنی که پایین آوردم رو از دست ندین:

•  ساحل پاتونگ (Patong Beach)
  •  شهر قدیمی پوکت (Phuket Old Town)
  •  مجسمه‌ی بزرگ بودا (Big Buddha Statue)
  •  بازار شبانه‌ی آخر هفته‌ی پوکت (Phuket Weekend Night Market)
  • فانتاسی (Fantasea)
  • و کلی ساحل و جزیره ای که دین تک تکشون خالی از لطف نیست.

روز هفتم: روز بازگشت به بانکوک

هدف بنده از انتخاب بانکوک ، دیدن پایتخت و پیشرفتی که کشور داشت بود و در کنارش خواستم خرید هام رو تو بانکوک انجام بدم .البته قیمتها در شهرهای مختلف تایلند زیاد تفاوت چشمگیری ندارند(دقیقا مثل ایران خودمون.....) ولی بانکوک هم شهر مدرنتری هست چون پایتخت کشوره و هم مراکز خرید بزرگ و لوکس و هم اماکن تفریحی و مذهبی زیادی داره که دیدن بانکوک رو خالی از لطف نمیزاره.پس دیدن پایتخت کشور رو از دست ندید.

بانکوک پایتخت تایلند

هتل بانکوک یه هتل قدیمی بازسازی شده با مالکیت هندی و به تبع اون مسافران هندی زیادی ساکن هتل بودن.اتاق کوچک امکانات ضعیف و بسیار دور از مرکز شهر و مراکز دیدنی ،البته به ایستگاه مترو نزدیک هست  که میتونید ازش استفاده کنید .یک ساعت پیاده تا رودخانه و بازار آسیاتیکو یا چاتو چاک فاصله داشت و برای رفتن به مراکز اصلی شهر حتما باید ماشین بگیرید که تقریبا یه نیم ساعتی طول میکشه.راستش من نتونستم با این هتل کنار بیام..

در ضمن در مورد این قضیه که ملیت مسافرا رو میگم اینه که اساسا مهمانان هندی و عرب به هر دلیلی و شاید هم آشنا نبودن با محیط و قوانین هتل بسیار پر سرو صدا هستند و بعد از اونها روسها و متاسفانه ما ایرانی ها البته نه همه... که شاید براتون کمی دچار مشکل کنن .وگرنه هیچ دلیل دیگه ای نداره.پس تو سفرهاتون چه در این کشور یا کشورهای دیگه به این نکته دقت کنید.

تو این شهر چون هم هدف بیشتر خرید بود و هم زمان کافی نداشتم توری نخریدم. و وقتم رو صرف گشت و گذار در مراکز خرید بانکوک کردم.البته قیمت اجناس با توجه به نرخ ارز ما خیلی زیاد بود و الان که یک سال گذشته و نرخ ارز ما چند برابر ارزشش رو از دست داده بهتره که همه تمرکزتون رو به تفریح و گشت و گذار بزارید .چون خیلی از قیمتاش با ایران تو یه سطح هستند...

پاساژها و مراکز خرید بسیار زیاد و بزرگی در بانکوک وجود داره که اگه بخوای توشون کامل بگردی هر کدومش یه نصف روز وقتتون رو میگیره. من به شما برای خرید این مراکز خرید رو پیشنهاد میکنم.

BFKlfdHhl4sGT4DTpt2VWFsU6FqIJBkiCv20L0GR.jpeggqyFmhombegPSM79skVu2Tzci65BHOhVhbRefOHI.jpeg

1. مرکز خرید Chatuchak 2. Asiatique the Riverfront 3. میدان Siam 4. Pantip Plaza (مرکز خرید لوازم کامپیوتری) 5. Pratunam 6. مرکز خرید محله‌ی چینی‌ها (Chinatown Market)

به علاوه مراکز خرید فراوان اماکن دیدنی زیادی هم در بانکوک وجود داره که اگه وقت کردید از دستشون ندید. اماکن دیدنی مانند:

• معبد بودای خوابیده (Wat PhO)
  • کاخ بزرگ (Grand Palace)
  • بازارهای سنتی و کارهایی که میشه تو بانکوک انجام داد.

و اما نکته آخر :

اول: حتما از اپلیکشنهایی مثل گوگل مپ استفاده کنید و نحوه استفاده از اون رو بلد باشید.

دوم :تایلند معروف به مراکز ماساژ  هست همچنین غذاها و ادویه جات تایلند بسیار شگفت انگیز هستند .حتما امتحانشون کنید.

سوم: برنامه گرب که مخصوص حمل و نقل هست خیلی وقتها به خصوص تو بانکوک بکارتون میاد .

چهارم:حتما قبل از سفر به مسائل فرهنگی و آداب و رسوم و زبان کشورهای شرقی مطالعه داشته باشید که دچار مشکل نشید.اونا تو برخی از مسائل متعصب تر از ما ایرانیا هستند.

پنجم:برای سفرهای راه دور فقط یه کوله پشتی اندازه متوسط حرفه ای داشته باشید کافیه و به اندازه ای باشه که لوازم شخصیتون توش جا بشه و از بردن چندین چمدون و ساک بزرگ به همراهتون جدا خودداری کنید.

ششم:روزانه به اندازه نیازتون پول چنج کنید و از به همراه داشتن پول نقد جدا خودداری کنید.اونا رو میتونید تو سیف باکس هتل یا صندوق اماناتشون بزارید. و نکته آخر اینکه سخت گیر نباشید تو سفر که بیشتر بهتون خوش بگذره

هفتم:همیشه لبخند بر لب داشته باشید.

هشتم:تو اکثر کشورهای خارجی پر از مناظر و اماکن دیدنی و شگفت انگیز وجود داره ،تفریحات بسیار سرگرم کننده و عالی و هزاران چیز دیگه در کنار این همه نکات مثبت جنبه های منفی هم وجود داره مثل سرقت و باج گیری و مراکز فحشا کاملا عادی هست .پس اصلا به شایعاتی که در مورد تایلند میشنوید زیاد توجه نکنید و حتما سفر به تایلند رو تو برنامه هاتون قرار بدید.

در آخر هم بابت کیفیت پایین سفرنامه ازتون عذر خواهی میکنم .انشالله در سفرنامه های بعدی جبران میکنم.