فهرست خریدی مربوط به قرن ۱۷ که در کاخی در انگلستان پیدا شد!

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
لیست خریدی مربوط به قرن ۱۷ که در کاخی در انگلستان پیدا شد! +تصاویر
04 اردیبهشت 1399 07:00
4

چه چیزی دقیقا در لیست خرید قرن هفدهم وجود داشته است؟ باستان شناسان در کنت در سال ۲۰۱۷ کشفی شگفت‌انگیز زیر تخته‌های کف کاخی تاریخی پیدا کرده‌اند. پروژه کاخ نیول که سال گذشته به پایان رسید، زمان و پول زیادی را صرف بازسازی این کاخ با شکوه کرده است. زمانی که کاح نیول خانه اسقف اعظم شد، اطلاعات بسیار نادری درباره آن وجود داشته است. این لیست خرید در یک اتاق زیر شیروانی کشف شده‌است و تاریخ آن سال ۱۶۳۳ است، همراه ما در لست سکند باشید تا ببینیم در این لیست چه چیزهایی جای داشته است!

فهرست خریدی مربوط به قرن ۱۷ که در کاخی تاریخی در انگلستان پیدا شد!

سبزی، ماهی، چراغ روشنایی و ماهی‌تابه جدید جز درخواست‌هایی بوده است که در این یادداشت خانه اسقف اعظم نوشته شده است. ماهی که در این لیست نوشته شده است چیزی شبیه به ماهی شور است. احتمالا لیست مورد نظر را یک خدمتکار حرفه‌ای نوشته است. همچنین فاصله‌ای که برای تهیه این لیست باید طی می‌شده است حدود 50 کیلومتر بوده است.کاغذ استفاده شده نیز جز با کیفیت‌ترین کاغذ‌های قرن هفدهم بوده است.

جیم پارکر به عنوان یک داوطلب در این پروژه فردی خوش شانس بوده است که این فهرست را شناسایی کرده است و تا قبل از کشف او نیز مواردی مثل چند میخ قدیمی و چند استخوان کوچک حیوانات نیز توسط سایر افراد در این کاخ کشف شده بود.

فهرست خریدی مربوط به قرن ۱۷ که در کاخی تاریخی در انگلستان پیدا شد!

اما این موضوع که چرا این لیست در چنین جایگاهی پنهان شده است مشخص نیست و معمولا اتاق‌های زیر شیروانی را به عنوان اتاق‌های پنهان در نظر می‌گرفته‌اند، حالا چگونه لیست خرید در این قسمت از کاخ و آن‌ هم  زیر یک تخته قرار گرفته است، هنور مشخص نشده است.

فردی که وظیفه خواندن این سند را به عهده داشته است، یک محقق مقطع دکترا در دانشگاه اسلو بوده است و بیان کرده است که؛ وقتی فکر می‌کنید که دستخط کسی را از ۴۰۰ سال پیش می‌خوانید، ستون فقرات شما را به لرزه در می‌آورد و بسیار هیجان زده هستید.

فهرست خریدی مربوط به قرن ۱۷ که در کاخی تاریخی در انگلستان پیدا شد!

در این فرآیند برس‌های ظریف، پودرهای لاستیکی و پاک‌کننده‌های اسناد آرشیوی استفاده می‌شود، تا گرد و خاک و دودهایی را که روی سند را پوشانده است، جدا کنند. اما در مورد مسائلی مانند تاخوردگی یا مچاله شدن چطور؟ در این مورد نیز یک راه‌حل مدرن دیگر وجود دارد. پس از آن که حروف مچاله شدند، آن‌ها را در یک محفظه مرطوب کننده که از نظر حرارت در درجه خاصی قرار دارد، می‌گذارند، تا فیبرهای کاغذ را قبل از اینکه صاف شوند، کمی نرم کند.

شما تا به حال اسناد قدیمی اینچنینی، اعم از لیست خرید، لیست جهیزیه یا چیزی شبیه به آن را از نزدیک دیده‌اید؟

منبع: thevintagenews.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی